BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 lipca 2025, 18:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Spora zagadka i miesiąc poszukiwań !!!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25TU
Panowie jak w temacie od miesiąca czasu próbuję uporać się z rannym pierwszym kilometrem. Konkretnie przez pierwszy kilometr silnik nie pozwala się wkręcić powyżej 1200obr/min, a mocniejsze dodanie gazu powoduje wystrzały w kolektorze i wypadanie zapłonów. Ogółem nie da się jechać. Wymieniłem świece na BOSCH z czterema elektrodami nie pamiętam symbolu ale zgodnie z zaleceniem producenta. Myślałem że filtr paliwa zapycha się i nie potrafi napełnić układu, lecz nowy nic nie zmienił. Na komputerze wyszła temperatura silnika na poziomie 46,8 stopni C. Więc hyc do salonu BMW, nowy czujnik (ten podwójny) założony, lecz na komputerze jak było 46,8 tak jest. Doszukałem się drugiego czujnika w obudowie filtra oleju, wymiana również nie przyniosła skutku. Podejrzewam że komputer nie widzi czujnika i uśrednia temperaturę aby w ogóle pracować. Proszę o Wasze opinie w tej sprawie. Co można by jeszcze sprawdzić lub jak się zachować z sterownikiem. Może ktoś przerabiał podobny temat. Dodam że samochód ma instalacje gazową, lecz problem jest kiedy pracuje na benzynie i po przejechaniu kilometra wszystko wraca do normy ale dalej jest na benzynie. Także dotyczy samego startu. Za wszelkie podpowiedzi z góry bardzo wszystkim dziękuje.

_________________
S1 Czyżol


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spora zagadka i miesiąc poszukiwań !!!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 90
Lokalizacja: Bełżyce
Moje BMW: [E60] 530D
Ja kolego miałem taki przypadek i winny był przepływomierz powietrza, nie chce mówić na 100% bo wiadomo ze każdy może mieć inny przypadek ale jak masz skąd przerzucić na sprawdzenie to sprawdź to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spora zagadka i miesiąc poszukiwań !!!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25TU
Zapomniałem dodać przepływomierz na komputerze rysuje także wygląda na OK. W ostatnim czasie wymieniłem sondę przed katalizatorem 4,5,6 cylinder bo była martwa.

_________________
S1 Czyżol


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spora zagadka i miesiąc poszukiwań !!!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 22:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Może winne są cewki zapłonowe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spora zagadka i miesiąc poszukiwań !!!
PostNapisane: 22 listopada 2011, 22:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Sprawdź czy dochodzi zasilanie do czujników które wymieniłeś rzekomo jako uszkodzone. Może przerwał się kabelek od nich i dlatego sterownik ich nie widzi.
Taki przypadek który opisujesz może być również spowodowany, przepływomierzem, przepustnicą i niesprawnością lub źle dobraną instalacją WN.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Spora zagadka i miesiąc poszukiwań !!!
PostNapisane: 23 listopada 2011, 20:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 53
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Jeśli masz strzały w kolektor to wychodzi na to że masz za ubogą mieszanke, sprawdz dobrze sondy i dolot

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Spora zagadka i miesiąc poszukiwań !!!
PostNapisane: 23 listopada 2011, 20:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 195
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113318
Ja rowniez stawialbym na cewke. Mialem tak w poprzdniej 320i. Brak mocy, strzaly, nierowna praca silnika. Po wymianie wszystko jak nalezy....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Spora zagadka i miesiąc poszukiwań !!!
PostNapisane: 23 listopada 2011, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25TU
Zacznę wobec powyższego od rzeczy najprostszych. Przemierz kable od sterownika do czujnika. Sondy na bank ok. Przepływomierz jak już wspomniałem rysuje wykres na komputerze więc działa. Chyba że nie poprawnie. Jednak z kolegów wspomniał o za ubogiej mieszance i tak sobie myślę że jeżeli przy 3 stopniach temperatury otoczenia komputer widzi 46,8 stopnia C to zapewne jest za uboga. Również nie ma przy temperaturach bliskich zeru przy zapaleniu podwyższonych obrotów. Tzn są ciut wyżej ale ok 100obr/min. Jutro parę godzin na garażu i napisze czy jest skutek czy nie. Co do cewek to na komputerze wychodziły mi wypadające zapłony trzech cylindrów, lecz wymieniłem komplet fajek pomiędzy cewką, a świecą i błąd znikł. Także wydaje mi się że powinno być ok. Jednak jeżeli mimo wszystko mogą być to cewki to proszę wyprowadźcie mnie z błędu. Dziękuje na tą chwile za wszelkie pomysł, stopniowo będę realizował. Pozdro

_________________
S1 Czyżol


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Spora zagadka i miesiąc poszukiwań !!!
PostNapisane: 24 listopada 2011, 00:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
miałem podobny przypadek w e36 2.8 jak była zimna nie chciała jechac jak dodałem gazu na maxa to strzelałą i gasła i była to pompa paliwa na postoju było ok ale podczas jazdy strzelanie kichanie dławienie itd :mur: - widocznie pod obciąrzeniem nie dawała rady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Spora zagadka i miesiąc poszukiwań !!!
PostNapisane: 24 listopada 2011, 06:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
a robiłeś reset ECU przez odłączenie akumulatora na noc /prawidłowy reset i wystarczy 30 min./ Jeśli po resecie rano będzie ok. to winna instalka gazowa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Spora zagadka i miesiąc poszukiwań !!!
PostNapisane: 24 listopada 2011, 09:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 88
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e36 coupe m-pakiet
Kod silnika: m50b20
to że czujnik widzi ujemna temp to wina żle dobranego programu do twojego komputera ,i czujnik wymieniłeś nie potrzebnie ,co do ksztuszenia sie sprawdz czy instalacja gazowa nie pracuje razem z benzyna najprościej odłącz jeden elektrozawór od gazu ,jak jest ok to na kompie sprawdz ustawienia zapłonu i opisz jak pracuje na wolnych czy pracuje równo czy coś rzęzi czy szarpie itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Spora zagadka i miesiąc poszukiwań !!!
PostNapisane: 27 listopada 2011, 17:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25TU
Nie udało mi się sprawdzić przewodów od czujnika ale byłem u kumpla, gdzie podpięliśmy pod IMPE - temp silnika pierw była -46 stopni C, lecz po usunięciu błędów wskazania były poprawne. Wyszedł lejący wtryskiwacz 6 cylindra. Do tego błąd sądy itp. Wszystko łączyło się praktycznie z wtryskiem. Czy możliwe jest że gaz uczy się głupot od benzyny ze względu na lejący wtrysk i następnie rozwala mapy z benzyny i tak w kółko ? Dodam że po skasowaniu błędów silnik chodził o wiele równiej, lecz lecz po przejechaniu 5km dolegliwości wróciły. Plan jest aby wymienić wtrysk paliwa, skasować błędy i jechać na regulacje gazu. Proszę potwierdźcie czy dobrze myślę. Z góry dzięki.

_________________
S1 Czyżol


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Spora zagadka i miesiąc poszukiwań !!!
PostNapisane: 27 listopada 2011, 18:33 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Dobrze myślisz, co do mapy gazu to jest tak, że komputer gazowy korzysta z mapy komputera silnika (bynajmniej tak mi gazownik tłumaczył co do landi renzo). Więc jeżeli benzyna złapała błąd co do mieszanki to przekładało się to na pracę silnika na gazie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Spora zagadka i miesiąc poszukiwań !!!
PostNapisane: 2 grudnia 2011, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25TU
Więc mam nowe info. Wtrysk wymieniony, lecz po wymianie samochód chodzi znacznie gorzej jakby nie chodził na 2 cylindry. Czy możliwe jest że trzeba wykasować błędy ? Objawy na benzynie i gazie, brak mocy i jak już wspomniałem jakby nie chodził na dwa cylindry lub i 3. Katastrofa

_________________
S1 Czyżol


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL