BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2025, 14:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 233 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i
PostNapisane: 31 stycznia 2012, 17:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46
Tłumik wspawany :)

Obrazek

Jakieś byle co nagrałem.

pełna seria z końcówką ultera i środkowym RM01 :) brzmi na pewno lepiej niż mój poprzedni diesel :rotfl: oczywiście silniczek nagrzany, na zewnątrz z -15, dlatego pełno pary :hyhy:

Generalnie po wymianie seryjnego tłumika środkowego, dźwięk zmienił się może minimalnie.. Chodziło mi o to, żeby wyeliminować dźwięk metalowej blachy, która oberwała się w poprzednim :D

http://www.youtube.com/watch?v=ymgWkjGt ... _embedded#!

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 7 kwietnia 2012, 20:47 przez fixerq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i
PostNapisane: 1 lutego 2012, 13:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 677
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105058
no fajnie brzmi :ok:
a dpf masz?bo juz nie pamietam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i
PostNapisane: 1 lutego 2012, 13:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Fajnie sobie pyrka na wolnych :D Pyr, pyr, pyr, pyr :P

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i
PostNapisane: 1 lutego 2012, 13:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46
Cytuj:
a dpf masz?bo juz nie pamietam

Ja mam benzynę, chyba, że tam też były :hyhy:

Cytuj:
Fajnie sobie pyrka na wolnych :D Pyr, pyr, pyr, pyr :P

Nooo, na filmiku rzeczywiście śmiesznie brzmi :rotfl: Przypomina mi mocno zasapanego psa :hah: w rzeczywistości nie jest to aż tak wyraźne. a wszystko przez te dyfuzorki w końcówce :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i
PostNapisane: 1 lutego 2012, 13:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 677
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105058
nom to dalem czadu :rotfl:
od dzis koniec z alko bo juz n46 myli mi sie z m47 hehe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i
PostNapisane: 1 lutego 2012, 23:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46
I kolejny delikatny, ale jakże cieszący oko dodatek :hyhy: Nowe dekielki do niedawno zakupionych felg. Co najważniejsze - made in germany. Większość na allegro to jakaś chińszczyzna, a te oferowane przez ASO, są włoskie, co mnie bardzo ciekawi. Moje stare dekielki również pochodzą z Włoch. Są identyczne jak np te z aukcji: http://allegro.pl/nowe-dekielki-bmw-ory ... 27480.html

Dodatkowo po wpisaniu tego samego numeru seryjnego, który na nich widnieje, wyskakuje takie coś: https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog ... er-search=

Na to wychodzi, że do ori felg pakowali dekielki z Włoch, które są gorzej wykonane, ponieważ emblemat nie jest tak jakby "zlany" z plastikiem, a jedynie przyklejony, z jakimiś trzymającymi zakładkami.

Felgi są 3-letnie, a dekielki od nowości - na chwilę obecną wyglądają tak:
Obrazek

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 7 kwietnia 2012, 20:47 przez fixerq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i 2.0 N46 -->> jaki filtr powietrza (CAI)
PostNapisane: 17 lutego 2012, 15:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46
Mam pytanie co do filtrów powietrza. Poczytałem sobie parę stron i znalazłem 3 ciekawe rozwiązania:

1. Zestaw dolotowy Simoty:

http://allegro.pl/uklad-dolotowy-simota ... 35447.html

2. K&N plug&play:

http://www.knfilters.com/search/product ... rod=e-2021

3. Większy filtr K&N

Obrazek


Generalnie z tego co piszą użytkownicy, lepsze efekty są przy ściągniętej dolnej obudowie (mówiąc o K&Nach).
Zainwestować w Simotę, czy w jakiś K&N i po prostu ściągnąć dolną obudowę? Mógłbym jakąś dodatkową rurkę z zimnym powietrzem doprowadzić... Można też zostawić całą puchę i wsadzić K&N'a, którego wymieniłem w pkt 2.

Linki do tematów:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=462495

http://www.e90post.com/forums/showthrea ... 677&page=2

Jak myślicie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i 2.0 N46 -->> jaki filtr powietrza (CAI)
PostNapisane: 1 marca 2012, 22:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46
Zdecydowałem się poprawić lampy. Poprzednie obklejnie było OK, ale teraz jest dokładniej :)

Zaczynamy od demontażu lamp. W tym celu należy wyciągnąć tapicerkę trzymającą się na plastikowych kołkach (podwadzamy je śrubokrętem). Zdejmujemy tapicerkę i tym sposobem dostajemy się do lamp trzymających się na 1 śrubie. Odkręcamy, wypinamy wtyczki i możemy zacząć działać.
Obrazek
Radziłem sobie przy pomocy folii Oracal, suszarki, linijki, nożyczek, noża, flamastra i karteczek samoprzylepnych oraz taśmy :P
W pierwszej kolejności równo przyklejamy folię przy pomocy taśmy
Obrazek
Odwracamy lampę na drugą stronę i odrysowujemy kształt zostawiając przy tym odpowiedni zapas
Obrazek
Następnie musimy wyciąć dokładny kształt paseczka, który pozostanie biały (w tym celu używałem karteczek samoprzylepnych – wystarczą 2)
Obrazek
Teraz bierzemy trzecią karteczkę i przyklejamy ją równolegle do kształtu lampy. Później bierzemy jakiś cienkopis i odrysowujemy bok naszego przyszłego białego światła STOP
Obrazek
Czas na drugą stronę. Robimy podobnie, jednak jedna z karteczek posłuży za ekierkę. Karteczkę nr 3 przystawiamy tak, aby była równoległa do krawędzi. Następnie karteczkę nr 4 wykorzystujemy jako linijkę pozwalającą na utrzymanie tego samego kąta karteczki nr 3
Obrazek
Obrazek
Mamy już krawędzie boczne.
Obrazek
Teraz zaznaczamy podstawę
Obrazek
Obrazek
Możemy użyć taśmy aby nasza konstrukcja się nie rozpadła :D
Obrazek
Mamy teraz możliwość równego przyklejenia naszego szablonu
Obrazek
Musimy zaznaczyć odległość po to, by nie było później problemów z odmierzaniem na folii, ponieważ naturalnie zasłoni nam ona nasze „wytyczne” na lampie
Obrazek
Przechodzimy do działań właściwych na samej folii, wykorzystując przy tym nasze pomocne karteczki
Obrazek
Wycinamy przy pomocy nożyka i linijki na twardej powierzchni
Obrazek
Rozpoczynamy najtrudniejszy etap, czyli oklejanie. Najlepiej folię podgrzewać suszarką. Zaczynamy od węższej strony (oczywiście stopniowo odklejamy podkład folii, a nie cały od razu) i ruchami góra dół rozprowadzamy folię w kierunku szerszej strony. Zanim zaczniemy obklejać, można przykleić folię na dole taśmą i prawidłowo ustawić. Zapobiegnie to krzywemu przyklejeniu na samym początku.
Obrazek
No i efekt końcowy
Obrazek
Szablonik pochodzący z folii do lampy pierwszej, wykorzystujemy do obklejenia drugiej. W tym celu odwracamy go, przyklejamy taśmą do folii i zaczynamy odrysowywać.
Obrazek
Największą krawędź w obu przypadkach dobrze jest wyciąć nożem posługując się linijką. Dwie mniejsze można dociąć nożyczkami.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zaczynamy ostatni etap, czyli obklejanie (analogicznie do pierwszej lampy)
Obrazek
Efekt końcowy
Obrazek
Czas pracy około 4H. Na pewno byłoby mniej ale czasami trzeba było pomyśleć 

Montujemy lampy i cieszymy się nowym wyglądem. W rzeczywistości lampy wyglądają naprawdę dobrze. Wiadomo, żeby to idealnie obkleić, trzeba dużo wprawy. To nie jest niestety obklejanie listew folią 3M.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i 2.0 N46 --> Wszystkie zmiany str. 1
PostNapisane: 2 marca 2012, 17:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46
A jednak wróciłem do koncepcji pierwotnej :P W poprzedniej ciężko dobrać kolor folii tak, aby kompletnie się nie odróżniała.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 7 kwietnia 2012, 20:49 przez fixerq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i 2.0 N46 --> Wszystkie zmiany str. 1
PostNapisane: 8 marca 2012, 16:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46
Do autka został zakupiony kit K&N'a

http://www.ebay.pl/itm/BMW-3-Series-E90 ... 2ebbf869e2

Dodatkowo dziś też miałem zajęcie.

Po bezinwazyjnym usunięciu wgniecenia, kawałek lakieru bezbarwnego po prostu odpadł. Spowodowane to było tym, że był uszkodzony od uderzenia ostrym przedmiotem. Wgniecenia nie ma, pojawił się problem brzydkiego odprysku (baza w większości nieruszona). Postanowiłem działać :P

Tak wyglądał odprysk po nałożeniu kilku warstw klaru:

Obrazek
Obrazek

Zaklejamy nasz odprysk wraz z odpowiednią częścią lakieru szarą taśmą. Zapobiegnie to rysowaniu lakieru oryginalnego i pozwoli skupić się tylko i wyłącznie na wzgórku klaru.

Obrazek

Następnie papierkiem wodnym nawiniętym na korkowy klocek lakierniczy (np. 1500), szlifujemy aż do momentu, kiedy nasz niechciany "bąbel" ujrzy światło dzienne:

Obrazek

Kolejno bierzemy papier 2000 i szlifujemy do momentu wyrównania wzgórka z lakierem:
Obrazek

Zrywamy taśmę i widzimy efekt swojej pracy :) Jeśli stwierdzimy, że powierzchnia nie jest równa, powtarzamy proces.
Obrazek

Teraz na klocek nakładamy papier 2500 i delikatnie szlifujemy do dokładnego wyrównania powierzchni (wiem, wygląda drastycznie. Jeśli jednak zrobimy to delikatnie, nic się nie stanie):

Obrazek

Ostatnim etapem jest wyprowadzenie lakieru na połysk. Ja użyłem do tego polerki. Najpierw zielony pad 3m + pasta poorboy's SSR2,5, później żółty z tym samym środkiem. Ręcznie myślę, że też da spokojnie radę, jednak okupione to będzie dłuższą pracą.

Poniżej efekty. Wiadomo, że nie będzie tak jak fabryka dała. Mnie jednak w 100% satysfakcjonuje, lakier jest gładziutki i nie widać żadnych szpecących dziur.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dodatkowo pomiar lakieru.

Obszar "nieruszany":

Obrazek

Obszar "naprawiany":

Obrazek

Całe 3 mikrony. Podałem tutaj skrajne wartości. W niektórych częściach porównując obie strony klapy nie było w ogóle różnicy :P

Pomysł ten podsunęli mi na forum o detailingu :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i 2.0 N46 --> Wszystkie zmiany str. 1
PostNapisane: 10 marca 2012, 21:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Świetny efekt Ci wyszedł :ok:

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i 2.0 N46 --> Wszystkie zmiany str. 1
PostNapisane: 10 marca 2012, 22:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
fajnie dbasz o szczegóły :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i 2.0 N46 --> Wszystkie zmiany str. 1
PostNapisane: 11 marca 2012, 12:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46
Dzięki :hyhy: jak to mówią - diabeł tkwi w szczegółach :) Już niebawem zakładam letnie kółka... Nie mogę się doczekać :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i 2.0 N46 --> Wszystkie zmiany str. 1
PostNapisane: 15 marca 2012, 14:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46
K&N kit na pokładzie :P

Obrazek

Obrazek

Nie spodziewałem się jakichś przyrostów mocy, ale autko lepiej reaguje na gaz, no i ten dźwięk. Wyje jak VTEC i do tego przy zmianie biegów słychać coś przypominające delikatnego blow offa :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i 2.0 N46 --> Wszystkie zmiany str. 1
PostNapisane: 16 marca 2012, 00:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
mod z tylnymi lampami mnie nie przekonał :dobani: :dobani:
Szlifowanie bąbla daj do działu "zrób to sam" :ok:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i 2.0 N46 --> Wszystkie zmiany str. 1
PostNapisane: 16 marca 2012, 00:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
fajnie dbasz o szczegóły! ale z tym filtrem to chyba nie najszczęśliwszy pomysł. wypadałoby jakbyś odgrodził go od silnika.

Całkiem przyjemnie pracuje ten wydech :ok:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i 2.0 N46 --> Wszystkie zmiany str. 1
PostNapisane: 16 marca 2012, 09:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46
Morfii napisał(a):
mod z tylnymi lampami mnie nie przekonał :dobani: :dobani:
Szlifowanie bąbla daj do działu "zrób to sam" :ok:


Kurde, zdjęcia mi pokradło :/ Nie wiem o której wersji mówisz, teraz nie mam takich jak w poradniku ich oklejania.

Co do bąbla - jest w tym dziale pod tytułem [DIY] Usuwanie odprysków lakieru

Cytuj:
fajnie dbasz o szczegóły! ale z tym filtrem to chyba nie najszczęśliwszy pomysł. wypadałoby jakbyś odgrodził go od silnika.

Całkiem przyjemnie pracuje ten wydech :ok:


Dzięki ;) Co do filtra - jest ori dolot powietrza + rura od spodu silnika. Stożek jest chłodny po ostrzejszej jeździe, jedynie w górnej części trochę ciepła zbiera. Wychodzę z założenia, że konstruktorzy mieli to na uwadze, choć fabrykę zawsze można poprawić :hyhy: Szczerze myślałem o tym, jednak nie wiem jak się do tego zabrać, żeby wyszło idealnie, a nie jakaś drutownia :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i 2.0 N46 --> Wszystkie zmiany str. 1
PostNapisane: 16 marca 2012, 12:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Otwórz maske i nagraj film z przygazówkami ;)

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i 2.0 N46 --> Wszystkie zmiany str. 1
PostNapisane: 13 kwietnia 2012, 20:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46
Panowie, fele z nowymi oponami (Sava Intensa UHP, 225/45 r17) na pokładzie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Niestety, było już ciemno. Fotki na szybko.

Dodatkowo krótki filmik z dźwiękiem K&N'a:

http://www.youtube.com/watch?v=gdQVc8PO ... e=youtu.be

:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: fixerq -->> E90 318i 2.0 N46 --> Wszystkie zmiany str. 1
PostNapisane: 13 kwietnia 2012, 20:15 
Bardzo fajne autko, wszystkie mody na + , teraz chyba przyszedl czas dac ja delikatnie w dóóóóóóółłłł??? :hyhy:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 233 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL