BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 07:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 71  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 18 grudnia 2011, 21:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1424
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Moje BMW: E39 535i 2002r.
Kod silnika: M62B35
Forest gdzie byłeś na hamowni ? I jak wygląda to finansowo i kwestia umówienia się ?

_________________
BMW E39 535i 2002r. M-PAKIET TITAN SILBER ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130515

FIAT 126p 89r. SWAP 1.2 MPI SZARY OSLO ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=117258&p=1443592#p1443592

viewtopic.php?f=6&t=130515


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 18 grudnia 2011, 23:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
http://chiptuning.poznan.pl/
Na tej hamowni. Koszt 80 pln

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 19 grudnia 2011, 09:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Moim zdaniem, problem głownie lerzy w tym że nie dokonałeś pomiarów przed modem, gdyż rodzi sie pytanie czy rzeczywiscie miałeś 231 km i 300nm. Prawdę mówiąc, zazwyczaj m54b30 nie trzymają swojej mocy, zazwyczaj po schamowaniu wychodzi cos około 220KM.
Co do filtra tak jak pisałem, przy takich modach jest wskazany, nie jest to filtr uniwersalny z allegro za kilkadzisiat zł, a dedykowany za około 1,5 klocka.
CO do Twojego czasu 100-200 z pewnoscia będzie lepszy od standardowej 330 a to za sprawą dyfra o większym przełożeniu.
Dla porównania poniżej wklejam wykres z moej m54b30 zrobiony prawie 2 lata temu, wszystko standardowe zmieniona tylko sama elektronika.
Obrazek

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 19 grudnia 2011, 19:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
zobaczymy. W weekend zmieniam swiece , filtr paliwa , fajki , i odme - po tym wszystkimmjazda na rolki spowrotem :)
Jak to nie pomorze to na korekte programu do Unitronica :]

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 19 grudnia 2011, 20:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 487
Lokalizacja: Luboń
Moje BMW: E36 M3T, E39 530D
Kod silnika: S50B30, M57D30
Nie chcę Ci złowróżyć, ale to nie pomoże :dobani:
choć na pewno nie zaszkodzi :)
kolega powyżej pisze nie o filtrze za 1,5tysia, ale o całym dedykowanym dolocie - tak naprawdę przyrost 1% lub mniej.
Wejdź na projekty w których zwiększają komprechę, zmieniają wałki, zawory i sprężynki, nawet lżejsze koła zamacowe, tłoki i korbowody w BMW nie pomagają za dużo. Poszukaj projektu INUR'a. Jest mega doinwestowany a przyrost niecałe 10%.
Mam swoją teorię na ten temat, ale to już inna historia...

_________________
2005 645Ci
2003 Z4 3,0i

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 19 grudnia 2011, 21:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 47
Posty: 791
Lokalizacja: ostroleka
Moje BMW: e 30 i e46
Kod silnika: m40b18 i m47n
super qp nie samowita betka!!!!

_________________
tomaszzebrowski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 19 grudnia 2011, 22:09 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Mario na streetracing.pl pisał, że potencjał tych silników tkwi w głowicy - obróbka kanałów ssących, wydechowych, dobry wydech i 250 KM powinno się pojawić.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 21 grudnia 2011, 15:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 776
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e90 335xi
Kod silnika: N55B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96050
zyczę poprawy wyniku.za wlozona prace i gotowke nalezy ci sie to jak najbardziej.mam nadzieje ze znajdziesz przyczyne chociaz przy tym silniku roznie jest.u mnie brakuje troszke mocy i jak narazie nikt nie potrafil jej odzyskac.

p.s. sprawdz moze tez dise.gdzies byl temat ze przy naszym silniku lubi padac.na tych komponentach nie wierze w ten wynik.musi byc wiecej ;) powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 22 grudnia 2011, 12:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
krismax napisał(a):
Nie chcę Ci złowróżyć, ale to nie pomoże
choć na pewno nie zaszkodzi
kolega powyżej pisze nie o filtrze za 1,5tysia, ale o całym dedykowanym dolocie - tak naprawdę przyrost 1% lub mniej.
Wejdź na projekty w których zwiększają komprechę, zmieniają wałki, zawory i sprężynki, nawet lżejsze koła zamacowe, tłoki i korbowody w BMW nie pomagają za dużo. Poszukaj projektu INUR'a. Jest mega doinwestowany a przyrost niecałe 10%.
Mam swoją teorię na ten temat, ale to już inna historia...

niestety kolega moze miec racje :zakrecony:
ale dolot wywalil bym i tak :rotfl:
z pozytywów to to, ze mogles startowac z 205KM :mur:

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 11:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
maaaad napisał(a):
Mario na streetracing.pl pisał, że potencjał tych silników tkwi w głowicy - obróbka kanałów ssących, wydechowych, dobry wydech i 250 KM powinno się pojawić.

Do 250 to już głowice trzeba ruszać? :zdziwko:
Gdzieś widziałem wykres m54b30 z baranami i jakimś stożkiem nawet bez osłony, niby miało być 249 KM jak dobrze pamiętam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 12:03 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Adddam napisał(a):
Gdzieś widziałem wykres m54b30 z baranami i jakimś stożkiem nawet bez osłony, niby miało być 249 KM jak dobrze pamiętam.

Nie z baranami, tylko z kolektorami m52b28 :D Jest w tym watku:
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 0654&st=60
Chyba że mówisz o czym innym, ale podejrzewam, ze chodzi Ci właśnie o ten :)
Adddam napisał(a):
Do 250 to już głowice trzeba ruszać?

Sorry, małe sprostowanie z mojej strony - nie padło hasło "250 KM", ale tutaj wypowiedź, którą miałem na myśli:
Cytuj:
Panowie.
Mówicie o wydechach ale największą bolączką m54b30 jest głowica
Kanały wydechowe są tak małe że aż boli.
Ładowanie luźniejszych wydechów owszem ma sens i daje przyrosty ale gdyby ruszyć głowicę to dopiero był by mocny efekt.
A co do kolektorów z M3 E46 to już niebawem opiszę jak to wygląda w praniu

Jest w tym samym wątku, co wyżej.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 13:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
maaaad napisał(a):
Nie z baranami, tylko z kolektorami m52b28 :D Jest w tym watku:
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 0654&st=60

Oj tam, oj tam :P Dawno to czytałem to mi się troszkę pomyliło :)
Jeśli taki przyrost idzie osiągnąć przy takich modyfikacjach to ten silnik mocy to raczej nie trzymał.
Swoją drogą ciekawe ile idzie wyciągnąć z tej jednostki po przez dolot, obróbkę głowicy, wydech i program :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 24 grudnia 2011, 09:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Z tematem trzymania mocy bym sie wstrzymal ,do puki nie podjade na inna hamownie, bo wczoraj z kolega bylem na hamowni jego 330i i wyplula 235hp i 303nm tylko przy pomiarze z otwarta maska. Na zamknietej masce pokazuje 210hp. U mnie pomiar robiony byl z zamknieta maska i wyszlo 241,5hp i 316nm.
Poza tym sprobowalismy sie z rolki od 50 w gore i moja 330 odjezdza na kazdym biegu - wiec cos jest chyba nie halo. :]

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 27 grudnia 2011, 23:24 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4121
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Zawsze powtarzam, że wykresy nie jeżdżą, sporo frutów wrzucone, więc myśle, żę 250ps winno być jeśli silnik był w okolicy serii (+-10ps)

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 6 stycznia 2012, 13:46 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Dzis odebralem auto od mechanika zostalo wymienione:
-Disa
- odma ze wszystkimi wezami
- filtr paliwa
- swiece
- fajki
- alternator
Odczucia? - Auto wyraznie ożylo , i to juz od najnizszych obrotow - jest spora poprawa. Moze wieczorkiem jak nie bedzie padac nakrece jakis filmik jak auto teraz przyspiesza.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 14:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
forest napisał(a):
Z tematem trzymania mocy bym sie wstrzymal ,do puki nie podjade na inna hamownie, bo wczoraj z kolega bylem na hamowni jego 330i i wyplula 235hp i 303nm tylko przy pomiarze z otwarta maska. Na zamknietej masce pokazuje 210hp. U mnie pomiar robiony byl z zamknieta maska i wyszlo 241,5hp i 316nm.
Poza tym sprobowalismy sie z rolki od 50 w gore i moja 330 odjezdza na kazdym biegu - wiec cos jest chyba nie halo. :]


No raczej wszystko halo. Przy otwartej masce to mozna grzebac w silniku a nie mierzyc moc, także różnica 30KM i dyfer z 325 powoduja, ze odjezdzasz.

Co do dolotu to najlepsze są takie, które zasysaja powietrze z okolic zderzaka gdzie powietrze jest chłodniejsze. Cos jak to:
http://www.cosmoracing.com/productinfo.asp?cid=165&pid=1487
Ale tak czy siak nie ma co oczekiwać cudów, seryjny dolot jest dość dobrze zestrojony i prócz lepszej reakcji nie zyska się zbyt wiele z innego dolotu.

Tak na marginesie to musi fajnie pompowac powietrze do filtra :ok:
http://www.modbargains.com/aFe-Dynamic-Air-Scoop-BMW-E46.htm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 23:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
nie szukaj dziury w całym...

na niektórych hamowniach nawet nie chcą hamować z otwartą maską żeby nie spadła. Jak chcesz jeździć gdzieś indziej żeby wyszło więcej to podjedź na bylejaką obciążeniówkę i zahamuj jak się będzie wolno toczył to wyjdą Ci opory 70% :viva:

Niestety takie uroki tuningowania i uważam że wcale nie wyszło Ci źle.
Ja startowałem z poziomu 250koni z moim silnikiem więc też mam pod górkę.

Tak jak kolega Krismax pisze - dolot to kwestia 1%, totalnie wyrzucone pieniądze w błoto.
Też nie można dawać dolotu za nisko jak sugeruje Bastaz, sam się spotkałem z sytuacją gdzie silnik zassał wodę (wlot był koło halogenu)


Na Twoim miejscu poszedłbym najmniejszą linią oporu:
jeśli nie chcesz dmuchać w ten silnik to splanować głowicę i jazda w górę z kompresją.
M54 chyba ma czujnik stukowego ?

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 09:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
jackolus napisał(a):
Też nie można dawać dolotu za nisko jak sugeruje Bastaz, sam się spotkałem z sytuacją gdzie silnik zassał wodę (wlot był koło halogenu)


Dlatego jak filtr jest nisko trzeba zapodać ochronę w postaci filtra hydrofobowego:
http://www.aemintakes.com/news/news.aspx?ID=2496


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI Wykres z hamowni oraz film 22 str.
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 17:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Ok dolot wyrzucony wjechala seryjna puszka zmodyfikowana w Unitronic - 2 dodatkowe doloty powietrza , nowy program filtr pipercross.
Jutro wykres :]

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Forest -->> E46 330 CI
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 18:42 
no prosze, jestem bardzo ciekaw. czekam :ok:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 71  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL