BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 13:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: wieden krakow
rozumiem

chcialem zrobic z moim autkiem takiego zamaskowanego tygrysa , zero jakis zmian z zewnatrz jedyna rzecza jaka mozna by bylo rozpoznac to pewnie intercoler od kompresora i troszeczke wieksze tarcze , pewnie te od 330 bo bede mial w granicach 260 koni,

moja cupeta bardzo mi sie podoba , musze tylko dodac jej ccfl , tylko nie wiem czy te na alegro sa dobre czy kupujecie gdzies w specjalnym sklepie , i bardzo mi sie podobaja te led tylnie swiatla takie co sa po liftingu montowane :)

a co chcialbym osiagnac od zawieszenie ciezko powiedziec bo do tej mocy co teraz mam jest wszystko bardzo dobrze dopasowane, moze kapke mocniejsze hample ale tak to oki , a co do hampli to sadze ze po wymianie plynu , przechekowaniu klockow i tarcz czy wymienic powinno chodzic troszke lepiej,

wszystko sie zmieni po projekcie dolozenia kompresora , ale dopiero wtedy zaczne odzuwac co jest oki a co nie .

a jeszcze takie pytanko bo widzialem w ktorys z tematow okleine carbonowa , przyklejana za zywice epoksydowa , i chyba pozniej jeszcze lakierowana, myslisz ze tapicer byl by w stanie czemus takiemu podolac ???? a moze znacie takich specow ????

region wsupie obojetny ale najlepiej lubleskie malopolskie i slask :)

pozdrawiam

_________________
http://baks1983.100webspace.net/semest% ... 14510b.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 17:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
Hej baks jak tam sprawy z kompressorem ? załatwione juz ? bo mam kolejnego kupca ;) jak bys czasem nie brał :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 05:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: wieden krakow
koles mowi ze jeszcze chwilke musi poczekac bo moze uda mu sie uato cale sprzedac ! ale biore na sto procent !!!

_________________
http://baks1983.100webspace.net/semest% ... 14510b.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2009, 11:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
Ok ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 12 lutego 2012, 00:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Witam.
Jestem nowym forumowiczem i mam zamiar kupic E46, zastanawiam sie tylko nad silnikiem 2.0 czy 2.5 czy moze 2.8, poniewaz docelowo chcialbym wrzucic kompressor, prosilbym o jakies rady na ten temat czy ktos ma moze jakies doswiadczenia i czy w ktorym z tych silnikow jest to "latwiejsze" do zrobienia.Interesuje mnie raczej kompressor wziety z Mercedesa poniewaz na dedykowany zestaw nie posiadam, az takich funduszy.Wszelkie porady i zdjecia mile widziane :) z gory dziekuje :)

_________________
Będę Mógł Wszystko ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 12 lutego 2012, 00:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Nie masz min. 10 tys to nie zaczynaj

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 12 lutego 2012, 03:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Zamiast wsadzać kompresor w 2 litry to kup od razu eMkę i ciesz się bezawaryjnością bo przy kompresorze na pewno coś zawsze się będzie działo :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 12 lutego 2012, 11:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Kompresor , jezeli ktos Ci bedzie mial to ogarniac to koszt okolo 15 tys z nowym sprzeglem. + worek pieniedzy na pozniejsze utrzymanie . Napewno nie nadaje sie takie auto jako samochod do codziennego uzytku , bo koszty Cie zjedza.
Lepiej kup 3,0 i nie rob kompresora - bedziesz bardziej zadowolony.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 12 lutego 2012, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Nie no wiekszosc sam ogarne przynajmeniej ze strony mechanicznej jedynie elektryki nie ogarne wiec kosztow za robote nie poniose az tak wielkich chyba :)

_________________
Będę Mógł Wszystko ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 12 lutego 2012, 18:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 346
Lokalizacja: Mazury
też chciałem coś takiego założyć z mercedesa.Z tego co sie orientowałem żeby założyć do bmw np r6 to musi być kompresor od 6 cylindrów. dla kilku dziesieciu koni wiecej lepiej wiekszy silnik i problem z głowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 12 lutego 2012, 20:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
piotrpisz napisał(a):
bmw np r6 to musi być kompresor od 6 cylindrów.

kto takie bzdury napisał?
kompresory z mercedesa a raczej prawidłowo mówiąc EATON były dedykowane do określonej pojemności silnika i nie jest to prawdą co piszesz że musi być od 6 cyl. silnika.
kompresory takie jak m45 m62 i m65 są do różnych pojemności
m45 1,5-1,8
m65 1,8-2,0
m62 2,0-2,5
m90 2,5-4,0
m112 3,0-5,0
to ile cylindrów ma silnik jest bez znaczenia, liczy sie tylko zapotrzebowanie silnika w powietrze a to zalezne jest od pojemności i ile da radę nadmuchać kompresor.
np. do 1,8 można założyć kompresor m62 i da większe wyniki niż m65 z tego względu że kompresor taki da więcej powietrza przy tych samych obrotach. Zaś zastosowanie kompresora m90 przyniesie zbyt dużo strat mocy ponieważ jest dużo większy i trudniej będzie go rozkręcić silnikowi. (za duże straty mocy) i jedynie słuszną decyzją przy montowaniu takiego kompresora to słuszne doładowanie ok. 1 bar. jednak seryjne graty raczej tego nie wytrzymają na dłuższą metę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 13 lutego 2012, 23:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
no mimo, iz BMW ma wytrzymale silniki to seria moze nie podolac z kompressorem :( niestety :(

_________________
Będę Mógł Wszystko ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 13 lutego 2012, 23:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
bezpieczne doładowanie SIlników BMW czy turbospręzarkami czy kompresorami wynosi 0,4-0,5 bar. Powyżej tego ciśnienia silnik trzeba odprężyć.
Można to zrobić na 2 sposoby. do 1 bar wystarczy przekładka ze stali nierdzewnej odpowiedniej grubości i 2 uszczelki pod głowicę.
Powyżej 1 bar gdzie poddają sie już seryjne tłoki (urywaja się półki) stosuje się tłoki z materiału o większej wytrzymałości specjalnie obrobiene, takie tłoki najczęściej występują już jako odprężające. Niestety koszt takich tłoków jest dość wysoki. A same tłoki nie gwarantują że silnik będzie wytrzymalszy.
Co do korbowodów i wału korbowego to mocniejszy wał jest w m52b28 a korbowody z m50b25 non vanos (wytrzymałość ok. 400KM)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 14 lutego 2012, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
z tego co widze to kompressor m62 od Merca popmuje na seryjnych kolach okolo 0,5 bara czyli w miare bezpiecznie :) "na pograniczu bezpiecznego doladowania" :D

_________________
Będę Mógł Wszystko ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 14 lutego 2012, 22:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Crisu1717 napisał(a):
z tego co widzę to kompressor m62 od Merca pomuje na seryjnych kolach okolo 0,5 bara czyli w miare bezpiecznie :) "na pograniczu bezpiecznego doładowania" :D

Tak ale jest to doładowanie dla pojemności 2,3 a nie 2,5
I musiał byś poszukać jakiej średnicy koło pasowe jest w mercedesie.
Obroty kompresora biorą się z przełożenia kół pasowych.Silnik kręci się do 6,5 tyś obr a maksymalne obroty dla tego kompresora to 18 tyś obr.
Cytat Michała M:
Cytuj:
Sporym minusem doładowania M50tki Eatonem M62 był brak wystarczającej wydajności tego kompresora w zakresach wyższych prędkości obrotowych silnika. Od granicy 4-5 tys. obr. silnika ciśnienie doładowania spadało.

W grę wchodzi więc porting strony wylotu i najlepiej skrócenie całego dolotu do kompresora do max.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 25 lutego 2012, 23:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: malopolska
tommo21 napisał(a):
Crisu1717 napisał(a):
z tego co widzę to kompressor m62 od Merca pomuje na seryjnych kolach okolo 0,5 bara czyli w miare bezpiecznie :) "na pograniczu bezpiecznego doładowania" :D

Tak ale jest to doładowanie dla pojemności 2,3 a nie 2,5
I musiał byś poszukać jakiej średnicy koło pasowe jest w mercedesie.
Obroty kompresora biorą się z przełożenia kół pasowych.Silnik kręci się do 6,5 tyś obr a maksymalne obroty dla tego kompresora to 18 tyś obr.
Cytat Michała M:
Cytuj:
Sporym minusem doładowania M50tki Eatonem M62 był brak wystarczającej wydajności tego kompresora w zakresach wyższych prędkości obrotowych silnika. Od granicy 4-5 tys. obr. silnika ciśnienie doładowania spadało.

W grę wchodzi więc porting strony wylotu i najlepiej skrócenie całego dolotu do kompresora do max.


1.Maks obroty m62 to 14000
2.Cisnienie spada ze wzgledu na sprawnosc
3.Porting nic nie da skrocenie,tylko troche

_________________
v8 supercharged


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 26 lutego 2012, 12:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
Jak liczyłem sobie koszt eatona do E36 318is to wyszło mi 7 tyś. bez sprzęgła z moją robotą i strojeniem.
Było trochę takich projektów ale dużo osób tego nie stroiło i jeździło na ubogiej mieszańce i kończyło się upaleniem tłoków i odsprzedażą turbo z kolektorami lub kompresora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 26 lutego 2012, 13:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Zalezy pod jakie doładowanie chciałeś zrobić IS-a i czy koszt remontu silnika też wliczyłeś

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 29 maja 2012, 20:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 445
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Z góry przepraszam ze odświeżam :)

Czyli z tego co zrozumiałem to
Kupujemy Kompresor z merca eatona M62 np
dajemu mu napęd
powietrze z niego kierujemy do ---> przepustnicy?
a powietrze które on ma dostać bierzemy z --->??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] E 46 325Ci kompresor
PostNapisane: 29 maja 2012, 21:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
PestD1 napisał(a):
Z góry przepraszam ze odświeżam :)

Czyli z tego co zrozumiałem to
Kupujemy Kompresor z merca eatona M62 np
dajemu mu napęd
powietrze z niego kierujemy do ---> przepustnicy?
a powietrze które on ma dostać bierzemy z --->??


z filtra? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL