BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 10:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] potrzebna pilna pomoc!! Problem Rozwiazany
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 19:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 419
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Witam mam wielki problem niestety przed swietami naszlo mnie na zmiane samochodu E39 540 z 99roku wszystko bylo z autem w pozadku przez kilka dni dzis wystapil objaw uszkodzonego termostatu ( brak ogrzewania lub słabe dol chlodnicy zimny gora goraca temp silnika rosnie wiec nie jezdze uklad dobrze odpowietrzony pompa raczej sprawna ) musze jutro dostac sie na swieta do domu a tu gdzie jestem zakup czesci jest nie mozliwy wiec pomyslałem ze usune termostat i załoze nowy po swietach czy jest mozliwa taka operacja?? ewentualnie czy mozna wisko na stałe zalaczyc aby dostac sie do domu . Prosze o pomoc


Ostatnio edytowano 10 stycznia 2012, 19:29 przez ziooloo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] potrzebna pilna pomoc!!!
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 20:11 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Ale Ty nie masz uszkodzonego termostatu. Jeżeli nie ma ogrzewania i góra chłodnicy jest gorąca to mi się wydaje, że nie ma obiegu cieczy. Ja bym stawiał na pompę. Co do termostatu jeżeli jest taki to da się go zdemontować i jechać bez niego.
http://allegro.pl/termostat-bmw-e39-535-540-e38-735-740-x5-4-4-4-6-i1963032183.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] potrzebna pilna pomoc!!!
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 20:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 419
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
tak termostat jest wlasnie taki jutro go wyjme i zagotuje w wodzie zobacze jak dziala a jak mozna sprawdzic pompe czy jak ja wyjme bedzie widac ze jest padnieta
własnie zauwazyłem ze po odpaleniu silnika piszczy pasek przez chwile wiec moze to pompa jutro bede rozbierał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] potrzebna pilna pomoc!!!
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 21:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
pompę sprawdzasz tak że odkręcasz korek od wlewu chłodnicy i przegazowujesz,jak będziesz widział strumien płynący w zbiorniczku wyrównawczym to pompa jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] potrzebna pilna pomoc!!!
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 21:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 419
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
na wolnych obrotach prawie go nie ma tzn tak ja by po ściance zbiorniczka plyn leci ale po dodaniu gazu jest strumien wiec pompa jest ok jutro odkrece termostat odpowietrze i mam nadzieje ze bedzie ok bo inaczej swieta poza domem dzieki za odp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] potrzebna pilna pomoc!!!
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 21:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Strumień masz OK. Odpowietrz dobrze, nie jest to takie proste jak się wydaję. Korków odpowietrzającyh nie trzeba otwierać podczas pracy silnika w celu odpowietrzenia. Polecam:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] potrzebna pilna pomoc!!!
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 21:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 419
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Dodam jeszcze kolejne zaobserwowane zjawiska (nerwy mi juz troche opadły) weze od chłodnicy tzn gorny podczas pracy silnika nie puchnie mozna go naciskac (wczesniej miałem taki sam silnik tylko bez vanosow i tam weze byly nawet troche twardsze a zadnych problemow z układem nie było) olej czysty bez plynu auto ma webasto mogło byc zapowietrzone?? wymieniany byl alternator (czy proces odpowietrzania z webasto jest inny??)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] potrzebna pilna pomoc!!!
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 22:52 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
proces jest taki sam, masz tylko dodatkowo więcej rurek i samo webasto. Pod filtrem kabinowym po stronie kierowcy jest odpowietrznik idący do webasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] potrzebna pilna pomoc!!!
PostNapisane: 26 grudnia 2011, 20:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 419
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Wiec pora napisac jakie sa efekty :
1 po wyjeciu termostatu i gotowaniu go w wodzie okolo 20 minut termostat otworzył sie na okolo 2mm wiec wymontowałem go z obudowy i zlozyłem wszystko do kupy odpowietrzylem uklad razem z webasto i bylo ok wiec ruszyłem do domu

2 po 150km prawie pod domem stojac na swiatłach zauwazyłem ,ze wskazówka temp ruszyła w zła strone ( lekko wychyliła sie za pion) i ogrzewanie przestało działac dodałem gazu i zraraz ruszylem jadac powyzej 2 tys. obr/min ogrzewanie dzialalo prawidłowo a temp cały czas w pionie nie mogłem juz sprawdzic temp w inpie ( bateria w lapku nie wytrzymała) w trasie temp to okolo 85-100 stopni

3 po dojechaniu do domu zauważyłem lekki wyciek płynu z okolic pompy wody a po ostygnieciu dolałem około 200ml płynu

po świetach zostanie wyjęta pompa i jeżeli trzeba wymieniona mam nadzieje ze silnik sie nie przegrzał i uszczelki są całe trzymajcie kciuki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] potrzebna pilna pomoc!!!
PostNapisane: 1 stycznia 2012, 21:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 419
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Wiec tak pompa wody wyjeta i sprawdzona -sprawna z metalowym wirnikiem wyciek płynu byl z ktoregos przewodu nie byl dobrze założony i ciekło wszystko poskladane i przez 2 dni wszystko ładnie działało oprocz ogrzewania okazało sie ze pompka i elektrozaworki byly odłaczone - ogrzewanie juz działa jak powinno ale dzisiaj znow wyciek płynu :mur: :mur: niby auto było sprawdzane na CO2 i nie bylo go w płynie jutro bede sprawdzał wyciek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] potrzebna pilna pomoc!!!
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 19:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 419
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Dzisiaj doszły czesci od SILESIA PARTS zmontowałem odpowietrzyłem i Bangla :hurra: :hurra: :hurra: na poczatkui nie bylo ogrzewania ale juz wszystko jest auto ma troche za niska temp poniewaz nie ma termostatu (wskazowka nie dochodzi do pionu) niedługo wleci przerobiony termostat z M60 Ciesze sie ze nic powazniejszego sie nie stało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] potrzebna pilna pomoc!! Problem Rozwiazany
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 20:00 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
A możesz napisać co dokładnie wymieniłeś? Może się przydać i ogólnie to ciekawy jestem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] potrzebna pilna pomoc!! Problem Rozwiazany
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 12:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 419
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Wiec objawy były takie jak opisałem wczesniej (rosła temp. płynu , wyrzucało go z układu) winny okazał sie termostat ktory został wyjety ale probloem nie ustapił po prze czytaniu kilku tematow tu i na innych forach obawiałem sie najgorszego UPG :mur: . Pompa wody została sprawdzona ktos wczesniej już ją wymienił (metalowy wirnik) sprawdzone zostały wszystkie szybkozłaczki na przewodach układu chłodzenia , jak sie okazało uszczlniacz na jednym z wezy był krzywo założony a ta złaczka, trojnik na przewodzie nr 9,http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DR61&mospid=47561&btnr=11_2267&hg=11&fg=35, był pekniety, co powodowało ciagłe zapowietrzanie sie silnika i dalsze problemy. Wczoraj po złożeniu wszystkiego i prawidłowym odpowietrzeniu układu nie było ogrzewania :rozpacz: ale po przejechaniu około 50 km ogrzewanie działa prawidłowo , musiałoem tylko dolac płynu około 150-200ml, muśle ze to przez to że ktoś jezdził na wodzie ponieważ na wszystkich wężach byl taki biały nalot.
Jak narazie auto zachowuje sie dobrze wskazówka od temp. w pionie po dłuzszej jezdzie (brak termostatu) ogrzewanie działa :hurra: mam nadzieje ,że tak juz zostanie.Mam w planach przerobienie termostatu na ten od M60 ale to za kilka m-cy jade do pracy a tam nie mam takich możliwosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL