Zebrałem się i postanowiłem w końcu zrobić foto instrukcje wymiany tylnich amortyzatorów i odbojów w BMW E46 Touring. Jest to bardzo dokładny przewodnik jak krok po kroku rozebrać tapicerkę i wymienić tylnie amortyzatory. Robiłem to drugi raz i czas, jaki mi ta operacja zajęła to ok. godziny i czterdziestu minut, ale jeszcze przy tym robiłem zdjęcia. Przed rozpoczęciem warto się zorientować, co musimy wymienić na nowe. Oprócz amortyzatorów, warto podnieść auto na lewarku i przyjrzeć się odboją, moje już zdecydowanie nadawały się do wymiany. Nowe kupiłem w ASO Bmw, za 135zł (Wer. M-pakiet). Zdecydowanie trzeba się zaopatrzyć w nowe podkładki na amortyzator, których nie ma w komplecie, koszt to 1,4zł/szt. ASO, oraz koniecznie nowe nakrętki na amortyzator (powinny być w komplecie). Jeżeli macie zamiar to robić pod blokiem na parkingu, to weźcie pod uwagę, że trzeba gdzieś odkładać tapicerkę bagażnika, a będzie tego sporo. Zdjęć jest dużo, ale dzięki temu nawet ktoś, kto ma dwie lewe ręce sobie poradzi ;]
Tagi dla wyszukiwarki: DIY Tutorial instrukcja jak wymienić wymiana zamiana amortyzator amortyzatorów bmw e46 touring kombi odboje zawieszenie rozebranie wyjęcie tapicerki wykładziny boczków bagażnika rear shocks coli suspension rear trailing arm bushes
1.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-vKsq_COXPW8/TlQO15ZDg5I/AAAAAAAAAsc/S2IxFEZiws4/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520000.jpg)
2. wyciągamy roletę i kładziemy siedzenia
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-ZgGRKfwzJGE/TlQO5OOpYzI/AAAAAAAAAsg/YIBDGKLWfqg/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520001.jpg)
3. wyciągamy podłogę i dostajemy się do koła zapasowego
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-7h92R6MM9Yw/TlQO725ULVI/AAAAAAAAAsk/X6b8pLJj_4o/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520002.jpg)
4.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-5JAQdorT4x4/TlQO-lsoCcI/AAAAAAAAAso/WuFyu58fJWE/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520003.jpg)
5. wyciągamy koło zapasowe
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-pe8NPQmHtkU/TlQPBacJxhI/AAAAAAAAAss/pdw74xEZ-pw/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520004.jpg)
6. pozbywamy się boczków i osłony akumulatora
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-w0BCHO8W4dI/TlQPD42lbKI/AAAAAAAAAsw/TXntji_V4qU/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520005.jpg)
7.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-szeCvP4wCd4/TlQPGEclyhI/AAAAAAAAAs0/zinl7ctvFMU/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520006.jpg)
8. klucz 10 I odkręcamy plastikowe nakrętki
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-5oFOcVjTuoE/TlQPIb0LCWI/AAAAAAAAAs4/BSUdkHAbkx0/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520007.jpg)
9.
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-iRLBZFbuZNw/TnNj3icT-gI/AAAAAAAAAs8/53YTlSHIN5w/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520008.jpg)
10.
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-TdIrxKbdGrY/TnNj9RHs3AI/AAAAAAAAAtA/eCww2_S0ZAY/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520009.jpg)
11. boczki z drugiej strony
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-OgXDkY926pw/TnNkAoErxbI/AAAAAAAAAtE/ml11XjfmQN4/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520010.jpg)
12. Spinki
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-J5TTU5OXL2c/TnNkGEDYLPI/AAAAAAAAAtI/jd5GwjEE4DQ/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520011.jpg)
13.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-MI9futJczhw/TnNkJtdNRAI/AAAAAAAAAtM/T9JoAHuvwQA/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520012.jpg)
14. Odkręcamy śruby boczków przy szybie
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-2TDI6LUCZjo/TnNkL6qxPmI/AAAAAAAAAtQ/3wuElNY2hzM/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520013.jpg)
15.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-g9ZuhxcLelU/TnNkSlew50I/AAAAAAAAAtU/YiRMlcUxw7A/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520014.jpg)
16. demontujemy uchwyty transportowe
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-rrEnrbCh8so/TnNkX3pmZsI/AAAAAAAAAtY/s8e9zQmAKkM/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520015.jpg)
17.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-QxS4mCCNtIA/TnNkdauFbfI/AAAAAAAAAtc/YHvw-nwRNMg/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520016.jpg)
18. Z drugiej strony tak samo
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-bSPTWptzMUo/TnNkhwlwXKI/AAAAAAAAAtg/0s_sBhzyDs4/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520017.jpg)
19.
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-5EcAZBt--MU/TnNkmvuGjtI/AAAAAAAAAtk/3OWlC0eVnGQ/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520018.jpg)
20. Palcami ściągamy plastikowe osłony
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-xRE7WfsuC3w/TnNkrmnmlcI/AAAAAAAAAto/70Qf75pJw8w/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520019.jpg)
21.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-tuHK48fbKtY/TnNk2C2Ht5I/AAAAAAAAAts/IoNKuV0VO6A/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520020.jpg)
22. Teraz, wypychamy tak jak na zdjęciu, palcem w górę osłony pasów, z dwóch stron tak samo
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-NvZ9K_4qlCM/TnNk6qgXpZI/AAAAAAAAAtw/ndhwf5TJutY/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520021.jpg)
23.
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-tqnUys2HuPc/TnNk9bUgUSI/AAAAAAAAAt0/46JZF5ZlvnA/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520022.jpg)
24. Zsuwamy ją po pasie na dół
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-8RbptHVPG5U/TnNk_WMHXuI/AAAAAAAAAt4/PqPs8V-0cAI/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520023.jpg)
25.
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-Fu8hl_YDfg8/TnNlCH0gYII/AAAAAAAAAt8/6oqMFuEI5H0/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520024.jpg)
26.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-iBrNYHnddHA/TnNlE4kr72I/AAAAAAAAAuA/8aC69zPTpao/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520025.jpg)
27. Odpinamy boczki oparcia, wystarczy je mocno pociągnąć w kierunku przodu samochodu. Zaczepione są na jednej dużej spince, ciężko coś uszkodzić
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-jcwTN9nuloY/TnNlG8BLhmI/AAAAAAAAAuE/Juv9i57LDrQ/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520026.jpg)
28.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-3STN83k_lVE/TnNlJmzIvZI/AAAAAAAAAuI/6QNI5soaRfE/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520027.jpg)
29.
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-C6d54VABjHE/TnNlMb7jwrI/AAAAAAAAAuM/URMkAT0HTUQ/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520028.jpg)
30. Spinki z boczków zostaną w zaczepach, należy je odczepić i zamontować do boczków
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-6YZNrX-RU_I/TnNlQCrzQHI/AAAAAAAAAuQ/BKRV1gX-U1o/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520029.jpg)
31. Wracamy do osłon pasów, ściągamy po jednej spince
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-hlEnX6J76kw/TnNlRgJApwI/AAAAAAAAAuU/xG552eRVktA/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520030.jpg)
32.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-ryZUQ66hI5c/TnNlZKoKGuI/AAAAAAAAAuY/9XX7CHMGEzg/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520031.jpg)
33. Odkręcamy nakrętkę 10, ale ostrożnie żeby nie porysować szyby
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-0xNEU1bQKaY/TnNlb1j6ZWI/AAAAAAAAAuc/54A4dqpIggw/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520032.jpg)
34.
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-gF9t-kWld9k/TnNlfmrrpRI/AAAAAAAAAug/GQeJrA4PeVU/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520033.jpg)
35.
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-3cW5DbJ1HbY/TnNlivtiHyI/AAAAAAAAAuk/Ej9xTHGD2y8/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520034.jpg)
36. Odkręcamy mocowanie rolety, z dwóch stron tak samo
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-cYsgpjQ76XQ/TnNlkvSf8eI/AAAAAAAAAuo/9NLmOmZvvXA/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520035.jpg)
37.
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-XdOn45ESykA/TnNlnuEC7QI/AAAAAAAAAus/8lbQVoWJxlw/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520036.jpg)
38.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-uR40wueniU8/TnNlpgIlVjI/AAAAAAAAAuw/Wz7b_b5d_VQ/s512/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520037.jpg)
39.
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-1Ivb7LsKxZ8/TnNls0UxAuI/AAAAAAAAAu0/HKg8mzv_4uI/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520038.jpg)
40. teraz po jednej śrubie na strone
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-KUySQgCRlfU/TnNlvVI4pnI/AAAAAAAAAu4/d_DkfqYqRr8/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520039.jpg)
41.
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-s6cA4TLHjd0/TnNlyWyMZvI/AAAAAAAAAu8/3tg1WTHgGN8/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520040.jpg)
42. Palcami ściągamy osłony słupków, jedna spinka u góry
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-q4zSeVWXLXI/TnNl2lYAnvI/AAAAAAAAAvA/oJo98y3ys3A/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520041.jpg)
43.
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-1ih2V8OyJKo/TnNl4GnEpbI/AAAAAAAAAvE/PLTSCRg0js8/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520042.jpg)
44. za osłonami po jednej śrubie na strone
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-RD_rZWBSlMI/TnNl6xnH9LI/AAAAAAAAAvI/1DrTEijnMwA/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520043.jpg)
45.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-LWE4hOAcnVM/TnNl8iFdidI/AAAAAAAAAvM/HRy5sRjSYgM/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520044.jpg)
46. Wypychamy do góry, tak jak z osłonami pasów
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-ZTNKMEuEUMo/TnNmAUul0iI/AAAAAAAAAvQ/yS3Oi0k5m6M/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520045.jpg)
47.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-7-vH_2Y_fu0/TnNmEB9X2ZI/AAAAAAAAAvU/ZDfxib6MZoM/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520046.jpg)
48.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-dc6znY2mtcQ/TnNmGgYFs3I/AAAAAAAAAvY/OxzP1nTKOvk/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520047.jpg)
49. Teraz zabieramy się za ściągnięcie boczków. Podnosimy z wyczuciem listwę pod szybą i ściągamy boczek ciągnąc od dołu
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-ttgfS4FFcq4/TnNmJbnAgBI/AAAAAAAAAvc/gV4X3v-hjLU/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520048.jpg)
50.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/--TUN6r4xLbY/TnNmLJzvEqI/AAAAAAAAAvg/4wwQqmJSglU/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520049.jpg)
51.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-T3Tg-qdSHL0/TnNmOuOIQTI/AAAAAAAAAvk/JoztAgP35To/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520050.jpg)
52. Z drugiej strony należy uważać na gniazdo zapalniczki
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-sqGcHWjbHcg/TnNmQl11hsI/AAAAAAAAAvo/os8ThQT3yiE/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520051.jpg)
53. odłączamy wtyczkę
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-i8iWVBG487o/TnNmS33HfRI/AAAAAAAAAvs/7_K6SKPsgnk/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520052.jpg)
54. Bierzemy skalpel I tniemy mate wygłuszającą jak na zdjęciu, dzięki czemu zaoszczędzi nam to masę czasu I nerwów teraz I w przyszłości. Jeżeli się obawiacie czegokolwiek przy tej operacji to nie potrzebnie. Jak się okazało już kupiłem auto z takim nacięciem, które było wykonane co najmniej 3 lata temu. Absolutnie się nic nie dzieje z tego powodu.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-WTWKrJrRFRc/TnNmZcTJ8hI/AAAAAAAAAvw/pFnSZ7ZKxBo/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520053.jpg)
55.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-WSbf5WbWAYM/TnNmekVg2kI/AAAAAAAAAv0/f8z-FxLw9js/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520054.jpg)
56.
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-SjuRr0NWbR4/TnNmiAFtkxI/AAAAAAAAAv4/CdQj-hztDMs/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520055.jpg)
57. Idealne dojście do górnego mocowania amortyzatora
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-sMeSsOCzsE8/TnNmk74t7uI/AAAAAAAAAv8/vOykLPnzRKo/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520056.jpg)
58. Trochę tego jest
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-j40_2CkzGBw/TnNmneyGnJI/AAAAAAAAAwA/jVafM4N7NHc/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520057.jpg)
59. Lewarek i ściągamy koło.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-3x7p0CRPe10/TnNmsUL97NI/AAAAAAAAAwE/GcHxCZVe2_U/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520058.jpg)
60. Zanim odkręcimy górne mocowanie, luzujemy dolne. Nasadka 18 i duży klucz
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-65X1mYyXDX4/TnNm4ofX_TI/AAAAAAAAAwI/Pj7zF2KWgfM/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520059.jpg)
61. Żeby odkręcić górę potrzebujemy zrobić kontrę na dwa klucze. Odkręcający to 17mm a kontra to 6mm
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-Xq_2XZ1imy8/TnNm6k7L3FI/AAAAAAAAAwM/fZu86EV17rk/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520060.jpg)
62. Poduszki się trzymają na 2x13mm
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-a4GTfPAm51Q/TnNm-QcK1FI/AAAAAAAAAwQ/TaVAAQIlPwk/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520061.jpg)
63. Odkręcone i zdjęty talerzyk
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-W5p6KX5Aagc/TnNnCWOUFtI/AAAAAAAAAwU/ZeU1BZ8tc_E/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520062.jpg)
64. Odkręcamy wcześniej poluzowaną dolną śrubę i mamy amortyzator w ręce
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-HEu4MgCIonc/TnNnGVteubI/AAAAAAAAAwY/Dp4RpC8QL-k/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520063.jpg)
65.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-60m4TsdyxjQ/TnNnH2UzJSI/AAAAAAAAAwc/_Nn7_4VGLzg/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520064.jpg)
66. U góry jest uszczelka, którą ściągamy jeżeli została w nadkolu.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-KUSTNL526iM/TnNnPkIAZZI/AAAAAAAAAwg/JAy4cQEgmXI/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520065.jpg)
67.
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-f_roa2tEze0/TnNnVoIbcFI/AAAAAAAAAwk/Wz7_69gz0s8/s512/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520066.jpg)
68. Stary i nowy odbój, warto wymienić
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-aCQDyF42x7g/TnNnbNh7bDI/AAAAAAAAAwo/zd_QzpE6IYg/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520067.jpg)
69. Teraz kolejność złożenia osprzętu amortyzatora, która jest bardzo ważna. Goły amortyzator.
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-kudtuTwhXe4/TnNnerXWHII/AAAAAAAAAws/sSDkLhi-hyI/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520068.jpg)
70. Osłona amortyzatora + odbój
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-GxIGmT3y43M/TnNniVj6TEI/AAAAAAAAAww/0sH5h9iQ4vQ/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520069.jpg)
71. Nowa podkładka, którą kupiliśmy w ASO. Te podkładki przeważnie rdzewieją tak że stają się jednorazowe.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-9v8cpHjw6uQ/TnNnkQMNuDI/AAAAAAAAAw0/cDlGcw1D-4w/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520070.jpg)
72. Dolny talerzyk
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-lUkSyPwoCg4/TnNnpBpZk_I/AAAAAAAAAw4/eBDllaGVlTQ/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520071.jpg)
73. Górne mocowanie
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-swxlf6fVikQ/TnNnsw-RVpI/AAAAAAAAAw8/1EFBAeED3_w/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520072.jpg)
74. Uszczelka
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-NSaixTW1T9M/TnNnwMKmKLI/AAAAAAAAAxA/L9p4QgC37Kc/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520073.jpg)
75. Na dole najpierw podkładka potem śruba
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-FwpX1IKlVYU/TnNnyjc3AuI/AAAAAAAAAxE/EXAscIrdxtc/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520074.jpg)
76. Przykręcamy dolne mocowanie, potem np. lewarkiem podnosimy do góry cały wahacz aby móc przykręcić górne mocowanie amortyzatora w bagażniku.
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-NaE_z_ZTiSg/TnNn2YmYwyI/AAAAAAAAAxI/Cb8RnfV_vvk/s640/BMW%252520wymiana%252520amortyzatorow%252520tyl%252520-%252520075.jpg)
77. Z drugim kołem postępujemy tak samo i składamy w odwrotnej kolejności. Przypuszczam że przy tak dokładnie opisanym przewodniku nie powinno być problemów ani pytań ;]
Pozdrawiam
prokot