BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 14:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M40 Temperatura silnika
PostNapisane: 4 lutego 2012, 14:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 69
Moje BMW: Bmw E36
Witam!

Mam problem ze swoja bumą. Polega on na tym, że:

-Wskaźnik temperatury po odpaleniu szybko leci na czerwone pole
-Lewy wąż jest tylko delikatnie ciepły
-Parownik od gazu zamarza

Na dniach wymieniłem termostat na nowy, mimo tego że poprzedni otwieral sie we wrzątku, ale to nie pomogło. Nadal auto zachowuje się tak samo. Płyn który jest wlany, jest do -35 stopni. Może po prostu źle odpowietrzam auto? Robię to tak:

-Zalewam płyn pod korek
-Otwieram odpowietrznik na chłodnicy
-Odpalam auto i czekam aż płyn zaczyna lecieć po czym zakręcam

Słyszałem coś o odpowietrzniku na obudowie termostatu, ale to tylko jedno wyczytałem, inni o tym nie wspominają. Mam coś z nim robić czy nie?

Poza tym może ma ktoś jakieś pomysły co może się dziać? Proszę o pomoc, auto uziemnione a ja go potrzebuję.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 Temperatura silnika
PostNapisane: 4 lutego 2012, 14:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: częstochowa
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M43B18
witam Kolego
Spróbuj podpiac maszyne pod kompa i sprawdzic jaka faktycznie jest temperatura cieczy chłodzacej.

Dodam że w mojej buni jest podobny problem : wskażnik pokazuje czerwone pole a komputer diagnostyczny twierdzi że jest dopiero 80stopni. czujniki temp na glowicy oba wymienione także niema mowy o awari czujnika.

Być może niskie temp za oknem szkodzą w jakis sposób elektronice w zegarach.

do tej pory myślalem że u mnie wina moze leżec p stronie synchronizacji kompa z zegarami ,gdyz robiłem swap m40 na m43 i wymieniałem kompa a zegary zostaly ale byc moze przyczyna leży zupełnie gdzie indziej

_________________
E36 poszukaj zanim zapytasz
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 Temperatura silnika
PostNapisane: 4 lutego 2012, 14:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Ostatnio edytowano 4 lutego 2012, 14:53 przez COUPE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 Temperatura silnika
PostNapisane: 4 lutego 2012, 14:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Skoro parownik zamarza to coś źle odpowietrzony jest...
Rafi1920 napisał(a):
-Zalewam płyn pod korek
-Otwieram odpowietrznik na chłodnicy
-Odpalam auto i czekam aż płyn zaczyna lecieć po czym zakręcam
Też powinieneś ustawić na gorące powietrze ogrzewania w aucie i włączyć min 1 bieg dmuchawy...

Rafi1920 napisał(a):
-Odpalam auto i czekam aż płyn zaczyna lecieć po czym zakręcam
chłodnica podczas odpowietrzania powinna być lekko ciepła/ ciepła/ gorąca... (zależny od temp zew)

Ze względu na dość ujemna temperaturę, odpowietrzaj auto w jakimś garażu, lub po prostu musisz go trzymać na minimum 1500tys obrotów...
Z odpowietrznika powinien lecieć sam płyn, a jeżeli tak nie jest to musisz czekać aż pęcherzyki powietrza przestana być widoczne...

To tak na szybko małe rady...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 Temperatura silnika
PostNapisane: 4 lutego 2012, 18:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Silnik m40 ciężko odpowietrzyć, najlepiej pompuj górnym wężem od chłodnicy i dolewaj płynu na bieżąco, jak przestaniu ubywać płynu w zbiorniczku to go zakręć i odpal auto, trzymaj go na wyższych obrotach <2kobr/min, ogrzewanie na max ciepłe, jak wskaźnik pokaże 90st odkręć odpowietrznik na chłodnicy do momentu aż zacznie lecieć płyn bez bąbelków.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL