BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 16:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ASB] kick down a martwy ciąg w dieslu
PostNapisane: 19 lutego 2012, 12:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
Nie cierpię automatów.
Jak tym czymś wyprzedzać?
Jade np 2000obr/min, mam wtedy najlepsze osiągi, biore się za gwałtowne wyprzedzanie, daj gaz, a on zrzuca bieg, wchodzi na 3,5 obr, diesel wtedy nie ciągnie, po dwóch sekundach jak pociągnie w czerwone pole, zmienia bieg i jest strzał. co mi z tego... podczas wyprzedzania 2 sekundy to wieczność.
Na razie mam metode taką że puszczam gaz, zmieni sobie bieg i znowu gaz. odzyskam 1 sekunde ale nadal to za dużo...
źle operuje gazem?

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ASB] kick down a martwy ciąg w dieslu
PostNapisane: 19 lutego 2012, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 39
Lokalizacja: Bytom-Chorzów-Swietochłowice
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=111541
darcyn napisał(a):
Nie cierpię automatów.
Jak tym czymś wyprzedzać?
Jade np 2000obr/min, mam wtedy najlepsze osiągi, biore się za gwałtowne wyprzedzanie, daj gaz, a on zrzuca bieg, wchodzi na 3,5 obr, diesel wtedy nie ciągnie, po dwóch sekundach jak pociągnie w czerwone pole, zmienia bieg i jest strzał. co mi z tego... podczas wyprzedzania 2 sekundy to wieczność.
Na razie mam metode taką że puszczam gaz, zmieni sobie bieg i znowu gaz. odzyskam 1 sekunde ale nadal to za dużo...
źle operuje gazem?


Mam coś takiego w WG po prostu za wcześnie redukuje :dobani: u mnie jest linka od tego kick down'a za bardzo naciągnięta :znudzony:
ale VM ciągnie i tak jak głupi
zależy też jak wciskasz ten gaz bo jak do oporu to ci zredukuje to normalne w ASB jak do połowy to nie powinien ;)

_________________
E34 525tds 11/94 Wisienka :)
K70 R1100R ' 05/95 Arctic Grey Met:)
309GLD 1,9D '10/91 Red :)
Jeep XJ 2,5td VM '05/92
Jeep WG 3,1td VM '00


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ASB] kick down a martwy ciąg w dieslu
PostNapisane: 19 lutego 2012, 13:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
złota rada: wrzuć na S :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ASB] kick down a martwy ciąg w dieslu
PostNapisane: 19 lutego 2012, 13:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
ale S to chyba właśnie ciągnie do końca?

żeby wciskać do połowy to musiałbym podłożyć coś pod gaz...

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ASB] kick down a martwy ciąg w dieslu
PostNapisane: 19 lutego 2012, 14:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 364
Lokalizacja: Ziemia
Moje BMW: 2003 320ci 2,2 170km
Miałem 2 lata 325ci w automacie i u mnie to wyglądało m.in. tak, że jak chciałem szybko wyprzedzić to był kick down, wtedy skrzynia redukuje do najniższego możliwego biegu przy danej prędkości. Są natomiast 2 rodzaje kick down, 1) bez wciskania tzw. grzybka który się wciska kiedy się pedał nieco mocniej wdusi (wtedy jest redukcja nawet do 2 biegu przy 80km/h) i 2) bez wciskania grzybka wtedy raczej redukuje do biegu bez wchodzenia w okolice odcinki. Ja to bym tak nazwał 1) hard kick down i 2) soft kick down (to tylko moje wymyślone nazewnictwo :P )

Jak nie musisz szybko wyprzedzić, jest dość luźno to wciskasz pedał do połowy i auto spokojnie sobie się rozpędza i wyprzedzasz. W zależności od obrotów/prędkości zredukuje ci do niższego biegu lub nie. :P Mam nadzieje, że trochę pomogłem :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ASB] kick down a martwy ciąg w dieslu
PostNapisane: 19 lutego 2012, 14:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
zobaczymy jutro w praktyce

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ASB] kick down a martwy ciąg w dieslu
PostNapisane: 19 lutego 2012, 15:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
darcyn, często jeżdżę e65 (czyli buda jeszcze cięższa) w twojej konfiguracji czyli ten sam silnik i ta sama skrzynia i nie mam najmniejszych problemów z wyprzedzaniem

jeżeli oczekuję szybszej reakcji na wciśnięcie gazu to wrzucam na S - wtedy wyprzedza jeszcze sprawniej

nie korzystam z kick-downa bo nie ma potrzeby, ale przy najbliższej okazji sprawdzę z ciekawości gdzie dokładnie wędrują obroty :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ASB] kick down a martwy ciąg w dieslu
PostNapisane: 19 lutego 2012, 15:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
ale ja chyba nie wciskam gazu do dechy... i tak ciągnie "do końca"
cóż z tego że rekacja będzie szybsza jak zrzuci mi bieg i będę ciągnął od 3,5tyś. nic się wtedy nie dzieje

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ASB] kick down a martwy ciąg w dieslu
PostNapisane: 19 lutego 2012, 16:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1093
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Własnie dlatego automat to lipa. Jadąc dieslem w trasie z obrotami ok. 1700-2000 oczekuje od niego cały czas pełnej gotowości, tzn maksymalnego momentu który oscyluje w tych granicach. Diametralna różnica miedzy benzyną a dieslem w przypadku jazdy w trasie polega na tym że w Dieslu nie musimy redukować biegu. Jeżeli automat redukuje bieg to cały potencjał idzie na marne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ASB] kick down a martwy ciąg w dieslu
PostNapisane: 19 lutego 2012, 16:19 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Jeździłem automatem w benzynie i w dieslu i nigdy nie sprawiało mi problemu wyprzedzanie. Nawet powiem, że dieslem jest to dużo bardziej sprawne. Diesel nie potrzebuje redukcji o 2 biegi niżej, a przy podobnych warunkach jazdy benzyna zredukuje. Nie wiem jak u Ciebie, ale jest także możliwość ręcznej zmiany, wtedy jedziesz na takim biegu na jakim chcesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ASB] kick down a martwy ciąg w dieslu
PostNapisane: 20 lutego 2012, 11:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: w213
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
Piszesz ze jedziesz 2k obr. a to jest wartosc przy ktorej auto dysponuje juz 500Nm. Wiec pytanie o predkosc przy wyprzedzianiu, co innego gdy jedziemy 80 i wyprzedzamy, a co innego gdy jedziemy 200 i wcisniemy gaz do konca.A moze problemem nie jest ASB? Moze turbo niedomaga?

Przyznam sie ze swoj pierwszy automat zaj******* z ojcem w 2 miesiace, ale na szczescie udalo sie wyciagnac kase od poprzedniego wlasciciela. Dzis kilka lat od tego przykrego wydzarzenia moge z pelna odpowiedzialnoscia powiedziec ze uszkodzenie wyniklo z nieumiejetnosci jazdy z automatem. Trzeba troche wprawy i wyczucia. Uzytkownicy potwierdza ze mozna jezdzic tak ze czuc kazda zmiane biegu, a mozna tak ze nawet nie wiadomo kiedy bieg sie zmienia... praktyka, praktyka... Automatem z reguly jezdzimy po prostu delikatniej, ale diagnoza przyczyny turbodziury to podstawa.
Pozdrawiam.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL