BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 16:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Witam.
Chciałbym uzyskać jakąś poradę w związku z moim problemem.
Posiadam Bmw E36 z silnikiem M50B20 bez vanosa w samej benzynie i od pół roku borykam się z falującymi obrotami na zimnym silniku i zbyt dużym spalaniem. Co do obrotów: Po odpaleniu auta silnik trzyma 600-700 obr (brak ssania...) ,przy dodaniu gazu obroty zaczynają skakać od 0 do 1tys ... tak ok 5 sekund po czym znów wracają do normy czyli 600-700 obr , dzieje się tak do czasu uzyskania optymalnej temperatury przez silnik ,potem problem znika. Dodam iż bmka nie ma problemów z wkręcaniem się na obroty na zimnym jak i na ciepłym silniku oraz wydaje mi się jakby było czuć benzyną gdy samochód jest na chodzie.
Naprawy jakie wykonałem: Kupno nowej sondy lambda ,wymiana świec zapłonowych ,oraz podmieniałem 3 silniczki krokowe na każdym poprawa przez pierwszy dzień potem znów to samo... czytałem także iż przydałoby się jeszcze wymienić czujnik temperatury wody który znajduje się w głowicy silnika (kolor niebieski) lecz zanim to zrobię chciałem uzyskać od was kilku rad.
Co do spalania to moim zdaniem 68km na 10 litrach przy ekstremalnie emeryckiej jeździe to trochę za mało... Chciałbym się dowiedzieć czy mieliście podobne problemy i czy udało wam się je naprawić w jaki sposób ,co jeszcze mogę zrobić?
Jarek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 17:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Możesz dalej na ślepo wymieniać wszystko jak leci albo zdiagnozować usterkę.
Pomysł z czujnikiem temperatury to pierwsza rzecz jaką powinieneś w ogóle był sprawdzić.
Niecałe 15l/100km w M50B20 jest całkiem możliwe przy obecnych temperaturach jak stoisz w korkach, robisz krótkie odcinki albo nie umiesz policzyć spalania.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 19:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
u mnie w M52 czy to zima czy lato, na 10 litrach 136km bez problemu gory nie góry jazda normalna bez szaleństw. Natmioast gazu w zimie 9.5 do 10 max testowane multum razy.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Odkąd zaczęły się problemy staram się zdiagnozować usterkę.
Dzięki za rade, jak wymienię czujnik dam znać czy pomogło.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Witam ponownie , czujnik wymieniony ,w dniu wymiany obroty nadal falowały jak wcześniej lecz dziś rano od razu poprawa, na zimnym obroty tylko lekko skaczą od 400 do 600 ,czy po wymianie owego czujnika powinienem zresetować kompa aby wszystko sobie wczytał od nowa ? czy z biegiem czasu obroty przestaną skakać ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 06:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 83
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E 36 Compact
Kod silnika: M43
a resetowałeś kompa ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 08:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
No właśnie nie resetowałem, czy powinienem to zrobić?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 14 stycznia 2012, 10:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 320i
Kod silnika: m50b20
spróbować możesz.

_________________
____/ :przestraszony: :hyhy: \____
___(oo==00==oo)___
___[_].........[_]___


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 14 stycznia 2012, 12:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Komputer zrestartowany , pojawiło się ssanie dzięki czemu nie skaczą obroty na zimnym , no ale zobaczymy na jak długo :P ,mam dziwne przeczucie że jednak za parę dni znów wszystko wróci do normy i będzie to samo... no ale to się okaże.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 2 lutego 2012, 23:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Witam ponownie , "falujące obroty" nastały po wymianie czujnika temperatury wody ,uszczelek pod kolektor ssący i przewodu gumowego od odmy oraz przemycia przepustnicy.

Teraz pojawił się kolejny problem ... a więc ,gdy odpalam auto silnik trzyma ładnie 700 obr , po krótkiej chwili jazdy , obroty wzrastają do 1tys i tak pozostają , w czasie jazdy gdy wrzucam bieg jałowy ,auto schodzi do 1,2 tys i po krótkim czasie spadają do 1tys ,czym to może być spowodowane ? mam wrażenie jakby auto chodziło na ssaniu ... :S

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 2 lutego 2012, 23:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Sprawdź TPS - czujnik położenia przepustnicy.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 2 lutego 2012, 23:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 665
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: e36 328
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97228 Aktualne foty str 5.. ;)
imthebest91 napisał(a):
auto schodzi do 1,2 tys i po krótkim czasie spadają do 1tys ,czym to może być spowodowane ?

sprawdź czy domyka ci się ładnie przepustnica.
Ogólnie to coś mi się zdaje że możesz mieć problemy z przepływomierzem. Jednak zacznij od sprawdzenia kompresji na cylindrach.. ;)

_________________
Obrazek

Moja B-U-M-A.: viewtopic.php?f=6&t=97228
Nowe foty str 5..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 3 lutego 2012, 22:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
A więc tak ,dziś podmieniłem przepływomierz i auto chodziło bez żadnych najmniejszych zmian, przepustnica ładnie domyka się do końca więc to chyba też odpada... ,co do sprawdzenia kompresji na cylindrach co to ma wspólnego z moimi wysokimi obrotami ? ,pytam z ciekawości.
A no i kupiłem także czujnik położenia przepustnicy ale dopiero będę miał możliwość zamontowania go w środę...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 3 lutego 2012, 23:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 665
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: e36 328
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97228 Aktualne foty str 5.. ;)
imthebest91 napisał(a):
co do sprawdzenia kompresji na cylindrach co to ma wspólnego z moimi wysokimi obrotami ? ,pytam z ciekawości.

kto pyta nie błądzi. ;) Z wysokimi obrotami może i ma niewiele ale zasugerowałem sprawdzenie kompresji z tego względu że wcześniej pisałeś o falujących obrotach a wiem że niewłaściwa/zmniejszona kompresja na np 2 cylindrach moze powodować takie objawy.. :chytry:

Sam jestem ciekawy co to w końcu będzie za przyczyna bo prędzej czy później się wyjaśni chyba że wcześniej wymienisz motor na inny..

_________________
Obrazek

Moja B-U-M-A.: viewtopic.php?f=6&t=97228
Nowe foty str 5..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 4 lutego 2012, 09:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
Czy silnik pomimo falowania chodzi nerwowo? Poszarpuje lub dławi się? Jaki masz dolot? Fabryka czy coś modzone było. Ja mam ten sam problem z falowaniem i czasowym gaśnięciem na jałowym. Ale już wiem, że to wina dolotu. Jest przekombinowany - stożek za mały a odma ma zwężkę.

Co ja planuje zrobić:
- odmę dać w atmosferę poprzez założenie oil catch tanka + filterek olejowy atmosferyczny
- prowadnice powietrza od przepustnicy do przepływki zamienić na kolanko 80mm bez wyjścia na odmę
- filtr powietrza zamienić na ori skrzynkę od M52B25 z wkładką Simota

Co to zmieni...otóż układ dolotowy będzie łapał tyle powietrza ile silnik potrzebuje. U Ciebie może być właśnie problem z małą ilością powietrza. Pomimo, że przepływka ustala skład mieszanki wtryski leją swoją normę a powietrza brak - stąd zwiększone spalanie. Spróbuj zdjąć wąż przed przepłwyką aby łapał powietrze bezpośrednio. Zobacz czy będzie różnica.

Jak nie to szukałbym jeszcze w samym kolektorze dolotowym - może gdzieś ma pęknięcie i łapie lewiznę?

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 4 lutego 2012, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Yaro a więc tak ,jak pisałem wyżej ,falowanie obrotów ustało ,teraz ładnie po odpaleniu trzymają się na 700 lecz po krótkiej chwili ,może nawet minutki jeżdżenia wskakują na 1 tys i tak się trzymają ,jak zgasze auto i ponownie odpalę ,to wskakuje znów 700 i od razu pomału podnosi się do 1tys ,a w czasie dłuższej trasy na rozgrzanym silniku ,jak dojeżdżam do świateł i wrzucam luz auto ma 1,2 tys obrotów i dopiero jak się kompletnie zatrzymam ,auto znów wraca na 1 tys... , nie ma dnia żebym coś nie robił przy tym samochodzie ... ,a co do wymiany motoru to myślę że po moich inwestycjach we wszystkie te pierdoły a nie było ich mało ,to byłoby mało opłacalne wyjście :kwasny: ,wole o tym nie myśleć. A co do tej kompresji to też sprawdzę z ciekawości ;) .

bloku A więc tak , silnik pomimo falowania (już nie faluje) chodził bardzo dynamicznie ,jedynie jak był zimny to miał lekkiego muła (nadal tak jest) ,żadnego szarpania dławienia się nic a jak falował to tylko na zimnym. Dolot mam kompletnie fabryczny. Filtry wymieniałem z 3 miesiące temu razem z wymianą oleju w silniku, czy myślisz że zwykły filtr powietrza preferowany do tego modelu może działać nie prawidłowo i blokować dopływ powietrza? z ciekawości zerknę na niego i zobaczę czy nie ma jakiegoś syfu ,i tak jak mówisz sprawdzę tą metodę ze zdjęciem węża przed przepływką żeby łapał sobie powietrze bezpośrednio do silnika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 4 lutego 2012, 13:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 777
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46 Sedan 5.0 v8
Czyli co auto pracuje ladnie i nie faluje ? po wymianie czujnik położenia przepustnicy.? tak zwany potencjometr przepustnicy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 4 lutego 2012, 13:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Tzn tak, w aucie obroty już nie falują ,zostało to naprawione ,jak już pisałem teraz mam problemy z wyższymi obrotami niż powinny być normalnie ,gdy auto jest na biegu jałowym czuje się tak jakby chodziło ciągle na ssaniu... przez co mam wrażenie że więcej spala, a czujnik położenia przepustnicy wymienię dopiero w środę i dam znać czy te objawy ustały.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 4 lutego 2012, 13:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 665
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: e36 328
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97228 Aktualne foty str 5.. ;)
imthebest91 napisał(a):
a czujnik położenia przepustnicy wymienię dopiero w środę i dam znać czy te objawy ustały.

w takim razie pozostaje poczekać bo szczerze mówiąc już nie wiem co jeszcze można sprawdzić.. :niepewny:

_________________
Obrazek

Moja B-U-M-A.: viewtopic.php?f=6&t=97228
Nowe foty str 5..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty oraz duże spalanie.
PostNapisane: 5 lutego 2012, 00:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
imthebest91, myślę iż fabryka dość dobrze ogarnęła temat dolotu. Skoro falowanie ustało a masz podwyższone obroty to przy ssaniu powinien mieć o wiele lepsze kopnięcie. Z dolnej partii obrotów. Zastanawia mnie dlaczego dostaje muła na zimnym silniku...

Byłeś na analizie spalin? Spróbuj podjechać. Niech zobaczą jaką masz mieszankę na zimnym i ciepłym silniku. Może jakiś wtryskiwacz leje...

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL