BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 10:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M40 Problem z odpaleniem silnika na mrozie.
PostNapisane: 3 lutego 2012, 18:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Witam.
Mam pytanko a zarazem mały problem.
Gdy chce odpalić samochód po zimnej nocy takiej jak te obecne ciężko jest odpalić samochód musi zakręcić kilka razy zanim załapie, a jak już odpali to przez chwile się nie może wkręcić na obroty, tak jak by zamarł. Akumulator mam nowy co prawda przy naszych mrozach może mu się dać trochę w kość. Do tego na samym początku wspomaganie tez tak jak by zamarza, dopiero po chwili wszystko działa jak należy.
Normalnie nie ma problemów tylko jak są takie mrozy -20 w nocy.

Jak myślicie to jakiś problem czy po prostu mrozy dają popalić?

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 Problem z odpaleniem silnika na mrozie.
PostNapisane: 3 lutego 2012, 18:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 435
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133519
jak dla mnie to przez mroz w koncu to -20;p

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 Problem z odpaleniem silnika na mrozie.
PostNapisane: 3 lutego 2012, 18:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 160
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: E46 330D
Saxo 1.5 D - w tym nic się nie psuje
http://www.youtube.com/watch?v=x_hd4wbyrSc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 Problem z odpaleniem silnika na mrozie.
PostNapisane: 6 lutego 2012, 23:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 412
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 Cabrio
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131744
Przy takich temperaturach może Ci gęstnieć olej, stąd większe opory i ciężko kręci. Może kiepskiej jakości olej? Co do wspomagania mam ten sam problem. Wyczytałem że najprawdopodobniej przyczyną jest dawno nie wymieniany płyn w układzie wspomagania lub po prostu jest go za mało. Mamy 2 e36 w domu. W jednej nie ma problemu ze wspomaganiem druga czasem wariuje. Wymiana i kontrola stanu płynu w układzie wspomagania powinna pomóc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 Problem z odpaleniem silnika na mrozie.
PostNapisane: 6 lutego 2012, 23:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Gęsty olej w misce, gęsty olej w zbiorniczku wspomagania, kolego -20st robi swoje :) Auto stoi zapewne na zewnątrz więc jest wychłodzone w większym stopniu :) Myślę że wszystko jest ok :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 Problem z odpaleniem silnika na mrozie.
PostNapisane: 7 lutego 2012, 19:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Panowie, M40 to nie diesel i powinien przy -20 odpalać normalnie. Może się zdażyć że przez 2 minuty będzie ten silnik chodził nierówno. Mi moje m40 odpaliło przy -33 st. C za pierwszym razem, a kręciłem rozrusznikiem może z 5 sekund. Dla informacji samochód stał tydzień na mrozie od -15 do -35 st C ( mieszkam w górach) Jeśli masz sprawny zapłon ( kable, swiece, kopułka, palec) , akumulator i benzyne, nie wode w baku to powinien odpalić. Ja bym proponował sprawdzić:

- czystość przepływomierza i przepustnicy ( ja jak kiedyś miałem zasyfioną to też nie odpalał na mrozie)
- zastanów się kiedy wymieniałeś filtr paliwa i powietrza
- jaki masz olej, jesli mineralny to przy niskich temperaturach ten olej tak gęstnieje że można go nazwać smarem:) i są straszne opory przy odpalaniu.
- jeśli masz gaz to posłuchaj bo może u ciebie być tak samo: po prostu gaz ulatniał się cały czas do dolotu, przy niskich temperaturach typu -2 do -10 odpalał z oporem jak było -20 lub -25 to nie mógł odpalić, poprostu gaz zmroził kolektor i silnik nie mógł odpalić także na benzynie gdy równocześnie docierał do niego gaz.

To tyle z moich rad dotyczących tego silnika. Tyle problemów spotkało mnie narazie. I nie słuchaj innych że przy -20 to normalne bo benzyniak to samochód który nie powinien mieć żadnych problemów z paleniem na mrozie jeśli jest sprawny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 Problem z odpaleniem silnika na mrozie.
PostNapisane: 7 lutego 2012, 19:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
kolega wyzej dobrze pisze ja przy - 20 w m40 nie mam problemów z odpaleniem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 Problem z odpaleniem silnika na mrozie.
PostNapisane: 7 lutego 2012, 20:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Co do wspomagania to płyn na pewno długo nie był wymieniany bo jest czarny.
Olej wymieniałem pół roku temu valvoline pół syntetyk 10-w40, tak że wtedy wymieniane były wszystkie filtry.
Przy ucie nie dotykałem się świec, kabli itp... więc może i coś tu być z tym.
W jaki sposób wyczyścić przepływomierz bo możliwe że jest zabrudzony ponieważ jeżdżę na zwykłym gazie a on nie zły osad zostawia.
Autko stoi na dworze tyle że pod dachem.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL