BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 06:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] coś go muli
PostNapisane: 11 lipca 2007, 19:05 
Jestem nowy na forum i witam wszystkich serdecznie.
Kupiłem niedawno E36 318 (pierwsze BMW) i już mam problem. Są chwile, że ciągnie ładnie i są że coś go muli (coś jakby zubażał mieszankę). Jak jest przymulony to delikatnie nim rzuca na wolnych. Czasami (szczególnie na 3 biegu) przy rozpędzaniu i puszczeniu gazu czuć, że się odblokowywuje. Kiedys cos takiego miałem w Audi i to była sonda. Byłem na kompie, wszystko jest OK, żadnych błędów, sonda pracuje prawidłowo. Zalałem mu V-Power i miłem wrażenie, że sie poprawiło. Przejechałem 200km i znowu to samo. Wczoraj chodził na wolnych 30 min. i sie odmulił, a dzisiaj znowu zamulony. Będę wdzięczny za sugestie, co mu jest. Dzięki.


Ostatnio edytowano 12 lipca 2007, 10:37 przez ccamillo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2007, 20:04 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Podaj jeszcze rocznik autka, bo trudno jest określić jaki typ silnika jest w Twoim BMW

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2007, 20:22 
robertbmw napisał(a):
Podaj jeszcze rocznik autka, bo trudno jest określić jaki typ silnika jest w Twoim BMW


1991 rok, 85KW


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2007, 20:31 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Czyli masz typ silnika M40.
Zmulanie w Twoim przypadku, przy braku błędów, jest wywołane zanikiem pracy jednego z cylindrów, ale nie od strony elektryki lub układu paliwowo-wtryskowego, lecz od układu zaworowego.
Poczytaj o częstych przypadkach jakie ujawiają się w tych silnikach i dowiesz się, że głównym tego problemem jest hydraulika, układ dźwigienkowy, wałek.
Napewno jedna z dźwigienek jest bardziej podtarta, co wywołuje nieprawidłowe otwierania się i zamykanie danego zaworu.

Jest jednak jeszcze możliwość że gdzieś na układzie zapłonowym masz przebicie - albo kable, kopułka, palec lub nawet i świeca
Zacznij od wykręcenia świec i przyjrzyj się czy wszystkie spalają jednakowo - poznasz to po kolorze danej świecy lub zawilgoceniu.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2007, 21:35 
Wielkie dzięki, sprawdzę. Wyczytałem, że BMW zaleca Castrol'a, moja ma zalanego Mobil'a S 10W/40 polsyntetyk. Czy to może wpływać negatywnie na hydraulikę?


Góra
  
 
 Tytuł: na własnej skórze....
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 16:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: WodzisÂław ÂŚlÂąski
Ja też mam E36 dopiero od tygodnia, ten sam silnik, i identyczny problem.
Jutro wymienić kable od świec, ponieważ jeden jest prawie łysy no i jeszcze świece NGK
za świece zapłaciłem 66zł, lecz niestety za kable 330zł, ponieważ są z tym tzw. czujnikiem.

Jutro się okaże czy wada minie, jeśli nie to od razu napiszę.

MEchanik mi powiedział że przypuszcza że jest to wałek rozrządu (co jest standardową wadą M40) koszt samego wałka w sklepie to około 300zł, lecz to sam wałek...a wymienić trzeba najlepiej komplet który kosztuje ok 850-900zł +robota mechanika... wiec tanie to bmw nie jest

ja czytając na forum, zauważyłem że może to być nawet sonda, lecz szczerze co do mojego przypadku to wątpię...bo gdy załączam silnik i jest zimny to słychać "dzwonienie"...wiec zobaczymy!

_________________
komentujcie:)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=210200#210200


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL