BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 07:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zmiana oleju z 10W/40 na 5W/40
PostNapisane: 30 lipca 2007, 13:04 
Witam wszystkich fanatyków i sympatyków marki BMW.
Mam do Was takie pytanie kupiłem BMW E36 316 i poprzedni właścicel jeździł na oleju 10W/40 czy mógł bym zmienić go na 5W/40 bądź 0W/30 oczywiście wiem że zmienić zawsze mogę tylko co z silnikiem, nie chciał bym go tą wymianą zniszczyć. Dodam że jak narazie oleju silnik nie bieże. :) Tak wogóle to zastanawiam się nad castrolem EDGE 5W/40.
Co o tym sądzicie?


Ostatnio edytowano 30 lipca 2007, 13:31 przez ahmedbabca, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2007, 13:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Ogólnie:

- Jeśli było jeżdżone na 10w/40 nie radziłbym zmieniać na 5w,bo pełny syntetyk ma właściwości płuczące - wymywa nagary z silnika więc mógłybyś go tą wymianą rozszczelnić,w tym wypadku bez różnicy jaki masz silnik czy m40 czy m43.Był lany 10w/40 i taki bym zostawił.

-W przypadku silnika m40 jeśli nie ma "klekotania" i wszystko jest oka też 10w/40 bym zostawił.Choć zalecany jest 5w/40.Tak samo jak wyżej jeśli zmienisz z 10 na 5w istnieje ryzyko że przepłucze Ci silnik i pojawią się inne problemy.

Poza tym na ten temat - rzeke było juz mnóstwo postów więc => szukaj

Co do oleju w sensie marki.... ;) Ile głow tyle marek się przewija.Więc miej pewność że olej jest z dobrego źródła a marka moim zdaniem może być np. Mobil,Castrol,Shell...kwestia gustu ;)

Napisz jeszcze własnie jaki silnik/który rok produkcji?

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Ostatnio edytowano 30 lipca 2007, 13:14 przez CiOoS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana oleju z 10W/40 na 5W/40
PostNapisane: 30 lipca 2007, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: kOMORĂłW/PRUSZKĂłW
tez mam bmw e36 316 i za tydzien sie bore za wymiane oleju. podlacze sie pod topic i zadam te same pytanie jaki olej? hmm dodam ze rocznik 92 i rok po remoncie generalnym calego silnika z rozrzadem. a oleju poprzedniego nie pamietam bo zgubilem naklejke w morde jeża :/
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2007, 13:19 
Moja bunia jest z 96 roku coupe, na łańcuszek rozrządu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2007, 13:20 
Czyli M43 :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2007, 13:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Szczęściarz... ;) Hehe

Moim zdaniem,jak wspomniałem zostawiłbym 10w/40 jeśli taki już był.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2007, 13:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Pifko czyli też masz m40 tak jak ja?Gorzej jeśli nie znasz poprzedniego oleju.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2007, 14:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: kOMORĂłW/PRUSZKĂłW
CiOoS napisał(a):
Pifko czyli też masz m40 tak jak ja?Gorzej jeśli nie znasz poprzedniego oleju.

znaczy tak. jak wymienialem rozrzad wlalem nowy olej i mam jeszcze 2 kreski zielone na inspekcji. to chyba dobrze, no minął prawie rok juz ale malo ekspluatuje bo do pracy mam zaledwie 3 km :) 8h i powrót 3 km czyli dziennie robie 6 km :) malo co prawda.
a co do silnika nie mam lancucha :( czyli m40 chyba :/ sedan 92r. (316i/316) czy sie rózni sory za amatorke ale ale dopiero sie wdrażam w mechanike.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2007, 14:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Pifko jak nie masz łańcucha to masz m40 ( witaj w klubie :P ) Co do oleju to kompletnie nie pamiętasz co wlewałeś :P ??

Kreski spadają co ileś tam km ( chyba +- 2000 - 2500 ) + zależnie od stylu jazdy.Aczkolwiek dobrze zmieniać co 10 tysięcy olej.Wręcz się powinno.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2007, 17:16 
Od dawna toczą się boje, co lepsze do M40. Półsyntetyk czy syntetyk, 10W40 czy 5W40. Złotym środkiem może być olej półsyntetyczny Quaker State De Luxe 5W40 (olej lekkobieżny, genetycznie modyfikowany). Czyli mamy zarazem 5W40 i półsyntetyk. Wilk syty i owca cała ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2007, 23:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Bagor możesz coś więcej powiedzieć o tym oleju?Zaciekawiłeś mnie,pierwszy raz czytam o takim oleju 2 in 1 :)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 01:30 
Sam się ostatnio dowiedziałem o tych olejach. Quaker State jest amerykańskim olejem, od wielu lat znanym i cenionym. W Polsce go nie rozlewają, przyjeżdża prosto z USA. Na stronie dystrybutora można się więcej dowiedzieć: http://www.quakerstate.pl/oleje_silnikowe_oleje.html
Seria De Luxe to półsyntetyki, występują 10W-40, 5W-40 i 5W-30. Chyba najtaniej można je kupić tutaj: http://www.motosklep.net/pokaz_produkt.php?idprod=25


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 11:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Bagor dzięki za info,w sumie niedrogie te oleje,wg. ich wyszukiwarki model auta vs. olej jaki powinien być wychodzi do m40 albo 5w/40 określony jako (best) najlepszy lub 10w/40 jako (good) dobry.... :rotfl: :rotfl:

Swoją drogą niecałe 100 zł. za 5l. 10w/40 to ciałkiem ciałkiem :hyhy:

http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... 3&langid=1

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2007, 12:53 
Cena w porządku, ale dochodzi jeszcze wysyłka. W Warszawie w sklepach stacjonarnych ten De Luxe 10W40 kosztuje 115zł, a ten 5W40 jakoś 165zł.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2007, 14:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
witam wszystkich, mam pytanie odnosnie wymiany oleju, a mianowicie niewiem jaki jest teraz i jaki mam wlać. dodam że słychać delikatnie hydropopychacze przy obrotach 2 - 2,5 tys. proszę o jakąś poradę!!! pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL