BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 14:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 10:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Panowie, szperałem za użytkownikiem takiego konkretnego auta, ale nie mogę się doszukać. Czy ktoś jeździł 5er touring z automatem i tym silnikiem? Na jakim poziomie kształtują sie tu osiągi? W żadnych tabelach nie doszukałem się tu czasu do 100km/h czy elastyczności 80-120km/h. Wiem, ze nie będzie to zapierdzielać jak M54B30 z manulem, ale porównując chociażby do mojej poprzedniej E36 Coupe M52B20 manual?
Znalazłem obiecujący egzemplarz szukając M54B25 albo B30 (tutaj ciężko o coś rozsądnego) i zastanawiam się, czy ten silnik ogarnie tak ciężkie auto, czy jest sens w ogóle robić kilometry do człowieka?
Moje użytkowanie auta ogranicza się w 80% do dojazdów do pracy, dziennie ok 50km po mieście, raz na czas jakaś trasa.

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 10:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
0-100 katalogowo bodajże 10,2, z manualem 9,1

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 13:35 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Marky napisał(a):
zastanawiam się, czy ten silnik ogarnie tak ciężkie auto, czy jest sens w ogóle robić kilometry do człowieka?


Jak sie nie przekonasz osobiście to nie będziesz wiedział, bo my tu mozemy wyrażac swoje subiektywne oceny.


Marky napisał(a):
Moje użytkowanie auta ogranicza się w 80% do dojazdów do pracy, dziennie ok 50km po mieście, raz na czas jakaś trasa.

Jeśli nie obawiasz sie zuzycia paliwa w mieście (chyba,ze bedzie LPG) to 520ia będzie wygodnym dupowózem. Czy zawalidrogą? Jak wyżej, nie ocenisz jak sie nie przejedziesz.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 13:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Mnie brakowało strasznie mocy w e34 520i a kuzynowi sie dobrze śmigało, ale przesiadł sie na 530 R6 i mówi, że faktycznie konkrenty zamuł był z 520i. Także moim zdaniem 520i jest fajne dopóki sie nie przejedziesz 528-530-535-530d.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 13:55 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Dane z instrukcji E39 520i dla touringa, w nawiasie automat.

Obrazek

Obrazek

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 14:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
renoraines, Ten egzemplarz ma LPG, PB z automatem w krakowskich korkach by mnie zeżarło:)
beny., porównywać do E34 chyba nie ma za bardzo sensu, M50B20 jest sporo słabsze od M54B22.

Generalnie właśnie zależało mi na subiektywnych odczuciach z jazdy takim konkretnym zestawem.Chodzi mi głównie o elastyczność ważną przy bezpiecznym wyprzedzaniu. Wiem, że do E46 323 którą już mam taki zestaw nie ma podejścia.

Nic to, pozostaje chyba umawiać się z właścicielem i popróbować:)

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 14:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
No nie wiem 20 km to nie jest jakaś przepaść, a te kilka kilo będzie na korzyść e34 no i druga sprawa, że tam manual był.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 14:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Obrazek

Obrazek

Głupieje... według instrukcji 12s do 100km/h
Według broszury BMW Touring 10,5s...
Jak oni mierzą te przyspieszenia? Do instrukcji z ASC włączonym i na D, do broszury z wyłączonym i skrzynią w trybie S?

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 16:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
renoraines napisał(a):
Dane z instrukcji E39 520i dla touringa, w nawiasie automat.

Obrazek

Obrazek


To dane dla 520i M52B20 a nie M54B22

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 16:36 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Gumiś napisał(a):
renoraines napisał(a):
Dane z instrukcji E39 520i dla touringa, w nawiasie automat.

Obrazek

Obrazek


To dane dla 520i M52B20 a nie M54B22


Owszem M52 jako poglądowe, nie napisalem, ze to M54. Dwa obok dane 523i ,528i czyli tez M52.Trzy gdyby było M54 to obok byłoby 525i, 530i.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 16:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Marky napisał(a):
zależało mi na subiektywnych odczuciach

Subiektywnie za słabe
obiektywnie... jakoś to jedzie ale bez rewelacji w osiągach, dupowóz który przewiezie z punktu A do punktu B, nie będzie demonem prędkości, ale będzie. Pamiętaj że to i automat i cięższy od sedana touring, a to zabije osiągi w porównaniu do sedana z manualem. Jeśli fura jest zadbana to lepsze to niż rozjechany inny egzemplarz

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 18:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Rzućcie okiem, mam dylemat - serce/rozum. Auto ma być rodzinne i tanie w eksploatacji (w sensie spalania - musi mieć LPG) na dłuższe trasy. Poszaleć mogę E46 323 żony ;) Nie zniosę po prostu permanentnego muła, gdyby tak to wyglądało.
To ten egzemplarz:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... d00be2ff62

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 20:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Ładnie wygląda, ale w podobnej kasie lub ciut drożej znajdziesz może nawet 525i lub 530i - tyle że tu będzie cięzka sprawa znaleźć w dobrym stanie technicznym. Tej z linka rzuca się nierówny odcień lewego przedniego błotnika, ale nie ma co teoretyzować trzeba obejrzeć. Tył lewy tez trzeba obejrzec czy wgniotka została po jakimś słupku czy coś poważnego było zrobione, klapa przyciera też o tylny zderzak . Nie zapowiada się źle, musisz pojechać obejrzeć

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 20:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Właściciel się od razu przyznał że błotnik był wgnieciony i wymienił na oryginalny w kolorze z innego auta. Stary błotnik do wglądu w garażu. Podobno robił przedzakupowy w ASO BMW i jedyne robótki lakiernicze jakie znaleźli to klapa od prawej lampy do rejestracji. Wgniotka ofkors do obejrzenia - mam miernik lakieru, mam kompa z inpą, przetrzepie:) Moja decyzja wynika stąd, że siedzę na allegro od 3mcy i 525 czy 530 sedan/touring z lpg lub odpowiednio tańszego PB, sensownego w tej kasie (a jest to mój górny pułap) nie ma szans znaleźć. Przy tym kursie euro i franka nie ciągnie się dobrych egzemplarzy więc na rynku szrot...

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 20:32 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Ogólnie ciekawie sie prezentuje, moim zdaniem warto zobaczyc.

tomaszeklolek napisał(a):
Jeśli fura jest zadbana to lepsze to niż rozjechany inny egzemplarz

Dokładnie, bo co z tego, ze mocny silnik, skoro auto wiecej parkuje w warsztacie niż jeździ.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 20:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Marky napisał(a):
Moja decyzja wynika stąd, że siedzę na allegro od 3mcy i 525 czy 530 sedan/touring z lpg lub odpowiednio tańszego PB, sensownego w tej kasie


Wiem o czym mówisz bo kilka miesięcy temu dla brata szukaliśmy 530i lub ewentualnie 528i i obejrzeliśmy masę szrotu, która nie powinna już jeździć po drogach

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 21:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Kusił mnie jeszcze ten egzemplarz,ale właściciel nie bardzo chce negocjować do mojego pułapu, 2 - jest to sedan, a z dzieciakiem w drodze wolę touringa, 3 - instalacja lpg w aucie jest w nie najlepszym setupie i montowana przez gazowników o bardzo różnych opiniach. A, auto jest pierwszy raz rejestrowane w 2002, data prod. to listopad 2001. Kosmetyczną sprawą jest różnica w wyposażeniu.

http://otomoto.pl/bmw-525-e39-bezwypadk ... 15779.html

Myślałem o 528i ale tak jak piszesz, większość to szrot, a druga sprawa - kupuje auto na kilka lat, a przedlifty nie oszukujmy się - trącą już nieco myszką. Jakoś dużo wolniej starzeją się E38 :cwaniak:
Spróbuje się umówić na niedzielę ze sprzedającym i przejadę się, zobaczymy, z czym to się je, bo nawet na jutubie nie mogę znaleźć jakichś filmów dla tego zestawienia - choćby poglądowo.
Do tej pory jeździłem E36 320i coupe i wbrew forumowej religii nie wlokłem się pomiędzy tirami i wozami drabiniastymi ;) Grunt to zdrowe serducho :ok:

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 21:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Sprzedawca e39 napisał(a):
Auto posiadam 3 lata, w tym czasie wymieniłem amortyzatory przód na oryginalne sachs za ponad 800zł, wahacze kpl. przód+ łączniki stabilizatora tył.


Ja nie wiem jak Ci ludzie jeżdzą, czy robią 5 tys km rocznie, wymienic tylko tyle przez 3 lata, to albo ogromne szczęście, albo duże niedbalstwo :D

Marky napisał(a):
z dzieciakiem w drodze wolę touringa

Najlepsze rozwiązanie, nie będzie problemu z miejscem czy wrzuceniem wózka do bagażnika

Marky napisał(a):
Kosmetyczną sprawą jest różnica w wyposażeniu.

Ta jest praktycznie goła, tzn ma tylko to co było w standardzie + kierownice i fotele

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 21:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Kosmetyczną w tym sensie, że dla mnie najważniejsza jest kondycja całości, ilość wyposażenia jest drugorzędna. Nawet najbogatszy strucel pozostanie struclem i będzie chłonął kasę jak skacowany żul prostaka :D

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520ia Touring M54B22 pytanie o ten konkretny setup
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 22:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 259
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47DO1
Bardzo fajna ta pierwsza i podwójne szybki nawet ma, do tego zagazowana. Ja bym oglądał, ale dla mnie ważniejszy jest stan auta niż moc. Sam jeżdżę prawie od dwóch lat 520i M52 w manualu i wcale z tego powodu nie cierpię, a wręcz czerpię przyjemność z jazdy. Jeden wsiądzie i powe muł drugi jak kumpel po przesiadce z Caddy SDI powie, że auto zapina i bądź tu teraz mądry :]
Moim zdaniem jechać, oglądać przejechać się i sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL