BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 07:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 23:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
Przy obecnych cenach paliw diesel ratuje się tylko tym jak już --==Mały==--, wspomniał VATem. Każdy swoje chwali ja miałem diesla, mam benzynę i nie przesiadł bym się z powrotem na klekota tym bardziej nowszego.

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 23:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Wczesniej mialem 325 TDS w stanie znacznei lepszym niz srednia krajowa. Teraz mam 528i lpg w stanie bardzo fajnym. Genralnie TDS to diesel o zlej opinii ale mi nic drogiego sie nie posypalo. Spalanie przecietnie 10l, jedzilem na paliwach alternatywnych, wiec wychodzilem na swoje. Pompe mialem robiona przez poprzedniego wlasciciela, ale silnik nie sprawial wrazenia takiego, ktory moglby jezdzic az do znudzenia...

2.8, czyli forumowa legenda co prawda nie ma tego momentu co 3.0d ale tutaj uwage zwracalem na awaryjnosc i tendencje na rynku paliw. Auto eksploatuje srednio 3 lata, przez ten czas mam realna szanse na to ze sypnie sie kilka wtryskow, turbo, jakies czujniczki, pompa progowa i bede mial ze dwa razy zagadke pod tyluem "nie ma mocy". W 2.8 gdyby nie nieumiejetnie zalozony gaz to wymienilbym tylko termostat. Co prawda 528+ lpg wyjdzie drozej niz 530d, ale moze po prostu nie zetknalem sie z realiami poszukiwania dobrego diesla.

Duzego diesla zdecydowanie nie uwazam za bezsensownego. Sam wolalbym takim jezdzic, gdyby bylo mnie stac na wylozenie kilku patykow na naprawe, ale obecnie wole dobrze zagazowanego benzyniaka. Nic sie w nim nie dzieje- jezdze i jestem zadowolony. Pewnie 3.0d bylby lepszy niz tds, ale w tadku np wtryski naprawilem za grosze a w m57 musialbym przybulic. Co do nowoczesnych aut to na diesla na pewno bym sie nie odwazyl- jak bym mial wtrysk bezposredni to wolalbym na pb jezdzic i przelknac wieksze koszty paliwa niz przybulic za naprawe. Mowa o nalocie ok 30 tys w roku, bo tyle robie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 23:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Piekarz, :rotfl: Obecnie PB jest drozsza gdzies o 20 groszy od ON (jeszcze niedawno bylo odwrotnie). Niech diesel spali 3 litry mniej od benzyny co daje oszczednosc 17 zl na 100 km. Ktos robi 30k km rocznie co daje 5100 zl oszczednosci. Nadal nie widac roznicy? Tylko nie pisac o awariach diesla :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 23:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
styks, Jak kupiłem pierwszą benzynke to w tym samym czasie pojawiła się w domu rawka z salonu w dieslu. Ja robię prawie identyczne przebiegi co raw. W przeciągu 70 tyś padła turbina i uszczelka pod głowicą, nie wspominam już o takich rzeczach jak olej które są droższe do diesla (może komuś wyda się to śmieszne ale to też jest różnica). I jak mam nie pisać o awariach jak one są a ja w benzynie muszę zrobić vanos...

Auto mam już leciwe ale mimo tego jest tańsze i mniej awaryjne bo to co ja przy dystrybutorze wleje to nie muszę bulić na części i czekać na auto aż będzie naprawione.

aaa zapomniał bym, Moje spalanie:

320d - 7,8 l
328ci - 8,4 l

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Ostatnio edytowano 6 kwietnia 2012, 23:51 przez Piekarz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 23:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
Piekarz napisał(a):
W przeciągu 70 tyś padła turbina i uszczelka pod głowicą

czyli darmowa naprawa gwarancyjna

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 23:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
AD/HD, niestety nie :P auto już pogwarancyjne. Gwarancja skończyła się 3 miesiące przed awarią.

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 07:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
Piekarz napisał(a):
328ci - 8,4 l
:zdziwko:

Rispekt :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 08:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Hubson napisał(a):
Na youtube był filmik jak gościu w n42b20 ma spalanie 4,8-5L przy 80-100km/h :luka:


Tylko ze N42B20 do bezawaryjnych benzyn nie należny, wiec można porównać z dieslem, mało pali a odbija się to na awariach

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 08:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
GP-T1000 napisał(a):
Hubson napisał(a):
Na youtube był filmik jak gościu w n42b20 ma spalanie 4,8-5L przy 80-100km/h :luka:


Tylko ze N42B20 do bezawaryjnych benzyn nie należny, wiec można porównać z dieslem, mało pali a odbija się to na awariach
Z tym się zgodzę, jednak i tak naprawy tańsze od diesla a spalanie takie samo :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 09:00 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Posty: 763
Garaż: było: E39 525TDS, E39 528i, E46 330Ci, E39 M5
AD/HD napisał(a):
bo to jest tak- przewaznie na temat nieoplacalnosci dizla wypowiadaja sie uzytkownicy starszych benzyn
bo dziadek wujka kolegi mial lagune albo audi 2.5tdi co majatek w niego wlozyl, a ten sie sypal
co dizla w zyciu nie mieli, ale nie lubia, bo dizle w pole
tak bo tak i tak ma byc kropka


Jeśli "piłeś" do mnie (bo ja akurat przytoczyłem przykład Laguny i Audi) to doczytaj dokładnie, co pisałem :) W żadnym z tych przypadków nie przywoływałem problemu z awaryjnością. W przypadku Audi uznałem, że nie satysfakcjonuje mnie spalanie w stosunku do tego, co auto oferuje, natomiast w przypadku brata Laguny podważyłem sens jeżdżenia Renault i w bardzo krótkim czasie namówiłem go na zakup BMW (nota bene rozważany dość poważnie był zakup 3.0d).

Co do tematu, to wydaje mi się, że dyskusja nie poszła w złą stronę i nie wywołuje zbędnych, negatywnych emocji.

Pozdrawiam.

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 09:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
nuhi, nie, nie absolutnie nie pilem- akurat audi i laguna to sa njgorsze przypadki dizli chyba na swiecie, kilka razy slyszalem zle opinie i dizlu- bo ktos tam mial lagune i on juz tez dizla nie chce widziec.
sporo lat jezdze bezawaryjnie dizlami, ale trzeba podkreslic w zyciu nie mialem opla, forda, reno, pezota itp- jezdzilem tylko mercedesami, vw i bmw- byc moze dlatego takie moje dobre zdanie na temat tych silnikowa- poprostu nigdy sie nie zawiodlem, kilka osob z pb mialo wieksze problemy niz ja z on.

Hubson napisał(a):
Z tym się zgodzę, jednak i tak naprawy tańsze od diesla a spalanie takie samo :D

a wez no gosciu depnij, jazda z gory na luzie sie nie liczy.
Thomas kiedys ladnie napisal- jak mial 330ci to jechal stowka na autobanie, zeby spalanie go nie zabilo, teraz ma dwulitrowego dizla o podobnej mocy- jedzie ponad 200 i spalanie ma gdzies :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 09:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 37
Moje BMW: RS 2000
mnie bawi hipokryzja tych, którzy nabijają się z jeżdżących na LPG :) mówią, ze gaz dla biedaków itd. a sami śmigają audiczką tedeiczką i wszędzie wychwalają że bierze im 5l/100 i nic innego nie chcą bo nic nie jest tak ekonomiczne ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 09:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Diesel nie opłaca się z powodów jakie już tu wymieniono

1. Przykład nowego auta jeżeli diesel jest droższy średnia przelotu na osobę to pewnie z 15-20k rocznie to trzeba parę latek pojeździć aż wróci nam się sam koszt zakupu diesla a tekst, że potem go drożej odsprzedam to sorry ale nie wiem co będzie jutro ( jak wies co będzie za pare lat czemu nie wygrasz jutro w totka i nie kupisz astona martina V12 ???? ) a ktoś tu filozofuje co będzie za kilka lat skąd masz pewność, że odsprzedaż drożej skoro powoli trend wraca do PB obecnie na rynku????

2. Przypadek 10 letniego diesla określę krotko i rzeczowo 3 -4 letnie bmw z dieslem w reichu ma już 200 tysięcy 10 lat później w Polsce ma już tylko 150 tysięcy a przecież wszyscy to kupują bo dużo jeżdżą i taką sentencją określę sens zakupu ponad 10 letniego diesla

Diesla zabija obecnie nie tyle może co awaryjność bo jak ktoś tu mądrze ujął nowe benzyny powoli nie będą lepsze ale to, że ropa dogoniła cenę PB a kiedyś była sporo tańsza do tego nowoczesne diesle nie zniosą jazdy na opale czy innym syfie niestety. Mimo, że nie lubię lpg to prawda jest prosta najoszczędniejszym wyjściem jest zakup PB i dołożenie LPG zwłaszcza, że wiele aut ma już dzisiaj w momencie zakupu instalacje i to coraz częściej sekwencyjną, gdzie najwyżej coś poprawimy i śmiga się za groszowe sprawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 09:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
AD/HD napisał(a):
a wez no gosciu depnij, jazda z gory na luzie sie nie liczy.
Już nie depnę :(
AD/HD napisał(a):
Thomas kiedys ladnie napisal- jak mial 330ci to jechal stowka na autobanie, zeby spalanie go nie zabilo, teraz ma dwulitrowego dizla o podobnej mocy- jedzie ponad 200 i spalanie ma gdzies :P
Przy 200 paliła nieco ponad 10L :cwaniak:
Teraz przy 2.8 już nie jest tak bajecznie (jeśli chodzi o spalanie :rotfl: )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 09:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
Zdzira 850I napisał(a):
to sorry ale nie wiem co będzie jutro

to co sie stalo z cenami jest u nas ewenementem- fakt, sytuacja na rynku samochodow uzywanych napewno sie zmieni, ale przed tym to bylo pewne jak smierc i podatki, ze dizel lepiej trzymal cene, nie trzeba bylo byc jakims utalentowanym jasnowidzem. malo tego- nie trzeba bylo rowniez byc jasnowidzem, zeby wiedzies, ze samochod z dizlem sprzeda sie duzo szybciej niz jego brat na pb.
ja to trafnie przewidywalem przez tyle lat- moze jestem nastepnym Nostradamusem :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 09:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Hubson napisał(a):
Teraz przy 2.8 już nie jest tak bajecznie (jeśli chodzi o spalanie )


Ale cala reszta oprócz spalania super? Heh mam to samo, przestaw się spalaniem z 1,9 TDI na M54B30 :wsciekly: ale cala reszta :serce: :D

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 09:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
GP-T1000 napisał(a):
Ale cala reszta oprócz spalania super?
Tak, cała reszta zaje :cenzura: a :oczami:
GP-T1000 napisał(a):
przestaw się spalaniem z 1,9 TDI na M54B30 :wsciekly: ale cala reszta :serce: :D
Podobnie mam 4-8L/100km w n42b20 i... 14-18L/100km w m52tub28 :zdziwko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 09:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Hubson nie wiem jak Ty jeździsz albo napraw auto bo mi M3 bardzo rzadko pali 16L średnie spalanie to około 13-14L przy dynamicznej jeździe takiej jak chce bez zamulania a zamulając 11L więc coś jest nie tak zwłaszcza,że 2.8 to dużo oszczędniejszy silnik niż s54 chyba,że masz automat to spalanie może być na poziomie M3 ale i tak nie 18L.
Mojemu ojcu A8 4.2 quattro automat pali w mieście przy normalnej jeździe 15-16 więc jak trzeba jeździć 2.8,żeby spaliło więcej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 09:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
--==Mały==-- napisał(a):
Hubson nie wiem jak Ty jeździsz albo napraw auto bo mi M3 bardzo rzadko pali 16L średnie spalanie to około 13-14L przy dynamicznej jeździe takiej jak chce bez zamulania a zamulając 11L więc coś jest nie tak zwłaszcza,że 2.8 to dużo oszczędniejszy silnik niż s54 chyba,że masz automat to spalanie może być na poziomie M3 ale i tak nie 18L.
Mały Ty masz już którąś Mkę z kolei, któreś 330Ci... u mnie było 316, 318, teraz 328... Mam nadzieję, że nie muszę dalej tłumaczyć :) Z pewnością za rok moje 328 będzie jarać już 9-10 ;)
--==Mały==-- napisał(a):
Mojemu ojcu A8 4.2 quattro automat pali w mieście przy normalnej jeździe 15-16 więc jak trzeba jeździć 2.8,żeby spaliło więcej?
Kto mówił o normalnej jeździe? :D
Mój natomiast gdyby miał M3 spaliłby 6L/100 :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 10:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1174
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
Najważniejsze żeby wszyscy byli zadowoleni a czym jeżdżą to już ich wybór ;)
Wiadomo, że nikt nie kupuje słabego diesla żeby cieszyć się z osiągów i mocnej benzyny żeby mieć frajdę z małego spalania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL