BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 18:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] wymiana lakierowanej blachy szyberdachu
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 19:11 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
Witam
Mój kolega ma e36 i musi wymienić szyberdach, więc trzeba zmienić tą lakierowaną blachę.
Czy ktoś wie jak to zrobić krok po kroku ??

szukałem i podobno trzeba uchylić szyberdach żeby poszedł w dół, odchylić podsufitkę, odkręcić 3 śruby jakieś torxy po bokach i powinno zejść

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wymiana lakierowanej blachy szyberdachu
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 19:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
http://www.google.pl/search?q=e36+sunro ... =firefox-a

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wymiana lakierowanej blachy szyberdachu
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 19:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
najpierw trzeba zaczac od wyciagniecia szyberdachu ;p tak bd najlatwiej chyba ;p a pozniej to juz organoleptycznie dojdziecie do tego jak blache wymontowac ;p

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wymiana lakierowanej blachy szyberdachu
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 20:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 247
Lokalizacja: Sanok/Rzeszów
Moje BMW: E91 2.0d Touring 07r
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p2117970
Zywiec napisał(a):
najpierw trzeba zaczac od wyciagniecia szyberdachu
Nie pisz herezji ;)
Musisz najpierw odsunąć tą zasłonke na szyberdachu (materiałowa cześć podsufitki), nastepnie otwierasz szyber w pozycji uchylnej, z przodu po obydwuch stronach szyber są schowane dość głęboko srubki typu torx, w tylniej cześci szyberdach jest przykrecony do takiej metalowej listwy (po bokach, na tej listwie masz też regulacje położenia szyberdachu) szyber tam jest przykrecony albo srubkami torx albo takimi "dziwnymi" cienkimi nakretkami. Zakładasz w odwrotnej kolejnosci. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wymiana lakierowanej blachy szyberdachu
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 22:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
nie no kolega pisze ze bd wymieniac szyberdach ;p wiec wydaje mi sie ze lepiej zrobic to na zewnatrz :P :P

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wymiana lakierowanej blachy szyberdachu
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 22:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 247
Lokalizacja: Sanok/Rzeszów
Moje BMW: E91 2.0d Touring 07r
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p2117970
.. Zywiec, faktycznie moje niedoczytanie :) Myślałem że rafal_13, będzie zmieniał samą blache.
Zywiec, z jednej strony masz racje, ale jeżeli wyciagnie cały szyberdach to jak otworzy go na zewnątrz?? :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wymiana lakierowanej blachy szyberdachu
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 22:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
recznie korbka za pomoca imbusa ;p jest tam awaryjne reczne zamykanie uchylanie ;p

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wymiana lakierowanej blachy szyberdachu
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 22:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Ja przerabiałem już ten temat. Proponuje wymienić szyberdach a po zamontowaniu dopiero wymienić blachę, moim zdaniem jest łatwiej bez drugiej osoby do pomocy się nie obejdzie. A do tego od razu sobie wyregulujesz szyber by był równo z dachem a tak to 2x ta sama robota.

By wymienić blachę musisz. Uchylić szyberdach tak by leciutko się zapadł w dół jakieś 3-5mm i wtedy będziesz mógł odsunąć ręcznie podsufitkę.
Następnie zamknąć szyber.
Odkręcasz 3 nakrętki na stelażu i 2 śruby na prowadnicach po rogach z przodu po czym zdjąć z takich bolców małych blachę i blacha zdjęta.
Zamontowanie to to samo tyle ze na odwrót. Wkładasz w sfożnie blachę, łapiesz śrubkami, regulujesz i dokręcasz, po czym opuszczasz znów leciutko szyber, przeciągasz podsufitkę do samego końca i koniec roboty.

Chyba o niczym nie zapomniałem.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wymiana lakierowanej blachy szyberdachu
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 07:44 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
Raptorix napisał(a):
Ja przerabiałem już ten temat. Proponuje wymienić szyberdach a po zamontowaniu dopiero wymienić blachę, moim zdaniem jest łatwiej bez drugiej osoby do pomocy się nie obejdzie. A do tego od razu sobie wyregulujesz szyber by był równo z dachem a tak to 2x ta sama robota.

By wymienić blachę musisz. Uchylić szyberdach tak by leciutko się zapadł w dół jakieś 3-5mm i wtedy będziesz mógł odsunąć ręcznie podsufitkę.
Następnie zamknąć szyber.
Odkręcasz 3 nakrętki na stelażu i 2 śruby na prowadnicach po rogach z przodu po czym zdjąć z takich bolców małych blachę i blacha zdjęta.
Zamontowanie to to samo tyle ze na odwrót. Wkładasz w sfożnie blachę, łapiesz śrubkami, regulujesz i dokręcasz, po czym opuszczasz znów leciutko szyber, przeciągasz podsufitkę do samego końca i koniec roboty.

Chyba o niczym nie zapomniałem.

z tego co jeszcze sam doczytałem to podsufitkę trzeba ostrożnie odsuwać, nie szarpać się z nią, bo można coś uszkodzić
a regulujemy

Cytuj:
1. Sciągasz wewnętrzną uszczelkę (podsufitka-szyberdach).
2. Zamknij szyberdach całkowicie.
3. Teraz delikatnie otwórz (tak żeby tylko ruszył sie na dół - uwaga żeby tyko się ruszył)
4. Możesz teraz odciągnąć wewnętrzną częśc (tą w kolorze podsufitki do tyłu - z umiarem)
5. Jak odciągniesz to zamknij szyber (wewnetrzna częśc pozostanie w miejscu)
6. Żeby regulować przód w prawym i lewym rogu (przód bocznych krawędzi, umieszczone poziomo) masz dwie śróbki. Należy poluzować, następnie wypchnąć szyber ile potrzeba i dokręcić.
7. Tył regulujesz na trzech śróbach umieszczonych na tylnej belce szyberdachu i dwóch suwkjach (umieszcone pionowo, dwie z boków jedna w środku). Luzujesz środek i bok który chcesz regulować, a następnie przesóważ suwkami. Na zewnątrz podnosisz do wewnątrz auta opuszczesz (z tego co pamiętam). Potem dokręcasz śróbki.
8. Żeby wrócić wewnętrzną część szyber. Delikatnie otwórz (tak żeby trochę sie ruszył nadu). Przeciągnij wewnętrzną część ile sie da do przodu, a następnie zamknij szyber.


Wielkie dzięki za zainteresowanie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL