BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 22:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e36 325 zmiana dyfra
PostNapisane: 7 lutego 2012, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
witam szukalem w wielu tematach ale nie znalazlem nic co by mi pomoglo kupilem niedawno e36 325 po swapie z 318 is i jak sie dowied zialem dyfer zostal z is-a :wstyd: chcialbym zalorzyc orginalny dyfer od 325 lub 328 najlepiej ze szpera wychodzily takie orginalnie? jakie mialy one przelorzenia? i czy wystarczy jak zmienie tylko dyfer ? czy trzeba bedzie zmienic cos jeszcze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 325 zmiana dyfra
PostNapisane: 7 lutego 2012, 15:26 
Wychodziły oryginalnie ze szperą... u mnie w m50b25 jest szpera ori o przełożeniu 3.15 na dużą głowę. I musisz szukać o takim przełożeniu najlepiej a do tego wał i półosie musisz wymieniać bo w is'ie jest na małą głowę.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e36 325 zmiana dyfra
PostNapisane: 7 lutego 2012, 15:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
ok musze kupic do tego polosie i wal napedowy. ok ty masz przelorzenie 3.15 w 325 i jak u ciebie z przyspieszeniem i v max?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 325 zmiana dyfra
PostNapisane: 7 lutego 2012, 15:39 
V-max nie sprawdzałem... leciałem coś koło 220 po lotnisku i coś tam pod pedałem zostało ale pas się kończył. A na 5-tce przy 120 mam 3tyś obr z groszem więc tak jak powinno być w tych silnikach.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e36 325 zmiana dyfra
PostNapisane: 7 lutego 2012, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
no wlasnie a ja przy 120 mam 5 tys i troche mnie to juz wkur...... ok dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 325 zmiana dyfra
PostNapisane: 7 lutego 2012, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 98
Lokalizacja: slaskie Sw-ce.
Moje BMW: e39 528i
Kod silnika: m52b28
witaj jesli przy 120 masz 5tys to napewno nie masz 3.45 z is tylko jeszcze krotszy... Moze cos kolo 4.45 a jak przy 120masz 5tys to v-max pewnie 150max a to faktycznie masakra musisz sie namachac biegami... No oryginal w 325 to 3.15 wiec duzoooo dluzszy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 325 zmiana dyfra
PostNapisane: 7 lutego 2012, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
a powiedzcie mi jeszcze jedno ile mnie taka operacja bedzie kosztowala czyli dyfer polosie i wal? a moze ma ktos na sprzedaz taki most 3.15 ze szpera? i jaka powinna byc v max przy takim moscie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 325 zmiana dyfra
PostNapisane: 7 lutego 2012, 19:44 
Ja może niedługo będę sprzedawał swoją szperę 3.15 ale jeszcze nie wiem. A V-max według producenta na tym przełożeniu w 325 to 233km/h.

EDIT:

Tak teraz spojrzałem w Twój profil i widzę tam m52b25 czyli 323 i teraz pytanie co faktycznie masz pod maską? 323 czy 325 bo różnica w przełożeniu jest w tych silnikach.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e36 325 zmiana dyfra
PostNapisane: 7 lutego 2012, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 98
Lokalizacja: slaskie Sw-ce.
Moje BMW: e39 528i
Kod silnika: m52b28
wilko kiedy masz zamiar szpere pogonic bo w maju bede chcial kupic bo swojego m50b25tu wlasnie 3.15 takze gdybys chcial sprzedac w przyszlosci w dobrej cenie to informuj mnie....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 325 zmiana dyfra
PostNapisane: 7 lutego 2012, 19:54 
reds28 napisał(a):
wilko kiedy masz zamiar szpere pogonic bo w maju bede chcial kupic bo swojego m50b25tu wlasnie 3.15 takze gdybys chcial sprzedac w przyszlosci w dobrej cenie to informuj mnie....


Dokładnie nie wiem jeszcze kiedy... jak coś będę pamiętał i dam znać.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e36 325 zmiana dyfra
PostNapisane: 7 lutego 2012, 19:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 312
Lokalizacja: Olkusz
Moje BMW: E36 323 qp
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103417
wilko napisał(a):
Tak teraz spojrzałem w Twój profil i widzę tam m52b25 czyli 323 i teraz pytanie co faktycznie masz pod maską? 323 czy 325 bo różnica w przełożeniu jest w tych silnikach.


wilko, przecież dla niektórych to bez róznicy :rotfl: :rotfl: :rotfl: ,323 szły z takim dyfrem jak 328 czyli 2,93 i chyba 3,07 ja mam 2,93

a co do twojego problem to nie wiem czy jeszcze skrzynii nie bedziesz musial zmienic od 325 zeby wał spacować od 325 :) ale to niech sie wypowiedza ludzie bardziej w temacie bo polosie to napewno sa inne bo IS jest a małej glowie i tam sa inne flansze

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 325 zmiana dyfra
PostNapisane: 8 lutego 2012, 12:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
nie wiem wlasciciel mowil ze to 325 silnik jest bez vanosa to nie wiem czy 323 wychodzily z vanosem czy bez? a gdybym zalozyl dyfer 2.93 to jakie byly by osiagi i czy napewno trzeba tez zmieniac skrzynie!?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 325 zmiana dyfra
PostNapisane: 8 lutego 2012, 12:28 
Jeśli silnik bez Vanosa to napewno m50b25 czyli 325 i dyfer 3.15 ewentualnie może być 2.93 ale wtedy troszkę stracisz na przyspieszeniu a wzrośnie minimalnie V-max.

Co do skrzyni po wpisaniu w realoem wychodzi że jest taka sama do każdego silnika.
http://realoem.com/bmw/partxref.do?part ... series=E36
I według mnie ważniejszy jest dyfer niż skrzynia.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e36 325 zmiana dyfra
PostNapisane: 8 lutego 2012, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
ok wielkie dzieki juz wszystko wiem teraz tylko czesci i mozna bedzie brac sie za przekladke :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL