BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 04:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 marca 2012, 20:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Stało się !
WSADZIŁEM TURBINĘ :hurra:

Nie obyło się bez kłopotów!
W poprzednie wypowiedzi muszę wprowadzić parę sprostowań, bo praktyka i realia czasem nie pokrywają się z teorią. Zwłaszcza gdy przeciera się szlaki.
Szykuję materiał z zdjęciami ,nie będzie tego wiele bo w ferworze walki a potem przy kłopotach zapomniałem całkiem o fotografowaniu.

Tak na szybko ... wnioski . Jest zaje..fajnie. To nie ten silnik ,nie ta elastyczność Jestem mega zadowolony.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 marca 2012, 20:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1978
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Garaż: F11 touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141609
e46 compact: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140091
byłe e46 touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=87181
gratki Roger! czekamy na więcej info!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 marca 2012, 20:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Zapodaję filmik dzisiaj nagrany przez córkę , chciałem nagra przyśpieszanie z kreski.
W około 6s. filmu puściłem sprzęgło , wtedy poderwało córkę ... niestety , jak widzicie nie utrzymała kamery i obraz lata.
Za to jest dźwięk i ogólny obraz jak to się zbiera.


Ciężko ocenić po jakim czasie była stówka. :(

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 marca 2012, 23:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
czas około 7s do 100 ;) podług serii (150 km) to już naprawdę niezłe osiągi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 marca 2012, 23:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Lokalizacja: Starachowice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
marcin92 napisał(a):
czas około 7s do 100 ;) podług serii (150 km) to już naprawdę niezłe osiągi

Roger....Mam juz u Siebie 183KM moje auto juz samo z sie wymiata a z takim turbo to jest bezpieczne?

_________________
Sprzedam BMW E92 330XD 231KM Navi Profesjonal*alu 20"* Skóra
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=155071


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 19 marca 2012, 08:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Mierzyłeś już autko na nowej turbince? Był remap? Ciekawy jestem jakie będziesz teraz miał kreski ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 19 marca 2012, 10:10 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
bardzo ładnie idzie ale te zmiany biegów u Was to dal dobrych onanistwó ;)

na mój gust koło 7-7,5s do setki bardzo ładnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 19 marca 2012, 11:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
nie no... ja tam nie widzę żadnej poprawy, elastyczność od 80 do 120 wydaje mi się nie zmieniona w stosunku do moich osiągów.. ale jakby dłużej ciągnie na obrotach..
jak pompuje turbo na dole?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 19 marca 2012, 11:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
jnx napisał(a):
wydaje mi się nie zmieniona w stosunku do moich osiągów..

Ja nie wiem jakie ty masz osiągi .. ale moja dupohamownia odczuwa różnice i nie jest to subiektywny odbiór ,bo małżonkę mam świadomą i wie co to kill na kimś :rotfl: Ona również stwierdziła że jest lepiej . a przedział 80 -120 to jest już w przedziale końcówka 3 biegu przy końcowych obrotach i gdy turbina już od dawna dmucha zadane ... więc co miało się zmienić jak ciśnienie w programie nie ruszone ? Szybciej będzie do motetu uzyskania 80 km/h .
Być może inaczej pojmujemy elastyczność..... To akurat nie jest istotne
jnx, zapewniam Cię że wiem co mówię ,nie jestem z pierwszej łapanki.

tomek0503 napisał(a):
Roger....Mam juz u Siebie 183KM moje auto juz samo z sie wymiata a z takim turbo to jest bezpieczne?


Musisz się przejechać kiedyś e90 po programie ...zrozumiesz czego brakuje twojemu autku.
183KM przy końcówce obrotów kiedy moment mocno opada to żaden wynik ! Nie jeździsz tą mocą.

Ważne jest aby zrobić tak aby krzywa momentu obrotowego i mocy bardzo szybko narastała. Wtedy autkiem bardzo przyjemnie jeździ się w mieście ,szybko i żywiołowo reaguje na "pedał " czyli ogólnie lepiej się zbiera.
Ciśnienie graniczne nie uległo zmianie ,zmianie też nie uległa dawka paliwa.
Ciśnienie graniczne zadane przez ECU jest zawsze wymuszane gdy wciśniemy pedał w podłogę . Jak szybko to cienienie uzyskasz zależy od turbiny i jej sprawności.
W moim przypadku turbo buduje to ciśnienie szybciej, mam je już powiedzmy przy 1800obr. ,co za tym idzie mam więcej momentu i mocy wcześniej. Wszystko zmienia się automatycznie ... bo jeśli turbina na niższych obrotach nadmucha szybciej to oczywistym jest że przepływomierz zmierzy większą masę powietrza a to z kolei pozwoli dodać paliwa. :hyhy:
Tak jak pisałem wcześniej nie celuję w wielkie moce.. nie o to chodzi , auto jest cywilne a nie sportowe.

Na turbinę GTB 1752v zdecydowałem się bo jest przed wszystkim technologicznie nowocześniejsza ,tych samych gabarytów i wchodzi do e46 niemal bez przeróbek.
Nie mierzyłem ani strony gorącej ani zimnej obu turbin. Na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie z niewielkimi zmianami w kształcie odlewu.
Natomiast środek to zupełnie inna bajka. Jako ciekawostkę dodam że po wyjęciu mojej turbiny okazało się że jest z końca 2009r. Wychodzi na to że była wymieniana w w Niemczech.

Naturalnie przewiduję edycję wsadu tylko po to aby dopracować jeszcze lepiej dół..
Taki wymarzony „ perfekt „Czas pokaże....
Na dzień dzisiejszy jest bardzo dobrze i na upartego można by tak zostawić już na zawsze.

Na pytanie czy to jest bezpieczne nie odpowiem …. nie wiem. Nie sądzę aby parametry pracy silnika znacząco uległy zmianie a na pewno nie odbiegają od tych jakie przewidział producent w silniku m47tu2.

Powracając do turbiny gtb 1752v moja dokładnie pochodzi z E60 520d z końca 2007 roku.
Była seryjnie sterowana elektronicznie. . Po oględzinach turbiny ,doszedłem do wniosku że sterowanie zmienna geometrią jest odwrotne niż w turbinie gt1749v . Dlatego zbudowałem i wystroiłem sterowanie pośrednie.
Zanim zdecydowałem się na włożenie turbiny wszystko dokładnie przemyślałem i zaplanowałem.
Zrobiłem testy na (zimno) emulując spaliny kompresorem ,oczywiście to nie ta dynamika i sam test wprowadził mnie w wielki błąd

Jak że w turbinie GTB 1752V zmienną geometrię inaczej osadzono i inaczej sterowano , do tego moje błędne pomiary na (zimno) zrobiłem coś co jest KOMPLETNIE NIE POTRZEBNE !!!!!!

Do teraz zastanawiam się jak to działa bo na logikę i testy nie powinno ,natomiast praktyka pokazała że ma być tak jak opisze to zaraz.

Włożyłem turbinę z sterowaniem pośrednim ,komp próbował nią sterować i robił to , natomiast zamiast ciśnienia miałem podciśnienie w kolektorze .
Wtedy zrozumiałem że turbina wchodzi do e46 niemal bez przeróbek ,muszę ja wyciągnąć i założyć sterowanie z gt 1749v zestroić i po wszystkim.


Więc tak :
Gabaryty bu turbin identyczne !
Mocowania i wszelkie osadzenia identyczne !
Wyjście olejowe identyczne!
Zasilanie olejem identyczne!
Wyjście ciśnieniowe z turbiny identyczne!
Wejście powietrza (część zasysająca identyczna)
Wydech identyczny !

JEDYNE CO TRZEBA ZROBIĆ TO PRZEŁOŻYĆ STEROWANIE PODCIŚNIENIOWE 1 DO 1 i WYSTROIĆ.



Z doświadczenia powiem że lepiej i szybciej przy demontażu turbiny jest ją wyciągać z katalizatorem ,potem łatwo jest go odkręcić na stole niż kombinować z kluczem pod autem.

Przy okazji zainstalowałem pokazany wcześniej DOWNPIP i wymieniłem filtr i olej na świeży MOTUL 5W40

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... bC-eDqKVW5

W zasadzie olej ten leję od początku kiedy pojawił się na rynku do wszystkich swoich aut.
Jest sprawdzony i pewny . Wszystkich znajomych przerzuciłem na niego.

Zdjęcia i filmik zamieszczę niebawem , jakieś wnioski będziecie mogli wyciągnąć sami.
Moje są takie : turbiny można powiedzieć są całkowicie zamienne!
Wyglądają niemal identycznie z zewnątrz ale dość mocno różnią się w środku
Gt1749v została zaprojektowana do M47N powiedzmy w 2001r
GTB 1752v została zaprojektowana do e60 M47tu2 około 2004r. tylko z DPF.

Wiadomo było że będzie bardziej wydajna na wysokich obrotach ,można było przypuszczać że również będzie szybciej wstawać od dołu.

I tak właśnie się dzieje. Jako że oprócz możliwości zlogowania ciśnienia i pracy turbiny kompem, mam od jakiegoś czasu całkiem niezły wskaźnik boostu, który pokazuje mi to co się dzieje w kolektorze. Przyzwyczaiłem się do schematycznych i powtarzalnych zachowań wskazówki, widziałem jak i kiedy jest budowane cienienie , kiedy i o ile dochodzi do przeładowania (peak ciśnienia) Widziałem dziesiątki razy jak wraz z utrzymującymi się wysokimi obrotami ciśnienie siada .

Bez wahania mogę powiedzieć że GTB 1752V od e60 jest znacznie czulsza , zmienna geometria nie wiem jak to określić ….dokładniejsza! Pomimo tego że jest zrobiony spust spalin peak na tej turbinie jest nieporównywalnie mniejszy , nawet zacząłem się tym martwić na początku.
Jak się okazało później przy testach i logach ,turbo szybko wstaje uzyskuje ciśnienie zadane i je idealnie trzyma.


Nie chcę przebarwiać , nie o to tu chodzi . Powiem tylko tyle !
WARTO

Warto pomyśleć o zmianie turbiny na właśnie tą , choćby przy awarii swojej.

Ja zrobiłem to bardziej z ciekawość ,hobbistycznie ,pasjonacko i dla was... iż dla osiągów.
Moja seryjna turbina którą wyciągnąłem jest w doskonałym stanie , nie było potrzeby robić zamiany. Jednak jakaś wizja która zrodziła się kiedyś w głowie nie dawała mi spokoju.....

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 19 marca 2012, 12:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Krzysiek, nie o to mi chodziło, no jak dla mnie filmik jest bardzo niedokładny i na nim nie widze jakiejś różnicy, jeśli jest jak mówisz a w co wierzę to dół silnika się poprawił a o to mi chodziło właśnie by po wejściu w zakręt na dwójce i dodaniu gazu auto ruszyło a nie było zamulone, to mnie strasznie denerwuje.. Tak więc szukam turbiny i robię to samo :D Moje filmiki są dodane w temacie "nasze przyśpieszenia". Ja też od dawna jeżdżę na Motulu ale Motul się podobno spie$%^#... Poczytaj nowy wątek o olejach :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 19 marca 2012, 16:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Dobra robota Roger. Bardzo ciekawe to co zrobiłeś i wg. mnie każdy kto zamierza robić program w M47N najpierw powinien wymienić turbo oczywiście nie dla osiągania mocy ponad 200km i momentu grubo powyzej 400nm bo to pewnie zabiło by jednostke napędową ale dla elastyczności i przebiegu kresek.

Tak jak napisałeś wystarczy "PRZEŁOŻYĆ STEROWANIE PODCIŚNIENIOWE 1 DO 1" i zrobić program/wystroić auto ?

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 19 marca 2012, 17:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
jak dla mnie to i programu nie trzeba by dół poprawić bo samoistnie turbo szybciej wstanie do zadanego ciśnienia na mapie, przez co paliwka będzie więcej itd. Warto zrobić downpipe co pokazał już Raadman na wykresie..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 20 marca 2012, 15:02 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
Roger-Nysa napisał(a):
jnx napisał(a):
wydaje mi się nie zmieniona w stosunku do moich osiągów..

Ja nie wiem jakie ty masz osiągi .. ale moja dupohamownia odczuwa różnice i nie jest to subiektywny odbiór ,bo małżonkę mam świadomą i wie co to kill na kimś :rotfl: Ona również stwierdziła że jest lepiej . a przedział 80 -120 to jest już w przedziale końcówka 3 biegu przy końcowych obrotach i gdy turbina już od dawna dmucha zadane ... więc co miało się zmienić jak ciśnienie w programie nie ruszone ? Szybciej będzie do motetu uzyskania 80 km/h .
Być może inaczej pojmujemy elastyczność..... To akurat nie jest istotne
jnx, zapewniam Cię że wiem co mówię ,nie jestem z pierwszej łapanki.

tomek0503 napisał(a):
Roger....Mam juz u Siebie 183KM moje auto juz samo z sie wymiata a z takim turbo to jest bezpieczne?


Musisz się przejechać kiedyś e90 po programie ...zrozumiesz czego brakuje twojemu autku.
183KM przy końcówce obrotów kiedy moment mocno opada to żaden wynik ! Nie jeździsz tą mocą.

Ważne jest aby zrobić tak aby krzywa momentu obrotowego i mocy bardzo szybko narastała. Wtedy autkiem bardzo przyjemnie jeździ się w mieście ,szybko i żywiołowo reaguje na "pedał " czyli ogólnie lepiej się zbiera.
Ciśnienie graniczne nie uległo zmianie ,zmianie też nie uległa dawka paliwa.
Ciśnienie graniczne zadane przez ECU jest zawsze wymuszane gdy wciśniemy pedał w podłogę . Jak szybko to cienienie uzyskasz zależy od turbiny i jej sprawności.
W moim przypadku turbo buduje to ciśnienie szybciej, mam je już powiedzmy przy 1800obr. ,co za tym idzie mam więcej momentu i mocy wcześniej. Wszystko zmienia się automatycznie ... bo jeśli turbina na niższych obrotach nadmucha szybciej to oczywistym jest że przepływomierz zmierzy większą masę powietrza a to z kolei pozwoli dodać paliwa. :hyhy:
Tak jak pisałem wcześniej nie celuję w wielkie moce.. nie o to chodzi , auto jest cywilne a nie sportowe.

Na turbinę GTB 1752v zdecydowałem się bo jest przed wszystkim technologicznie nowocześniejsza ,tych samych gabarytów i wchodzi do e46 niemal bez przeróbek.
Nie mierzyłem ani strony gorącej ani zimnej obu turbin. Na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie z niewielkimi zmianami w kształcie odlewu.
Natomiast środek to zupełnie inna bajka. Jako ciekawostkę dodam że po wyjęciu mojej turbiny okazało się że jest z końca 2009r. Wychodzi na to że była wymieniana w w Niemczech.

Naturalnie przewiduję edycję wsadu tylko po to aby dopracować jeszcze lepiej dół..
Taki wymarzony „ perfekt „Czas pokaże....
Na dzień dzisiejszy jest bardzo dobrze i na upartego można by tak zostawić już na zawsze.

Na pytanie czy to jest bezpieczne nie odpowiem …. nie wiem. Nie sądzę aby parametry pracy silnika znacząco uległy zmianie a na pewno nie odbiegają od tych jakie przewidział producent w silniku m47tu2.

Powracając do turbiny gtb 1752v moja dokładnie pochodzi z E60 520d z końca 2007 roku.
Była seryjnie sterowana elektronicznie. . Po oględzinach turbiny ,doszedłem do wniosku że sterowanie zmienna geometrią jest odwrotne niż w turbinie gt1749v . Dlatego zbudowałem i wystroiłem sterowanie pośrednie.
Zanim zdecydowałem się na włożenie turbiny wszystko dokładnie przemyślałem i zaplanowałem.
Zrobiłem testy na (zimno) emulując spaliny kompresorem ,oczywiście to nie ta dynamika i sam test wprowadził mnie w wielki błąd

Jak że w turbinie GTB 1752V zmienną geometrię inaczej osadzono i inaczej sterowano , do tego moje błędne pomiary na (zimno) zrobiłem coś co jest KOMPLETNIE NIE POTRZEBNE !!!!!!

Do teraz zastanawiam się jak to działa bo na logikę i testy nie powinno ,natomiast praktyka pokazała że ma być tak jak opisze to zaraz.

Włożyłem turbinę z sterowaniem pośrednim ,komp próbował nią sterować i robił to , natomiast zamiast ciśnienia miałem podciśnienie w kolektorze .
Wtedy zrozumiałem że turbina wchodzi do e46 niemal bez przeróbek ,muszę ja wyciągnąć i założyć sterowanie z gt 1749v zestroić i po wszystkim.


Więc tak :
Gabaryty bu turbin identyczne !
Mocowania i wszelkie osadzenia identyczne !
Wyjście olejowe identyczne!
Zasilanie olejem identyczne!
Wyjście ciśnieniowe z turbiny identyczne!
Wejście powietrza (część zasysająca identyczna)
Wydech identyczny !

JEDYNE CO TRZEBA ZROBIĆ TO PRZEŁOŻYĆ STEROWANIE PODCIŚNIENIOWE 1 DO 1 i WYSTROIĆ.



Z doświadczenia powiem że lepiej i szybciej przy demontażu turbiny jest ją wyciągać z katalizatorem ,potem łatwo jest go odkręcić na stole niż kombinować z kluczem pod autem.

Przy okazji zainstalowałem pokazany wcześniej DOWNPIP i wymieniłem filtr i olej na świeży MOTUL 5W40

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... bC-eDqKVW5

W zasadzie olej ten leję od początku kiedy pojawił się na rynku do wszystkich swoich aut.
Jest sprawdzony i pewny . Wszystkich znajomych przerzuciłem na niego.

Zdjęcia i filmik zamieszczę niebawem , jakieś wnioski będziecie mogli wyciągnąć sami.
Moje są takie : turbiny można powiedzieć są całkowicie zamienne!
Wyglądają niemal identycznie z zewnątrz ale dość mocno różnią się w środku
Gt1749v została zaprojektowana do M47N powiedzmy w 2001r
GTB 1752v została zaprojektowana do e60 M47tu2 około 2004r. tylko z DPF.

Wiadomo było że będzie bardziej wydajna na wysokich obrotach ,można było przypuszczać że również będzie szybciej wstawać od dołu.

I tak właśnie się dzieje. Jako że oprócz możliwości zlogowania ciśnienia i pracy turbiny kompem, mam od jakiegoś czasu całkiem niezły wskaźnik boostu, który pokazuje mi to co się dzieje w kolektorze. Przyzwyczaiłem się do schematycznych i powtarzalnych zachowań wskazówki, widziałem jak i kiedy jest budowane cienienie , kiedy i o ile dochodzi do przeładowania (peak ciśnienia) Widziałem dziesiątki razy jak wraz z utrzymującymi się wysokimi obrotami ciśnienie siada .

Bez wahania mogę powiedzieć że GTB 1752V od e60 jest znacznie czulsza , zmienna geometria nie wiem jak to określić ….dokładniejsza! Pomimo tego że jest zrobiony spust spalin peak na tej turbinie jest nieporównywalnie mniejszy , nawet zacząłem się tym martwić na początku.
Jak się okazało później przy testach i logach ,turbo szybko wstaje uzyskuje ciśnienie zadane i je idealnie trzyma.


Nie chcę przebarwiać , nie o to tu chodzi . Powiem tylko tyle !
WARTO

Warto pomyśleć o zmianie turbiny na właśnie tą , choćby przy awarii swojej.

Ja zrobiłem to bardziej z ciekawość ,hobbistycznie ,pasjonacko i dla was... iż dla osiągów.
Moja seryjna turbina którą wyciągnąłem jest w doskonałym stanie , nie było potrzeby robić zamiany. Jednak jakaś wizja która zrodziła się kiedyś w głowie nie dawała mi spokoju.....

a jednak możliwe :rotfl: :rotfl: :rotfl:
nie masz fotek ??? :szok: :szok: :szok: jakos nie wierzę bez fotek .... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
a tak na poważnie to nie musiałes przerabiać spływu oleju ???? dziwne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 20 marca 2012, 17:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
TC napisał(a):
a jednak możliwe :rotfl: :rotfl: :rotfl:
nie masz fotek ??? :szok: :szok: :szok: jakos nie wierzę bez fotek .... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
a tak na poważnie to nie musiałes przerabiać spływu oleju ???? dziwne


Proszę bardzo :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 20 marca 2012, 18:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
Czy mi sie wydaję czy to jest 318d? nie widzę tutaj chłodnicy egr??
Ściągałeś podstawę filtra powietrza aby dostać się do turbo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 20 marca 2012, 21:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
kuruś napisał(a):
Czy mi sie wydaję czy to jest 318d? nie widzę tutaj chłodnicy egr??


To jest 320d
kuruś napisał(a):
Ściągałeś podstawę filtra powietrza aby dostać się do turbo?


Nie.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 20 marca 2012, 21:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 113
Posty: 241
Lokalizacja: Karlsruhe/Gdańsk
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54
Jak na 320d to fajnie.


Pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 marca 2012, 18:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Czekamy na wykres :super:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 marca 2012, 19:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
Roger-Nysa napisał(a):
kuruś napisał(a):
Czy mi sie wydaję czy to jest 318d? nie widzę tutaj chłodnicy egr??


To jest 320d
kuruś napisał(a):
Ściągałeś podstawę filtra powietrza aby dostać się do turbo?


Nie.

A myślałem że tylko 318d jest pozbawione chłodnicy egr i termostatu...

Przez te otwory w podstawie filtra powietrza odkręcasz turbo od kolektora, dojrzałem :)

A powiedz jeszcze przy demontażu turbo trzeba olej spuszczać? Czy po prostu wymieniałeś?

Jak tam downpip, dobrze spasowany, wyprowadzony? Drugiego kata zostawiłeś tak?

Również jak koledzy jestem ciekaw nowego wykresu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 marca 2012, 19:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Roger-Nysa, ale mi szkoda trochę :) Ja na moim zrobiłem 5km :rotfl: Bo niestety kupiłem bubel :(

A byłem tak blisko... :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL