BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 19:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 18 marca 2012, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
Witam wszystkich!
Od jakiegoś czasu jeżdżę ze świadomością że z wydechu dymi delikatnie na niebiesko. Z ciekawości sprawdziłem kompresje:
/ 13,2 / 13,2 / 6 / 11,2 / 14,2 / 15 /
Próba olejowa na trzecim cylindrze podniosła kompresje do 9.

Spalanie 15-18 po mieście.
Chcę się zabrać za ściągnięcie dołu ze wszystkimi związanymi z tym konsekwencjami, lecz chciałbym usłyszeć Wasze opinie, może ktoś miał podobny przypadek.
Czytałem na forum i któryś z kolegów miał podobny problem z niską kompresją w sąsiadujących cylindrach, lecz u niego oby dwa mało pompowały, a u mnie tylko ten jeden. Pisał że problem rozwiązał "naftą" :zdziwko: odprężając pierścienie, a działo się to jak dobrze pamietam w M50B25.
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć całą tę operację, gdyż jeszcze o tym nie słyszałem i spróbowałbym tego przed zdejmowaniem dołu.
Możnaby jeszcze pomyśleć nad głowicą, ale próba olejowa według mnie wykluczyła tę opcję. Nie szarpie, nie zamula, jedynie wzrost spalania i widoczny na wysokich obrotach niebieski dymek.

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 18 marca 2012, 22:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
cymar88 napisał(a):
Pisał że problem rozwiązał "naftą" odprężając pierścienie, a działo się to jak dobrze pamietam w M50B25.

Jak na mój rozum, zalał kulejący cylinder naftą która rozpuściła osad w rowkach pierścieni. Mniej zapieczone, bardziej sprężyste pierścienie mogły podnieść kompresję.
cymar88 napisał(a):
Chcę się zabrać za ściągnięcie dołu ze wszystkimi związanymi z tym konsekwencjami

Rzecz jasna za górę też się bierzesz? Bo tłoki dołem to ciężko Ci będzie wyciągnąć.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 18 marca 2012, 22:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
JURAS Dlaczego myślisz, że tłoki ciężko dołem wyciągać?

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 18 marca 2012, 22:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Wał korbowy będzie przeszkadzał, chyba że i on będzie demontowany... Zawsze wydawało mi się iż prościej jest górą, aniżeli dołem, czysto teoretyzuje, nigdy tego osobiście nie robiłem ;)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 18 marca 2012, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
z tego co życie mnie nauczyło w teori zawsze było kolorowo :P

heh :) wole dołem bo nienarażam się na większe, niepotrzebne koszty, głowica o ile jest sprawna to po co ruszać
Zabawy jest wiecej ale mniej nerwów, zakupów, i jeżdżenia po fachowcach (planowanie)

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 18 marca 2012, 23:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
cymar88 napisał(a):
z tego co życie mnie nauczyło w teori zawsze było kolorowo :P

heh :) wole dołem bo nienarażam się na większe, niepotrzebne koszty, głowica o ile jest sprawna to po co ruszać
Zabawy jest wiecej ale mniej nerwów, zakupów, i jeżdżenia po fachowcach (planowanie)

nie jest kolorowo zacznij od głowicy bo inaczej tłoków nie wyjmiesz no chyba że w proszku .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 19 marca 2012, 09:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
wyjąc to wyjąć ale jak je potem włożyć? zresztą wg mnie to dołem nie wyjdą...

opcję z naftą można zrobić - zepsuć się nic nie zepsuje a być moze cośtam da.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 19 marca 2012, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
Marek WGR napisał(a):
nie jest kolorowo zacznij od głowicy bo inaczej tłoków nie wyjmiesz no chyba że w proszku .


No widze, że przybywa głosów aby zacząć od głowicy. Rozbierałem kilka miesięcy temu M50 (uszkodzony) do panewki i szklanki, zastanawia mnie Wasze twarde postanowienie by nie zaczynać od dołu bo się nie da :P

wladekkow napisał(a):
wyjąc to wyjąć ale jak je potem włożyć? zresztą wg mnie to dołem nie wyjdą...

opcję z naftą można zrobić - zepsuć się nic nie zepsuje a być moze cośtam da.


Tak jak piszesz wladekkow jak nie ma ryzyka to czemu nie pójść na łatwiznę ;P
Tak się złożyło, że zbliża się zmiana oleju więc zaleje ten cylinder naftą. Mam zamiar zalać syntetyk jeżeli nafta pomoże, obecnie Mobil1 10w40, przelatanie nieco ponad 365 tys.

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 19 marca 2012, 21:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 419
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
słyszałem wiele razy że jak sie robi remont silnika to lepiej raz a pozadnie bo zrobisz dół to góra za jakis czas sie wysypie a zrobisz sama góre to dól silnika może być do roboty fakt koszta wieksze ale i silnik prawie nowka :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 19 marca 2012, 22:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
cymar88 napisał(a):
No widze, że przybywa głosów aby zacząć od głowicy. Rozbierałem kilka miesięcy temu M50 (uszkodzony) do panewki i szklanki, zastanawia mnie Wasze twarde postanowienie by nie zaczynać od dołu bo się nie da :P
nie chodzi o twarde postanowienie czy chory upór ;) Wiem jedno NIE DASZ RADY .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 20 marca 2012, 12:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
wywlec to moze ci sie uda jak wyjmniesz wał ale jak je potem włozysz, bez pierscieni :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 20 marca 2012, 16:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
Panowie, a ile tej nafty należałoby tam wlać?

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 23 marca 2012, 18:15 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
z tego co wiem to tłoki dołem nie wyjdą ale pewny nie jestem jak jest w tym silniku ale w paru innych autach nie było opcji dołem wyjąc ...

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 23 marca 2012, 19:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 346
Lokalizacja: Mazury
dołem na 100% nie wyjda!tłoki sa duże a scianki są zbyt cienkie miedzy cylindrami a przeciez u dołu jeszcze w bloku jest druga cześć od stopek panewek głównych która jest na stałe i przez które nie przejdzie tłok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 24 marca 2012, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
kapsel22 napisał(a):
Panowie, a ile tej nafty należałoby tam wlać?


Tego typu desperackie próby ratowania się przed remontem należy najlepiej robić przy okazji wymiany oleju.
Trzeba spuścić olej, do cylindra wlać nafty na tyle, żeby zakryła tłok w najwyższym punkcie jego okręgu, nafta ma się cała przesączyć do misy olejowej rozpuszczając nagar na pierścieniach.

W sumie to dochodzę do wniosku, że zabierając się za remont lepiej i tak zrobić kapitalke ;p narazie poczekam jeszcze tydzień i zmieniam olej, zobacze co zdziała nafta.

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 25 marca 2012, 10:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
To pamietaj podzielic sie swoimi wnioskami. ;) kompresja przed i po powinna chyba cos pokazac. Jestem bardzo ciekaw. U mnie i tak nie bede robic kapitalki. Raz juz robilem uszczelke pod glowica, z planowaniem i wymiana uszczelniaczy. Oleju bierze jeszcze wiecej niz wczesniej, wiec jak juz go zajezdze to wstawie 2.5 albo 2.8.
Ale moze jeszcze to odwleke dzieki temu zabiegowi z nafta.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 25 marca 2012, 12:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
kapsel22, ja lalem nafte do m54b25
gdzies nawet opis byl na forum z tego co pamietam.

Powiem tak: - jezeli próba olejowa podniosla tylko kompresje o 3amt to nafta juz ci za duzo nie da... obawiam sie ze masz nieszczelne zawory, wypalone zawory.

Jak chcesz sprobowac to masz przepis:
- odkrec swiece z tego cylidnra
- wstrzel strzykawka 5-7cm3 nafty na tlok
- zostaw to na 2-3 godzinki
- po tym czasie wroc do auta i zobacz czy nafta jeszcze jest na tloku, czy splynela do miski
- jak splynela to znow wlej 5-7cm3 nafty na tlok i obroc walem kilka obrotow zeby nafta przenikla glebiej w pierscienie
- po 2 godzinach znow powtorka
- ja po kilku akcjach z obracaniem walu nalalem nafty dosc sporo i zostawilem na noc

Rano odessalem reszte z tloka z komory spalania, wymienilem olej i filtr i odpalilem. Auto troszke kopcilo na bialo ale po wypaleniu nafty jezdzilo oki. Na cieplym zmierzylem kompresje i sie wyrownala na 6 cylindrach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 25 marca 2012, 19:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
zastanawia mnie tylko jedna sprawa...dlaczego zgubił kompresje na 1 cylindrze???reszta jest ok....staneły by pierscienie na 1 tylko cylindrze??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 25 marca 2012, 20:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
dlatego obstawiam problem ze szklanka lub jakims zaworem... lub gniazdem zaworowym.

Po probie olejowej powinno sie podniesc cisnienie do nominalnego bo jest zero nieszczelnosci na zaworach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B25 kompresja cylindra odbiegająca od reszty
PostNapisane: 25 marca 2012, 20:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
przemek_byd napisał(a):
Po probie olejowej powinno sie podniesc cisnienie do nominalnego bo jest zero nieszczelnosci na zaworach.
na pierścieniach raczej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL