BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 stycznia 2012, 23:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
Bzyku mimo, że to compact to i tak pokaż Go światu :hyhy:


P.S. mierzyłeś jakieś czasy przyspieszeń ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 00:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 67
Lokalizacja: EP/DW/Lutynia
Moje BMW: e91
Kod silnika: 163ps
albo grubo albo wcale :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 10:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Powracając do tematu turbiny.....
Aby obalić teorie w które kiedyś sam wierzyłem !!

Moja wiara cudu nie uczyniła turbina od e90 ani wersji m47tu2 164ps , ani wersji n47 177ps nie wchodzi do e46 320d m47n.
W nowszych silnikach sprężarkę klimy przeniesiono na drugą stronę , w związku z tym pod kolektorem wydechowym zrobiło się dużo miejsca.
Turbina mitsubishi ma wielkie śmigło kompresji więc strona zimna gdyby się chciało włożyć tą turbinę nachodzi na kompresor klimy
Inna sytuacja jest z GT 1752V ta turbina faktycznie fizycznie wchodzi plug and play ale w bmw E60 520D jest ona sterowana elektronicznie .
Nie ma nawet możliwości poprawnego sterowania tą turbiną z wykorzystaniem DDE 5 Z E46 EURO4.
Problem w tym że gt1752v pozycję sterowania łopatkami zmiennej geometrii w tryb ( dmuchaj na ful ) ma w pozycji w której GT1749V ma w pozycji hamuj turbinę . Więc zupełnie odwrotnie. Można by gt 1752v sterować podciśnieniowo ale mieszek z sztangą musiał by być pomiędzy turbiną a blokiem silnika. To jak wiemy nie jest możliwe. Właśnie siedzę w garażu nad sterowaniem pośrednim, bez takiego rozwiązania nie da się sterować tą turbiną.

Naturalnie do m47n w e46 można wsadzić turbinę mitsubishi ale trzeba zrezygnować z klimatyzacji lub przerobić mocowanie sprężarki ,opuścić ją w dół , dobrać nowy pasek i bez dwóch zdań ogarnąć sterowanie nowej turkawki. Jest to pracochłonne i daje niewielkie efekty dlatego nikt jeszcze tego nie zrobił !!!
Jakich efektów możemy się spodziewać.. 1752v szybciej wstaje co za tym idzie krzywa mocy i narastania momentu będzie znacznie ciekawsza auto zacznie"kopać"
Nie od 2000 obrotów tylko od 1750obr, nowa turbina pozwoli w programie podnieść ciśnienie doładowania na wyższych obrotach turbna jest w stanie utrzymać 1,8 bara bez atmosferycznego. Co zaś na seryjnym wtrysku pozwoli przekroczyć nieznacznie 200ps.

Zrobię dzisiaj parę dokładnych zdjęć GT1752V od E60 520D M47TU2 zdejmę wymiary i pokażę w czym problem i jak ewentualnie go ominąć.... choć sam jeszcze jestem w fazie projektowania.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 10:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: Bmw E46 Compact
MaTiMa,jak tylko skończę pewne modyfikacje to Wam pokażę.Jak na razie nic nie mierzyłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 13:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Roger-Nysa, nie ukrywam, że czekałem na ten post... ;)


Roger-Nysa napisał(a):
Moja wiara cudu nie uczyniła


No widzisz, to jednak nie wina mojego braku obycia ze spawarką? Czy jakoś tak...


Roger-Nysa napisał(a):
Właśnie siedzę w garażu nad sterowaniem pośrednim, bez takiego rozwiązania nie da się sterować tą turbiną.


Ale Ty to jednak twardy gościu jesteś, żywemu nie odpuścisz :rotfl: PODZIWIAM.

Ja temat olałem, głównie przez to sterownie. Gościu powiedział, że przy minimalnie złym wysterowaniu w ciągu 2miesięcy wypali mi łopatki... Nie opłacalne ryzyko imho.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 15:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 67
Lokalizacja: EP/DW/Lutynia
Moje BMW: e91
Kod silnika: 163ps
Roger-Nysa napisał(a):
Moja wiara cudu nie uczyniła turbina od e90 ani wersji m47tu2 164ps , ani wersji n47 177ps nie wchodzi do e46 320d m47n.

podejmowałeś próbe może ze sprężarką z 3.0d z 204ps?
oglądając fotki tylko na razie mi wychodzi że ją najłatwiej byłoby wsadzić
http://allegro.pl/turbina-bmw-330d-xd-e ... 41427.html, sterowana jest podciśnieniem więc jeden problem z głowy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 16:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
kacperix, ok. Wstawisz to turbo z 330d i co, dalej?

-nowe wtryski
- nowe sprzęgło i dwumasa
-nowy program



kacperix napisał(a):
oglądając fotki


tym się nie sugeruj, naprawdę. Idź weź oczy i zajrzyj pod maskę, zobacz ile tam jest miejsca i w ogóle. Szykuj się na customową łapę silnika + customowy kolektor wydechowy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 17:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
kacperix napisał(a):
podejmowałeś próbe może ze sprężarką z 3.0d z 204ps?

Jaszcze dodam że góra pewnie będzie ładna bo powietrza wystarczy na bardzo dużo .
Natomiast dół będzie fatalny ,powolny i jak sądzę furka zacznie ciągnąc od co najmniej 3 tyś obr.
Wniosek............... wkładanie turbiny od 3l jest bez sensu, charakterystyka silnika będzie nie praktyczna w codziennym użytkowaniu.
Nie polecam ;)

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 17:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
deejeys, Ciebie cisnęła inna sprawa....brak auta ,brak zaplecza i relatywnie dużo pracy wykonanej przez kogoś...za to trzeba zapłaci. Więc nie dziwię się że dałeś pas.
Ja natomiast nie mam noża na karku, moja seryjna turbina nie wykazuje oznak zużycia,ma się doskonale. W nową inną turbinę zainwestowałem ,z czystej ciekawości ,pasji i hobby.
I naturalnie po to aby Wam pokazać że się da i jakie są z tego korzyści.
Jesteśmy w dwóch różnych sytuacjach, dlatego rozumiem twoja decyzję.
Szkoda tylko że poprosiłeś o usunięcie ,jakby nie było ciekawego rozwojowego tematu. Zwłaszcza że było tam parę fajnych wpisów i zdjęć. Dyskusja była merytoryczna, wystarczyło prze moderować trochę i pewnie to co piszę tutaj pisał bym w tamtym Twoim temacie.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 18:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Roger-Nysa napisał(a):
Problem w tym że gt1752v pozycję sterowania łopatkami zmiennej geometrii w tryb ( dmuchaj na ful ) ma w pozycji w której GT1749V ma w pozycji hamuj turbinę . Więc zupełnie odwrotnie.


Jesteś tego pewien??
Pytam bo w WDSie co innego napisali - że sterowanie sygnałowe dla tego silniczka przy turbo od DDE5/6/6.2 jest takie samo - czyli sygnał 10% kierownice otwarte, sygnał 95% kierownice zamknięte
http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/ ... E6ELDS.htm

No ale skoro to zweryfikowałeś to widać tak nie jest.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 18:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Roger-Nysa, będziemy z MaTiMa w twojej okolicy wiosną/latem, to na bank wpadniemy na tą flaszkę i obadamy to turbo i jak sobie z nim radzisz ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 67
Lokalizacja: EP/DW/Lutynia
Moje BMW: e91
Kod silnika: 163ps
deejeys napisał(a):
kacperix, ok. Wstawisz to turbo z 330d i co, dalej?
-nowe wtryski
-nowe sprzęgło i dwumasa
-nowy program

no taka jest kolej rzeczy... nie kumam twojej wypowiedzi? chodzi CI o to że się nie opłaca czy jak? jeśli o opłacalność to żaden tuning taki nie jest ale to nie temat o tym..

w takim razie widzę że najlepsze rozwiązanie to hybryda w ori "budzie" , swoją drogą dziwię się że temat jest tak słabo rozeznany w końcu bmw to marka bardziej "sportowa" niż vag, ale może ludzie bardziej się bawią w mody benzyny niż diesla..
jedni pakują kasę w felgi/mpak/itp inni pod maskę ;) ja wole mieć proste 16stki za 1kpln i komplet wtrysków z 535d niż felgę za 3tys :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 21:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
kacperix, nie chce mi się tłumaczyć wszystkiego po raz kolejny. Żeby zrobić wszystko tak jak należy trzeba wyłożyć grubą kasę (sprzęgło+dwumasa 2500-3000zł , wtryski używane to jakieś 2000zł, program 1500zł , nowe turbo 330d jakieś 3500zł, należało by do tego dołożyć kpl wskaźników, chłodnicę oleju, poprawić dolot )


Lepiej wyjdzie wsadzić 330d (oczywiście sprzedając od razu stary silnik z osprzętem ) + zrobić program. Ja osobiście jednak bym swapa nie zrobił, pewnie wolałbym iść drogą 320d bo lubię mieć pod górkę... Ale mi w tej chwili mocy wystarcza.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 67
Lokalizacja: EP/DW/Lutynia
Moje BMW: e91
Kod silnika: 163ps
dzięki za odpowiedzi, byle do wiosny :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 22:17 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
marcin87k napisał(a):
Roger-Nysa napisał(a):
Problem w tym że gt1752v pozycję sterowania łopatkami zmiennej geometrii w tryb ( dmuchaj na ful ) ma w pozycji w której GT1749V ma w pozycji hamuj turbinę . Więc zupełnie odwrotnie.


Jesteś tego pewien??
Pytam bo w WDSie co innego napisali - że sterowanie sygnałowe dla tego silniczka przy turbo od DDE5/6/6.2 jest takie samo - czyli sygnał 10% kierownice otwarte, sygnał 95% kierownice zamknięte
http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/ ... E6ELDS.htm

No ale skoro to zweryfikowałeś to widać tak nie jest.

nie wiem skad wzieliscie to ze jest odwrotne sterowanie ?????? :szok: :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 22:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
TC, z turbiny na stole ... kupiłem gt 1752v która domyślnie ma sterowanie krokowcem.
Gdy w naszej turbinie gruszka zaciąga sztangę to uzyskujemy pozycję dmuchaj na ful. Tak się dzieje po rozruchu silnika.
Gdy turbina uzyskuje ciśnienie sztanga jest wysuwana by ograniczyć obroty przestawiając łopatki zmiennej.
W gt1752 gdybyś zamontował gruszkę podciśnienia tak jak w gt 1749v to po odpaleniu auta sztanga zaciągając się ustawiła by łopatki w pozycję maksymalnego ograniczenia powietrza. Żeby turbo zaczęło dmuchać sztanga musiała by się wysunąć. Teoretycznie można by przerobić mapę sterowania zaworem na odwrotną pracę , tylko kto się tego podejmie ?

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 22:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 67
Lokalizacja: EP/DW/Lutynia
Moje BMW: e91
Kod silnika: 163ps
Roger-Nysa napisał(a):
Jaszcze dodam że góra pewnie będzie ładna bo powietrza wystarczy na bardzo dużo .
Natomiast dół będzie fatalny ,powolny i jak sądzę furka zacznie ciągnąc od co najmniej 3 tyś obr.

pozwolę się nie zgodzić z tą teorią...
to jest gt2256V (rodzina gt22) nam wiele projektów z turbiną z merca co prawda ale tej samej rodziny gt2256V... i 1.9tdi turbina ma pełny boost przy 2400-2500... wiec dlaczego tutaj miałby by wstawać przy 3tys?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 23:01 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
duzo zalezy jeszcze od objetosci dolotu ...
a co do turbin to garrett na swoich stronach ma opisy techniczne i wzory na wszelkie obliczenia dla ciekawskich proponuje poczytac ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 23:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Roger-Nysa napisał(a):
TC, z turbiny na stole ... kupiłem gt 1752v która domyślnie ma sterowanie krokowcem.
Gdy w naszej turbinie gruszka zaciąga sztangę to uzyskujemy pozycję dmuchaj na ful. Tak się dzieje po rozruchu silnika.
Gdy turbina uzyskuje ciśnienie sztanga jest wysuwana by ograniczyć obroty przestawiając łopatki zmiennej.
W gt1752 gdybyś zamontował gruszkę podciśnienia tak jak w gt 1749v to po odpaleniu auta sztanga zaciągając się ustawiła by łopatki w pozycję maksymalnego ograniczenia powietrza. Żeby turbo zaczęło dmuchać sztanga musiała by się wysunąć. Teoretycznie można by przerobić mapę sterowania zaworem na odwrotną pracę , tylko kto się tego podejmie ?


więc jeżeli to chodzi o fizyczne sterowanie kierownicami spalin a nie modulację sygnału to rozumiem (z perspektywy przeróbek na sterowanie podciśnieniowe)

ale nadal nie rozumiem
Cytuj:
Nie ma nawet możliwości poprawnego sterowania tą turbiną z wykorzystaniem DDE 5 Z E46 EURO4.


toć w tym przypadku zmieniamy chyba zestaw turbosprężarka + silniczek na inny zestaw turbosprężarka + silniczek ??
i skoro oba silniczki działają tak samo tzn. np. przy wolnych obrotach dostanie sygnał 10% to wie, że ma zamknąć kierownice spalin a jak dostanie 95% to ma je otworzyć to jak dla mnie dla nas jest to mało istotne w jaki sposób to osiągnie (tzn. czy pchnie czy też cofnie sztangę) ważne, że efekt będzie prawidłowy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 10:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
marcin87k,
marcin87k napisał(a):
skoro oba silniczki działają tak samo tzn. np. przy wolnych obrotach dostanie sygnał 10% to wie, że ma zamknąć kierownice spalin a jak dostanie 95% to ma je...............


Tu masz rację ale jedna ma 10% w prawo a druga ma 10% w lewo itd.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL