BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 lipca 2025, 18:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 20:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Zakov napisał(a):
190 tyś (potwierdzony) Castrol 10W-40 Magnatec


Według mnie to właśnie olej jest przyczyną Twoich problemów... Do Twojego silnika tylko pełny syntetyk.
Jeśli ten 10w40 był już o znaczym przebiegu jak pałowałeś auto to nie dziwie się że zaczeło stukać. Ten olej przy tej temperaturze był rzadki jak woda.
Polecam Ci zmienić na syntetyk...Sam jak kupiłem swoje auto to jakiś baran latał na mineralnym, nie wiem jak długo. Zmieniłem pierw na 10w40
a potem na 5w40 i jestem więcej niż zadowolony. Spalanie oleju o dziwo bardzo spadło (na 10 tyś km ubyło 1,5 cm na bagnecie), żadne wycieki się nie pojawiły
i popychacze na zimnym przy -20 klepią może 2 sekundy.


Pozdrawiam

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 22:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1247
Lokalizacja: NE/HL
Moje BMW: e46
popieram 5W-40, a dla tych co regularnie paluja nawet 0W-30 :hyhy:

_________________
Wydajemy pieniadze, ktorych nie mamy, na tuning, ktorego nie potrzebujemy, by podobac sie ludziom, ktorych nie znamy.

moj BEAMER:
viewtopic.php?t=56107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 22:32 
Chciałem wlać syntetyk, ale niestety nie wiem na jakim oleju auto było poprzednio eksploatowane i doszedłem do wniosku, że półsyntetyk będzie najbezpieczniejszym rozwiązaniem. A słyszałem już historie o tym jak niejednemu się silnik rozszczelnił przez takie zabiegi, wiec nie chcę ryzykować. Chociaż kto wie na co mnie tam pokusi... :hyhy: Tak czy inaczej nie wiem czy cokolwiek by to pomogło. Jedno jest pewne - syntetyk smaruje lepiej w każdych warunkach, ale tu chodzi bardziej o konsystencje, a oleje syntetyczne są raczej rzadkie, wiec prawdopodobnie wyszło by na to samo. Do wyższych temperatur lepiej nadają się oleje z wyższą wartością przy lepkości zimowej i letniej. Dlatego oleje przeznaczone do sportowej jazdy przeważnie mają oznaczenie 10W-60. W zasadzie nie mam z tym problemu, ponieważ podczas ostrej, sportowej jazdy, nigdy nic takiego mi sie nie zdarzało, jedynie podczas upalania. Jeden mechanik stwierdził, iż dzieje się tak ponieważ gwałtowne "rzucanie" auta na boki powoduje, że olej w misce olejowej jest wzburzony i pompa oleju "łyka" powietrze, przez co zbyt mała ilość oleju trafia do głowicy. Nie mam pojęcia, w zasadzie nie upalam już i nie mam problemu. Zastanawia mnie tylko fakt, czy można "zagotować" olej w silniku, podczas gdy temperatura cieczy w chłodnicy pozostaje w normie, bo nie wiem czy można polegać jedynie na wskazaniach dotyczących temperatury chłodziwa i być spokojnym o silnik...

tomek-gti napisał(a):
popieram 5W-40, a dla tych co regularnie paluja nawet 0W-30 :hyhy:


A ja bym powiedział, że 10W-60...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 1 lutego 2010, 00:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Zakov napisał(a):
Czy jeżeli temperatura cieczy utrzymuje się w normie, to jest to gwarancją, że silnik się nie przegrzewa, a temperatura oleju nie osiąga stanu w którym traci on swoje właściwości?

Gwarancji nie ma. Ja u siebie nie zauważyłem zbytniej zależności między temp. oleju a cieczy. Dołóż jakiś zegar od temp. oleju i będziesz miał pewniejsze informacje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 1 lutego 2010, 00:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Zakov napisał(a):
eden mechanik stwierdził, iż dzieje się tak ponieważ gwałtowne "rzucanie" auta na boki powoduje, że olej w misce olejowej jest wzburzony i pompa oleju "łyka" powietrze, przez co zbyt mała ilość oleju trafia do głowicy.

Jest to bardzo prawdopodobne przy twojej konstrukcji miski olejowej.
Zakov napisał(a):
czy można polegać jedynie na wskazaniach dotyczących temperatury chłodziwa i być spokojnym o silnik...

Nie można.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 1 lutego 2010, 15:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
tomek-gti napisał(a):
popieram 5W-40, a dla tych co regularnie paluja nawet 0W-30 :hyhy:

nie tędy droga
Zakov napisał(a):
A ja bym powiedział, że 10W-60...

zgadzam sie

Czym niższa cyferka przed "W" tym olej ma lepsze parametry w niskich temperaturach otoczenia, im wyższa cyferka po "W" tym olej będzie odporniejszy na wysokie temperatury otoczenia a co za tym idzie również wytrzyma wyższe temperatury podczas pracy silnika. Jak lubisz sobie poszaleć autem polecam olej który ma jak najwyższą drugą liczbe Castrol robi olej 10W60 który jest pełnym syntetykiem i jest to właśnie olej do silników wysilonych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 9 lutego 2010, 15:38 
kostek_ja napisał(a):
Zakov napisał(a):
eden mechanik stwierdził, iż dzieje się tak ponieważ gwałtowne "rzucanie" auta na boki powoduje, że olej w misce olejowej jest wzburzony i pompa oleju "łyka" powietrze, przez co zbyt mała ilość oleju trafia do głowicy.

Jest to bardzo prawdopodobne przy twojej konstrukcji miski olejowej.


U mnie jest "mokra" miska olejowa prawda?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 21 listopada 2011, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
kostek_ja napisał(a):
Zakov napisał(a):
Czyli, jak rozumiem temperatura oleju? :)

Płynu chłodniczego.

A czy ktokolwiek z was demontował już ten czujnik oleju/wody w własnym silniku ?
Jeśli tak , to czy przy wyjmowaniu czujnika popłynie ciecz z bloku?
Pytam, bo jestem na etapie sprawdzenia czujnika, czy przypadkiem nie jest kopnięty.
Będę wdzięczny o odp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 21 listopada 2011, 23:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
nie demontowałem u siebie, ale patrząc na zdjęcie to raczej musi siedzieć w cieczy oraz jeżeli chce się mieć najdokładniejszy odczyt z czujnika temperatury cieczy to musi on być w niej zanurzony. Więc jak odkręcisz to może wylecieć płyn, ale jeżeli nie będzie ciśnienia w układzie, to może być to mały wyciek.
http://allegro.pl/bmw-e46-323-czujnik-temperatury-cieczy-wody-i1946611199.html
tak on wygląda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 22 listopada 2011, 15:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
pryjom napisał(a):
nie demontowałem u siebie, ale patrząc na zdjęcie to raczej musi siedzieć w cieczy oraz jeżeli chce się mieć najdokładniejszy odczyt z czujnika temperatury cieczy to musi on być w niej zanurzony. Więc jak odkręcisz to może wylecieć płyn, ale jeżeli nie będzie ciśnienia w układzie, to może być to mały wyciek.
http://allegro.pl/bmw-e46-323-czujnik-temperatury-cieczy-wody-i1946611199.html
tak on wygląda.

Świetnie. Mam zamiar zrobić to za chwilę. Mam nadzieję że nie będzie dużego wycieku. Porobię parę fotek i pokaże co niektórym, co nie wiedzą gdzie znajduje się czujnik i jak duży wyciek jest po demontażu.
Sprawdzę czujnik temp. oleju/wody demontując go i wkładając do jakiejkolwiek gorącej cieczy, bo jak się okazuje - w silniku pokazuje czasami -44C czasami 18 C i nic powyżej.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 22 listopada 2011, 18:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Jeśli zalejecie wodę do układu to i owszem przy 100C zacznie wam się gotować tak samo jak przy 0 zamarza.

Płyn ma inną temp wrzenia tak więc nie wiem dokładnie ale borygo 106 napewno wytrzyma 107 lepsze płyny też czy są lepsze nie wiem ;). Do tego dojdzie ciśnienie więc pewnie przy 110C dobry płyn jeszcze się nie gotuje.

Czy można ufać wskaźnikom napewno nie. Przy zapowietrzonym układzie w 2 min wskaźnik potrafi wskoczyć na czerwone pole przy czym silnik jest zimniutki ale woda już się gotuje. Pewnie w przeciwną stronę też by to potrafiło zadziałać.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 22 listopada 2011, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Masters napisał(a):
Jeśli zalejecie wodę do układu to i owszem przy 100C zacznie wam się gotować tak samo jak przy 0 zamarza.

Płyn ma inną temp wrzenia tak więc nie wiem dokładnie ale borygo 106 napewno wytrzyma 107 lepsze płyny też czy są lepsze nie wiem ;). Do tego dojdzie ciśnienie więc pewnie przy 110C dobry płyn jeszcze się nie gotuje.

Czy można ufać wskaźnikom napewno nie. Przy zapowietrzonym układzie w 2 min wskaźnik potrafi wskoczyć na czerwone pole przy czym silnik jest zimniutki ale woda już się gotuje. Pewnie w przeciwną stronę też by to potrafiło zadziałać.


Z tym to się zgodzę.
Zdjęć nie robiłem, bo nie było wycieku.
Tak jak powiedziałem, sprawdziłem czujnik temperatury wody/oleju wkładając do wody o temp. ok. 90C i niestety dalej pokazywał 21C. Po czym wymieniłem na nowy czujnik zakupiony w ASO i niestety dalej pokazywał mi 21C. Co ciekawe dwa dni temu pokazywał mi -41 C. Zepsuty czujnik wykluczony :( gdzie proponujecie szukać przyczyny usterki ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 23 listopada 2011, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Czy ktoś wie jaki wpływ na silnik ma czujnik temp. oleju/wody jeśli nie będzie działał poprawnie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 23 listopada 2011, 17:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
kolego ja na twoim miejscu sprawdziłbym temp bez czujnika :D może też będzie 21 ;). Wtedy sprawdzamy kable, a no i z czujnikami to czasem jest tak że po 10 min dopiero pokażą zmianę ;). Może to być też temp uśredniona z 2 czujników, nie wiem czy jest gdzieś jeszcze jeden ;) Tak tylko sobie gdybam

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 23 listopada 2011, 18:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Na pewno czujnik temperatury podaje stan nagrzania silnika do komputera, a on względem tego i kilku innych czujników dobiera skład mieszanki zasilającej silnik. Dla użytkownika będzie to wyższe spalanie silnika, dla zielonych zanieczyszczone środowisko. Poza tym może to źle wpływać na sam silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Test nr. 7
PostNapisane: 23 listopada 2011, 19:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Masters napisał(a):
kolego ja na twoim miejscu sprawdziłbym temp bez czujnika

Sprawdziłem bez czujnika - taka sama temp. czyli 21 C dzisiaj jeszcze raz sprawdzałem i jest -125 C.
Masters napisał(a):
Wtedy sprawdzamy kable

Sprawdziłem kabelki i jest oklejony(grzebał ktoś) taśmą izolacyjną- sprawdzę jutro co jest tam grzebane.
Masters napisał(a):
z czujnikami to czasem jest tak że po 10 min dopiero pokażą zmianę

Wsadziłem do wody wrzącej i skoczyło od razu do 21C-więc jest reakcja natychmiastowa.
Masters napisał(a):
Może to być też temp uśredniona z 2 czujników

W moim modelu jest tylko jeden czujnik oznaczony nr 11 na zdjęciu:
Obrazek
pryjom napisał(a):
Na pewno czujnik temperatury podaje stan nagrzania silnika do komputera, a on względem tego i kilku innych czujników dobiera skład mieszanki zasilającej silnik.

Z tym się zgodzę-pali mi 8.9L/100km.
pryjom napisał(a):
Poza tym może to źle wpływać na sam silnik.

Tego jestem Ciekaw.
Hmm nie mam więcej pomysłów, oprócz usprawnienia sklejonych taśmą drucików od wtyczki do czujnika temp. wody.oleju.
Jeśli będzie poprawnie polutowane to ? no własnie to co zrobić ?
Macie pomysły ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL