BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 24 marca 2012, 20:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
powyżej moc trzyma do 4300obr u mnie do 3800obr... :/

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 24 marca 2012, 21:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
JeD napisał(a):
Jestem ciekaw właśnie jak to jest z tym turbo od 320d 150ps. Przecież robiąc program na 180 ps wiele również zależy od wtrysków, nie wspominając o sprzęgle i kole dwumasowym które muszą to wszystko przenieść. Myślałem co tu robić gdy moje turbo się skończy, ale sądze że po wsadzeniu gt1749v bezpieczna moc to ok 160ps, potem już wtryski nie wyrobią.


Samo z siebie sie nie skończy :) niema co prorokować :)
Sprzęgło masz takie samo co w 320d 136ps więc też wąskie gardło jakieś 360nm max...
A większe turbo to więcej powietrza, więcej niutonów i śmierć dla sprzęgła...
Sprzęgło zawsze można wzmocnić, ale to są dodatkowe koszta, lepiej sprzedać i zakupić 320cr.

To jak dobrze rozumuje to ten silnik 318d to to samo co 320d 136ps z tym że zamiast vp44 jest na cr...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 24 marca 2012, 22:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
jnx, mam ten sam problem :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 31 marca 2012, 20:28 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
w ramach ciekawostki :
http://www.forumbmwportugal.com/showthread.php?t=335


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 11:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
ale turbo dziura... masakra :) przy 2000obr jest 250Nm, co tam siedzi? GT22? :D

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, 14:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam ,trochę temat zastygł , nie było kiedy zrobić pomiaru... zresztą przed chciałem wszystko dobrze obadać i wyczuć całkowicie auto.

Przy wymianie turbinki stwierdziłem że mój filtr powietrza już trochę waży , i czas go wymienić.
Przez ostatnie parę dni jeździłem dalej na starym a w międzyczasie zamówiłem nowy przez internet.
Doszedł więc pomimo palmowej niedzieli wjechałem do garażu i wymieniłem filtr. Przy okazji sprawdziłem czy wszystko na swoim miejscu i czy gdzieś nie pojawiły się wycieki..... Wszystko cacy , poskładałem auto i dopiero wieczorem wyjechałem na mały test.

Na drodze okazało się że jest bryndza straszna , auto przy już 1500obr wpadało w tryb awaryjny i odcięcie paliwa , dopiero po ułamku sekundy znowu przyśpieszał i nagle znowu kapeć. Wszystko było ok od około 2300 obr.
W pełnym szoku wróciłem do domu i od razu zabrałem się za rozbieranie wszystkiego......
Nie było się do czego doczepić , wszystko ok , podpoiłem dis .. test turbiny Ok sztanga chodzi jak złotko.
Co jest grane . złożyłem wszystko i w drogę , po 200metrach dawaj do domu auto nie jedzie ...objaw jak wcześniej.

Siadłem sobie z fajką i myślę , co jest grane. Dobra rozbieram wszystko jeszcze raz , zakładam stary filtr , jadę auto zapierdziela. Tym razem niczego nie składałem a na drogę wziąłem jeszcze ten nowy . Zatrzymałem się na poboczu wkładam nowy ... test ,auto nie jedzie. Ponownie wciskam stary i wszystko jest ok.
Wróciłem do domu i złożyłem wszystko na starym filtrze.

Cała zabawa trwała z 3 h logowałem auto na różne sposoby szukając przyczyny. Znam te silniki na pamięć i nie sądziłem że rozłożę ręce przy swoim aucie.

Wnioski czysto teoretycznie .

Mapa doładowania zawiera przewidziane ciśnienia w pełnym zakresie obrotów. Więc nie jest tak że po wciśnięciu buta , komp od razu żąda max zadane ciśnienie i na nie czeka...... Nie jest też tak że im wcześniej wstanie tym lepiej.
Mapa obowiązuje obroty pośrednie i ciśnienie na nich , jeśli turbo zbyt szybko wstaje i nie jest to zgodne z mapą (mowa tu sporej odchyłce ) Wszystko rozbija się w ułamkach sekund ... mamy odczynienia z przeładowaniem podczas narastania ciśnienia , komp gwałtownie reaguje tnąc turbinę i ogranicza dawkę paliwa , jak parametr zejdzie do zadanego puszcza dalej i mamy narastanie "zębate" . Na przytkanym filtrze turbo wstaje wolniej i najwyraźniej mieści się w granicy tolerowanej przez soft. Z czystym filtrem narastanie jest zbyt gwałtowne i komp ostro reaguje..
Zmuszony zostałem założyć stary filtr , nowy założę przy strojeniu auta na hamowni , bez kolejnej edycji softu na czystym filtrze nie można jeżdzić ( turbina jest zbyt szybka a sterowanie podciśnieniowe zbyt wolne).

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, 14:27 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
właśnie się zastanawiałem czy nie lepiej było opanować to wszystko na sterowaniu servem ... zaleta : jest szybsze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, 16:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
TC, jest szybsze i precyzyjniejsze bardziej pasuje do takiej szybkiej turbiny.
Generalnie nie ma tragedi ...nowy program pod dane turbo . Będzie się trzeba pobawić od 2000obr w dół.
i pozwolić w programie więcej dmuchać na niskich obrotach , zresztą się zobaczy .
Robiąc program będziemy się opierać o mapę seryjną ciśnienia dla N47 i M47 TU2.
heko, TC, ... tunerzy którzy tu zaglądają , jakie jest wasze stanowisko ?
Jak to widzicie ? Moje przypuszczenia są teoretyczne , tutaj zaczyna się wyższa szkoła jazdy .
Dawać co kto wie, w tym zakresie bo może jestem w błędzie i nie chodzi o zbyt szybki przyrost ciśnienia ??

Jedno jest pewne cel zostanie osiągnięty, wyeliminowanie laga niemal do zera to kwestia czasu. Jest potencjał ku temu.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, 16:48 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
a masz może jakieś logi ???
za dużo powietrza wpada i dlatego tak się dzieje ... to tak samo jak zamkniesz programowo zaworek od egr a nie zmienisz odpowiedniej mapy , dzieje się dokładnie tak samo ... zbyt dużo dawka powietrza !!! i tyle ... bo nie masz trybu awaryjnego z racji przekroczenia maxymalnego ciśnienia , tylko bład z racji zbyt duzej ilości masy powietrza ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, 18:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
TC napisał(a):
. to tak samo jak zamkniesz programowo zaworek od egr a nie zmienisz odpowiedniej mapy



:szok:


Tzn, że takie programowe ograniczenie może pogorszyć zamiast pomóc?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, 18:27 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
jeśli zamkniesz go tylko zaworkiem ( nie mówię tu o DISie ) to bedzie wywalać tryb awaryjny , trzeba zrobić cos jeszcze ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, 18:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
TC, Ja miałem przez pewien czas po prostu odłączone podciśnienie, teraz mam ograniczony do 40mg/stroke.


Mam taki dziwny problem, z którym nie potrafię sobie poradzić... Jadę ze stałą prędkością, np. 80km/h ,3 bieg (przykład, bo zdarza się to na każdym biegu) Po wyrzuceniu na luz obroty delikatnie za falują na dole (750-850/900 )

I czasem mam wrażenie, że auto jakby miało "większego" laga z dołu... :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, 20:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
deejeys napisał(a):
TC napisał(a):
. to tak samo jak zamkniesz programowo zaworek od egr a nie zmienisz odpowiedniej mapy



:szok:


Tzn, że takie programowe ograniczenie może pogorszyć zamiast pomóc?


Programowe ograniczenie polega na tym że zmniejszona ilość spalin jest rekompensowana świeżym powietrzem...
Więc dlaczego ma być gorzej??
U siebie mam ustawione 87mg/stroke. Śmigam tak i uważam że jest ok...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 kwietnia 2012, 20:38 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
cały czas tłumaczę że nie jest mowa o zamykaniu disem tylko zmianą mapy zaworka egr :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 kwietnia 2012, 23:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Krzysiek, nadal masz dziurkę w przepływce? może zatkaj ją..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 kwietnia 2012, 12:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
jnx napisał(a):
Krzysiek, nadal masz dziurkę w przepływce? może zatkaj ją..


Nie mam dziurki bo przepływka mierzy dobrze .... turbo zbyt szybko wstaje i program widzi nieprawidłowość.
Ogarnie się wszystko wymaga czasu, którego niestety ciągle brak.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 kwietnia 2012, 15:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
nie no luzik ja wiem, tylko myślałem że nadal ją masz.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 23:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
TC napisał(a):
a masz może jakieś logi ???


Dzisiaj wygenerowałem sobie obraz pracy kluczowych parametrów na silniku.
Jestem bardzo zadowolony z wyniku.
Log dynamiczny od jedynki do czwórki (czwórka nie do końca bo prędkość szybko rosła a droga nie halo )
Przy okazji widać mapę chipsa jeśli chodzi doładowanie i cr. :hyhy:
Obrazek
Zwróćcie uwagę jak ładnie pokrywa się kształtem ,masa mierzona przez przepływomierz z ciśnieniem doładowania.
Większe ciśnienie =więcej powietrza =większy pomiar przez przepływkę.

Kolejny log tylko dla bieg3 i 4 .
3bieg od 1000obr (przyduszenie silnika i pełny but+bieg 4 w sprincie)
Obrazek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 12 kwietnia 2012, 09:54 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
Trochę pracy będzie przy mapie zaworka ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 13 kwietnia 2012, 09:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 159
Lokalizacja: suwałki
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: m57
Garaż: http:/bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114320
witam sam zastanawiam sie nad chipem swojej 5tki..posiadam 3.0diesel seryjnie 184konie i 390niutonu w manualu..
jednak mam samocod dosc krotko a dokladnie miesiac czasu..musze sie w niego w jezdzic i poznac sie na silniku.
no i 270tys przebiegu tez raczej za tym nie przemawia,chociaz z drugiej strony przejechalem juz prawie 2tys i ani grama oleju nie wziela..

fajnie by bylo miec ponad 220 koni i 500niutonkow

ahhhhh kusi;p

pozdrawiam

_________________
()()=[][]=()()


http:/bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114320


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL