BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 00:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 525i + turbo??
PostNapisane: 30 czerwca 2007, 13:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 284
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Moje BMW: E28,E34, jest E38
Kod silnika: m60b40
Witam mam pytanie, odnośnie założenia turbiny do E34 525i.Jak sie do tego zabrać?Jaki może byc koszt założenia?Czy jest jakiś określony rodzaj turbiny która szczególnie dobrze by się sprawowała w tym silniku?Czy wogóle ma sens coś takiego i gdzie to zrobić??Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje na ten temat, acha i czy jest jakas większa różnica w zakładaniu w silniku 12v a 24v??dzięki pozdr. ;)

_________________
Obrazek

BMW For Life!!

[you] :?:

panie z pińcet....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2007, 13:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Uturbianiem zajmowali sie gośc z KSR-a koszta turbiny to ok 10tyś zł,w takie rzeczy bawi się ZASTEC-Tuning z Łodzi,sami mają nieźle uturbioną Celice, kiedyś tak dla kaprysu zapytałem ile by kosztowało turbo do mojej M40 1,8L :hyhy: To gośćie odrazu powiedzieli że koszta samego turbo nie są duże,koszt z rzędu 3,5- góra 5 tyś zł,ale najdroższe jest przygotowanie silnika pod to urządzenie i wetdy daje to kwoty z rzędu 8-12tyś zł.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2007, 13:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 284
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Moje BMW: E28,E34, jest E38
Kod silnika: m60b40
troche mnie zabiłes tą ceną :zdziwko: :wstyd: nie myślałem że koszta są aż takie duże??a czy możesz powiedzieć dokładniej na czym polega owe przygotowanie silnika pod turbo??jakie kroki się podejmuje w celu przygotowania silnika?

czy taka turbina dawała by rade?
http://allegro.pl/item207130480_tuning_ ... anio_.html

_________________
Obrazek

BMW For Life!!

[you] :?:

panie z pińcet....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2007, 14:10 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
biemdablju, goń do jakiegoś sklepu z prasą i kupuj BMW Trends, tam masz szeroki artykuł o uturbianiu M50B25. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2007, 15:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
przygotowanie to wymiana - tłoków, korbowodów, zaworów i całej masy pierdół które wytrzymają większe obciążenia. przy okazji zmienia się program ECU. wałki można założyć bardziej sportrowe, wydech też by sie przydało wymienić. Toyota Supra fioletowa która ma 900 kucy czy tam już nawet 1200 ma zmieniony cały silnik. oryginalny ostał tylko blok. ale tam ciśnienie to ponad 2 bary. jeśli to będzie małe turbo np. 0,3 - 0,4 bara to obejdzie się bez większych komplikacji ale i tak jest to dosyć droga impreza. musisz się pytać fachowców od tego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2007, 16:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
valdorane napisał(a):
biemdablju, goń do jakiegoś sklepu z prasą i kupuj BMW Trends, tam masz szeroki artykuł o uturbianiu M50B25. ;)


dokładnie, zresztą we wcześniejszych numerach też było

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2007, 19:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 284
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Moje BMW: E28,E34, jest E38
Kod silnika: m60b40
udam się do sklepu po prasówke :rotfl:
a czy o tej turbince z linka możecie coś powiedzieć?nadawała by sie??

_________________
Obrazek

BMW For Life!!

[you] :?:

panie z pińcet....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2007, 19:15 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
W BMW Trends masz wszystko opisane. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 12:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Znam człowieka, który uturbił właśnie silnik 3.0 24V ze starego Opla Omegi.
Bardzo porządna rzędowa szóstka. Zrealizowano to na dwóch turbinach.
Robiło to Gekocars - firma która się w to bawi z Poznania.

Koszty to 30 tys PLN.
I z takmi kosztami należy się liczyć, jeśli auto ma jeździć.
Moc ok. 300-350 KM.
W zarysie rzeczy do zrobienia - remont silnika (mniej więcej) splanowanie głowicy, inna uszczelka, inne tłoki, korbowody, wałki rozrządu.
Dolot - kolektor, Intercooler, zawór blow off.
Wydech - nowy wydech zobiony pod turbo, nowy kolektor pod turbo tzw. barany
Inne sprzęgło, skrzynia (?)
Lepsze hamulce (docelowo)
Komputer inny do sterowania silnikiem
Zegary do trubo, wskaźniki i czujniki dodatkowe

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 12:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... turbo+soft temat turbo softu .
Koszty niewielkie bo nie trzeba wzmacniać silnika , tyle ze z 2,5 litrów można uzyskac tylko około 250KM

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 14:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 284
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Moje BMW: E28,E34, jest E38
Kod silnika: m60b40
no właśnie mówicie o takich ksoztach rzędu 20-30tysięcy peelenów.Ja nie cche wuciągać z tego silnika 400KM, nie chce zmieniać tłoków, rozrządu, korbowodów, czy cokolwiek jeszcze.Zastanawiałem się aby założyć zwykłą turbine, czy do tego naprawde trzeba zmieniać tłoki, korbowód itd.?nie zależy mi na 100% wzroście mocy, chodzi mi tylko o to żeby silnik sie lepiej zbierał od dołu, no i żeby turbinka sobie świstała spokojnie tam pod maską :D a nie odrazu rasowanie na full :]
acha i jeszcze jedno w tym poście od mcgivera ktoś wspominał o kompressorze zamiast turbo??co Wy na to ktoś może rozwinąć myśl??
zobaczie właśnie przykład uturbienia m50b25.o takie coś mi dokładnie chodzi.żeby troche pomóc silnikowi od dołu :)

_________________
Obrazek

BMW For Life!!

[you] :?:

panie z pińcet....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 14:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
biemdablju, a wchodziłeś do tego linka Grabowskiego???? , to może być to o co ci chodzi :hyhy: .
A co do kompresora to jest to koszt napewno przekraczający 10kawałków , natomiast soft myślę że nie wyniósłby więcej jak 5 kawałków :hyhy: .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 15:09 
a nie lepiej włożyć V8


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 15:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Dla mnie to mrzonki, Panowie, 5 tys.pln i 250 KM z 200.
Nie ma tanich koni.

Załóżmy, wstawiamy soft turbo, na nieodprężonym silniku.
Ciśnienie rzędu 0,2 bara wystarczy żeby mieć z 250 KM.
Tyle że turbina dmucha powietrzem o temp, kilkuset stopni, które nagrzewa się od gazów wylotowych. Trzeba je schłodzić, a tu już sie pojawia Intercooler - zmiana dolotu, przewodów, filtra etc..

Dla wersji soft:
turbina 1000pln
kolektor wydechowy - jakby co to 2000-3000 pln
intercooler plus orurowanie to 2000pln - taniej sie nie da
przewody olejowe i wodne - to 2000 pln
komp stand alone plus strojenie - 4000 tys.
Pytanie - czy wtryski będą ok ? pewnie nie.

No i mamy 11 tys pln. :)

Zresztą, nie chce mi sie drążyć jak to wytrzyma silnik materiałowo.
Nie bez przyczyny silniki pod turbo mają stopień sprężania 7(8) : 1.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 18:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 284
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Moje BMW: E28,E34, jest E38
Kod silnika: m60b40
cholera no chyba rzeczywiście trzeba odpuścić temat z uturbieniem.za duże koszta :kwasny: bo tak sie zastanawiam....czy brać wóz z m50b25 czy m60b30?? :niepewny: 2.5 nie moge powiedzieć ze jest słaby, bo nie jest, ale kusi strasznie te 3.0 V8, a różnice w cenach niewielkie.Już zakładałem kiedyś temat o 3.0 v8 w e34.ale nadal nie jestem zdecydowany.Może jakieś za i przeciw 2.5 24v kontra 3.0 V8.Boje sie tylko czy 3 litry nie rozszarpią mojego portfela i tak skromnego(paliwo, olej, inne te sprawy eksploatacyjne).wdzięczny będe za podpowiedzi i sugestie, co Wy byście zrobili..........
bo tak jak boogie wstępnie obliczył, koszt powiedzmy minimalnu uturbienia to 10tys.pln+koszt e34 z 2.5 to kolejne ponad 10tys.pln, co daje już ponad 20tys.pln, a koszt V8 jest bardzo zbliżony do 2.5, a wrażenia z jazdy są już zgoła bardziej dotkliwe dla kierowcy :rotfl: (mam racje)?

_________________
Obrazek

BMW For Life!!

[you] :?:

panie z pińcet....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 18:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 344
Lokalizacja: GdaĂąsk
turbo bedzie drozsze w eksploatacji ... no i silnik bardziej podatny na awarie ...

jak masz kupowac auto dopiero ... to 540i w manualu to jedyna rozsądna opcja ;]

moim zdaniem koszt skonstruowania soft turbo nie bedzie az taki duzy ...

ja bym liczył na coś kolo 6-7tys przy podciągnieciu do 230-240ps

skłądasz to na odwórconym seryjnym kolektorze dorabiasz tylko flansze dajesz male turbo konstruujesz cały dolot i podpinasz seryjny wydech po przerobieniu ...
do tego koniecznie jakiś komp z dobrymi mozliwoścmai wysterowania ...
słyszałem ze smt6 mozna kupić juz za 600-700zł + jakies 2 tys dla kogoś kto bez niszczenia silnika Ci to ustawi ...

jak dla mnie dla takiej mocy gra nie warta świeczki ...
dorzuć do 525 te 7 tys i kupisz takie 540i ze hola i jeszcze na rok na wache Ci styknie ;]

_________________
e21 335 csi reconstruction in progess ;]
-------------------------------------------------------dyfer od e24 m635csi sprzedam ;] stan ideaÂł nowy olej
-------------------------------------------------------
zawiecha gwintowana i heble z 540i w e21 - projekt w przygotowaniu ;) niach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 19:06 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
A jeżeli by wziął silnik diesla dajmy na to 2.5 litra i cały "turbo osprzęt" przeniósł do benzyny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 20:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 284
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Moje BMW: E28,E34, jest E38
Kod silnika: m60b40
diesel odpada :looka:
co do 540 to Panie, ludzie, mili Państwo za bogato juz na mnie.Takiego smoka niestety narazie nie będe w stanie utrzymać.I o bawiam sie co do V8 3.0 ale co tam :rotfl:
no ale tak osobiśącie to co byście brali w e34 2.5 czy 3.0 jakieś za i przeciw.. :hyhy:

_________________
Obrazek

BMW For Life!!

[you] :?:

panie z pińcet....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2007, 07:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Boogie, a czy ty w ogóle czytałeś co było w tym linku od grabowskiego???
Nie ma mowy o żadnym kompie , jest tylko map sensor.
Poza tym jeśli ktos się bierze za takie sprawy to powinien mieć jakieś pojęcie o mechanice i coś powinien umieć zrobić więc np barany również można zrobić we własnym zakresie , przynajmniej ja bym podołał temu wyzwaniu .
więc odlicz przynajmniej kompa i wydech i wychodzi ok 5 tysięcy.
Tylko tak jak mówię jeśli ktoś ma zmysł techniczny to napewno potrafi te koszty obciąć , bo większość prac można zrobić samemu.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 3 lipca 2007, 07:41 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2007, 08:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
biemdablju napisał(a):
diesel odpada :looka:
co do 540 to Panie, ludzie, mili Państwo za bogato juz na mnie.Takiego smoka niestety narazie nie będe w stanie utrzymać.I o bawiam sie co do V8 3.0 ale co tam :rotfl:
no ale tak osobiśącie to co byście brali w e34 2.5 czy 3.0 jakieś za i przeciw.. :hyhy:


hmmm decyzja jest dość prosta - 4.0 V8. wujek ma M62B44 i pali mu w 7 około 13,14litrów. więc jak na 300kucy jest to dobre spalanie. szczególnie że twoje 200 pali litr albo 2 mniej. poza tym 3.0 V8 a 4.0 V8 spalanie będzie miało identyczne, a koszty świec, oleju raczej takie same.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL