BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M52B28 - silnik nie zapala/gaśnie
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 17:16 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Witam!

Przeglądałem tematy i nie znalazłem rozwiązana problemu. Na wjazd na kompa muszę czekać 3 dni (koleś czeka na przewód), dlatego jeszcze nie mam diagnozy.
Potrzebuję w między czasie kilka informacji jak wstępnie zdiagnozować auto.

Samochód chce zapalić, ale w momencie gaśnie. Jak dodam gazu odpala od razu, ale jak puszczę zgaśnie. Trzymając gaz przy zapalaniu i później jeśli go nie puścimy silnik pracuje. Można wchodzić na jakie się chce obroty (np. biegu jałowego) i jest wszystko OK, ale puszczamy gaz i w momencie jest martwy. Przyśpieszenie OK.
W grudniu robiłem diagnostykę, bo gasł i nie chciał zapalać i wymieniłem czujnik wału na VDO-Siemens.
Jak odepnę przepływkę, to silnik zaczyna chodzić bardzo nie równo, czyli wnioskuję, że ona jest ok.
Zastanawiam się co jest grane, bo dzień wcześniej jeździłem samochodem i wszystko było OK.
Miał ktoś może taki problem? Ewentualnie co można sprawdzić?

Pozdrawiam

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36p M52B28 - silnik nie zapala/gaśnie
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 17:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
sprawdz silniczek wolnych obrotów ,a najlepiej wyjmij go i umyj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - silnik nie zapala/gaśnie
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 17:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Napisz skąd jesteś to może nie będziesz musiał tak długo czekać ;).

Jak dla mnie to wygląda na dziure w dolocie ;]. Oglądałes dokładnie całe węże od dolotu ? ale tak na prawde dokładnie ... bierzesz w rękę odginasz i tam gdzie nie widzisz to centymetr po centymetrze szukasz szparki by wetkać paluchy :hyhy: . Szybką metodą na lokalizacje nieszczelności jest wdmuchanie dymu z fajki :D.

Jak jesteś z moich okolic i nie możesz jechać to dajesz na paliwko i podjade ;). Ale jak dla mnie 90% nieszczelność

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - silnik nie zapala/gaśnie
PostNapisane: 10 kwietnia 2012, 19:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Jakieś 15km od Bielska mieszka, to za daleko.
Właśnie tak myślę, czy to nie dziura, bo kun pełno w moich okolicach jest i widać, że na silnik włażą, ale dziwne, że w nocy jeszcze jeździłem, a później od razu auto zaczęło świrować.
Przejrzę jutro, albo w czwartek, czy mi czegoś nie pogryzła. Z góry wszystko OK.
Kurna tam pod kolektor ręki nie można wsadzić.
Właśnie bez krokowca powinno auto palić, a u mnie jest faktycznie tak jakby nie było totalnie wolnych obrotów. Zapala tylko z gazem i jak go puścisz to nawet wahnięcia nie ma tylko od razu gaśnie.
W którym miejscu krokowiec jest wpięty w zasilanie?

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - silnik nie zapala/gaśnie
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 07:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Jak będziesz sprawdzać dolot to odkręć obudowę filtra znacznie ci to ułatwi zabawę a to tylko 2 śruby. Uważaj na oring w obudowie filtra ten w który wchodzi przepływka aby nie wypadł.

Co do krokowca trzeba mieć małe łapki aby go odpiąć wtyk jest przy samym krokowcu (mi się udało).

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - silnik nie zapala/gaśnie
PostNapisane: 14 kwietnia 2012, 11:53 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Diagnostyka zrobiona i zero błędów.
Tylko przepływka wyskakuje co jakiś czas.
Czy ona może mieć wpływ na to, że silnik na wolnych obrotach od razu gaśnie?
Ewentualnie może jakiś bezpiecznik?

---edit--- 22.04.2012r

Samochód stał tydzień, bo nie miałem kiedy się tym zająć.
W dniu dzisiejszym odpalił bez problemu. Możliwe, że coś po prostu zawilgło, bo wcześniej auto stało długo z wyciągniętymi lampami.
Zaraz zabieram się za sprawdzeni wszystkich połączeń, itp. no i mam nadzieję, że błąd nie wróci (prawdopodobnie było coś z silniczkiem krokowym).

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - silnik nie zapala/gaśnie
PostNapisane: 21 marca 2013, 21:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 111
Lokalizacja: Międzychód/PMI
Moje BMW: e34 535i
Kod silnika: m30b35
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106365
Podpinam się do tematu ten sam problem tylko po swapie z m30b35 na m52b28 auto zapala tylko na gazie po odpuszczeniu momentalnie gaśnie . pod kompem była 2 razy i nie pokazało błędów. podmieniana była : przepławka silnik krokowy czujnik położenia wału sondy ok szczelność sprawdzona i niz zero efektów . dlatego zabrałem się za podmianę całej instalacji wraz z wszystkimi potrzebnymi czujnikami od m52b20 wraz z komputerem od m52b20 bez imo.(przed rozebraniem auto 100% jezdne )
i moje pytanie dla tych którzy wiedzą coś na ten temat czy na komputerze od m52b20 ''jeśli'' zapali auto straci moc czy potrzebne jest wgranie nowej mapy paliwa ? czy w razie co pod tą instalację od b20 mogę wpiąć komputer od b28. jakie są koszty wgrania nowej mapy ? Pozdrawiam

_________________
Obrazek

GALERIA http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106365


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL