BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 14:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 11 stycznia 2012, 23:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
witam
szukam jakiegos 4x4 z blokada do jazdy w terenie, wymogi to :

4 drzwi, 5 miejsc siedzących, najlepiej disel. Co polecacie ??

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 00:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
w dizlu nie ma nic rozsadnego za te pieniadze
choc widzialem ravke ta starsza zeswapowana na 1.9tdi za 9...

to wszystko zajechane trupy
Kod:
http://moto.allegro.pl/listing.php/showcat?id=4029&price_from=&price_to=10000&postcode_enabled=0&state=0&city=&listing_sel=2&listing_interval=7&a_text_i[1][0]=&a_text_i[1][1]=&a_text_i[4][0]=&a_text_i[4][1]=&a_text_i[5][0]=&a_text_i[5][1]=&a_text_i[14][0]=&a_text_i[14][1]=&a_enum[16]=2&a_enum[13]=8&change_view=Poka%C5%BC%C2%A0%3E


najbardziej myslalem o tym, fajne autko
http://otomoto.pl/toyota-rav-4-tanie-ro ... 16561.html
nie ma blokady, pozostaje pajero
http://otomoto.pl/mitsubishi-pajero-C22314480.html

raczej beda zmeczone za te pln...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 01:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 160
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: E46 330D
Saxo 1.5 D - w tym nic się nie psuje
Lada Niva.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 01:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 419
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Orfeusz napisał(a):
Lada Niva.
:rotfl:
albo UAZ z silnikiem od mietka :rotfl:
a tak powaznie w poprzedniej pracy jezdzilem starym kwadratowym Patrolem zwyklym dieslem chyba 3.0L i jako woł roboczy w gorach (Karpacz Szklarska Poreba) o ktorego nikt specjalnie nie dbal sprawowal sie wzorowo :)
a i jezdził na wszystkim od ON przez opał na frytkach kończac :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 08:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 356
Lokalizacja: Szczerców EBE
Moje BMW: e30
Kod silnika: m62b44
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95148 e36 320i m50b20
Jeśli chcesz naprawdę się sprawdzić to kup Suzuki Samurai z silnikiem 1.3- na poczatek Ci wystarczy- kumpel kupił za ok 9 tys 2 sztuki i zmontował jedną konkretna tj:
1 kupił dla dodatków: wyciągarka, podwyższone zawieszenie, podnośnik, klatka, 2 kpl terenowych kół, 2 czy 3 dachy itp.
2 oryginalny z orurowanym przodem+ troche rdzy.

Z pierwszego wyjłał co sie dało i reszte sprzedał za 2800zł.

Autko małe, sprytne, na gazie pali nie wiele jak na terenówke (zalewasz za 30 zł i juz pobawisz sie w terenie do porzygu :cwaniak: ) Daje rade w wodzie po pas (sam testowalem), powala 4m drzewa, krzaki po 2-4 m nie stanowia przeszkody- tylko kierunki, nadkola odpadaja i lusterka sie skladaja. Ma reduktor: 4x4 spiety, 4x4 luźny, 2x4 luźny i luz na reduktorze. Maszyna ma spartańska- nie ma nawet wspomagania, ale nie zawodna i potrafi wytrzymać wszystko! Jesli u mojego kolegi wytrzymuje to o ile nie posiadasz żółtych papierów to nie jesteś w stanie go zniszczyć :hyhy: Moc 1.3 nie powala na kolana ale na terenowych kołach na mokrym asfalcie lata bokami, pod górke o nachyleniu jakies 45 stopni (piasek) podjezdza w 2 osoby. Oprocz tego szyba kladzie sie na maske a drzwi odkrecasz na 2 śruby.

Jak coś cywilizowanego to Pajero 3.0 V6 (kolega ma 3.5- wyrywa drzewa z korzeniami podczas gdy dziecko okolo roku siedzi w foteliku i sie smieje :rotfl: )

Nie bierz pod uwage pseudo terenowek jak Honda CRV- jezdzilem, kuzyn mial- mozesz sie max w miescie popisac na parkingu, że przez 30-40 cm snieg przejedziesz :wstyd:

_________________
Moja była http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95148

Albo grubo, albo wcale!

Moje byłe: e36 320i '92, e36 316i '91, e36 325i '91, e38 740iA '97...

Obecne BMW: e30 '88 340 4.4 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 08:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dobre auta, pierwszy z brzegu
http://moto.allegro.pl/daihatsu-rocky-i2046919733.html
tylko nie ma w wersji 5-drzwiowej :(

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 13:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Z tego, co pisał kolega, to chodzi o auto z blokadą.
Jak na razie nikt chyba takiej propozycji nie przedstawił.
No, chyba, że chodzi o brak centralnej różnicówki lub lsd z tyłu ;)

Jeśli coś terenowego i z blokadą, to w tej kasie za dużo nie poszalejesz. Właściwie pozostaje chyba tylko patrol gr. Ale w 10 koła w długim to słabo będzie.

Najpierw napisz co to znaczy ten Twój teren. Wtedy będzie można rozstrzygnąć czy musisz mieć auto na sztywnych mostach, czy może być np. coś z niezależnym zawieszeniem z przodu. Jak nie jeździsz w ciężkim terenie, to blokada też jest mało potrzebna, a znacznie ogranicza wybór. Blokady masz właściwie tylko w parchu, gelandzie i kruzaku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 14:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8342
W tej cenie to ciężko będzie spełnić Twoje wymagania.
Do 10 k to można szukać według mnie czegoś takiego jak Nissan Terrano,Isuzu Trooper,Hyundai Galloper,czy ewentualnie Opel Frontera,a jak nie to tak jak wcześniej koledzy wspomnieli niezniszczalna Łada Niva :D
Co do Samuraja to też byłby dobry wybór,parę lat temu kuzyn jeździł takim sprzętem,taki mały czołg :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 17:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
Nivka jest ok i od samego początku o niej myślałem ale jest zbyt mała ;/ samochód do lekkich wypadów w teren, w błoto, na rybki. Bardzo podoba mi się ta generacja Pajero, są duże a o takie mi najbardziej chodzi :hyhy: http://moto.allegro.pl/mitsubishi-pajer ... 71435.html , co do jazdy nie mam na myśli jazdy po ciężkim terenie w nachyleniu 30 stopni hehe

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 17:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 567
Lokalizacja: Neuhofen/Zamosc
Moje BMW: E46 320d +
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129411
bede sprzedawal nissana patrola Long GR ! 2.8TD 1995r. po blacharce, turbina po regeneracji na gwarancji, caly dol zabezbieczony przed rdza i blotem, opony po jednym sezonie zimowym, orurowany na przodzie. 16k zl. do dogadania oczywiscie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa / Siedlce
suzuki vitara long 1.6 lub 2.0, minus to rdza ale do ogarnięcia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 21:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 245
Lokalizacja: Podgaje/Okonek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Garaż: BMW E36 316i Compact
majstermoto napisał(a):
Ma reduktor: 4x4 spiety, 4x4 luźny, 2x4 luźny i luz na reduktorze.


Takie coś w terenówce nie istnieje, te położenia reduktora w Samuraiu (większości terenówek bez centralnego dyfra)
2H - napęd na tył
4H -na sztywno dołączony przód - rozdział momentu po 50% na oś
N - luz
4L - napęd tak jak w 4H + redukcja

Nivę odradzam z powodu samonośnego nadwozia ( o wiele mniej sztywnego niż chociażby w Cherokee) oraz ogólnej jakości wykonania.
Jeśli chcesz auto do lekkiego (lub nawet mocniejszego terenu) blokada 100% tylnego mostu jest zbędna ponieważ nie zastąpi snorkela, liftu i dobrych opon jest raczej tylko blokadą mentalną, jeśli trochę pomyślisz to wykrzyże itp. da się spokojnie zrobić bez blokady - wiem co mówię, nie siedzę w tym od wczoraj.

Co do wyboru konkretnego auta musisz tak naprawdę przejechać się kilkoma i zobaczyć co Tobie będzie odpowiadać, ale musisz wiedzieć że każda terenówka ma wady i zalety.

Tak na szybko plusy i minusy najpopularniejszych wg. jakiegoś tam mojego doświadczenia:

Patrol:
- motor RD28T R6 turbodiesel ok 115KM 235Nm (pękająca łatwo głowica - u kolegi pękła w 7 miejscach)
- ciężar konstrukcji
- korozja nadwozia i ram z pewnego okresu produkcji (ponoć najlepsze ramy w GR są między 89-92r.
- za 10kzł możesz szukać raczej K260 ( kwadratowy z zawieszeniem na resorach i węższymi mostami C200 z przodu i H223B z tyłu) niż dobrego GRa Y60
+ pancerny układ przeniesienia napędu w szczególności mosty
+ dobre zawieszenie modelu GR Y60 i Y61
+ duża dzielność terenowa i łatwe przeróbki

Mitsubishi Pajero:
- korozja tylnej części ramy - zarówno Pajero I jak i II
- dość paliwożerna jednostka 3.0V6
- trochę za słaba jednostka 2.5TD nawet z intercoolerem
- skrzynia biegów jak dla mnie za krótka na asfalt lub brak 6 biegu
+/- zawieszenie IFS
+ często w PII napęd z międzyosiowym dyfrem
+ łatwość podnoszenia przedniego zawieszenia
+ Diesel 2.5TD relatywnie odporny na jakość obsługi i paliwa

Suzuki Samurai/SJ413:
- korozja nadwozia
- za wysokie przełożenie reduktora
- spalanie jak na silnik 1.3
- +/- gabaryty
+ zwarta konstrukcja
+ mosty napędowe ogarniające koła do 31"
+ łatwość przeróbek
+ bardzo dobre zabezpieczenie ramy przed korozją

Hyundai Galloper:
generalnie to samo co Pajero

Jeep Cherokee:
- słabe mosty do mocy silnika 4.0
- paliwożerne silniki 2.5 oraz 4.0
- jednostka 2.5 TD z czterema głowicami
+ mocne silniki
+ spora dzielność terenowa
+ łatwość przeróbek
+ przedni zawias na sprężynach
+ kompromis pomiędzy japońskimi kolosami i mikrusami

Suzuki Vitara
- urywające się mocowania przedniego mostu
- korozja ramy oraz nieciekawe terenowo ukształtowanie jej
+ silniki benzynowe oraz diesla do wyboru
+ łatwość przeróbek
+ szersza niż Samurai
+ wygodniejsze zawieszenie

Opel Frontera:
nie miałem za dużo styczności ale
- za słabe silniki do masy długiej Froty
- słabe kąty natarcia i zejścia oraz rampowy
- zdarza się korozja
- bolączki motorów 2.8TD
+ tylny most napędowy (bodajże Dana 44C)
+ duży wybór na rynku
+ dobry kompromis szosa/teren

bardziej polecałbym Montereya

Daihatsu Rocky:
- wąskie nadwozie i rozstaw kół
- w silniku 2.8TD zdarzają się pęknięcia głowic
resory w modelu przed liftem po lifcie IFS z przodu z tyłu sprężyna na sztywnym moście.
+ prostota konstrukcji
+ mosty wytrzymalsze niż w Samuraiu

Nissan Terrano I :
- paliwożerny motor 3.0V6
- słaby motor 2.7TD
- wąskie i wysokie nadwozie
- korozja nadwozia i ramy
+ mocny silnik 3.0V6
+ odporny silnik 2.7TD (na kołach zębatych - jest to skrócona wersja silnika z Patrola 4.2D/TD)
+ tylny mechanizm różnicowy C200 taki jak w Patrolu K160/W160
+ łatwość przeróbek

Jeśli chciałbyś wiedzieć coś więcej to chętnie podpowiem.
Pozdrawiam!

_________________
soczewkowy Compact
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 21:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
moim zdaniem Jeep Cherokee lub Suzuki Samurai

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 21:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Nissana terrano mój kuzyn przekładał z anglika na nasze. Świetna sprawa, podobno bardzo prosta i tania sprawa. W dodatku skoro 2.7TD jest tak samo trwały jak słynne 4.2(T)D, to... :hyhy:
Jogi, a cheroki 2.5TD to ma osobne głowice na każdy gar??

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
a czy 2,5 TD w Cherokee, to nie jest silnik VM?

ten sam co na przykład w Fordzie Scorpio?

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 21:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
mroova81 napisał(a):

Jogi, a cheroki 2.5TD to ma osobne głowice na każdy gar??


Tak, to taki glupi wymysl wlochow z VM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 22:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
http://otomoto.pl/bmw-325-bmw-e30-325ix ... 95265.html Troszka przerobić i jak znalazł :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 22:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
mroova81 napisał(a):
W dodatku skoro 2.7TD jest tak samo trwały jak słynne 4.2(T)D, to...


-36*C i pali na dotyk, sprawdzane dwa lata temu :D

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 22:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 356
Lokalizacja: Szczerców EBE
Moje BMW: e30
Kod silnika: m62b44
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95148 e36 320i m50b20
Jeśli idzie o napędy- nie jestem znawcą- proszę sie tu bardziej kierować opinią kolegi "Jogi". Samurai i tak jest przeze mnie polecanym autem na rybki, tak samo vitara i frontera- jeśli nie bedzie to cięzki teren tylko głębsze blotko, płytkie brody i leśne ścieżki.

_________________
Moja była http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95148

Albo grubo, albo wcale!

Moje byłe: e36 320i '92, e36 316i '91, e36 325i '91, e38 740iA '97...

Obecne BMW: e30 '88 340 4.4 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 4x4 do 10k zł
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 14:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Tomek napisał(a):
mroova81 napisał(a):
W dodatku skoro 2.7TD jest tak samo trwały jak słynne 4.2(T)D, to...


-36*C i pali na dotyk, sprawdzane dwa lata temu :D


Otóż to. Im bliżej autor wątku podaje kryteria, tym bardziej skłaniałbym się ku poleceniu:
- terrano I 2,7td, choć trudno będzie o egzemplarz ze zdrową ramą, o budzie nie wspominając:/
- Cheerokee 4,0, wiadomo, że paliwożerny, ale jak na ryby itp, to idealna sprawa. Wypas w środku, tani zakup i wystarczająca dzielność.

Ktoś wyżej zrecenzował szeroko kilka aut. Nie zgodziłbym się z powtarzaną w kółko awaryjnością głowic w patrolu. Jest ona zależna jedynie od dbałości właściciela. Mój spec od patroli (a przerabia ich dziesiątki rocznie od lat) nie spotkał nigdy pękniętej głowicy w 2,8rdt z zadbaną chłodnicą, dobrą wiskozą i termostatem. Trzeba po prostu po zakupie zadbać o kupno nowych elementów układu chłodzenia:)

Korozja to problem wszystkich tych japończyków, nie ma się co oszukiwać:/

A co do tezy, że snorkel da więcej w terenie niż blokada .... spuśćmy może zasłonę milczenia :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL