Pojazd zabytkowy powinien:
1- mieć co najmniej 25 lat,
2- być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
3- posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).
Punkt trzeci spelniasz ?
----------------------------------------------------
Ile kosztuje rejestracja pojazdu zabytkowego?
Rejestracja zabytkowego pojazdu nie jest tania. Za ekspertyzy rzeczoznawców samochodowych przyjdzie nam zapłacić kilkaset złotych. Droższe od zwyczajnych są również zabytkowe tablice rejestracyjne.
Opłaty za:
sporządzenie „białej karty” — 250 zł,
badanie techniczne — 250 zł,
wpis do ewidencji zabytków techniki — 5,50 zł.
(źródło: motofakty.pl — stan na 29 stycznia 2007 r.)
Opłaty w wydziale komunikacji:
za zabytkowe (żółte) tablice rejestracyjne:
samochodowe — 100 zł,
motocyklowe — 50 zł;
za wydanie:
pozwolenia czasowego — 12 zł,
dowodu rejestracyjnego — 48 zł,
kompletu znaków legalizacyjnych — 11 zł,
nalepki kontrolnej na szybę — 16,50 zł;
opłata ewidencyjna za wydanie:
pozwolenia czasowego — 1 zł,
dowodu rejestracyjnego — 1 zł,
nalepki kontrolnej — 1 zł,
zalegalizowanych tablic rejestracyjnych — 1 zł,
karty pojazdu dla pojazdu samochodowego — 1 zł.
Razem:
Za rejestrację zabytkowego samochodu przyjdzie nam zapłacić prawie 700 zł:
250 zł + 250 zł + 5,50 zł + 100 zł + 92,50 zł = 698 zł
----------------------------------------------------
Profity :
-Bezterminowy przegląd (koszt wykonania w przypadku auta krajowego 100zł)
-Duże zniżki na OC
-Brak zachowania ciągłości opłacania składek OC (postój samochodu zimą, remont)
-Wjazd na wszystkie starówki ,do parków, i innych miejsc gdzie jest zakaz poruszania się samochodami

-Możliwość dofinansowania unijnego w przypadku remontu bądź wypadku
Co nie wszystkim się podoba to to ,że trzeba uzyskać pozwolenie czasowe na wyjazd za granicę które to kosztuje w granicach 40zł (uzyskanie bez problemu).