BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 15:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 24 stycznia 2012, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 46
Lokalizacja: Pleszew
Moje BMW: E36
Kod silnika: m50b20
Witam mam problem z moja e36 320... mam w niej zalozony gaz sekwencje... do tej pory wszystko bylo oki az do wczoraj... problem polega na tym ze gaz załączał się jak już było na połowie tego niebieskiego kwadrata od temperatury silnika... teraz nawet jak osiagnie normalną temperature nie chce się włączyć druga rzecz z tym związana dzis po iluś km włączył się ale problem był taki że jak wcisłem sprzęgło obroty latały 0.5 do 1 i tak kilka razy mrugała kontrolka od aku i poziom spalania też tak wariował przy czym przygasały lampy i sie zapalały tak jak by sie dusił... co dalej... jak był włączony silnik po odpaleniu (zagrzany do temp normalnej bodajże 90 stopni) na benzynie po chwili temperatura mu rosła to nastepnej kreski... po ruszeniu nagle spadało do normy... pomóżcie :(

Przepraszam za sposob napisania ale niewiem jak inaczej to wyrazić
Z góry dziękuje za pomoc...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 00:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2969
Lokalizacja: Warszawa/RAJ
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=320
Mefistofeles91 napisał(a):
kilka razy mrugała kontrolka od aku

Mefistofeles91 napisał(a):
przygasały lampy i sie zapalały tak jak by sie dusił

czyżby padał alternator? :niepewny:
sprawdź klemy od akumulatora czy nie zaśniedziały, sprawdź ładowanie woltomierzem(amperomierzem)

_________________
Jadę nisko o progi trę miską !!
https://www.facebook.com/JadeNiskoOProgiTreMiska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 01:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 46
Lokalizacja: Pleszew
Moje BMW: E36
Kod silnika: m50b20
Sprawdzałem... I jest 12.5V na zgaszonym silniku a na włączonym 14.5
A pozatym na Benzynie jest wszystko oki tylko na gazie wariuje... a do tej pory wszystko hulało... :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 10:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Z sekwencją popytaj w dziale Paliwa & Spalanie. Z tym że nie chce się włączac to wygląda mi to na padnięty czujnik temp. na reduktorze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 10:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Mefistofeles91 napisał(a):
jak był włączony silnik po odpaleniu (zagrzany do temp normalnej bodajże 90 stopni) na benzynie po chwili temperatura mu rosła to nastepnej kreski... po ruszeniu nagle spadało do normy... pomóżcie

1. Masz problem z układem chłodzenia.
Gaz Ci się nie załącza, bo patrz pkt. 1

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 11:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57D30
Dokładnie sprawdź układ chłodzenia, brak płynu lub zapowietrzony układ .. chyba ze gdzieś ci się zagiął przewód od wody co idzie do reduktora. Jednak jeżeli wskazówka od temp. przekracza wskazania pionowe 90stopni, a po dodaniu gazu wraca do normy to bym się pokusił ze masz mało płynu chłodzącego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 12:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 46
Lokalizacja: Pleszew
Moje BMW: E36
Kod silnika: m50b20
zmp3 napisał(a):
Dokładnie sprawdź układ chłodzenia, brak płynu lub zapowietrzony układ .. chyba ze gdzieś ci się zagiął przewód od wody co idzie do reduktora. Jednak jeżeli wskazówka od temp. przekracza wskazania pionowe 90stopni, a po dodaniu gazu wraca do normy to bym się pokusił ze masz mało płynu chłodzącego.



Płyn chłodniczy jest... Moje pytanie czy może to być cos z czujnikiem temperatury? bo normalnie wystarczy 70 stopni i gaz sie powinien włączyć a sie nie włącza... A dwa to tylko gaz go teraz dusi na luzie z tymi obrotami etc... Może to być powod że komputer dostał sygnał że jest 70 stopni włączył się gaz i pozniej dostał że temp jest za niska i chce zrobić inną mieszanke czy coś?
Takie jest moje myślenie niech mnie ktoś poprawi jeśli sie myle

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 12:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Mefistofeles91 napisał(a):
bo normalnie wystarczy 70 stopni i gaz sie powinien włączyć a sie nie włącza...

No to wystarczy otworzyć maskę, i dotnąć reduktora, jeśli jest gorący a pewnie nie jest to zepsuł (urwał etc.) się czujnik temp reduktora
Jeśli reduktor jest zimny (co obstawiam) patrz pkt pierwszy dwa posty wyżej.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 18:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 46
Lokalizacja: Pleszew
Moje BMW: E36
Kod silnika: m50b20
Panowie mam odpowiedz... Dziś doszedłem do tego z kuzynem... Termostat... przez to się przegrzewał gaz nie włączał się bo czujnik prawdopodobnie jest gdzieś na chłodnicy bo ona jest zimna przez termostat... Dziś też zauważyłem że z nawiewu leci zimne powietrze chwile się przegrzeje i spada i z nawiewu leci ciepłe a po chwili włącza się gaz... więc 100% termostat...
Dziekuje bardzo wszystkim za pomoc :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 19:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Wyraźnie Ci napisałem, że masz problem z układem chłodzenia i nie koniecznie jest to termostat ;)
Co do gazu to czujnik nie jest w chłodnicy tylko na reduktorze...

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 46
Lokalizacja: Pleszew
Moje BMW: E36
Kod silnika: m50b20
Lukasz_S napisał(a):
Wyraźnie Ci napisałem, że masz problem z układem chłodzenia i nie koniecznie jest to termostat ;)
Co do gazu to czujnik nie jest w chłodnicy tylko na reduktorze...


Dobrze kolego cos z układem chłodzenia ale nie daje cieplego powietrza do nagrzewnicy a jak da to temp silnika spada czyli wskazuje na termostat...
A co do czujnika gazu to tak jest na reduktorze gazu ale skądś musi brać info o temp silnika że ma powyżej 70 stopni

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 19:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Mefistofeles91 napisał(a):
ale skądś musi brać info o temp silnika że ma powyżej 70 stopni

Niby po co?

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 21:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Mefistofeles91 napisał(a):
Panowie mam odpowiedz... Dziś doszedłem do tego z kuzynem... Termostat... przez to się przegrzewał gaz nie włączał się bo czujnik prawdopodobnie jest gdzieś na chłodnicy bo ona jest zimna przez termostat... Dziś też zauważyłem że z nawiewu leci zimne powietrze chwile się przegrzeje i spada i z nawiewu leci ciepłe a po chwili włącza się gaz... więc 100% termostat...


Dziwnie brzmi ta Twoja historia...
Termostat nie ma nic do nagrzewnicy. W miarę jak nagrzewa się silnik tak samo powinno nagrzewac się w samochodzie i cały czas trzymac temperature. Termostat tylko i wyłącznie puszcza płyn na chłodnice. A czy jest zamknięty czy otwarty to obieg między silnikiem a nagrzewnicą jest cały czas.

Cytuj:
A co do czujnika gazu to tak jest na reduktorze gazu ale skądś musi brać info o temp silnika że ma powyżej 70 stopni

Gaz powinien właczac się już przy 30-40 stopniach i sterownik gazu nie bierze info o temp. nigdzie z silnika tylko z reduktora


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 46
Lokalizacja: Pleszew
Moje BMW: E36
Kod silnika: m50b20
Termostat sie zawiesił na zamknietym i nie ma przepływu woda przez chłodnice... nie otwiera się przy temp 88 jak powinien...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 20:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Twoja teoria jest błędna. Jeśli by tak było to gaz normalnie by Ci działał przy zamkniętym termostacie
jedynie gotował by się bo nie było by obiegu na chłodnice

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 26 stycznia 2012, 20:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 665
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: e36 328
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97228 Aktualne foty str 5.. ;)
U mnie jak zaciął się termostat (był otwarty cały czas) to na gaz przełączało mi dopiero podczas pełnego wychylenia wskazówki od temp (pionowo 90stopni) a mam ustawione na kompie od gazu że ma włączać przy 30 stopniach. W kabinie było zimno jak cholera. Nic nie grzało. Dlatego że miałem otwarty obieg.. Wymiana termy rozwiązała problem. Nawet potem stary wrzuciłem do wrzątku żeby sprawdzić czy może zatrybi ale całkowicie wyzionął ducha. ;)

_________________
Obrazek

Moja B-U-M-A.: viewtopic.php?f=6&t=97228
Nowe foty str 5..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 02:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 46
Lokalizacja: Pleszew
Moje BMW: E36
Kod silnika: m50b20
A wiec koledzy juz tłumacze... Jak napisał kolega wyżej tak u Ciebie mógł się włączać dłużej gaz ponieważ silnik nie grzał się tak szybko bo miał cały czas obieg wody... U mnie jest to tak... Termostat jest zamknięty więc silnik się przegrzewa płyn chłodniczy nie wpływa do chłodnicy więc nie ma ciepłego powietrza w kabinie gdyż nagrzewnica nie dostaje ciepłej wody... Ale co z tym gazem... Jak pisał kolega wyżej czujnik jest na reduktorze... Czy mógł byś mi powiedzieć jak to dokładnie działa? bo włącza się przy temp silnika jak już wychodzi z niebieskiego pola... więc musi mieć jakieś info o silniku... Doczytałem się gdzieś że bierze ciepło z parownika który ogrzewa się płynem chłodniczym... A jeśli u mnie chłodnica nie pracuje przez termostat? Nie ma to powiazania? Prosze o poprawe mojej teorii jesli się myle... Bardzo dziekuję za pomoc...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 10:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57D30
Czujnik od gazu masz na reduktorze, to że akurat ci się z temp. silnika tak zgrało to przypadek. Na twoim miejscu sprawdził bym pompę wody jeszcze. Samochód z sprawnym układem chłodzenia nie ma prawa się przegrzewać. Jeżeli nie otwierał by ci się termostat to i tak powinieneś mieć ciepło w kabinie i przełączał by się na gaz jedynie by się przegrzewał, jednak pisałeś ze po dodaniu gazu temperatura wraca do normy .. więc stawiał bym na obieg płynu chłodzącego .. zgięty wąż, uszkodzona pompa wody etc ... trzeba sprawdzić wszystkie węże i złączki. Podobne objawy miewałem gdy był zapowietrzony układ i było mało płynu. Czujniki nie mają tutaj nic do rzeczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 13:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Mefistofeles91 napisał(a):
Czy mógł byś mi powiedzieć jak to dokładnie działa? bo włącza się przy temp silnika jak już wychodzi z niebieskiego pola...

Reduktor jest wpięty do układu chłodzenia. Sprawny układ chłodzenia ogrzewa reduktor (jakbyś
przeczytał instrukcje obsługi swojej instalacji to byś wiedział, że jest to niezbędne do działania gazu)
Czujnik jest tak jak mówiłem wcześniej na reduktorze i jeśli płyn chłodniczy ogrzeje reduktor do zadanej
temp to wtedy auto przełączy Ci się na gaz. Napisałem Ci w pierwszym moim poście, żebyś naprawił
układ chłodzenia, bo to on jest powodem nie przełączania się na gaz, a Ty dalej czepiasz się tego gazu!

Napiszę jeszcze raz.
Napraw układ chłodzenia a gaz zacznie działać. Dziękuje dobranoc

_________________
Obrazek Obrazek


Ostatnio edytowano 27 stycznia 2012, 18:18 przez Lukasz_S, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z gazem i obrotami...
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 13:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Lukasz_S napisał(a):
Napiszę jeszcze raz.
Napraw układ chłodzenia a gaz zacznie działać. Dziękuje dobranoc

Krótko, zwięźle i na temat :hyhy:

Jak masz zapowietrzony układ to nawet jak silnik osiągnie 90 stopni to gaz Ci się nie włączy bo nie dopływa płyn do parownika i jest on cały czas zimny. Układ chłodzenia z gazem jest bardzo ciężko odpowietrzyc.Powiedz jeszcze w jakim miejscu masz reduktor? a najlepiej jak byś dał fote. Poczytaj jak prawidłowo odpowietrzyc układ i "zrób to sam" :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL