Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami. Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.
1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego. 2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie). 3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać. 4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami. 5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"
Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery
Tytuł: Re: Benetton--> BMW e39 530d Czarny Metallic
Napisane: 4 maja 2012, 12:07
Forumowicz
Wiek: 38 Posty: 167 Lokalizacja: Ruda Śląska Moje BMW: E39 Kod silnika: M57D30
Jakoś zapomniałem o Tym forum.
Ale postanowiłem to nadrobić Poniżej parę zdjęć mojej 5er
w czerwcu 2010 wleciały nerki poliftowe
i po pracy:)
tutaj widać jak ładnie wszystko spasowało
ps. wiem, że zdjęcia nie są pierwsza klasa ale były robione w chwili uniesienia i radości
takie tam pare fotek z nowymi nerkami
We wrześniu 2010 postanowiłem trochę odnowić skórę w mojej 5er
Na początek zabrałem się za boczek drzwi
przed
po
a potem przyszedł czas na lekko przecierający się boczek siedzenia kierowcy
przed
no i po
na zdjeciach fotela nie widać tego dokładnie bo odbijało się słońce ale naprawde fajnie pokryło miejsca gdzie farba była już powycierana.
przed renowacją wyglądało to tak:
a po renowacji tak: efekt jest w dobry mimo, ze zdjęcia są robione z pół godziny po ostatnim malowaniu i lakier nie zdążył jeszcze dobrze wyschnąć. po całkowitym wyschnięciu kolor nabierze barwy "starego lakieru" i bedzie to wyglądać tak jak na boczku drzwi i fotela, które wcześniej regenerowałem.
a tak to wygląda z bliska
kierownica przed:
a tu już sytuacja po zabiegu
No i nie mogło zabraknąć sprawcy całego zamieszania
Tego samego miesiąca wleciały nowe tarcze i klocki na przód
Po ściągnięciu koła ukazała się wysłużona tarcza
chwilę później nie było już zacisku i klocków
po około 30 minutach została już tylko stara piasta
a tutaj już wyniki godzinnej pracy na świeżym powietrzu
Listopad 2010 Takie tam jesienne zdjęcia
grudzień 2010
kwiecień 2011
No i jedziemy do domu
po zimie i dwóch latach w moich rękach do wymiany tuleje pływające tył
sesja w maju 2011
Z racji na zbliżający się mały jubileusz mojej :5er: w maju 2011 postanowiliśmy ją zabrać w podróż
A o to kilka fotek (niestety auto dosyć brudne bo pokonało ponad 1500 km ale nie ma się co dziwić, myjni niestety nigdzie nie znalazłem )
A tutaj po kolejnych 500 kilometrach okazuje się że jednak to nie auto ma pierwszeństwo Jednocześnie zbliżamy się do jubileuszu
No i wreszczecie jest dzień, godzina....
300 000 kilometr!
W lipcu 2011 w reszcie udało się wymienić koła na ciut większe
Moja żona znalazła niezłą miejscówkę na zdjęcia ale niestety słońce zaszło i zdjęcia wyszły tak jak wyszły...
sierpień 2011 i wosk na aucie
i takie trochę przekombinowane
kilka zdjęć z września 2011
W między czasie doszedł fotel komfortowy ale tylko jeden i to na tył
No i nie mogło zabraknąć "tygodniowego" użytkownika tego fotela
Przy okazji widać też jak wygląda tylna kanapa po roku od renowacji renoskórem.
w listopadzie 2011 roku postanowiłem wymienić reflektory przednie ze zwykłych na takie z soczewką.
A o to zdjęcia
No i nie mogło zabraknąć zdjęcia mojego małego pomocnika i nieświadomego jeszcze miłośnika marki :bmw: (zmęczyła się tym wszystkim)
niestety w styczniu 2012 miałem problemy z mechanikiem i przeniesieniem napędu... uszkodzeniu z powodu braku oleju i poluzowaniu uległ dyfer w mojej :5er: Przy okazji okazało się że „fachowiec” zamontował odwrotnie łącznik elastyczny wału – na szczęście nie uszkodził się.
Jak widać na poniższych zdjęciach wałek atakujący dostał niezłego luzu (2-3 milimetry), zaczął bić przez co rozszczelnił się dyfer i wyciekł z niego olej...
Po tygodniowych poszukiwaniach udało mi się w końcu dostać dyfer, na który była gwarancja rozruchowa w dodatku okazał się być młodszy od mojego auta o 3 lata.
Dyfer po zamontowaniu, wymianie uszczelnień i zalaniu nowym olejem BMW jest już zamontowany i jak na razie nic się z nim nie dzieje, jest cicho i nie ma żadnych niepokojących oznak, więc mam nadzieję, że to już koniec tej nieciekawej przygody…
Od razu po odebraniu samochodu sprawdziłem miejsce gdzie znajduje się servo ponieważ wyczytałem na naszym forum, że często zatyka się kanalik spustowy i woda zaczyna się tam zbierać. Po rozebraniu obudowy filtra kabinowego na szczęście okazało się że jest tam sucho - dbanie o samochód popłaca.
w marcu tego roku do wymiany poszły przednie amortyzatory
Przy okazji wiosennych porządków sprawdziłem też jak się miewają po zimie wtryski i turbo.
Jak widać wtryski są w bardzo dobrym stanie (tak przynajmniej to wygląda na komputerze )
Turbo też dmucha jak powinno
Poniżej kilka poglądowych zdjęć. Jakość taka sobie bo w zbyt mocnym słońcu je robiłem...
w ubiegłym miesiącu postanowiłem dokładnie wyczyścić środek mojej 5er
a o to i efekt
przed czyszczeniem
no i po
A tutaj chciałem Wam pokazać jak się trzyma tapicerka "ratowana" renoskórem. Po dwóch latach od malowania jeszcze to wszystko trzyma się kupy.
boczek fotela kierowcy - chyba najbardzie eksploatowany element tapicerki.
no i tylna kanapa
Widać niestety, że środkowe części siedziska są pomalowane - kolor jest bardziej czarny... ale już się do tego przyzwyczaiłem po za tym lepiej tak niż oglądanie tych rys i zadziorów na siedzisko. Po za tym jak znajdą się komforty w nienagannym stanie to i tylna kanapa zostanie podmieniona
Przyszła noc i ponownie spróbowałem zrobić kilka zdjęć wnętrza nocą.
Z racji 3 lat eksploatacji mojego BMW podsumowałem koszty eksploatacji i opisałem w skrócie co się wydarzyło przez te 3 lata
Na :5er: przesiadłem się z e36. Przed zakupem straszono mnie kosztami eksploatacji, że nie ma porównania względem e36.
moje poprzednie BMW
Po 3 latach eksploatacji na szczęście mogę odetchnąć z ulgą Jak na razie eksploatacja nie jest o wiele wyższa niż w przypadku e36. Jakby nie pseudo fachowcy to koszty byłyby jeszcze o wiele mniejsze.
Moja :5er: przyjechała z Francji a przeze mnie została zakupiona 24 kwietnia 2009 roku z przebiegiem niespełna 256000 km.
zdjęcia kilka dni po zakupie
Niestety już po około miesiąca od zakupu i przejechaniu 3 tyś km zaczęły się problemy z BMW. Problem dotyczył odpalania auta na ciepłym silniku. Niestety w tym przypadku po raz pierwszy i niestety nie ostatni raz spotkałem się z brakiem fachowości i wiedzy u mechanika. Skutek – zła diagnoza i niepotrzebna regeneracja 3 wtryskiwaczy. Po regeneracji nic się nie poprawiło, kolejna diagnoza – świece żarowe (niestety wtedy się jeszcze nie orientowałem w temacie i nie wiedziałem, że świeca nie jest potrzebna do tego aby odpalić silnik latem) – wymiana i brak poprawy. W tym momencie postanowiłem zmienić mechanika. Pojechałem do innego i ten od razu stwierdził, że winę za problem przy odpalaniu ponosi rozrusznik. Mechanik zregenerował go a problem zniknął ale całe to szukanie przyczyny kosztowało mnie prawie 2000 zł plus późniejsza regeneracja rozrusznika.
Od tego czasu nie było żadnych problemów z moją 5. W międzyczasie kilka razy posłużyła za auto wożące nowożeńców
nawet mnie i mojej żonie posłużyła jako auto do ślubu
Do czerwca 2010 zrobiłem nią ponad 26 tys. km. Wtedy pojawiła się kolejna awaria. Nauczony już przygodami z poprzedniego roku od razu zacząłem podejrzewać, że winny znowu jest rozrusznik – diagnoza była trafna. Okazało się że poprzedni mechanik za bardzo ścisnął bendix co doprowadziło do jego zatarcia – naprawa 200 zł i na szczęście działa do dzisiaj
Od tego czasu trwał bardzo długi okres bezproblemowej eksploatacji. Tylko czysta radość z jazdy i zwykłe eksploatacyjne naprawy typu termostat, olej hamulce czy zawieszenie. W międzyczasie wleciała nowa przednia szyba, poprawiony został lakier, wleciały nowe, długo oczekiwane przeze mnie felgi, licznik wskazał 300 000 km przebiegu.
Pierwszy poważniejszy temat pojawił się dopiero latem 2011 roku – w sierpniu 2011 roku zregenerowałem jeden z wtryskiwaczy co kosztowało mnie 640 zł do tego czasu auto pokonało ze mną niespełna 50 tyś km. Później tylko eksploatacja i drobne poprawki typu wymiana lamp na soczewkowe.
Prawdziwe problemy z samochodem pojawiły się na początku tego roku po nieudolnej wymianie łącznika elastycznego wału oraz zalaniu dyfra nieodpowiednim olejem.... Co poskutkowało uszkodzeniem dyferencjału i jego wymianą na używany z 2003 roku. Cała historia kosztowała mnie prawie 1000 zł... Od razu po odebraniu samochodu od mechanika spotkała mnie kolejna przykra niespodzianka – zamarzł mi prawy przedni amortyzator więc zmuszony byłem je wymienić ale to nic nadzwyczajnego po przebiegu prawie 312 tyś km i 12 latach eksploatacji.
Ogólnie po przejechaniu 60 tys. km muszę przyznać, że samochód jest bardzo komfortowy i jak na swoje lata trzyma się jeszcze kupy Mimo kosztownych wpadek mechaników uważam, że e39 z M57D30 jeśli chodzi o koszta eksploatacji nie jest drogi w utrzymaniu i nie wiele odbiega od mojej poprzedniej e36. Ogólnie samochód oceniam bardzo dobrze i wg mnie to był dobry wybór, jak do tek pory odpukać nie zawiódł mnie.
no i kilka poglądowych zdjęć jak wygląda obecnie moja :5er:
Poniżej zestawienie kosztów eksploatacji z 3 lat.
koszty- przebieg- data olej Mobil1 5w30, filtr pow i oleju meyle 290zł- 256700- 30.04.2009 wymiana żarówki H7 30zł- 256700- 30.04.2009 montaż zabezpieczenia przeciw kradzieży 300zł- 258540- 19.05.2009 podpięcie pod komputer live data 50zł- 258900- 25.05.2009 Regeneracja 3 wtrysków 1600zł- 259300- 3.06.2009 Wymiana 6 świec żarowych 300zł- 259300- 3.06.2009 filtr paliwa Bosch 90zł- 259300- 3.06.2009 regeneracja rozrusznika 530zł- 259550- 6.06.2009 wymiana obu żarówek H7 30 zł- 269700- 28.09.2009 regeneracja szyby przedniej (odprysk) 35zł- 271300- 24.10.2009 usunięcie błędu maty SRS pasażera 80zł- 271600- 28.10.2009 kontrola zawieszenia i diag. Komputerowa 50zł- 271600- 28.10.2009 wolej Mobil1 5w30 filtr pow, oleju i paliwa mayle330zł- 271700- 29.10.2009 klocki hamulcowe tył, czujnik zużycia klocków 100zł- 279100- 3.04.2010 wymiana obu żarówek H7 50zł- 280000- 22.04.2010 klamka wewnętrzna przednia prawa ori 140zł- 282000- 2.06.2010 wymiana klamki, diagnostyka komputerowa 110zł- 282000- 2.06.2010 akumulator Centra Futura 100/900 450zł- 282800- 23.06.2010 regeneracja rozrusznika (szczotki + tulejki) 200zł- 282800- 23.06.2010 olej Mobil3000 5w30, filtr pow, olej, paliwa 370zł- 286800- 16.09.2010 wymiana przewodu paliwa, kontrola zawieszenia50zł- 286900- 17.09.2010 wymiana przedniej szyby Nortglass 430zł- 287300- 30.09.2010 termostat BMW wraz z wymianą 290zł- 288000- 16.10.2010 tarcze ham. przód Zimmermann klocki textar 380zł- 288100- 17.10.2010 wymina płynu hamulcowego 20zł- 288100- 17.10.2010 dywaniki gumowe Petex 85zł- 288300- 26.10.2010 nadkole dolne lewe ori 48zł- 291500- 3.01.2011 wymiana czujnika wałka rozrządu (używany) 100zł- 293500- 17.02.2011 łącznik stabilizatora lewy tył tuleje pływające 350zł- 296800- 22.04.2011 nadkole dolne p. ori, wtyczka i czujnik temp. 110zł- 301100- 28.05.2011 olej mobil3000 5w30 filtr olej, pow, kabinowy 320zł- 301500- 3.06.2011 paski pasowe alternatora i klima. Conti i meyle 75 zł- 301500- 3.06.2011 wymiana rolki napinacza wraz z wysięgnikiem 210zł- 301500- 3.06.2011 naprawa lakier próg, p.t. drzwi, klapa t. zderz p.500zł- 302800- 2.07.2011 felgi alu styling 48 600zł- 303500- 12.07.2011 Opony 225/55/16 pirelli p7 200zł- 303500- 12.07.2011 prawa tylna tuleja pływająca 180zł- 303600- 13.07.2011 regeneracja wtrysku nr 3, diagnostyka i napr 640zł- 304500- 6.08.2011 felga styling 48 z oponą 100zł- 304850- 11.08.2011 filtr odmy ori 98zł- 305500- 23.08.2011 wymiana podtrzymania wydechu (obejma) 50zł- 305500- 23.08.2011 łącznik stabilizatora lewy przód + wymiana 90zł- 305900- 6.09.2011 reflektory przednie soczewkowe + regulatory 250- 308100- 7.11.2011 ustawienie zbieżności tył 50zł- 309000- 30.11.2011 nadkola dolne lewe i prawe zamiennik ABS 54zł- 309450- 7.12.2011 łącznik stabilizatora prawy przód + wymiana 93zł- 309450- 7.12.2011 gumy stabilizatora przód 42zł- 310600- 12.01.2012 wymiana gum stabilizatora 100zł- 310600- 12.01.2012 żarówka HB4 (mijania) 9zł- 310600- 12.01.2012 Łącznik elastyczny wału meyle + wymiana 470zł- 310750- 16.01.2012 olej skrzyni Mobil ATF Dextro II (2 x 1litr) 60zł- 310750- 16.01.2012 olej do dyfra Maximus 75/90 40zł- 310750- 16.01.2012 dyferencjał e39 z 2002 roku 500zł- 311000- 31.01.2012 uszczelniacz z pierśc. zabezp. Dyfer x2 ORI 140zł- 311000- 31.01.2012 olej do dyfra ORI BMW 100zł- 311000- 31.01.2012 wymiana dyfra i poprawny montaż łącznika el 220zł- 311000- 31.01.2012 amortyzatory meyle x2 446zł- 311450- 9.02.2012 poduszki kolumny mc pherson sachs x2 220zł- 311450- 9.02.2012 przewody elastyczne hamulca tył x2 56zł- 311450- 9.02.2012 płyn hamulcowy ATF DOT4 SL6 31zł- 311450- 9.02.2012 śruby kół febi x3 18zł- 311450- 9.02.2012 robocizna amortyzatory, przewody ham, odpow 240zł- 311450- 9.02.2012 4 opony pirelli p7 225/55/16 + montaż 460zł- 313250- 28.03.2012 diag. Zawieszenia, ukł. Napęd i kier 50zł- 314600- 18.04.2012 SUMA: 14 121 zł
Z tego suma samych kosztów (bez felg i innych moich zachcianek ) 12 086 zł byłoby o wiele mniej gdyby nie wpadki mechaników...
Tytuł: Re: Benetton--> BMW e39 530d Czarny Metallic
Napisane: 5 maja 2012, 07:28
Forumowicz
Wiek: 38 Posty: 167 Lokalizacja: Ruda Śląska Moje BMW: E39 Kod silnika: M57D30
szwaglu napisał(a):
Galeria, opisy, ceny - mistrzostwo świata. Sposób, w jaki dbasz o auto - również to samo.
Dla mnie nic dodać nic ująć, idealne auto dbającego właściciela.
dziękuję staram się żeby auto trzymało się kupy czyli przede wszystkim żeby nigdy mnie nie zawiodło - to jak na razie się udaje no i oczywiście staram się by jakoś wyglądało
Widziałem na 5er. Auto na prawdę zadbane i zapewne w bdb stanie technicznym. Jednak pojawia się jakieś ale, wg mnie trzeba tu koniecznie dołożyć m pakiet, lepsze koło, lampy polifty.
Większości przypada do gustu wersja poliftingowa - dlatego, że ma świeższy wygląd Wersja przed liftem ma swój niepowtarzalny urok, szczególnie na "pomarańczkach", więc zostawiłbym ją taką jaka jest... moja subiektywna opinia
Tytuł: Re: Benetton--> BMW e39 530d Czarny Metallic
Napisane: 9 maja 2012, 12:42
Forumowicz
Wiek: 38 Posty: 167 Lokalizacja: Ruda Śląska Moje BMW: E39 Kod silnika: M57D30
Dziękuję Wszystkim za opinie i komentarze
jak na razie mam zdanie takie jak większość z Was - czyli przedlift na pomarańczach
Jedynie co planuję zmienić to radio na mida i włożyć komforty/kontury. Miały być już na ten sezon ale niestety kasa poszła na dyfer... Mid wleci jeszcze tego lata trochę wnętrze powinno wtedy zyskać.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników