BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 00:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 4 marca 2012, 21:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Teraz prezentuje się na prawdę zdrowo! przydałaby się korekta lakieru :)
Koło jest... neutralne :) nie jest złe ale można znaleść coś ładniejszego

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 12 marca 2012, 19:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
Dziś odebrałem autko...po wymianie tulei przednich tylnego wahacza. Problem był tylko z jedną ale po jej wymianie okazało się, że sztywność oryginalnej jest o wiele większa od obecnie produkowanych. Fabryczna była swaga a teraz kupiłem febi. Wynik był taki, że nowa guma podała 3cm na osi auta. Postanowiłem wymienić też z drugiej strony.

Cisza...nic nie stuka nie puka ale... Auto usiadło o jakieś 20mm...może 30. Jest twardsze poprzez skrócenie skoku amortyzatora (taki wpływ 30mm poddania się tulei). Skoro tył w dół to i przód poszedł o 1cm w dół. Jest mniej komfortu ale za to trakcyjnie o niebo lepiej :-)

Udało się też wymienić linkę prawą hamulca postojowego. Lewa była okey więc drugą zostawiam sobie w zapas. W przyszłym miesiącu wpadną w komplecie tarcze i klocki na przód oraz zmodyfikowany dolot ( w końcu bo już mnie ten wiejski stożek drażni).

Stay tuned

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 16 marca 2012, 21:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
Dziś kolejny etap przywracania berty do czasów świetności :-)

- zderzak otrzymał brakującą listwę - niestety zamiennik ale poza jednym miejscem pasuje idealnie.
- tunel wentylatora wisko
- wymienione świece na BERU
- pełna geometria
- poukładany dolot. Filtr Simota + kolanko 45 stopni + łącznik aluminiowy + karbonowa osłona odseparowuje dolot od ciepła chłodnicy i silnika. Póki co lekki homemade ale ogarnę z czasem. Plus taki, że temp robocza spadła o 1 stopień i zniknęło przelewanie na wtryskach - mieszanka się polepszyła.

Obrazek
Obrazek

Mechanicznie nadal zostaje mi ogarnięcie gaśnięcia sporadycznego i lekkiego falowania obrotów. Ponadto wspomniane uszczelniacze zaworów. I tu moje pytanie, czy jest konieczne zdejmowanie głowicy czy wystarczy sama pokrywa zaworów - jest ktoś w okolicach 3miasta kto by mi to ogarnął?

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 16 marca 2012, 22:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1646
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: M5
Widziałem na własne oczy co robi z autem stożek simoty w karbonowej oprawce- włóż oryginalną puszkę :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 16 marca 2012, 22:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
Wiem, że są zdania podzielone. Wiem, że może to mieć zły wpływ na przepływkę ale... Ma to też swoje plusy. Do przepływki dochodzi chłodne powietrze a nie jak przy seryjnej puszcze ogrzane od silnika - a to zabija przepływkę. Niutki trochę wstaną przy wydłużonym dolocie przed przepływką, choć będzie to nieodczuwalne przypuszczam. Hamownia zweryfikuje.

A co dokładnie się u Ciebie działo?

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 16 marca 2012, 23:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1646
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: M5
bloku napisał(a):
Wiem, że są zdania podzielone. Wiem, że może to mieć zły wpływ na przepływkę ale... Ma to też swoje plusy. Do przepływki dochodzi chłodne powietrze a nie jak przy seryjnej puszcze ogrzane od silnika - a to zabija przepływkę. Niutki trochę wstaną przy wydłużonym dolocie przed przepływką, choć będzie to nieodczuwalne przypuszczam. Hamownia zweryfikuje.

A co dokładnie się u Ciebie działo?

Był mały wyścig pomiędzy e36 coupe 323i vs e36 compact 323ti. Za pierwszym razem w coupe był filtr simoty w karbonowej puszce, od startu do mety kompakt sukcesywnie powiększał swoją przewagę- dość mocne lanie ;) . Dzień później w coupe zawitała oryginalna pucha i wyścig został powtórzony, auta szły łeb w łeb także opinie wyrobiłem na tym konkretnym przypadku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 16 marca 2012, 23:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
Carbonbox a odseparowany stożek to trochę inna bajka. Carbonboxy mają wadę - trzeba im dostarczyć odpowiednią ilość powietrza. W moim przypadku stożek łapie z grilla + od dołu spod zderzaka. Więc nie ma ograniczenia w postaci rurki prowadzącej takiej jak w carbonboxie. No ale zobaczymy. Jak będzie kiepsko to z chęcią zmienię na sprawdzoną fabryczną konstrukcję - pryz okazji pozbędę się dźwięku "stożka"

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 17 marca 2012, 12:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 113
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E36 Cabrio
Kod silnika: M50B25 VANOS
Ladnie ogarniasz autko :)dobra motorownia i dobry kolor auta ;) tylko jesli z przodu masz yellow to halogeny tez daj zolte bo tak to mieszanie wyglada...przod musisz obnizyc bo stoi wyzej niz tyl :P felgi tez bym szukal innej bo ta rzeczywiscie neutralna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 17 marca 2012, 12:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
Auto już usiadło. 20mm tył a przód 10mm. Niestety nie z wyboru a z konieczności - o czym kilka postów wyżej. Halo będą żółte, z tym, że to za jakiś czas. Obuwie już mam wybrane tylko teraz zebrać $$$ aby kupić (M Contour II lub M Double Spoke II).

Ciekawe ile za te moje bym mógł krzyczeć :niepewny: ?

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 24 marca 2012, 14:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
W piątek....czyli wczoraj wymieniłem przepływkę ale niestety problem falowania i gaśnięcia nie minął. Zostaje krokowiec - czeka już na wymianę. Najprawdopodobniej we wtorek kiedy to też trzeba będzie wymienić chłodnicę. Tak...wczoraj podziękowała za współpracę :/ Długo się zastanawiałem czy ori używka czy nowy zamiennik...póki co uderzę w to drugie.

Ponadto w końcu udało się dostać mocowania ori żarówek tylnej lampy. Komplecik już wpadł. Z estetycznych rzeczy zostaje jeszcze tapicerka drzwi (od środka) i lepsze spasowanie listwy zderzaka przód.


Pytanko, czy Check Engine zapala się po przekręceniu stacyjki czy tylko jak napotka problem? U mnie po zmianie OBC z 11 na 8 znikł Check - to ma jakiś wpływ na jego nie pojawianie się przy przekręceniu stacyjki?


EDIT:
- wymiana chłodnicy + płukanie układu chłodzenia.
- wymiana krokowca - na wiele się nie zdało ale plak wskazał nieszczelność w okolicach mocowania krokowca do kolektora.
- skrócenie dolotu - dół już jest lepszy :-)


27.04.2012... Berta chwilowo się zgotowała. Padło wisko - ale dziś już wsadzone nowe i znów ożyła. Baaaa...nawet się jej temperatura poprawiła :-)

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 12 maja 2012, 16:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
Auto dzis odwiedzilo hamownie w Gdynii. Na nieszczelnym kolektorze ssacym wyplula 188KM i 253Nm... W czerwcu bede robil uszczelniacze zaworow to wymienie kolektor ktory juz czeka. Spodziewalem sie gorszych wynikow... Ale jest calkie dobrze imo. Szkoda ze kolektor wydechowy baran tyle niutow zabiera.

Poniżej wykresik:

Obrazek

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 28 maja 2012, 14:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 259
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47DO1
Bloku masz kogoś od "gumek" bo jak co to znam warsztat który wymienia bez zdejmowania czapki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 1 czerwca 2012, 22:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
Od gumek? W jakim sensie? Chodzi o zakup?

BTW...okazuje się, że to nie koniecznie gumki a separator oleju jest nieszczelny i ładuje do kolektora olej. Ale to się okaże jak znajdę rozwiązanie nieszczelności tego gówna. Kolektor wymieniłem i dalej to samo ale są efekty zaciągania powietrza przez separator.

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 5 czerwca 2012, 22:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 259
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47DO1
Nie, chodzi o warsztat który je wymienia bez zdejmowania głowicy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 13 czerwca 2012, 17:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
Uporałem się...

...wymiana separatora oleju uleczyła wszelkie bóle. Aż jestem zdziwiony. Vanos cichy, nie gaśnie, nie faluje, nie puszcza chmurek...jakby więcej kunia... Zobaczymy jeszcze rano po dłuższym postoju. Ale póki co...jestem zadowolony. :-)

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 13 czerwca 2012, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 259
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47DO1
No i gitara. Naprawiłeś, więc możesz zacząć rozglądać się za 7-mką :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: bloku -->> E36 Coupe 328i
PostNapisane: 13 czerwca 2012, 18:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 224
Lokalizacja: Kaszuby
Moje BMW: brak
Kod silnika: AAH
No już od jakiegoś czasu spoglądam. Przeraża mnie tylko kwestia serwisowania e38. Z drugiej strony też żal mi teraz tej e36 - no chyba, że komuś podejdzie pod gusta to się rozstanę z nią na rzecz e38 lub S6 C4.

_________________
Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam. Zawsze jak przechodzę obok nich pytają czy mam jakiś problem?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL