BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 23:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] sonda lambda, usuwanie kata
PostNapisane: 6 lipca 2007, 10:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: Lublin
Witam mam zamiar wyciąć katalizator i na jego miejsce wstawić tłumik środkowy. Mam e36 2L z 95' coupe . Ten silnik posiada 1 czy 2 sondy? Zauważyłem tez że auto pali mi więcej niż powinno, podejrzewam że to właśnie ta sonda. Ile może ona kosztować? I ile mogę się spodziewać za sprzedaż kata??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2007, 13:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Troszkę mało danych podałeś o autku, jeśli masz silnik M50 to jest jedna sonda, jeśli M52 to dwie. W M50 sonda przed katem w M52 sondy są wkręcone po jednej do każdego z kolektorów wydechowych, Jeśli nie wiesz czy sondy są dobre jedz na kompa z fusów tego nie wywróżysz. Sonda NGK do M50 jakieś 500zł, do M52 nie mam pojęcia ile takie sondy mogą kosztować. Kat używany do 500zł zależy też, w jakim jest stanie czy coś jeszcze niego zostało.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2007, 14:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: Lublin
a po czym poznać czy mam M50 czy M52??rozumiem że w grę wchodzi tylko wjazd na kanał i sprawdzenie tego w ten sposób? czy są też inne sposoby rozróżnienia tych silników? ewentualnie jeśli mam ten M52 to czy jest taka możliwość żeby wywalić katalizator i w jego miejsce wstawić tłumik środkowy badź strumienice??Z tego co widziałem na allegro sondy są tańsze niż te 500zł od czego się to uzależnia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2007, 15:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
M52 jest z Vanosem. Co do sond na allegro tańsze być może są, zależy od firmy sondy i czy jest dedykowana do danego pojazdu czy jest to sonda uniwersalna, która jest na pewno tańsza.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, 11:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: Lublin
a po czym poznać czy silnik jest z vanosem?? moje bmw to e36, rocznik 1995, wersja nadwozia: coupe, poj. silnika 2l. Chciałbym się dowiedzieć czy jest to m50 czy też m52. W jaki sposób ustalić jaki mam silnik? proszę o odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, 13:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Witam mam zamiar wyciąć katalizator i na jego miejsce wstawić tłumik środkowy

Cytuj:
I ile mogę się spodziewać za sprzedaż kata??


Brzmi to jak odsprzedaż nerki, ale w jakim celu i po co?

Katalizator nie został założony przez fabrykę głównie dla ograniczenia emisji spalin.
Dorzucenie sond lambda sprawia, że emisja spalin jest ograniczana już na samym początku tworzenia dawki paliwowej co odbija się także na zużyciu paliwa i mocy silnika.
W starszych silnikach można było sobie pozwolić na tego typu eksperymenty, lecz w nowszych już nie. Jeżeli masz silnik oparty na pracy sond przed katalizatorem i za katalizatorem, a wytniesz kata to nigdy już nie pozbędziesz się błędu w komputerze. Gdy nadarzy się pewnego razu usterka innego typu, która odczuwalna będzie w braku mocy lub zużyciem to zapomnij, że ktoś marnować będzie czas na ustalenie przyczyny przy stałym komunikacie odnoszącym się do niepoprawnej pracy sond z powodu wyciętego kata. Wyrzucenie sond całkowicie także nie ułatwi sprawy, ale jeszcze bardziej pogorszy.

Także jedź na komputer, ustal jakie błędy tkwią w sterowniku, co ma wpływ na większe spalanie i wyeleminuj daną usterkę, a nie szukaj wyjścia w usuwaniu. :ok:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, 13:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
co do tego czy to m52 czy m50 to wpisz tu vin i będziesz wiedział http://www.realoem.com/bmw/select.do? mozna tez stwierdzić to wizualnie mianowicie M50 ma wlew oleju bliżej szyby a M52 na początku pokrywy ( od przodu auta)
co do wycinania to posłuchaj najlepiejrobertbmw ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, 14:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: Lublin
dziękuję bardzo za odpowiedzi :) już wszystko jasne. Korek od wlewu oleju mam mniej więcej po środku :) i wyglądałoby na to że jest to model M50. Co do sondy to na moje odczucia i wskażnik poziomu paliwa auto pali troche za dużo. Po niedzieli wybiorę się na podpięcie i to sprawdzę, podejrzewam że problem tkwi w sondzie lambda, chociaż nie wiem czy katalizator też może mieć jakiś wpływ na spalanie. Trapi mnie jeszcze jedna kwestia, ruszając z 1, pedał gazu do oporu, wrzutka na 2 też opór czuć i słychać iż silnik troche zamula tzn ma takie dławienie, kilkanaście dni temu zajrzałem do filtru pow. przedmuchałem go i problem na jakieś 2 tyg. znikł poczym pojawił się ponownie. Zaznaczę też że to mulenie ma miejce gdzieś tak do 3tys obr/min poźniej jest już w porządku- czy może to być wina zapchanego kata?bo już sam nie wiem :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, 14:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
LukasToyz napisał(a):
kilkanaście dni temu zajrzałem do filtru pow. przedmuchałem go i problem na jakieś 2 tyg. znikł poczym pojawił się ponownie


a kiedy go wymieniales?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, 15:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Czestochowa
Trapi mnie jeszcze jedna kwestia, ruszając z 1, pedał gazu do oporu, wrzutka na 2 też opór czuć i słychać iż silnik troche zamula tzn ma takie dławienie,


z tym dławieniem to jak masz wciskasz pedał gazu do oporu i auto ci nagle samo nurkuje hamuje potem jak odejmiesz gaz i znów but do podłogi to jest dobrze ??

bo jak tak miałem jak opisałem powyżej wymieniłem sonde i już jest wszysko ok :hyhy:

_________________
Pozdro Mateusz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, 21:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Co do sprawdzania wersji silnikowej to wpisanie numeru VIN na stronach WWW może być traktowane bardziej jako rozrywkę niż sprawdzenie rzeczywistego stanu. Co do filtru powietrza przedmuchiwanie go jest wysoce żałosne nawet w przypadku fiata 125p.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2007, 09:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Pinczer napisał(a):
M52 jest z Vanosem.

M50 tez ma vanosa, chyba od 93 roku byly takie wersje

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL