BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 19:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] macie luzy na kierownicy?
PostNapisane: 17 lipca 2007, 17:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
Witam.
Tak doszedłem do wniosku że mam chyba trochę luzy w kierownicy

:niepewny:


Ostatnio edytowano 18 lipca 2007, 21:06 przez maxbolo, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2007, 18:32 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
maxbolo napisał(a):
Witam.
Tak doszedłem do wniosku że mam chyba trochę luzy w kierownicy jak jadę,
czy mogłbyś określiś co trzeba wymienić i ile to by kosztowało?
pozdrowienia


a regulowales luz na maglownicy?radzilbym od tego zaczac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2007, 18:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
maxbolo napisał(a):
Witam.
Tak doszedłem do wniosku że mam chyba trochę luzy w kierownicy jak jadę,
czy mogłbyś określiś co trzeba wymienić i ile to by kosztowało?
pozdrowienia :niepewny:


tak jak Kornelio pisze sprobuj skasowac luz na przekładni, bo to pewnie przez jej zuzycie masz luz na kierownicy.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2007, 18:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
Kornelio napisał(a):
a regulowales luz na maglownicy?radzilbym od tego zaczac...


a można to zrobić samemu, czy trzeba jechać i zapłacić mechanikowi??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2007, 19:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
maxbolo napisał(a):
Kornelio napisał(a):
a regulowales luz na maglownicy?radzilbym od tego zaczac...


a można to zrobić samemu, czy trzeba jechać i zapłacić mechanikowi??


mozna sprobowac samemu ale dokladnie nie wiem gdzie jest ta sruba od luzu.. musisz znalesc przekladnie i troche dokrecic w niej srube od luzu, moze Kornelio wie dokladniej jak to zrobic..

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2007, 19:32 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
wie wie...w maglownicy od gory jest sruba na imbus z nakretka kontrujaca.musisz poluznic kontre, dokrecic z wyczuciem srube imbusowa i dokrecic kontre.musisz to zrobic z wyczuciem i mozliwe ze bedziesz musial poprawiac zeby funkcjonowala prawidlowo i kierownica wracala w swoje miejsce... ogolnie troszke zabawy ale nic trudnego... :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2007, 19:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
dzięki Kornelio w sobotę podjadę do kumpla na kanał i zobacze gdzie jest ta maglownica i czy damy rade coś zrobić. :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2007, 17:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
napiszcie jak u was jest z luzem na kierownicy, czy ma wogóle go nie być?
czy moze trochę być? :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2007, 18:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
ja naprzyklad nie mam zadego luzu co nawet objawia sie tym gdy mam zle wywazone kola to mi telepie lekko kiere na boki.

Gdy ruszam kierownica (mililimetr ;) w lewo i prawo) obserwuje jednoczesnie skrecenie kola w wymienione strony, ale jak mowilem leciutenko.

P.S. Jak sie myle to nie bijcie, ale zadnych luzow zawieszenia nie mam na bank!!! SPRWADZONE!!!

P.S. 2Chyba ze to lekkie bicie na kiere to od tuleji od M3 przod :niepewny:

Pozdro

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2007, 18:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
to u mnie można chyba 1 lub nawet 2 centymetry ruszać kierą, jutro zmierzę dokładnie. :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2007, 18:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
no w sumie na kierownicy to moze na max 1 cm jest ewidentnie widoczny delikatny ruch kola

Ale jest mnostwo przyczyn! Luzow na ukladzie np. "jabluszkach" :)

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2007, 18:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
a na wyłączonym silniku rusza sie kierownica?
bo mnie własnie tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2007, 19:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
Tak. na wylaczonym bo na wlaczonym nic nie wyczuwam bo dziala Servo.

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 14:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
dzis sprawdzałem
2 centymetry luzu tak normalnie bez wracania kierownicy, a nawet dochodzi do 6 centymetrów ze sprężynowaniem, czyli powrotem kierownicy, oczywiście wszystko na zgaszonym silniku :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2007, 17:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
No to moze za duzo musisz chyba zrobic to co pisal Kornelio z ta sruba.

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 09:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Panowie a gdzie wy żeście znaleźli maglownicę w E34 :niepewny: ?? Tam jest przekładnia kierownicza... taka subtelna różnica a jednak. Do skasowania nie będzi ci potrzebny żaden kanał można to sobie na parkingu zrobić bez problemu bo luz masz już napewno za duży ! Musisz się dostać do niej od góry bierzesz klucz i śrubokręt, bądź też imbus u mnie jest nacięcie na śrubokręt... Luzujesz nakrętkę z czerowoną kropką NIE ODKRĘCAJ CAŁEJ tylko poluzuj i skręcasz troszkę tzn z 5mm tą śrubkę z żółtą kropką :), przykręcasz nakrętkę łapiesz za kierę i patrzysz czy dalej jest duży luz jeżeli tak to czynnośc powtarzasz aż do zniknięcia luzu ! Potem się przejdź i zobacz jak się kręci kierą, jeżeli ciężko bądź też nie chce wracać na miejsce po skręceniu kół lub bedzie sie ciezko ruszac z pozycji srodkowej a pozniej coraz lzej im bardziej skrecone kola tzn że za mocno skręciłeś przekładnię. Ogólnie roboty na 10min :]


Obrazek
Shot with K800i at 2007-07-02

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 19:28 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Ok, fajnie zrobione zdjęcie, ale jak sie do tego dostać w silniku M50B20? Gdzie to jest? Może jakaś fotka z góry?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 19:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
ja już to obczaiłem, i jutro wrzucę fotke.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 19:37 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Czekam, przyjacielu. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 20:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Przekładnia jest po tej stronie co i kierownica ;) na dole przy wyjściu z przegrody... I wygląda tak !

Obrazek
Shot at 2007-07-20

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL