BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 14:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 1 stycznia 2012, 22:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Większość instalacji LPG ma awaryjną możliwość rozruch bezpośrednio z gazu (sekwencje też). Jeżeli problemem jest paliwo, powinno odpalić z gazu, lub najmniej inwazyjnie, z "plaka".

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 1 stycznia 2012, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 68
Lokalizacja: WU a dawniej WPR
Moje BMW: e39 523iA '98
Kod silnika: m52b25
U Ciebie gazowałem bunię :) Sterownik KME. Jaka jest procedura rozruchu z gazu? I czy to bardziej nie zaszkodzi niż pomoże silnikowi i instalacji LPG?

_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę... czasami aż mi ciężko ich wyprzedzić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 1 stycznia 2012, 22:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Przy obecnej temperaturze otoczenia, KME możesz nie odpalić, warunkiem jest że musi być ona wyższa od 0 st.C (Poza tym nie rozprężony gaz może zamrozić wtryskiwacze, mapsensor, reduktor itd. )

Awaryjny rozruch (latem działa, poza tym jest tylko 50 prób, potem trzeba kasować w sterowniku licznik uruchomień)
-Przekręcić kluczyk w pozycję zasilania deski (świecą się wszystkie lampki na desce)
-Przycisnąć przełącznik do pozycji PB (nie świecą się żadne kontrolki na konsolce )
-Wcisnąć przycisk ponownie i trzymać aż lampka sygnalizująca pracę na LPG zapali się na stałe (trwa to około 10-15 sekund)
-Nie cofając kluczyka w stacyjce próbować odpalić.

Proponuję sprawdzić bezpiecznik od sterownika LPG, oraz pozostałe w skrzynce w schowku, przy ECU, oraz przy akumulatorze.

Bezpieczniej byłoby znaleźć kogoś do pomocy, plak w dłoń, zdjąć gumę z przepływomierza (nie pryskać przez przepływkę), pryskać w dolot w momencie gdy druga osoba będzie kręcić rozrusznikiem.
Jeżeli problemem jest paliwo, autko odpali.
Problem może tkwić gdzieś indziej, w razie czego Masz mój numer.

Swoją drogą uprzedzałem ile ma być benzyny w zbiorniku ;)

P.S. Czasami "puknięcie" czymś w obudowę pompy, od góry, na przekręconym zapłonie, spowoduje jej uruchomienie (w e39 pompa pod kanapą z prawej strony, czyli od pasażera).

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 08:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
kolego doczysc styki w kostce która wpinasz w pompę paliwowo to ze jest napiecie to moze byc tylko na mierniku ale jak wepniesz do dalej moze nie miec styku doczysc ewentualnie podegnij te blaszki

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 09:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 68
Lokalizacja: WU a dawniej WPR
Moje BMW: e39 523iA '98
Kod silnika: m52b25
bobiszonn napisał(a):
kolego doczysc styki w kostce która wpinasz w pompę paliwowo to ze jest napiecie to moze byc tylko na mierniku ale jak wepniesz do dalej moze nie miec styku doczysc ewentualnie podegnij te blaszki


Tak zrobiłem, podgiąłem troszkę te okrągłe styki, popsikałem kontaktem i beemka odpaliła. Dzięki za pomoc. Teraz się zastanawiam tylko, czy jest możliwość diagnozy padającej pompki przez np. INPĘ? Czy ewentualnie jak już odpaliła to diagnostyka przez kompa ma jakiś sens? Czy ewentualne błędy np. zbyt niskiego ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej są przez komputer silnika zapamiętywane? I czy INPA jest w stanie je pokazać? Dużo pytań ale przed nami długi weekend i chcę wyjechać a nie chcę jechać niesprawnym autem.

_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę... czasami aż mi ciężko ich wyprzedzić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 13:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 9
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: M3 E46 & E38
Jak to mówią: Prawdziwy kiler nie ma pęcherza. Prawdziwy kiler ma pompę.

_________________
Moje poprzednie BMW: 'E34' 'E36' 'E39'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem z odpaleniem POMPKA PALIWOWA.
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 22:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
czy jest możliwość diagnozy padającej pompki przez np. INPĘ? Czy ewentualnie jak już odpaliła to diagnostyka przez kompa ma jakiś sens? Czy ewentualne błędy np. zbyt niskiego ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej są przez komputer silnika zapamiętywane? I czy INPA jest w stanie je pokazać?


Niestety odpowiedź na wszystkie pytania brzmi NIE :(

Podejrzewam że Twoje prace przy pompie zadziałały jak moja wcześniejsza rada ;)

Cytuj:
Czasami "puknięcie" czymś w obudowę pompy, od góry, na przekręconym zapłonie, spowoduje jej uruchomienie


Kostka w E39 jest na tyle szczelna że niema mowy o efekcie śniedzenia styku. Sam styk jest podwójny i raczej rzadko zawodzi.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL