BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 16:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Problem Przy Odpalaniu Zimnego Silnika
PostNapisane: 14 lutego 2012, 12:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Witam .

A wiec Dręczy mnie pewien problem Z odpalaniem zimnego silnika dzieje się to wtedy kiedy na zewnątrz temperatura oscyluje w granicach 3°C i mniej .
Auto odpala Od strzała , ale gdy odpali bardzo wyraźny dźwięk dobiega spod maski taki metaliczny i to na pewno nie szklanki zawory itp .. Przypomina mi to bardziej dźwięk np łańcucha uderzającego o blok lub coś podobnego . ale gdy przy gazuje go tak do 2500 po chwili ustaje . dzieje się to przy pierwszym odpaleniu kiedy postój na mrozie dłużej niż 7 - 10 h .

Film Słabej Jakości Ale Gdy się przysłucha słychać przy odpaleniu ten dźwięk .

http://www.youtube.com/watch?v=pc6Tj9vi ... re=mh_lolz

2 sprawa to taka ze gdy jeździ się normalnie od czasu nadejścia mrozów bardzo szarpie autem przy odpuszczeniu gazu lub dodaniu gazu gdy wg go nie naciskamy . I tutaj nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły . Robie autkiem dziennie 130 km i nie ma poprawy .

Silnik to M50b25
Olej Valvoline 10w40 + Filtry
Nowy czujnik Temp (Niebieski)
Nowy Potencjometr Przepustnicy
Nowa Ori Sonda lambda Bosch

3 Jeśli ktoś wie niech napisze Mi czy używał już ktoś kiedys napinacza łańcucha rozrządu .. czytałem o tym ale nic ciekawego nie znalazłem znajduje się to po lewej stronie bloku silnika na wysokości głowicy patrząc od Przodu auta (chłodnicy itp) jest on dobrze widoczny na klucz nr 22 .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem Przy Odpalaniu Zimnego Silnika
PostNapisane: 17 lutego 2012, 12:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Witam .

Dzis jak go odpaliłem wystąpił następny problem . Silnik pracował dziwnie jakby nie na wszystkie cylindry .. ale na gaz reagował jak powinien .. tylko wydobywał z siebie śmierdzący niebieski dym przez około 10 - 20 s po czym przy przy gazowaniu wszystko wróciło do normy .

Proszę o jakieś rady .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem Przy Odpalaniu Zimnego Silnika
PostNapisane: 17 lutego 2012, 12:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
owen05 napisał(a):
Przypomina mi to bardziej dźwięk np łańcucha uderzającego o blok lub coś podobnego . ale gdy przy gazuje go tak do 2500 po chwili ustaje . dzieje się to przy pierwszym odpaleniu kiedy postój na mrozie dłużej niż 7 - 10 h .
słuszne spostrzeżenie ,gęsty olej po długim postoju nie wypełni natychmiast napinacza dlatego łańcuch może hałasowac ale czekaj cierpliwie przez chwilę bez gazowania .
owen05 napisał(a):
Dzis jak go odpaliłem wystąpił następny problem . Silnik pracował dziwnie jakby nie na wszystkie cylindry .. ale na gaz reagował jak powinien .. tylko wydobywał z siebie śmierdzący niebieski dym przez około 10 - 20 s po czym przy przy gazowaniu wszystko wróciło do normy .
niebieski dym to olej ,albo przytkane odpowietrzenie i zamiast spływac do rurki bagnetu dostaje się do dolotu albo uszczelniacze choc pierwszy wariant bardziej prawdopodobny.Jeżeli jest to zapach niespalonej benzyny to zdejmij pokrywę nad cewkami i zobacz czy nie ma oleju albo kropelek wody w gniazdach świec ,to najczęstsza przyczyna nierównej pracy i przebic w układzie zapłonowym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem Przy Odpalaniu Zimnego Silnika
PostNapisane: 17 lutego 2012, 17:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Odpowietrzenie to odma tak ? Odmę mam drożna i w silnikach m50 nie ma spływu do oleju , jest połączona bezpośrednio do kolanka za przepływomierzem .

Wilgoć na cewkach ? sprawdzę to choć nie spotkałem się z takim problemem . a to dymienie stało się pierwszy raz i narazie się nie powtórzyło choć sprawdzę to jutro rano gdy postoi cala noc .

A co do tego napinacza łańcucha .. wiem ze napina się od ciśnienia oleju ... ale dzieje się to tylko przy niskich temperaturach kiedy auto postoi dłużej .. Ole wymieniałem bardzo nie dawno ..
da się coś z tym zrobić ? i jaki to ma wpływ na eksploatacje ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem Przy Odpalaniu Zimnego Silnika
PostNapisane: 17 lutego 2012, 18:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
co do napinacza.. sprawdziłbym ciśnienie pompy oleju i będziesz wiedział, czy to zuzyty rozrząd czy niskie ciśnienie spowodowane zużyciem pompy albo przytkanym smokiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem Przy Odpalaniu Zimnego Silnika
PostNapisane: 17 lutego 2012, 18:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
wydaje mi się ze niskiego ciśnienia nie może być . . dlaczego tak myślę ? Ponieważ czujnik smarowania/ciśnienia oleju zapalał by mi kontrolkę ostrzegawcza a bynajmniej gasną by późno po odpalenia a gaśnie tak jak powinien ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL