Chcę pokazać jak łatwo bez lutowania radia, podpiąć mp3 czy telefon do radia Business CD w e46. Koszt poniżej 10 zł. Zrobimy kabel który jest kopią oryginalnego kabla BMW za 2-3 stówki i podepniemy się kulturalnie do wtyczki do tego przeznaczonej.
Warunek: radio nie starsze niż wrzesień 2002! Możemy łatwo sprawdzić czy nasze podpasuje ale myślę, że nie jest to 100%owy wyznacznik. Na pewno musi mieć przycisk "mode". Przytrzymujemy przycisk "m" przez 10 sekund i klikamy na "+" aż pojawi się "SV" i jakieś cyferki. Widzimy tydzień i rok produkcji i numer softu. Soft powinien być co najmniej 43. Np ja mam 520. A data produkcji jak wyżej. Myślę że można to zrobić z wszystkimi nowszymi radiami w innych modelach ale możliwe że jest inny rozkład pinów.
Będziemy potrzebować:
-kabel jack stereo
-opornik 300kOhm
-2 kondensatory 0,22uF
-3 konektory
-lutownica, taśma izolacyjna, śrubokręt, mózg
Wszystko to kupimy w sklepie z częściami elektronicznymi lub na alledrogo. Konektory najlepiej jest wyciąć z starego kabelka z PC. Podpinane są nimi do płyty głównej np. przycisk włączania, resetu, diody i inne takie pierdółki. Można też wyciąć z kabla IDE. Ja użyłem wspomnianego wcześniej kabelka:

Rozcinamy wtyczkę w ten sposób żeby zostały nam 2 kabelki razem i jeden osobno:

Kabel jack przycinamy na odpowiednią długość wg gustu, ja dałem chyba ok 1,20m. Całość lutujemy wg schematu, pamiętając że musimy to potem wpiąć w odpowiednie piny w kostce. Numery oznaczają który pin idzie w które miejsce kostki. Piękny schemacik mi wyszedł swoją drogą, studia na polibudzie się jednak przydają w życiu do czegoś.

U mnie wygląda to tak:

Całość ładnie izolujemy:

Teraz rozkładamy bunię. Gdzie umieścimy kabelek zależy tylko od naszej wyobraźni. Ja wybrałem popielniczkę a raczej miejsce po wyjęciu jej bo nie palę w aucie a innych schowków używam ale można też zrobić to w schowku na rękawiczki, okulary, tym po lewej od kierowcy lub tym pod podłokietnikiem, w bagażniku, na dachu czy w zderzaku. Opiszę na przykładzie popielniczki.

Podważamy listwę ozdobną przed pasażerem i ściągamy. To samo robimy z listwą wokół radia. Następnie odkręcamy 2 śrubki po bokach radia i je wyciągamy odpinając kable. Wyciągamy schowek na okulary ciągnąc go do siebie, po czym podnosimy mieszek gałki biegów ściskając na dole od boków:

ukazują się nam 2 śrubki, odkręcamy je i unosimy ten szlachetny mahoń czy co tam mamy wokół gałki do góry. Odkręcamy 4 śrubki widoczne na zdjęciu:

Wyciągamy trochę właśnie odkręcony plastik tylko tak żeby sobie kabli od DSC i innych bajerów nie pourywać. Umieszczamy kabel na miejscu przepychając za panelem klimy:

podłączamy kabel do części "sound system" zgodnie z numeracją z poprzedniego schematu:

Składamy całość do kupy. Włączamy radio po wciśnięciu "mode" mamy teraz nowy tryb "AUX" podłączamy mp3 czy innego srajfona i cieszymy się z dobrze wykonanej roboty lub płaczemy bo nasze radio nie obsługuje tego albo coś pomieszaliśmy. Mam nadzieję że komuś się przyda
