BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 09:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 20:53 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
przy 130 w peugeocie to jak przy 190 w golfie :P czyli zero reakcji na gaz. Vw po chipie, więc na brak mocy nie narzekałem ;) tak jeszcze dodam doświadczenia z dieslem. W zimie odpalał przy mrozach -20 bardzo opornie i dopóki się nie zagrzał to była 1/4 mocy, także kolejny minus.

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 20:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: Seat
Kod silnika: Ibiza
damianRC napisał(a):
barthezz2 napisał(a):
Miałem Tdi zeswapowane (130KM zrobione na 175KM) !


Chyba zchipowane :)


Jazda mocnym dieslem z duża wartością NM też daję niezła frajdę. ;)



Mylisz sie - chip był owszem ale nie tylko chip.

Fmic ARL
Dolot z nierdzewki
wydech przelotowy.

jeżeli ogarniasz VW to powienieneś wiedzieć że z seryjnego 130KM nie zrobisz 175KM samym Chipem chyba że Chip albo Box z allegro bo tak ci napisali :D

_________________
był :
Golf 3 1.9TDI ASZ 130KM/310NM / 174.5KM/382NM - ET@15,6
BMW E36 Compact 328 193KM/280NM/ 213,2KM/275NM - ET@14,56
Golf 2 1.8T 180KM/235NM / 310KM/410NM - ET@12,81
Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 130KM/310NM / 405/720NM+NX- ET@ 11.91
Seat ibiza 6k 4x4 1.9TDI 420KM/750nm ET@ 11.40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 20:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
barthezz2, swap to zmiana silnika, a nie zrobienie dolotu i przelotowego wydechu :) Przynajmniej w BMW

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 21:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
barthezz2, ale swap oznacza zmiane silnika :P

edit: Hubson mnie ubiegl.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 21:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
barthezz2 napisał(a):
dla mnie "praktyka" to własne doświadczenie a nie przez kogoś tymbardziej mój obecny samochód który może zniesmaczyć (ale to niestety pozostałość po poprzednim właścicielu ) zresztą z kupnem starego diesla jest jak z kupnem starej benzyny nie ma reguły dlatego podchodze do tematu że wie sie co ma i wtedy można mówić o oszczedności benzyna/diesel co do nowych aut bym sie kłócił tymbardziej bo w wiekszości nowych benzyn masz Turbin a wiec wiecej NM = problem z dwumasem/sprzegłem + oczywiście Turbiny .

Miałem Tdi zeswapowane (130KM zrobione na 175KM) które było wsadzone nogą i było sporo problemów z nim (ale nie z samym silnikem tzn. sprzegło , turbina itp.) a i tak jeździłem prawie 2x wiecej niż moim Compactem 2.8 z którym nie miałem w ogole problemów praktycznie bo palił 7L wiecej do tego droższego paliwa tyle że ja robie 3-4tyś km miesiecznie wiec koszty paliwa są dla mnie znaczące - co innego jak bym robił 1000km miesiecznie.

A żeby nie było zaraz że rzesza BMKARZY mi napisze że 2.8 miałem więcej frajdy z jazdy to TDI także mi dawało kupe frajdy !


Nikt mi nie przetłumaczy, że kupno używanego turbodiesel'a jest tak samo ryzykowne i przewidywalne co do późniejszej eksploatacji jak używanej wolnossącej benzyny. Twoja praktyka pokazuje, że przy OSTREJ jeździe faktycznie różnice w spalaniu robią się większe. Co do nowych aut, to masz rację, turbobenzyny to już też nie to samo co stare motory wolnossące. Co do Twojego kompakta to wielu uważa, że był to Twój najlepszy samochód, najmniej problemowy i nawet mimo spalania nie wyszedłby Cię drożej, wbrew pozorom, bo najprawdopodobniej byś nim śmigał bezawaryjnie do dziś, a jak jest z trwałością diesel'a R4 zrobionego na około 200ps lub więcej to każdy wie. Kwestii wstawienia LPG, która by już w ogóle wyniosła go wysoko w kategorii koszty eksploatacji/osiągi/frajda nie będę wałkował, bo nienawidzisz z tego co wiem gazu.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 21:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: Seat
Kod silnika: Ibiza
Hubson napisał(a):
barthezz2, swap to zmiana silnika, a nie zrobienie dolotu i przelotowego wydechu :) Przynajmniej w BMW


hmmm ja napisałem że było zeswapowane a w nawiasie zrobione z 130 na 175 także w czym problem ? akurat swapy silnikowe to ja mam ogarnięte bo miałem 3 samochody z nieorginalnymi silnikami....

jedynie mogłem dopisać że miałem wrzucone to do golfa 3 ( silnik z Octavi na pompowtryskach) ale nie chciałem sie zagłębiać w szczegóły bo nie jestem na Forum VW tylko BMW także dla wiekszości terminologia bedzie nieznana albo niechciana

_________________
był :
Golf 3 1.9TDI ASZ 130KM/310NM / 174.5KM/382NM - ET@15,6
BMW E36 Compact 328 193KM/280NM/ 213,2KM/275NM - ET@14,56
Golf 2 1.8T 180KM/235NM / 310KM/410NM - ET@12,81
Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 130KM/310NM / 405/720NM+NX- ET@ 11.91
Seat ibiza 6k 4x4 1.9TDI 420KM/750nm ET@ 11.40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 21:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
barthezz2 napisał(a):
damianRC napisał(a):
barthezz2 napisał(a):
Miałem Tdi zeswapowane (130KM zrobione na 175KM) !


Chyba zchipowane :)


Jazda mocnym dieslem z duża wartością NM też daję niezła frajdę. ;)



Mylisz sie - chip był owszem ale nie tylko chip.

Fmic ARL
Dolot z nierdzewki
wydech przelotowy.

jeżeli ogarniasz VW to powienieneś wiedzieć że z seryjnego 130KM nie zrobisz 175KM samym Chipem chyba że Chip albo Box z allegro bo tak ci napisali :D


Miałem na myśli to, że swap to zamiana silnika na inny........ A w Twoim przypadku raczej tego nie było.

1. Nie interesuje się chipami z allegro, a ilość mocy/momentu badam na hamowni, a nie posługuje sie danymi z ogłoszeń.

2. 175km samym chipem może nie , ale granica 160km jak najbardziej można uzyskać tylko z chipa w vagowskim 1.9tdi 130km.

3. ZPoza tym w dieslach raczej jaram sie NM , a nie mocą ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 21:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
styks napisał(a):
barthezz2, ale swap oznacza zmiane silnika :P

edit: Hubson mnie ubiegl.



Ty tez mnie ubiegłeś :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 21:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
A Waszym zdaniem od jakiś przebiegów rocznie powinno się/opłaca się posiadać diesla?

Wg mnie tak z minimum 40-50 tys. trzeba rocznie pokonywać km, żeby miało to jakiś sens.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 21:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: Seat
Kod silnika: Ibiza
damianRC napisał(a):

Miałem na myśli to, że swap to zamiana silnika na inny........ A w Twoim przypadku raczej tego nie było.

1. Nie interesuje się chipami z allegro, a ilość mocy/momentu badam na hamowni, a nie posługuje sie danymi z ogłoszeń.

2. 175km samym chipem może nie , ale granica 160km jak najbardziej można uzyskać tylko z chipa w vagowskim 1.9tdi 130km.

3. ZPoza tym w dieslach raczej jaram sie NM , a nie mocą ;)


no to było trzeba zobaczyć w podpisie że w golfie 3 to miałem w którym nie było 130KM. moc była sprawdzana na hamowni także to nie było wróżenie ile daje wstawienie IC + przelotu + chip . a momentu było ponad 380 także też nie mało

_________________
był :
Golf 3 1.9TDI ASZ 130KM/310NM / 174.5KM/382NM - ET@15,6
BMW E36 Compact 328 193KM/280NM/ 213,2KM/275NM - ET@14,56
Golf 2 1.8T 180KM/235NM / 310KM/410NM - ET@12,81
Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 130KM/310NM / 405/720NM+NX- ET@ 11.91
Seat ibiza 6k 4x4 1.9TDI 420KM/750nm ET@ 11.40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 21:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
KaroleK napisał(a):
A Waszym zdaniem od jakiś przebiegów rocznie powinno się/opłaca się posiadać diesla?

Wg mnie tak z minimum 40-50 tys. trzeba rocznie pokonywać km, żeby miało to jakiś sens.



Moim zdaniem dużo zależy od pojemności silnika diesla jakiego mamy i od tego gdzie i ile mniej więcej jeździmy < czy większość to trasa czy miasto> :) I czy to duże miasto z korkami, czy jakieś małe miasteczko i itp.

Moim zdaniem diesel się opłaca przy już około 20-25 tys rocznie, choć niektórzy kupują diesla i robią nim 5 tys km ciagu roku :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 21:21 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
barthezz2 napisał(a):

no to było trzeba zobaczyć w podpisie że w golfie 3 to miałem w którym nie było 130KM. moc była sprawdzana na hamowni także to nie było wróżenie ile daje wstawienie IC + przelotu + chip . a momentu było ponad 380 także też nie mało



Przecież nie napisałem, że to było wróżenie.

Zresztą ten temat to rzeka, niebawem chyba zostanie zamknięty. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 21:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: Seat
Kod silnika: Ibiza
damianRC napisał(a):
KaroleK napisał(a):
A Waszym zdaniem od jakiś przebiegów rocznie powinno się/opłaca się posiadać diesla?

Wg mnie tak z minimum 40-50 tys. trzeba rocznie pokonywać km, żeby miało to jakiś sens.



Moim zdaniem dużo zależy od pojemności silnika diesla jakiego mamy i od tego gdzie i ile mniej więcej jeździmy < czy większość to trasa czy miasto> :) I czy to duże miasto z korkami, czy jakieś małe miasteczko i itp.

Moim zdaniem diesel się opłaca przy już około 20-25 tys rocznie, choć niektórzy kupują diesla i robią nim 5 tys km ciagu roku :D


ja sie pod tym podpisuje bo tak naprawde głównie zależy od tego ile jeździmy i jak i wtedy przekalkulować czy warto pchać sie w Diesla. ja robie koło 30Tys rocznie dla własnej przyjemności (do pracy mam służbowy) i poprostu Diesel Mnie sie opłaca pomimo wkładania kupe kasy na modyfikacje - albo własnie dlatego że poprzez oszczędność na paliwie mam na modyfikacje :)

_________________
był :
Golf 3 1.9TDI ASZ 130KM/310NM / 174.5KM/382NM - ET@15,6
BMW E36 Compact 328 193KM/280NM/ 213,2KM/275NM - ET@14,56
Golf 2 1.8T 180KM/235NM / 310KM/410NM - ET@12,81
Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 130KM/310NM / 405/720NM+NX- ET@ 11.91
Seat ibiza 6k 4x4 1.9TDI 420KM/750nm ET@ 11.40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 21:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 218
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e36 325 td
Kod silnika: M51D25
Jasne że przy 200 tyś nie trzeba robić turbiny, ale powinno się i takie są zalecenia. Można jeździć do czasu aż turbo padnie i mamy nie regeneracje a odbudowę lub kupno nowego turbo. Rozrządu też nie trzeba wymieniać, można śmigać aż strzeli ale to chyba nie o to chodzi w dbaniu o auto. jiGsaw co do mojego auta to pali 8-9 czyli jest to < 10 (i jest to spalanie po mieście podobno na trasie można zejść do 6-7 ale nie sprawdzałem nigdy). Ale masz racje uważam że jest to duże spalanie jak na 115 km. Jeżeli 2.8i pali 11 litrów w mieście to muszę przyznać że ten silnik jest mistrzem oszczędności i stosunku spalania do mocy. Tak czy inaczej jak dla mnie duże diesle mają sens. Sam chętnie bym kupił 3.0 d ale właśnie ze względu na spalanie bardziej skłaniam się ku 2.0d lub 1.9 m-jtd. Oczywiście są nieudane konstrukcje jak np. 2.5 tdi v6 150 km ale to nie zmienia mojego zdania :).

_________________
http://www.myspace.com/1p2mc
http://www.myspace.com/goryl1p2mc
Z-A-P-R-A-S-Z-A-M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 22:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: 3CITY
Moje BMW: e46T
Kod silnika: m57+
elviss napisał(a):
Moim zdaniem najwazniejszy jest stan auta ,jak sie kupi złom to zawsze są koszty.


x2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 7 kwietnia 2012, 23:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Ktoś tu pisał, ze na trasie jest podobna ekonomia... No ludzie ciekawe czemu nie ma sprintera z 328i pod maska? To by dopiero był eko drajwing! Ehhh ;)


Każdy ma swoje zdanie i nikt tu nikogo nie przekona. Ktoś pisał o spalaniu 320d powyżej 10 litrów... Śmiech na sali. Nigdy nie udało mi sie takiego spalania osiągnąć (nie mówię to o chwilowym, tylko średnim na 100km ) wg mnie coś z tym autem było nie tak albo totalny but w podłogę cała drogę... Ale kto tak podróżuje ? Chyba tacy którzy juz wykupili kwatery na cmentarzu, bo Polska to nie kraj bezpiecznych dróg.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 07:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
co do turba:jezeli turbina jest schladzana po ostrej jezdzie i nie palowana na zimnym to polata dlugie dlugie tysiace....kazda(w dieslu,niewiem jak w benzynie)mam nalatane w vw lt 400 000tkm i turbina od nowosci nie dotykana i dalej pogwizduje jak na poczatku...Jezeli ja mialbym kupowac to wolalbym kupic uzywanego diesla z pewnych rąk-tzn zaplacic wiecej za samochod z pewnym przebiegiem.nie z komisu w polsce,raczej Poland do zakupu odpada-masa syfu.
bmw tez ma 290 000tkm i podejrzewam ze turbawka nie dotykana,ciagnie jak wsciekla.
Wszystko zalezy od kondycji auta jakie nabedziemy,a przewaznie TANIO=DROGO.

_________________
Moja buma: viewtopic.php?f=6&t=73243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 07:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
deejeys napisał(a):
Każdy ma swoje zdanie i nikt tu nikogo nie przekona. Ktoś pisał o spalaniu 320d powyżej 10 litrów... Śmiech na sali. Nigdy nie udało mi sie takiego spalania osiągnąć (nie mówię to o chwilowym, tylko średnim na 100km ) wg mnie coś z tym autem było nie tak albo totalny but w podłogę cała drogę... Ale kto tak podróżuje ? Chyba tacy którzy juz wykupili kwatery na cmentarzu, bo Polska to nie kraj bezpiecznych dróg.


w 320d 136 KM nie wiem jak trzeba gnieść żeby powyżej 9 wzieła. 10 litrów to nie realny wynik no chyba że ktoś używa tylko jedynki

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 07:43 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
Większość przytoczonych tu przykładów dotyczy e46, e39 albo e38. Wiemy, że te auta mają już swoje lata i swoje nalatane i kupienie takiego auta z oryginalnym, a nie licznikowym przebiegiem poniżej 200k km graniczy z cudem i to zarazem w benzynie, a tym bardziej w dieslu- także ludzie opamiętajcie się, bo nikt mi nie powie, że zakup takiego używanego turbodiesel'a będzie tak samo ryzykowny i bezstresowy w późniejszej eksploatacji jak używanej benzyny.
Co do opłacalności to jak już pisałem wyżej rocznie robię blisko 40k km i po przeliczeniu kosztów, powiem krótko- nie będzie mnie stać na eksploatacje diesla, przy tych przebiegach. Pracuje za granicą dokładnie w NL, gdzie mam wielu znajomych polaków, którzy jeżdżą/ jeździli dieslami różnych marek, gdybyście wiedzieli ilu z nich stanęło na trasie w połowie niemiec tymi swoimi dieslami bez możliwości uruchomienia pojazdu to co niektórzy by zmienili zdanie co do tańszych kosztów diesla. Doszło holowanie, potem naprawy liczące w tys. zł. I powiem na koniec jeszcze jedno- co innego kupić nowego diesla i cieszyć się z jego bezawaryjnej jazdy do 150k km i sprzedać potem nam na forum jako oczywiście igły, a co innego zakupić taką używaną igłą w dieslu i czekać kiedy coś padnie, a na przykładach modeli jakie tutaj przytaczamy w dieslach jest co się zepsuć, gdzie w PB nie za bardzo.
Smacznego jajka życzę Wszystkim!

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 8 kwietnia 2012, 08:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
rafix, dobrze prawi !! Polać mu :)

Zakup używanego benzyniaka jest zdecydowanie mniej ryzykowny od używanego diesla. Do diesla droższe części, ale to są silniki, na które trzeba uważać. W benzyniaku niema co się zepsuć tak naprawde. Wiadomo, że z czasem mogą zacząć świrować sony, krokowy, przepustnica itd. Ale to się tyczy każdego silnika (w dieslach EGR), normalne zjawiska :)

Zauważcie, napewno spotkaliście wśród znajomych... Takich, którzy załatwiają sobie tańszą rope :) Jeżeli diesel jest taki ekonomiczny, to po co jeszcze oszczędzać na paliwie, i kupować go 1zł taniej? Przecież jak spali 6l/100km to jest to 6zł róznicy na 100 kilometrach :D Ja tam lałem tylko ultimate i nigdy nie słyszałem, że pompa paliwa nie wyrabia, że wtryski leją czy coś takiego.

Kilka stron temu napisano, że w e46 diesle są tańsze od benzyny.
Kiedyś.... lata świetlne wstecz.. w 1998 roku czy 1999 takie BMW e46 320d jak wyjeżdzało z fabryki, tez pewnie było droższe o te 18 tys. od BMW e46 320i... obecnie po 13-14 latach, za takiego benzyniaka trzeba zapłacić z 2-3 tys drożej niż za ropniaka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL