BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 08:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B20
witam jakie przewody trzeba zmostkować zeby komputer czytał ze skrzynia ustawiona jest na P i jakie zeby działało swiatło wstecznego..?? bo założyłem silnik z instalacją i skrzynia manualna do auta w którym był wczesniej automat niestety ktoś jak wyciągał ten automat nie ustawił na p i teraz nie kreci rozrusznik gdy chce odpalic auto... a wstecznego swiatła niema chociaż kostka jest podłączona....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 19:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Moje BMW: e46 e61
http://www.bmw-klub-lodz.com.pl/forum/i ... ic=19452.0
Powinno pomóc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B20
zmostkowałem kable i auto zaczeło krecic normalnie tylko teraz nie zapala... raczej nie ma iskry bo na samostarcie też nie odpala...jaka była by przyczyna tym razem..??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 22:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Moje BMW: e46 e61
żeby auto odpaliło musisz zewrzeć w ośmiu pinowej kostce przewody niebieski z czarnym paskiem z przewodem brązowym z czarnym paskiem to zabezpieczenie żeby auto odpalało w pozycji parking. Dodatkowo miernikiem wykorzystując pozycjoner ustawiony w pozycji R sprawdź miedzy którymi pinami jest przejście i te przewody musisz podpiąć do czujnika w skrzyni manualnej żeby działało światło wsteczne . powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B20
chodzi o tą kostke pod którą jest podpiety potencjometr....??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 22:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Moje BMW: e46 e61
to jest kostka od pozycjonera przy mieszku powinna być


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 22:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Moje BMW: e46 e61
Jeśli masz stary drążek zmiany biegów (pozycjoner0 bedzie ci łatwiej jeśli go podepniesz i sprawdzisz które to przewody od wstecznego!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B20
u mnie ta kostka ma pinów siedem i po kilku prubach robienia zworek auto zaczeło kręcic tylko już nie pamietam jaki kolor był tych kabli... jednak niema tej iskry i auto nie zapala. może być tak że zmostkowalem nie te kablei bedzie rozrusznik krecił a nie bedzie iskry...?? przewody od wstecznego znalazłem juz tylko problem z paleniem został...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 23:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Moje BMW: e46 e61
skoro kręci już to powinien odpalić skrzynia ma za zadanie odłączyć rozrusznik,Może coś przeoczyłeś, nic po za tym nie robiłeś oprócz zmiany skrzyni??? sprawdź czy jest iskra, i czy paliwo dochodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 06:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B20
ja zakładałem cały silnik ze skrzynią i instalacja od tego silnika... a składane było powoli bez pospiechu i raczej wszystko jest podłączone... czy komputer musi miec mase na obudowe bo w tym innym aucie było inne mocowanie komputera i teraz jest przymocowany tak ze nie ma ztycznosci z nadwoziem moze w tym jest problem...a iskry niema bo na samostart też nie odpala a jak była by iskra to by sie chociaż na chwile odezwał a tu nic pompka chodzi dzisiaj sprawdze po pracy czy jest paliwo na listwie ale raczej jest...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 12:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Moje BMW: e46 e61
posprawdzaj czy wszystkie minusy w kabinie i przy silniku są podłączone. A do kompa poprowadzić masę nie zaszkodzi tym bardziej że wcześniej była. Daj potem znać jak wygląda sytuacja. Ja przy skrzyni już bym więcej nie szukał. Posprawdzaj iskrę i czy pompa podaje. Może coś ci doradzimy sensownego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B20
masa pod kompa podpieta.... i pojawiła sie iskra przynajmniej tak mi sie wydaje bo samochód miał cheć zapalic ale niezapalał i wtedy w ruch poszedł samostart i silnik dał głos czyli padło na pompke która chodziła ale dawała za małe ciśnienie po zmianie pompki samochód odpalił pochodził z 30 s i zgasł i nie odpala dalej,po wykreceniu swiec okazało sie ze je zalewa olejem pokreciłem chwile bez swiec wyczysciłem i założyłem swiece i auto odpaliło ale dalej 30 s i zgasło i sytuacja z zalanymi swiecami wruciła... dodam ze auto z którego pochodzi silnik było po dachowaniu wiec to raczej pozostałości po przygodzie i po kilku prubach chyba powinno byc juz dobrze.... jest jakis sposób zeby przyspieszyc ten proces...??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 21:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 160
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: E46 330D
Saxo 1.5 D - w tym nic się nie psuje
A masz tam immo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B20
niema imo problem leży w resztach oleju tylko dokładnie niewiem gdzie ten olej sie znajduje.. bo po ponownym wyczyszczeniu swiec znowu odpalił pochodził chwile na wolnych równych obrotach i zgasł po czym nie można było go już odpalic... mysle ze kilka takich zabiegów i wszystko powinno wrucic do normy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 23:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Moje BMW: e46 e61
powinieneś zajrzeć do filtra powietrza i wyczyścić kolektor ssący i cały dolot, bo prawdopodobnie tam olej mógł ci się dostać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 06:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B20
filtr powietrza był przedmuchowany ale nie było na nim oznak oleju... a kolektor ssący był odkrecany podczas wyciągania silnika i tak mniej wiecej był czyszczony...dodam ze to jest kolektor z 2.8 tak jak cała instalacja i kolektory wydechowe..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 10:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Moje BMW: e46 e61
odkręć świece wyczyść je dobrze, a tłoki przedmuchaj sprężarka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B20
swiece wyczyszczone już ich nie zalewa olejem jednak auto nie pali dalej.. zapala na chwile i gasnie... wykrece na chwile swiece zakrece i dalej zapali na chwile i zgasnie.. iskra jest cały czas bo na samostarcie odpala... filtr paliwa jest nowy przed dachowaniem był zmieniany...przewody powinny byc podłączone dobrze bo jak były by zle to by sie wcale nie odezwał raczej....wygląda mi na to jak by mu paliwo odcinało ale jakim cudem... juz brakuje mi pomysłów co to może byc...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 22:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Moje BMW: e46 e61
Coś masz nie tak z pompą paliwa, albo z elektroniką, posprawdzaj sobie czy przy stacyjce wszystkie kable dobrze podłączone i czy wszędzie masy pozakręcałeś,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana z automatu na manual jakie przewody zmostkowac
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 22:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B20
pompke paliwa słychac ze chodzi...kable też posprawdzane kilkakrotnie...masa jest... jak odpali na ta chwile to chodzi równo i wkręca sie normalnie na obroty... jeszcze mam takie pytanie na listwie jest zaworek do sprawdzania ciśnienia paliwa i po włączeniu zapłonu i podaniu przez pompke paliwa wciskam zaworek i nie leci nawet kropelka paliwa a wydaje mi sie ze powino coś poleciec...może coś przytkało ten filterek czy zaworek na listwie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL