Dzieki informacji od kolegi, że czyścił mu kiedyś mechanik dolot postanowiłem przyjrzeć sie sprawie. Odkręciłem AGR żeby sie przygotowac na ewentualne czyszczenie w wolnej chwili ale to co zobaczyłem zmusiło mnie do działania od razu A wiec po odłączeniu rury od intercoolera -chyba (taka srebrna) zobaczyłem coś takiego Na czerwono zaznaczyłem zarys przekroju i nierówną kreską zarys nagaru-
http://www.mfoto.pl/show.php?id=436841
Poszedłem za ciosem i wymontowałem AGR- troszkę sie przeraziłem że niby za filtrem powietrza coś takiego może być...
http://www.mfoto.pl/show.php?id=436848 totalny syf syf i jeszcze raz syf!!!
Ale widok przekroju za EGR -to jest chyba ten dolot choć fachowcem nie jestem więc sie nie znam- był katastroficzny
http://www.mfoto.pl/show.php?id=436853 KA-TA-STRO-FA
Wyczyścilem resztki ze środka odkurzaczem wybrałem.
Efekt jest taki ze:
- Przez 15 minut nie chciał odpalić tak coś lekko niby łapał i tylko niebieskawy dym z rury szedł
-Odpaliłem i domu nie widziałem ale po 5 sekundach sie unormowało Very Happy
- Przejechałem sie i powiem wam ze nie to auto. Nie ma turbo dziury jadąc np na 2 biegu 40 i nagle wciskam gaz... najzwyczajniej idzie!!
-Pomiar na IV biegu od 80-120 poprzednio miałem 7,7- 7,9 sekundy ...teraz też po 4 pomiarach 7.2 ale co ciekawsze jak przy 80 jadąc chwilę duszę gaz nie ma chwili wahania!!!!
Znalazłem chyba moje zgubione koniki
zamierzam troszkę takich głupot porobić i kulnąc sie na hamownię jeszcze raz (poprzednio wykazało tylko 126PS)
Po prostu operacja udana i warto przeczyścić ale.... jak przeczyściłem ten dolot na początku to poświeciłem latarka i zauwazyłem ze wnętrze nie lepsze- kolosalny osad tego mazutu. Mam wiec pytanie do bardziej zorientowanych...
CZY TO CO JEST ZA AGR TEN DOLOT CAŁY MOZNA ROZEBRAC I WYCZYSCIC DOKŁADNIE? I co ważniejsze - jakieś porady przy rozbiurce macie?
Na RealOEM to jest pod tą przykrywką plastykową z paskami
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
Sam na oślep poszalałem ale dalej sie boję to nie robota dla informatyka
