BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 10:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 30 grudnia 2011, 15:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 110
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M44B19
Witam mam owy problem, miałem popmke która piszczała strasznie ale bmw odpalała normalnie... Kupiłem uzywana pompke wstawiłem bylo ok przez 2 dni, zgasiłem i już nie chciala odpalic- wsadziłem ta piszczaca pompke odpaliła odrazu pochodziła przez 2dni- zgasiłem już nie chciała odpalic ale silnik był ciepły więc odpaliłem na gazie i znowu zaczeła chodzic pompka... o co w tym chodzi? Raz chodzi raz nie... Gdy juz opale na gazie zgasze to juz normalnie odpala na bezynie... Przekaznik wymieniłem POMOCY

_________________
Zabić muchę boczną szyba BMW - Bezcenne !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 30 grudnia 2011, 18:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Czasami problemem jest wiązka, bądź sterowanie przekaźnika.
Pociągnij nowe, prowizoryczne zasilanie do pompy.
Proponuje wykorzystać zupełnie nowy przekaźnik niemający nic wspólnego z oryginalnym odpowiedzialnym za pracę pompy paliwa.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 30 grudnia 2011, 18:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 110
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M44B19
jak sprawdzić czy pompka działa? mozna jakoś podłączyć pod aku lub coS?

_________________
Zabić muchę boczną szyba BMW - Bezcenne !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 30 grudnia 2011, 18:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Kaarol_e36, to są uroki wlasnie gazu niestety, pompe wyciąg i podłącz na krutko do aku( wsadź do wiaderka z wodą). zobaczysz jak chodzi, jak się zatnie albo nie ruszy od razu to do kosza. Nawet jak kupisz używkę to nie ma 100% że będzie sprawna, ale najlepiej kupić oryg.. Jeśli już chce to przerób to tak aby pompa wyłanczała się po przejściu na gaz. (dołóż przekaźnik i jako przerywnik daj elektromagnes załanczający gaz).

A i nie odpalaj Bety na gazie!!!

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 30 grudnia 2011, 19:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 110
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M44B19
czemu nie odpalać na gazie? Ja teraz jej nawet odpalic nie mogę bo nie słychać pompy jak podaje zawsze musi podać paliwo po przekreceniu a jej nie slychac - krece krece krece i nic.. można kupic calos plywak + pompa ile to kosztuje?

_________________
Zabić muchę boczną szyba BMW - Bezcenne !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 30 grudnia 2011, 20:22 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Wytłumacze Ci na PW a pompa używana ok 150 zł całość.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 30 grudnia 2011, 20:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 195
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113318
dadus18 napisał(a):
Kaarol_e36, to są uroki wlasnie gazu niestety, pompe wyciąg i podłącz na krutko do aku( wsadź do wiaderka z wodą). zobaczysz jak chodzi, jak się zatnie albo nie ruszy od razu to do kosza. Nawet jak kupisz używkę to nie ma 100% że będzie sprawna, ale najlepiej kupić oryg.. Jeśli już chce to przerób to tak aby pompa wyłanczała się po przejściu na gaz. (dołóż przekaźnik i jako przerywnik daj elektromagnes załanczający gaz).

A i nie odpalaj Bety na gazie!!!


Z ta woda to chyba nie jest dobry pomysl, w koncu przewody nie sa zaizolowane u gory pompki. Po drugie slyszalem ze jak wstawi sie wylacznik do pompki to szybko zacieraja sie wtryski, wiec to tez nie jest dobry pomysl. Tu masz temat jak sprawdzic pompke viewtopic.php?f=1&t=79725 . U mnie w 325i e36 w 30s napompowalo ok 2l paliwa :orany:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 31 grudnia 2011, 09:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
SONY175, nie pisałem ale chyba jasne że nie wrzuca się pompy do pełnego wiadra wody bo zrobi zwarcie:D, tego sie chyba każdy domyśli, pomysł z przekaźnikiem wyłanczającym pompę wg. mnie jest najlepszym wyjściem z sytuacji i sprawdzonym, jak odpala się zawsze na paliwie i czasem przejedzie na benzynce to wtryskom sie nic nie stanie:-), no ale wybór należy do właściciela.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 31 grudnia 2011, 09:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
dadus18 napisał(a):
nie wrzuca się pompy do pełnego wiadra wody bo zrobi zwarcie:D
jakie zwarcie ? takie napięcie nie zaszkodzi nawet rybce akwariowej .Ale pomysł z wodą genialny :mur: znakomity sposób na dobicie pompy , rozumiem ON ,nafta ale woda ? :wstyd:
SONY175 napisał(a):
Po drugie slyszalem ze jak wstawi sie wylacznik do pompki to szybko zacieraja sie wtryski,
słyszałeś hmm.. tylko ktoś kto Ci to powiedział nie wspomniał albo nie wiedział że dotyczy to silników z bezpośrednim wtryskiem czyli FSI -VW , D4 TOYOTA ,GDI - MITSUBISHI .
Do autora : Toudi dał Ci najlepszą wskazówkę ,jeśli to sprawdzisz to pozostaje pomiar ciśnienia na listwie wtryskiwaczy i w ostateczności wymiana pompy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 31 grudnia 2011, 11:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Marek WGR, nie chodzi o porażenie tylko o to żeby ktoś nie wcisnął pompy z obudową do wody chyba jasne że ma tylko zanurzyć.
Podczas włączenia pompy manualnie na aku. lepiej niech pociągnie wodę która ją chłodzi niż puszczać na sucho??

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 31 grudnia 2011, 12:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
dadus18 napisał(a):
nie chodzi o porażenie
z tą rybką to żart , pisałeś o zwarciu a takie napięcie w słodkiej wodzie nie powoduje zwarcia.Co do sprawdzania to skoro ma trwac krótko to pompa się nie zagrzeje. Żeby pomiar był dokładny najlepiej wykonac go na listwie wtryskiwaczy ,bo wtedy cały układ paliwowy jest poddany próbie .Włączając w to brudny filtr paliwa ,uszkodzony zawór zwrotny ,regulator ciśnienia i puszczające wtryskiwacze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 31 grudnia 2011, 12:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 110
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M44B19
wtryskiwcze sa na bank dobre bo silnik ma tylko 140tyś km. Się okazało że pompka się zacieła ... Gdy włozyłem ja troszke do wody nie chciala pracowac ale potem zaczeła.. Włożyłem ja do auta i odrazu bmw odpaliła na strzała.

_________________
Zabić muchę boczną szyba BMW - Bezcenne !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 31 grudnia 2011, 12:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Kaarol_e36 napisał(a):
Gdy włozyłem ja troszke do wody nie chciala pracowac ale potem zaczeła.. Włożyłem ja do auta i odrazu bmw odpaliła na strzała.
to wróży szybki koniec pompy , żeby nie było niejasności nie dlatego że włożyłeś ją do wody ;) ale kiedy się zacina i dorażnie pomaga uderzenie w zbiornik czy inne magiczne sztuczki to znaczy że pompa ma dośc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 31 grudnia 2011, 13:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 110
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M44B19
kupilem ją pochodzila 2 dni i się zacieła ale teraz znowu lata jak szalona :D

_________________
Zabić muchę boczną szyba BMW - Bezcenne !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 31 grudnia 2011, 13:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Kaarol_e36, no i teraz wiesz że pompa pada, sposób na test pompy prosty i sprawdzony :hyhy: . Jednak najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zlikwidowanie gazu:D

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 1 stycznia 2012, 13:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
dadus18 napisał(a):
Kaarol_e36, no i teraz wiesz że pompa pada, sposób na test pompy prosty i sprawdzony :hyhy: . Jednak najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zlikwidowanie gazu:D

Dobre :-)
Wytłumacz mi jaki wpływ ma gaz na uszkodzenie pompki paliwowej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 1 stycznia 2012, 14:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 283
Lokalizacja: Łódź / okolice
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: m54b22 + LPG
Moja pompka tez sie zaciela az jeden kabelek sie przegrzal i stopil obudowe, pomoglo wymontowanie i "pierdyknięcie" jej, nowe przewodziki. Narazie działa i pompuje, ale kupie nową pompke (koszt ~75zł allegro) i jak ta kiedyś znów się zatnie to zmienie i spokój ;)

_________________
:super: moja coupeta jest cała w oryginale :super:

Lubię Płacić Grosze

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 1 stycznia 2012, 16:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
dadus18 napisał(a):
Kaarol_e36, to są uroki wlasnie gazu niestety,


Wytłumacz mi proszę, co ma "piernik do wiatraka"???

Czym różni się praca pompy paliwa w tym aucie z instalacją LPG i bez niej ??? :znudzony:

Otóż NICZYM !!!!!!!!!!!!!! :zdziwko:

Pompa toczy paliwo w układzie zamkniętym w jednym jak i drugim przypadku. Niezależnie czy wtryskiwacze pracują czy nie, ciśnienie w układzie ustala regulator i ma być ono stałe.

Problem z zacieraniem się pomp benzyny to nie wina instalacji, tylko UŻYTKOWNIKA !!!

Jedynym źródłem chłodzenia pompy jest otaczające ją paliwo.
Większość użytkowników aut z LPG żyje w przekonani że jak ma gaz, to poco mu pół zbiornika benzyny??
A może po to żeby nie wymieniać pompy co 2 dni??? ;)
Poziom "rezerwa" to z reguły do 10l. paliwa, wystarczy na zanużenie pompy około 2 cm od dołu wkładu.
W tej części znajduje się wirnik, a co z chłodzeniem uzwojenia???
Otóż nic, chłodzenia brak, zwoje się grzeją, dostają przebicia miedzy zwojowego, w efekcie czego wzrasta natężenie prądu, które z kolei uszkadza "cieniutki" zwój cewki, pompa przestaje działać :przestraszony:

Utrzymanie 1/2 zbiornika benzyny, miesięcznie raczej nie przekroczy 50 zł, a pompa "po taniości" 150 zł (zakładając że wymianą zajmiemy się sami, warsztat skasuje około 100 zł).

W większości przypadków, samochody psują się nie przez instalacje LPG, ale ich niewłaściwą eksploatację.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 1 stycznia 2012, 17:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
sprawdz kolego czy nie zasniedziala ci w tyczka przy pompie paliwa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 1 stycznia 2012, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 68
Lokalizacja: WU a dawniej WPR
Moje BMW: e39 523iA '98
Kod silnika: m52b25
A ja mam taki problem. W środę normalnie odpaliłem, silnik pracował, zgasiłem i było ok. W piątek chciałem odpalić i już niestety beemka nie zagadała. Próbuje załapać ale nie odpala. Sprawdziłem połączenia kabli od pompy (na dwóch pinach w oryginalnej wtyczce zaraz po przekręceniu kluczyka jest napięcie 11V), przekaźnik, pompa wydaje mi się, że wydaje ten charakterystyczny dźwięk przy starcie. Niestety nie mam nikogo z interfejsem pod ręką, więc nie mogę przeprowadzić diagnostyki. Pompa wygląda na jeszcze oryginalną, instalacja LPG była zakładana miesiąc temu i do tej pory nie było problemów. Niestety, ostatnio jeździłem z niskim poziomem PB w zbiorniku :( i chyba mogło to zabić pompę. Czy ewentualnie może być inne źródło problemu z odpaleniem. Wcześniej nie było żadnych objawów mogących sugerować kończącą się pompę.

_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę... czasami aż mi ciężko ich wyprzedzić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL