BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 16:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 13 marca 2012, 22:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
odświerz kotleta. dalej tego nie rozwiązałem i wydaje mi się że w tym przedziale obrotów silnik słabo jedzie. odczucie jest takie że chciałby ale coś go trzyma i jak przekroczy 3000 to zaczyna zapierdzielać i widać to po obrotomierzu ze w tym przedziale obrotów wskazówka jakby wolniej szła. inpa nic nie pokazuje. jest niby wszytko ok a wg mnie nie jest. nie mam na miejscu nikogo żeby porównać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 13 marca 2012, 22:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
A kolektor od m50 czasem nie osłabia dołu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 14 marca 2012, 07:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
własnie tak mi sie wydawalo i kolektor wrocil ori.......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 22 marca 2012, 23:03 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
I jak wrażenia? ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 4 kwietnia 2012, 07:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
wrażenia są takie że jest to samo w tym przedziale obrotów i oczywśice brakuje góry ale to wiadomo. Nic się nie zmieniło. Jak jest chłodny po nocy to jedzie i nie problemu a jak złapie temperature to czasami jedzie czasami nie jedzie. Byłem teraz na trasie 800 km i czasami lepiej jedzie z 2000 obr z 4 biegu niz z 2000 z 3 biegu. Nie wiem już sam co mam przeglądnąc. Adaptacje i na LPG i PB sa takie same dzieje się tak samo na jednym i na drugim paliwie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 5 kwietnia 2012, 18:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
szukając dalej przyczyny niedomagań zacząłem jeździć i obserwować kiedy nastepuje zmulenie i okazuje się że jest to tylko wtedy kiedy auto albo skręca w lewo lub prawo ( czyli jade dojeżdzam do skrzyżowania i jak już skręce zaczynam przyśpieszać) i wtedy jest zmuła nawet od 1500 obr a jadąc z wieksza predkością wjeżdżając w jakiś łuk drogi czy też wyprzedzając inne auto kiedy musze wykonać jakiś manewr. Oczywiście jadać na równych obrotach /wciśnietym gazie zjawisko nie występuje Jeśli w momencie zmuły nie odpuszcze gazu zmuła ciągnie się przez jakiś czas jeśli odpuszcze i jak auto jest już na prostej i wtedy dołoże zaczyna gonić. Co to może być????? zatkany tłumik, katalizator bo raczej w silniku to nic nie podejrzewam bo to dziwne jest strasznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 5 kwietnia 2012, 21:22 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Sprawdź szczelność dolotu, wszystkie podciśnienia - nie pamiętam już dokładnie, ale ale... Coś kiedyś chyba podobnego czytałem - silnik zmulał podczas skręcania i z tego co kojarzę, winą były nieszczelności.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 5 kwietnia 2012, 21:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 355
Lokalizacja: Sandomierz-Tarnobrzeg
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
silniki na vanosie z tego co wiem i jezdzilem paroma kazdy ma od 3 3,5 zaczynaja ciagnac zalacza sie wtedy vanos wiec nie szukal bym tu nie wiadomo czego to nie diesel :P

_________________
BMW nie rower pedałować nie trzeba xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 06:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
dolot szczelny, podcisnienia też. przepatrzone jest juz wszystko co było mozna przepatrzeć. W tym silniku vanos załancza sie przy 2200 mniej wiecej i powinno od wtedy jechać i jedzie jak auto jest na prostej a jak skręce to muuuuuuuuuuuuu. dodam jescze tyle że problem wogóle nie występuje na zimnym silniku tylko na goracym. w miare rozgrzewania zaczyna słabnąć . jak zapale i od razu jade nie ma żadnego muła


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 17:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Podmień cewki od jakiegoś znajomego, który ma BMW, oczywiście wszystko w nim musi być ok.
Mogą być z M52 lub M54.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 07:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
wczoraj asekuracyjnie zmieniłem świece bo stare miały już spory przebieg ale nic to nie zmieniło. podłączyłem przy okazji auto do kompa gazowego i co spostrzegłem to podczas tej zmuły czasy wtrysków PB wynoszą 12-13ms i nie ważne czy dam pedał do końca czy dam troche gazu tyle czasy wynoszą. Ze by płynnie i normalnie przyśpieszać musze auto głaskać gazem i wtedy czasy są w okolicach 8ms i wtedy przyspiesza w miare normalnie. podmieniłem TPS na inny o takim samym numerze i jest to samo z tym że stary stał na wolnych obrotach 0,74V a ten drugi stoi 0,51V. Zaraz po zmianie auto miało troche wysokie obroty przez chwile ale potem sie unormowały. Po zmianie w droge ale nic się nie zmieniło więc nie wiem czy ja już się tak do tego auta przyzwyczaiłem i wydaje mi się ze jest już słabe czy taka przypadłość tego auta jest czy faktycznie coś jest na rzeczy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL