Enzo napisał(a):
do 7000tys jeszcze mozna, wyzej juz mozna wygai walek
to zależy od silnika i jego stanu, ale drodzy koledzy, studiuję mechanikę i budowę maszyn i wiem, że odcięcie to nie elektroniczny bajer.
jest coś takiego, jak współczynnik bezpieczeństwa, który wynosi załóżmy x (zależnie od przeznaczenia, materiału itd. np. w sporcie napewno będzie mniejszy).
Oznacza to, że wytrzymałość danego elementu (granica plastyczności)powinna być x razy większa niż obciążenia jakie będzie musiał wytrzymać w ciągu eksploatacji.
po prostu konstruktor nie bierze pod uwagę, że silnik będzie pracował na takich obrotach, tak samo jak w autach powypadkowych, gdzie się coś spawa itd. proste.
to, że się kręci do 7rpm i nic się nie dzieje, to nic nie znaczy. może być tak do czasu. np. zmęczenie materiału, spowodowane napewno większym obciążeniem udarnym i innymi rzeczami może swoje zrobić.
mimo wszystko chyba jednak inżynierowie z monachium nie odwalili lipy i taki czarny scenariusz mam nadzieje to abstrakcja, no ale jednak nie jest wskazane osiągać takich prędkości obrotowych.
zwłaszcza, że m40 rajdowcem i tak nie będzie
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
szału nie ma
