Serek
Wiązka instalacji po obu stronach zawiasów klapy.
Usterka, która często zdarza się w Touringach, a odnosząca się do kłopotów z otwieraniem tylnich "skrzydeł"

tkwi w urywających się przewodach w tych wiązkach.
Najgorsze z wszystkiego jest to, że ponowne łączenie zerwanych przewodów w miejscu zgięcia instalacji jest krótkotrwałe.
Zastosowane przewody są inne od pozostałej części instalacji samochodowej i różnią się delikatnością oraz wielożyłowością linki drucianej zastosowanej w tych przewodach. Mają one być bardziej wytrzymałe na zginanie, lecz zbiegiem lat i eksploatacji tak już nie jest. Zakup podobnych przewodów o dwóch różnych przekrojach (dwa przekroje/grubości przewodów) graniczy z cudem.
Jeżeli okaże się więc, że połamanych lub uszkodzonych przewodów jest więcej, to konieczne będzie zrobienie baypasów.
Instalacja jest przeprowadzona wzdłuż boków klapy i z tych boków musisz wyciąć odpowiednie długości około 30-40cm odcinki przewodów, które wstawisz w miejsce zgięcia instalacji na zawiasie klapy. Oczywiście tak, aby wszelkie łączenia przewodów były po za tym zgięciem. Pętlę instalacji na zgięciu zrób większą od oryginału, ale nie za dużą i upchnij ją delikatnie we wnękę głęboko, na ile ona pozwala. Zgięcie instalacji przy zamykaniu klapy i otwieraniu będzie na dłuższym odcinku co uchroni przewody przed kolejną łamliwością.
Fragmenty przewodów, które wyciałeś z instalacji z boków klapy zastąp zwykłymi przewodami, które nie muszą być odporne na łamliwość, jako że tam instalacja nie pracuje.
Trochę przy tym roboty jest ale efekt gwarantowany. Staraj się nie zakładać jakichś grubawych przewodów, tylko dostosuj je do wymienianych pod względem grubości. Połączenia lutuj i jak najcieniej, aby izolacja bie była jakąś bulwą
Zabezpiecz dobrze przed wilgocią stosując dobrą taśmę izolacyjną (broń boże szmacianą, może być scotch)