BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 08:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 18 lutego 2012, 14:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 26
Lokalizacja: Wa-wa
Moje BMW: 318 compact
Kod silnika: M47N
Kentos napisał(a):
PIOTZ ---> zerwany klin na wale ...
Czy wymieniałeś ostatnio te koło na wale ?? przyznaj sie mechaniku !!! ;)



To tam jest klin? :hurra: - pasowałoby do mojego światopoglądu... i cenowo i logicznie bo urwany wał mi się nie mieści.

Niee sam nie wymieniałem.. do "twardej mechaniki" się nie biore bo mam tylko miejsce parkingowe. W elektryce to cóś grzebne, filtr wymienie.... ot takie tam :)

Auto mam niedawno i w sumie mało jeżdze więc....
Grzebie i mi wychodzi że jest tam jeszcze:
Obrazek
A myślałem że bezpośrednio do wału jest przykręcone.... To że ja tak myślałem to mój błąd. Ale dlaczego myślał tak mechanik specjalizujący się w BMW który pewnie kilkadziesiąt jak nie więcej takich wymienił?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 18 lutego 2012, 20:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
Kolego, a jak wytłumaczysz że jest świeży ślad na śrubie centralnej (od klucza ) ????
to bardzo ciekawe jak nikt nic nie robił , powiem jeszcze że bardzo duża siła została użyta na klucz ......

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Ostatnio edytowano 18 lutego 2012, 21:26 przez Kentos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 18 lutego 2012, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 26
Lokalizacja: Wa-wa
Moje BMW: 318 compact
Kod silnika: M47N
Kentos napisał(a):
Kolego, a jak wytłumaczysz że jest świeży ślad na śrubie centralnej (od klucza ) ????
to bardzo ciekawe jak nikt nic nie robił , powiem jeszcze że bardzo duża siła została użyta na klucz ......


Ten "mechanik" sprawdzał czy może śruba się nie poluzowała, krzyżakiem potem pneumatem... Tylko mi nie mów że coś mógł zepsuć :mad:
Bo jak na razie to odzyskałem trochę optymizmu :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 19 lutego 2012, 00:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 52
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 98-01 sedan
Piotz, unikaj takich mechaników dobrze Ci radzę.. No i wciąż czekam i liczę, że zdasz relacje z naprawy :)

I oczywiście duże podziękowania dla kolegi Kentosa, poczytałem o czyszczeniu więc wezmę się za wymianę filtra odmy i wyczyszczę EGR. Mam nadzieje, ze to mi trochę wyciszy pracę silnika :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 19 lutego 2012, 09:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
Piotz napisał(a):
Kentos napisał(a):
Kolego, a jak wytłumaczysz że jest świeży ślad na śrubie centralnej (od klucza ) ????
to bardzo ciekawe jak nikt nic nie robił , powiem jeszcze że bardzo duża siła została użyta na klucz ......


Ten "mechanik" sprawdzał czy może śruba się nie poluzowała, krzyżakiem potem pneumatem... Tylko mi nie mów że coś mógł zepsuć :mad:
Bo jak na razie to odzyskałem trochę optymizmu :piwo:


No to pięknie --pneumatem co odkręca UDAROWO !!!!!!! REWELACJA mechanik to pewnie dlatego że duży warsztat :rozpacz:
podpowiem Ci wskazówkę .....siła dokręcania 180Nm+60+60+60 przy nowej śrubie a na starej (gwint przeciągnięty--niemożliwe dokręcić jak powyżej dane podałem) to na klej .
Prawdopodobnie zerwało klin po takim traktowaniu , a to dlatego bo nie wiedzieli jak zablokować wał już nie wspominając o dorobieniu blokady (pospawanie) tego koła "dwumasowego" (ewidentnie widać ząbkowanie celem unieruchomienia go na moment w celu odkręcenia śruby centralnej
TAK właśnie powstają uszkodzenia sprawnego silnika, poniżej klucz oryginalny ale można sobie taki zrobić na szybko samemu (nic trudnego) zdjęcie poniżej.....TRZYMAM KCIUKI
http://tis.spaghetticoder.org/images/1/04/17/80.gif

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 19 lutego 2012, 11:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 26
Lokalizacja: Wa-wa
Moje BMW: 318 compact
Kod silnika: M47N
Kentos napisał(a):
REWELACJA mechanik to pewnie dlatego że duży warsztat :rozpacz:


Nie... mechanik dlatego że łupać zaczęło dosyć mocno (przypominam że myślałem że to dwumas) a ten był blisko, za wymianę sprzęgła chcieli 300PLN no i wyglądają dosyć prof...

No ale nie można powiedzieć że nie naprawiliby - zalecana przez nich wymiana silnika na pewno by pomogła.

Kurcze boje sie teraz komuś oddać samochód - wychodzi na to że trzeba wziąć lawetę i dymać 200km do sprawdzonego i na pewno wyjdzie taniej i mniej nerw :mur:


Ostatnio edytowano 20 lutego 2012, 19:18 przez Piotz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 19 lutego 2012, 15:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 26
Lokalizacja: Wa-wa
Moje BMW: 318 compact
Kod silnika: M47N
pawele46lbn napisał(a):
Piotz, unikaj takich mechaników dobrze Ci radzę.. No i wciąż czekam i liczę, że zdasz relacje z naprawy :)

I oczywiście duże podziękowania dla kolegi Kentosa, poczytałem o czyszczeniu więc wezmę się za wymianę filtra odmy i wyczyszczę EGR. Mam nadzieje, ze to mi trochę wyciszy pracę silnika :)


No fakt... A wymianę filterka odmy przechodziłem - 2 razy ostatnio. Bo chciałem przyoszczędzić i kupiłem sam separator... (100 w ASO) no i drugi raz kupiłem komplet po 4kkm (230) więc jeśli nie wiesz kiedy ostatnio był zmieniany lepiej zacząć od kompletu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 19 lutego 2012, 16:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 52
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 98-01 sedan
Piotz napisał(a):
No fakt... A wymianę filterka odmy przechodziłem - 2 razy ostatnio. Bo chciałem przyoszczędzić i kupiłem sam separator... (100 w ASO) no i drugi raz kupiłem komplet po 4kkm (230) więc jeśli nie wiesz kiedy ostatnio był zmieniany lepiej zacząć od kompletu...


A nie można tego pojemnika czy co to jest wyczyścić po prostu? Bo ja już właśnie zamówiłem sam filterek 110 zł..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 19 lutego 2012, 17:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 26
Lokalizacja: Wa-wa
Moje BMW: 318 compact
Kod silnika: M47N
pawele46lbn napisał(a):
Piotz napisał(a):
No fakt... A wymianę filterka odmy przechodziłem - 2 razy ostatnio. Bo chciałem przyoszczędzić i kupiłem sam separator... (100 w ASO) no i drugi raz kupiłem komplet po 4kkm (230) więc jeśli nie wiesz kiedy ostatnio był zmieniany lepiej zacząć od kompletu...


A nie można tego pojemnika czy co to jest wyczyścić po prostu? Bo ja już właśnie zamówiłem sam filterek 110 zł..


Pojemnika nie wymieniasz tylko wkład + pokrywa i problem polega na tym że w kopułce jest zaworek... jak zużyty to się przycina.... wymiana z tego co pamiętam co 100kkm. A i samej pokrywy nie można dokupić - albo komplet albo sam wkład i uszczelki. Sam wkład to wydaje mi się że spokojnie można by wymyć, nie przyglądałem mu się BARDZO dokładnie ale to chyba tylko plastik... więc po wymyciu osadu powinien być jak nowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 19 lutego 2012, 17:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 52
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 98-01 sedan
Piotz napisał(a):
pawele46lbn napisał(a):
Piotz napisał(a):
No fakt... A wymianę filterka odmy przechodziłem - 2 razy ostatnio. Bo chciałem przyoszczędzić i kupiłem sam separator... (100 w ASO) no i drugi raz kupiłem komplet po 4kkm (230) więc jeśli nie wiesz kiedy ostatnio był zmieniany lepiej zacząć od kompletu...


A nie można tego pojemnika czy co to jest wyczyścić po prostu? Bo ja już właśnie zamówiłem sam filterek 110 zł..


Pojemnika nie wymieniasz tylko wkład + pokrywa i problem polega na tym że w kopułce jest zaworek... jak zużyty to się przycina.... wymiana z tego co pamiętam co 100kkm. A i samej pokrywy nie można dokupić - albo komplet albo sam wkład i uszczelki. Sam wkład to wydaje mi się że spokojnie można by wymyć, nie przyglądałem mu się BARDZO dokładnie ale to chyba tylko plastik... więc po wymyciu osadu powinien być jak nowy.


Mówisz o wersji poliftowej czy przed? Kurde mol, bo mi kasy szkoda już się tak w to bawić, myślałem, że sam filtr wystarczy..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 19 lutego 2012, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 26
Lokalizacja: Wa-wa
Moje BMW: 318 compact
Kod silnika: M47N
pawele46lbn napisał(a):
Mówisz o wersji poliftowej czy przed? Kurde mol, bo mi kasy szkoda już się tak w to bawić, myślałem, że sam filtr wystarczy..


Też mi szkoda było i zapłaciłem 2 razy :wstyd:
Na pewno w poliftowej... ale przed chyba też tak jest.
viewtopic.php?t=22699


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 19 lutego 2012, 17:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 52
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 98-01 sedan
Aha, no no bo ja mam przed liftem. 136 koni..
Więc u mnie też jest zalecane wymienić całosć? Bo jeśli już tak, to poświece te 100 zł więcej, bo chcę raczej mieć pewność.
Bo czytałem, że poliftowa wersja nie ma tych filtrów co ta wersja przedliftowa. No ale kwestia tego zaworka który mówisz, że się zużywa.. Wiesz.. ja się nie znam :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 19 lutego 2012, 18:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
pawele46lbn napisał(a):
Aha, no no bo ja mam przed liftem. 136 koni..
Więc u mnie też jest zalecane wymienić całosć? Bo jeśli już tak, to poświece te 100 zł więcej, bo chcę raczej mieć pewność.
Bo czytałem, że poliftowa wersja nie ma tych filtrów co ta wersja przedliftowa. No ale kwestia tego zaworka który mówisz, że się zużywa.. Wiesz.. ja się nie znam :wstyd:

NIC nie musisz wymieniać, ja jeżdzę na zregenerowanym i jest super dobrze..
kupujesz filter nowej generacji (zamiast sznurkowego zakładasz filcowy) i wymieniasz a cała odme czyścisz wraz z zaworkiem , który jeżeli się przycina to tylko z brudu ,jeżeli jest uszkodzony mechanicznie to wtedy wymiana... całość dobrze wymyć ze syfu i wymienić O-ringi na nowe żeby były szczelne ......

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 20 lutego 2012, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 52
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 98-01 sedan
Witam.
No więc kupiłem tą odmę (jednak zdecydowałem się na komplet by mieć święty spokój).
No ale spotkało mnie dziś niemiłe zaskoczenie, ponieważ jestem po regeneracji pompy wtryskowej w swoim E46 136hp, a tu mi wciąż przybywa paliwa.. Pracownicy warsztatu zapewnili mnie, że jest już wszystko ok, wymieniłem olej na nowy przejechałem około 200 kilometrów a tu już poziom oleju wzrósł o prawie centymetr.. Naprawy pompy dokonywałem w Woliński Diesel w okolicy Lublina, serwis chyba nie byle jaki..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 20 lutego 2012, 19:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
pawele46lbn napisał(a):
Witam.
No więc kupiłem tą odmę (jednak zdecydowałem się na komplet by mieć święty spokój).
No ale spotkało mnie dziś niemiłe zaskoczenie, ponieważ jestem po regeneracji pompy wtryskowej w swoim E46 136hp, a tu mi wciąż przybywa paliwa.. Pracownicy warsztatu zapewnili mnie, że jest już wszystko ok, wymieniłem olej na nowy przejechałem około 200 kilometrów a tu już poziom oleju wzrósł o prawie centymetr.. Naprawy pompy dokonywałem w Woliński Diesel w okolicy Lublina, serwis chyba nie byle jaki..


Co w pompie zawiodło ?? jaki masz przebieg ?? rośnie ilość PALIWA !!!!!!!!!!!!!!!!! ??
raczej olej silnikowy jak sie nagrzewa (to normalne) ....
ile zapłaciłeś za naprawę VP44
święty spokój będziesz miał w grobie.(moje zdanie) JA mam całą starą Odme a rzetelnie zrobioną i będzie jeszcze długo służyła mej D--ie (przed naprawą dymiło z wydechu mocno teraz nawet chmurki nie ma)

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 20 lutego 2012, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 52
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 98-01 sedan
Kentos napisał(a):
Co w pompie zawiodło ?? jaki masz przebieg ?? rośnie ilość PALIWA !!!!!!!!!!!!!!!!! ?? raczej olej silnikowy jak sie nagrzewa (to normalne) .... ile zapłaciłeś za naprawę VP44święty spokój będziesz miał w grobie.(moje zdanie) JA mam całą starą Odme a rzetelnie zrobioną i będzie jeszcze długo służyła mej D--ie (przed naprawą dymiło z wydechu mocno teraz nawet chmurki nie ma)


Przepraszam, to ze zmęczenia juz poplątałem, miało być, ze rośnie poziom oleju, przybywa go. A na pewno w olej idzie paliwo bo czuje smród ropy w oleju.. Mój przebieg 244 tys. I to nie jest normalne, bo przy wymianie oleju (a robiłem to dosłownie tydzień temu) widziałem i sprawdzałem ile było, wlałem równo 5 litrów, i nie było poza maksimum ani przy zimnym i ani przy gorącym oleju.. Zdążyłem zrobić 200 kilometrów, a przybyło już na pewno z pół litra z moich obserwacji, systematycznie mi go przybywało..
W serwisie uszczelniali mi pompę, ogólnie cała regeneracja która kosztowała 800 zł plus wyjęcie i montaż pompy 250zł.. Przypominam serwis Woliński diesel, okolice Lublina.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Chyba dwumas...
PostNapisane: 20 lutego 2012, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 26
Lokalizacja: Wa-wa
Moje BMW: 318 compact
Kod silnika: M47N
Kentos napisał(a):
Kolego, a jak wytłumaczysz że jest świeży ślad na śrubie centralnej (od klucza ) ????
to bardzo ciekawe jak nikt nic nie robił , powiem jeszcze że bardzo duża siła została użyta na klucz ......


Kurcze nic dziś nie dałem rady zrobić, więc tylko dumałem... i nie podoba mi się t co wydumałem. ŚRUBA kręci się razem z kołem... a przecież jest wkręcona w wał... no i ta zębatka to przecież od rozrządu... jak dodam do tego dźwięki spod maski to wszystko nie brzmi optymistycznie. Chyba muszę wziąć urlop i w końcu gdzieś go zaprowadzić bo od tego dumania boli mnie głowa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL