BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 15:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Szpera 25%
PostNapisane: 20 lutego 2012, 20:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
Krótkie pytanko... Jako, że znam tylko ogólną zasadę działania szpery ciernej to zastanawia mnie od jakiej prędkości obrotowej zaczyna działać oraz czy bieg wsteczny też ją załącza?

Chwilami mam dziwne wrażenie, że chyba się jej nie chce ze mną współpracować dlatego wolę się upewnić.

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Szpera 25%
PostNapisane: 20 lutego 2012, 20:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Szpera po tylu latach potrafi juz byc tak zmeczona ze wogle nie dziala. Regeneracja nie wiecej niz 2 tys.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Szpera 25%
PostNapisane: 20 lutego 2012, 20:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Szpera jest zaciśnięta cały czas niezależenie od obrotów. To jest blokada mechaniczna, więc jedynie temp oleju ma wpływ, tzn im wiecej sie grzeje olej, tym jest gęściejszy. Coś jak w sprzęgle wiskotycznym.
Jeżeli masz podejrzenie, że przestaje trzymać, to podnieś jedno tylne koło i spróbuj nim zakręcić. Jeżeli ci sie uda to zrobić, to LSD do regeneracji.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Szpera 25%
PostNapisane: 20 lutego 2012, 21:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
Generalnie jakiś tydzień dwa temu robiłem ten manewr i nic chu chu nie szło. Czyli trzymało. Ale dziś tak przypadkiem przyuważyłem przy parkowaniu, że tylko jedno koło dostało "pędu" na śniegu. (to był wsteczny) Toteż zacząłem się zastanawiać czy już umarła czy to tylko przypadek.

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Szpera 25%
PostNapisane: 20 lutego 2012, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 65
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=111142
W niektórych przypadkach, bywa tak że przepuszcza szpera. Nie zawsze łapie. Trzeba oddać do regeneracji. Możesz wtedy zacieśnić ją nawet do 40%. Oczywiście to normalne, zmęczenie materiału. :rotfl:

_________________
Zobacz mój filmik spot bmw 3er
http://www.youtube.com/watch?v=ULw4zGXIpj4
moje GG 9989862


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Szpera 25%
PostNapisane: 20 lutego 2012, 21:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
A możesz dać jakieś namiary na firmy, które robią to porządnie? 45% miałem w Omedze a 100% hydraulicznej w Audi więc 25% mi styka w e36 - auto na co dzień i na wierna ulicę więc styka takie spięcie dyfra.

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Szpera 25%
PostNapisane: 20 lutego 2012, 22:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 65
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=111142
W mojej okolicy wiem kto robi takie rzeczy. Szukaj też w swojej okolicy, to nie muszą być nie wiadomo jak znane firmy. Może ktoś z chłopaków z twoich okolic, będzie coś wiedział. To niech się wypowie. Ale jeśli szukasz firmy z polski To wiem że na allegro są do sprzedania szpery zacieśniane na 40%, 60%. Ten koleś też regeneruje, więc podbijaj do niego.

_________________
Zobacz mój filmik spot bmw 3er
http://www.youtube.com/watch?v=ULw4zGXIpj4
moje GG 9989862


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Szpera 25%
PostNapisane: 20 lutego 2012, 23:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2969
Lokalizacja: Warszawa/RAJ
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=320
Najpierw sprawdź czy na pewno nie trzyma. Postaw tył na jakiś podnośnikach, poproś kumpla żeby złapał za jedno koło (mocno) a drugim kręć cztery raz po 360', jeżeli przy czwartym razie u kumpla się nie zakręci koło to szperunek nie trzyma ;)

_________________
Jadę nisko o progi trę miską !!
https://www.facebook.com/JadeNiskoOProgiTreMiska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Szpera 25%
PostNapisane: 21 lutego 2012, 09:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
Okey, tak spróbuje zrobić. Co do regeneracji to wolałbym sprawdzony warsztat, stąd moje pytanie. W najgorszym wypadku zakupie nowy dyfer (ale to ostateczność)


EDIT 13:15

Dyfer sprawdzony. Zapina się. Ogólnie doszliśmy z kolegą do jednej konkluzji... Podobnie jak to jest w szperze hydro tak i przy ciernej dochodzi czasem do uślizgu. Wystarczyło zmniejszyć moment i obroty i nagle się zapinała szpera. Podobnie u mnie. Zbyt szybki wzrost momentu na kołach powoduje, że szpera nie zawsze da radę dobrze zadziałać (wynik małego docisku na tarczach ściernych).

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL