BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 09:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] dwumas czy zaspawać na stałe?
PostNapisane: 8 grudnia 2011, 07:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
nie mylcie koła zamachowego ze sprzęgłem. Sprzęgło jest i tu i tu, różnica jest w samym kole zamachowym. Albo jest z kawałka metalu - jednomasowe, albo zrobione z dwóch i korektą przeniesienia mocy - uderzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumas czy zaspawać na stałe?
PostNapisane: 8 grudnia 2011, 22:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
aadasiek napisał(a):
ale z tym wchodzeniem do domu z kopnięciem to już nie bardzo,
może gdybym nie jeździła autem po takiej zmianie to bym uwierzył
ale jeździe także się nie zgodzę


Większość aut którymi jeździłem nie miała dwumasowego koła zamachowego,
ale też żadne z nich nie miało nawet połowy z tych 400Nm momentu obrotowego 330d,
bo gdyby miało, to skrzynia nie wytrzymałaby mojego stylu jazdy (wtedy).
I oczywistym jest, że jeśli nie jeździsz dynamicznie w niczym ono nie pomaga
- niezależnie od mocy i momentu obrotowego jakim dysponujesz. Ale wielu kierowców
wykorzystuje jednak te parametry do maksimum, a wtedy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumas czy zaspawać na stałe?
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 00:00 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Mariusz325 napisał(a):
wykorzystuje jednak te parametry do maksimum, a wtedy...

Wtedy co?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumas czy zaspawać na stałe?
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 20:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
maaaad napisał(a):
Wtedy co?

Na razie mam sprzęgło hydrokinetyczne i tylko 245Nm dlatego nie odpowiem "co wtedy".
Mam jednak nadzieję na 335d w którym z radością wymienię koło zamochowe wraz ze sprzęgłem
i nie omieszkam opisać wtedy swoich doświadczeń.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumas czy zaspawać na stałe?
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 20:54 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Jeżdżę na jednomasie już od ponad roku, skrzynia nie padła, nic się nie zepsuło, chociaż auto lekko nie ma :)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumas czy zaspawać na stałe?
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 21:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 226
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b22>b25
Wiele osób zmienia dwumas na zwykłe koło i nie odczuwa żandych negatywnych skutków.Co prawda znam tylko przypadki z vw tdi i nie wiem jak sie ma to do bmw ale tam moment obrotowy też jest wysoki i nie które auta nie mają łatwo:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumas czy zaspawać na stałe?
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 21:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
więc po co wogóle wymyślili dwumasy, skoro można jeździć na jednomasie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumas czy zaspawać na stałe?
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 21:20 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Teoretycznie żeby poprawić kulturę pracy zespołu napędowego i przedłużyć jego trwałość :D Z naciskiem na "teoretycznie" ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumas czy zaspawać na stałe?
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 21:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 226
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b22>b25
Po to samo co klapki w kolektorze w dieslu:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumas czy zaspawać na stałe?
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 21:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Koło dwumasowe zasadniczo zmniejsza drgania wytwarzane przez silnik i przenoszone na skrzynię.
Co do tego, nikt kto ma jako-takie pojęcie o mechanice nie powinien mieć najmniejszych wątpliwości.
Podobne tłumiki drgań skrętnych są w tarczach sprzęgłowych, ale w porównaniu z konstrukcją
koła dwumasowego, przypominają raczej gadżety.
Tak się składa, że jeździłem dieslami z lat '80/90 i tubodieslami z ostatnich lat,
i nikt mi nie wmówi, że nie ma żadnej różnicy w użytkowaniu tych samochodów.
Pomimo, że nowoczesne auta mają ponad dwukrotnie większy moment obrotowy
i moc, to kultura ich użytkowania jest nieporównywalna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumas czy zaspawać na stałe?
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 22:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Właśnie.
Koło pasowe wału korbowego też można by założyć sztywne (bez tłumika drgań) :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumas czy zaspawać na stałe?
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 23:06 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Diesle wytwarzają więcej drgań, niż silniki benzynowe, silniki 4-cylindrowe wytwarzają więcej drgań, niż 6-cylindrowe, 6-cylindrowe Vki wytwarzają więcej drgań, niż 6-cylindrowe rzędówki itd, itp...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumas czy zaspawać na stałe?
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 23:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Moje BMW: e34 1994r 525 tds
Kod silnika: m51
Vis napisał(a):
więc po co wogóle wymyślili dwumasy, skoro można jeździć na jednomasie?


żeby o serwisie nie zapomnieć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumas czy zaspawać na stałe?
PostNapisane: 10 grudnia 2011, 00:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Nie no w ten sposób to można by zanegować wszystko.
Przecież dwumasa, tłumik drgań na kole pasowym, poduszko silnika+skrzyni - to wszystko wycisza pracę diesla.

Jak ktoś jest bardzo ciekawy - niech odpali silnik bez tych elementów (wstawi jakieś sztywne zamienniki) - efekt może być interesujący... :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumas czy zaspawać na stałe?
PostNapisane: 10 grudnia 2011, 10:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Amortyzatory wg. wielku też są niepotrzebne i wymieniają na maks twarde i maks twarde sprężyny a potem piszą na forum że komfort nadal jest. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL