BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 16:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 632 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 32  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 01:43 
bierute napisał(a):
bezcelowy? z 1000Nm gdzieś przy 2000obr? i do tego automat? na pewno fajne uczucie :)


Wysokie spalanie i jeszcze wyższa cena zakupu. O komplikacji konstrukcji i kosztach serwisu/napraw nie wspominając...

jiGsaw napisał(a):
te same ryje się pojawiają, z kółka wzajemnej adoracji chiptuningowych zakładów, których umysł już chyba przesiąkł oparami nieprzepalonej gnojówy


:hah: :hah: :hah:

Już zapomniałem jak fajnie jest na tym forum :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 09:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
Vermilion napisał(a):
Tak, ale maja 4.2 TDI, na ktore BMW nie moze sobie pozwolic, bo nie ma takiego wolumenu sprzedazy, dlatego kombinuja z dodatkowym doladowywaniem R6.

BMW ma raczej problem ze średnim limitem CO2 i dlatego muszą wycofywać się dużych silników i dodatkowo myśleć nad małymi miejskimi autkami. Audi i VW sprzedają masę małych autek przez co ich średnia CO2 jest niższa niż w BMW. W dodatku od 2015 roku zmienia się algorytm liczenia CO2 i średnia będzie liczona od 100% sprzedanych aut, a nie jak obecnie od 65% z niższym CO2. Audi, VW, Mercedes podążą tą samą drogą co BMW - będą musieli.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 09:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 82
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54
gangster napisał(a):
Sidor napisał(a):
beny. napisał(a):
A tak szczerze mówiąc to dla kogoś kto robi te 50 tys km rocznie i szuka jakiś emocji w tej żmudnej jeździe, taki diesel bedzie jak znalazł. :ok:


Nikt nie zrobi tym 50tys km rocznie, poniewaz wiekszosc czasu auto bedzie stalo w serwisie przy takiej ilosci przebiegu.


Ale to po przelocie 150-200 tysięcy, dokładnie po takim, z jakim te auta sprzedają pierwsi właściciele, ja osobiście wolałbym 100 razy takiego diesla, niż porównywalne mocą 2,0 r4 z kilkoma suszarami :)


Chyba nie rozumiem, te diesle też maja 3x turbo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 11:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
jiGsaw napisał(a):
No tak, jak zawsze... te same ryje się pojawiają, z kółka wzajemnej adoracji chiptuningowych zakładów, których umysł już chyba przesiąkł oparami nieprzepalonej gnojówy i jedyny argument to "bo Ty masz stare bmw". :rotfl:


walnij w stół a nożyce sie odezwą.. :rotfl: ..rozumiem że pijesz do mnie jiGsaw ?....mimo, że nie do końca rozumiem tą twoją wypocinę intelektualną świadczącą o poziomie twojego rozwoju umysłowego, co zreszą prezentujesz nie tylko w tym topic'u - to powiem ci że ryja to ma świnia...nawet pies ma morde.
Żeby sprostować bo chyba nie skumałeś kolego - nie mam nic do starych BMW, a wręcz przeciwnie. Ale ty akurat zaliczasz sie do tych wszystkowiedzących w każdej materii, a jak sie wie wszystko to sie guwno wie. :dobani:


Ostatnio edytowano 27 stycznia 2012, 13:17 przez Hipek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 12:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
beny. napisał(a):
A tak szczerze mówiąc to dla kogoś kto robi te 50 tys km rocznie i szuka jakiś emocji w tej żmudnej jeździe, taki diesel bedzie jak znalazł. :ok:

Na moje, ktoś kto kupuje samochód za tyle kasy to spalanie jest dla niego mało istotne. Zresztą wątpię żeby różnica w spalaniu między 550i a 550d była duża.

Zakov napisał(a):
Adddam napisał(a):
Przecież to będzie miało 20 KM mniej niż 550i


O jej! I taki "słabeusz" robi setkę w 4.7s :D

Kogo obchodzi pierwsza setka :spi: Zobaczymy co będzie do drugiej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 12:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Adddam napisał(a):
Zresztą wątpię żeby różnica w spalaniu między 550i a 550d była duża.
Zależy przy jakich prędkościach. Oczywiste jest że mieście wielkiej różnicy się nie odczuje, natomiast na trasie korzystniej wyjdzie 550d.
Nawet gdyby to miało być 1,5L/100km różnicy. Diezla nie kupuje się żeby nim jeździć 50km dziennie. :)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 27 stycznia 2012, 15:06 przez Norbert, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 13:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Dobrze, że BMW zapakowało aż tak mocny motor Diesel'a. Trochę źle, że pojawia się w nazwie literka "M".

Co do spalania to zapewne będzie znacząca różnica miedzy 550d a 550i szczególnie w trasie. Dobrze, że to "tylko" 6 cylindrowy motor bo będzie stosunkowo ekonomiczny. VAG'owe widlaste 'fałki' TDI piją sporo. Jeździłem V10 TDI i od momentu uruchomienia po trasie przy bardzo spokojnej jeździe + kilka powolnych startów ze świateł po 17 kilometrach komputer pokładowy (zresetowany w momencie startu) pokazywał uśrednione 18,5l/100. Taki Diesel to przerost formy nad treścią.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 14:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tr0n napisał(a):
Vermilion napisał(a):
Tak, ale maja 4.2 TDI, na ktore BMW nie moze sobie pozwolic, bo nie ma takiego wolumenu sprzedazy, dlatego kombinuja z dodatkowym doladowywaniem R6.

BMW ma raczej problem ze średnim limitem CO2 i dlatego muszą wycofywać się dużych silników i dodatkowo myśleć nad małymi miejskimi autkami. Audi i VW sprzedają masę małych autek przez co ich średnia CO2 jest niższa niż w BMW. W dodatku od 2015 roku zmienia się algorytm liczenia CO2 i średnia będzie liczona od 100% sprzedanych aut, a nie jak obecnie od 65% z niższym CO2. Audi, VW, Mercedes podążą tą samą drogą co BMW - będą musieli.


Masz racje, nigdy nie biore emisji CO2 pod uwage :P Nie interesuje mnie poprostu. Tak czy inaczej wolumen sprzedazy tez ma znaczenie, 4.2 TDI laduje w wiekszej ilosci modeli, dzieki temu rozwoj tego silnika jest na pewno uzasadniony ekonomicznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 15:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Baa... Pierwszy właściciel będzie to auto brał w leasing 2-4 lata wiec robiąc 50tys km + akurat trafi w przebieg bez awaryjny tego auta, a później... Później darcyn będzie szukał 550d po kosztach. :P

V12 TDI to raczej pokaz możliwość niżeli praktyczne zastosowanie diesla... Z tego co mi sie obiło o uszy to poniżej 15 w mieście nie zejdzie, a w trasie w okolicach 15 litrów, aczkolwiek nie jest to moja praktyka wyniesiona z jazdy tym autem, ale jeździło kilka osób z otoczenia tym autem i zawsze padało zdanie 'równie dobrze, można wziąć mocną benzyne i na jedno wyjdzie'.

Jig jak tak czytam to dla Ciebie świat zatrzymał sie na e36 328i, bo 330i e46 już jest bee i tyle olej potrafi ciągnąć. Diesle to już w ogóle, nawet nie są auta. A niestety motoryzacja podąża w tym kierunku, cieszmy sie, że nie robią hybryd które są już całkiem poronionym pomysłem, bo koszty zestawu akumulatorów, to pewno koszty 6 turbin do diesla.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 16:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
http://www.mototok.pl/BMW-oficjalnie-prezentuje-modele-X5-X6-i-serii-5-ze-spektakularnym-silnikiem-30d-381-KM-a1479..taki maly artykuł sie dziś ukazał
autor chyba nie do końca ogarnoł temat pisząc o 3 suszarkach bo to jest chyba nowsza konstrukca ostatnich 3.0d (X5, X6 4.0d i F10 535d) gdzie była jedna na twinscrollu. coś mi sie wydaje, żę to będą 2turbiny - jedna mała i druga duża na twinscrollu. jak sie myle to sorry. W M5 F10 są 3 suszarki..jedna mała i dwie duże na twinscrollu może i 550d bedzie tak samo.

Fajnie jest też to, że zniknie problem małej turbodziury...u mnie np mała suszarka wstaje szybko i przy 3000rpm zaczyna przeladowywać, a duża nie wstaje odpowiednio szybko i tak jakby auto na ulamek sekundy przymuliło. W 3.0d (306ps) na twinsrrollu już tego nie ma nie mówiac o tym co sie bedzie działo w 5.0d. Za chwile pojawia sie pewnie pierwsze softy...stawiam na jakieś 440-460ps i ~900Nm...i setka 4.0s ;)
PS. moim zdaniem też nie powinno sie nazywać "M" tylko normalnie 550d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 16:41 
Hipek napisał(a):
W M5 F10 są 3 suszarki..jedna mała i dwie duże


Nie pomyliło Ci się coś czasem?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 16:44 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
beny. napisał(a):
V12 TDI to raczej pokaz możliwość


Zgadza sie. Idac dalej zwycięstwa TDI w Le Mans w klasyfikacji generalnej.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 16:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
Vermilion napisał(a):
Tr0n napisał(a):
Vermilion napisał(a):
Tak, ale maja 4.2 TDI, na ktore BMW nie moze sobie pozwolic, bo nie ma takiego wolumenu sprzedazy, dlatego kombinuja z dodatkowym doladowywaniem R6.

BMW ma raczej problem ze średnim limitem CO2 i dlatego muszą wycofywać się dużych silników i dodatkowo myśleć nad małymi miejskimi autkami. Audi i VW sprzedają masę małych autek przez co ich średnia CO2 jest niższa niż w BMW. W dodatku od 2015 roku zmienia się algorytm liczenia CO2 i średnia będzie liczona od 100% sprzedanych aut, a nie jak obecnie od 65% z niższym CO2. Audi, VW, Mercedes podążą tą samą drogą co BMW - będą musieli.


Masz racje, nigdy nie biore emisji CO2 pod uwage :P Nie interesuje mnie poprostu. Tak czy inaczej wolumen sprzedazy tez ma znaczenie, 4.2 TDI laduje w wiekszej ilosci modeli, dzieki temu rozwoj tego silnika jest na pewno uzasadniony ekonomicznie.



i potem takie Audi moze dac rade z R8 V10 itd, a BMW musi sie posilkowac samochodzinami typu X1 albo 1ki przy liczeniu co2. Jesli BMW nalezalby do jakiegos duzego koncertu to jak w banku mielibysmy cala game mocnych emek, a tak to takie nie wiadomo co jest




Hipek napisał(a):

Fajnie jest też to, że zniknie problem małej turbodziury...u mnie np mała suszarka wstaje szybko i przy 3000rpm zaczyna przeladowywać, a duża nie wstaje odpowiednio szybko i tak jakby auto na ulamek sekundy przymuliło. W 3.0d (306ps) na twinsrrollu już tego nie ma nie mówiac o tym co sie bedzie działo w 5.0d. Za chwile pojawia sie pewnie pierwsze softy...stawiam na jakieś 440-460ps i ~900Nm...i setka 4.0s ;)
PS. moim zdaniem też nie powinno sie nazywać "M" tylko normalnie 550d


xdrive daje rade wiec nie ma co sie dziwic ze pierwsza setka mozna uzyskac 4.7s, powyzej obstawiam ze bedzie gorzej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 16:52 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
renoraines, no dobrze, ale 12 cylindrowy silnik diesla? Fajny hi-tech, ale w aucie cywilnym? Takie V-ki nadają się do kutrów, statków i jako agregaty prądotwórcze.


Obrazek
:ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 16:54 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
valdorane napisał(a):
renoraines, no dobrze, ale 12 cylindrowy silnik diesla? Fajny hi-tech, ale w aucie cywilnym? Takie V-ki nadają się do kutrów, statków i jako agregaty prądotwórcze.


Q7 ma silnik V12.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 16:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Zakov napisał(a):
Hipek napisał(a):
W M5 F10 są 3 suszarki..jedna mała i dwie duże


Nie pomyliło Ci się coś czasem?


:ok: czujność 10 :)
...oczywiście żę gadam głupoty. To 5.0d ma własnie jedną małą i dwie duże na twinscrollu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 16:57 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
renoraines napisał(a):
Q7 ma silnik V12.

Wiem. Jest też V10TDI, no ale... Czy to dalej ten oszczędny silnik wysokoprężny? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 17:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
A napisał(a):
xdrive daje rade wiec nie ma co sie dziwic ze pierwsza setka mozna uzyskac 4.7s, powyzej obstawiam ze bedzie gorzej


cytujac "W przypadku X5 i X6 oznaczenie nowych wersji brzmi M50d, natomiast sedan i kombi serii 5 występują jako M550d xDrive i tak są seryjnie wyposażone w stały napęd na cztery koła. Ciekawostką jest to, że z uwagi na niekompatybilność systemu xDrive z wersją, w której kierownica jest po prawej stronie, obie wersje nadwoziowe M550d będą występować z napędem tylko na tylne koła w krajach z lewostronnym ruchem."

wiec będzie też RWD ale z kierą po niewłaściwej stronie :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 17:02 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
valdorane napisał(a):
renoraines napisał(a):
Q7 ma silnik V12.

Wiem. Jest też V10TDI, no ale... Czy to dalej ten oszczędny silnik wysokoprężny? :)

Czy pojemnosci 5.0 czy też 6.0 moga być oszczedne? ;) Pomijam już wysoką cenę zakupu.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 17:14 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
renoraines, otóż to, wielki diesel może być oszczędny, ale nie w skali cywilnej, a przemysłowej, delikatnym nonsensem trąca zakup takiej jednostki w samochodzie cywilnym. Choć jakiś tam prestiż, w postaci "mam największego diesla na rynku" jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 632 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 32  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL