BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 13:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 8 maja 2012, 20:15 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
nic , oprócz modyfikacji softu ... zresztą wszystko masz w moim podpisie ... ;)
najpierw chcę sprawdzić czy dopasuje sprzęgło z kołem zamachowym a potem zamawiam turbo i wieksze końcówki , bez wzmocnionego sprzęgła szkoda zachodu ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 8 maja 2012, 20:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: PODKARPACIE
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115356
TC napisał(a):
nic , oprócz modyfikacji softu ... zresztą wszystko masz w moim podpisie ... ;)
najpierw chcę sprawdzić czy dopasuje sprzęgło z kołem zamachowym a potem zamawiam turbo i wieksze końcówki , bez wzmocnionego sprzęgła szkoda zachodu ...



Z tym sie musze zgodzic ja mam wirusa na 160km i 350 NM ponoc bo nigdy nie mierzone
i czasem mi sie zdarza zwłaszcza 4-5 pod góre gaz do spodu ze lubi troche sliznac ....twoja seria to tez M47??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 8 maja 2012, 21:26 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
tak , mam taki sam silnik na Twój ...
i własnie z tym nie mierzona jest największe rozczarowanie ... bo jestem w 99 % pewny że masz max 155 KM ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 07:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: PODKARPACIE
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115356
TC napisał(a):
tak , mam taki sam silnik na Twój ...
i własnie z tym nie mierzona jest największe rozczarowanie ... bo jestem w 99 % pewny że masz max 155 KM ;)


ILe myslisz bezpiecznie wyciagnac po wymianie turbo ,koncówek no i programie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 09:28 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
z jednym gościem rozmawiałem z Portugalii i jest 192 KM w miare bez dymu ...
druga też z Portugalii nie mierzona na tym setupie ale objeżdża 123d więc coś koło 220 KM ale dymi ...
także 200KM jak uda się bez dymu będzie extra ... aha IC też mają większe ...
więcej zabawy będę miał ze strojeniem tego , wiadomo inne końcówki , czyli metoda prób i błędów ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 10:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam ,jako że temat kręci się w okół mocy a co za tym idzie momentu obrotowego ,który dość skutecznie poniewiera sprzęgło . Warto wspomnieć o zwężce CDV . Tmat poruszany chyba na wszystkich forach BMW świata .
Na naszym również , obawiam się jednak że do wielu osób tematyka CDV w BMW nie dotarła.
Dlatego postanowiłem problem odświeżyć w tym temacie .

Obrazek

Obrazek

Na logikę BMW zaznaczę że nie we wszystkich modelach swoich samochodów zastosowało zwężkę w układzie hydraulicznym sprzęgła... mówiąc potocznie.
Ma to zalety jak i sporo wad.
Założenie producenta jak sądzę było takie żeby wysprzęglanie było płynne i ewentualne braki w płynnym "puszczaniu sprzęgła" zniwelowało wprowadzone rozwiązanie. Gdy puścimy gwałtownie sprzęgło lub operujemy nim nie umiejętnie możemy odczuć szarpnięcia ,drżenie lub pisk opon. Więc producent aby zmniejszyć prawdopodobieństwo pojawiania się wspomnianych sytuacji zastosował zwężkę która powoduje spowolnienie docisku .
My puszczamy szybko sprzęgło a ono i tak jest spowalniane , to przymulenie nie jest odczuwalne na niskich obrotach gdy delikatnie ruszamy , natomiast przy sprincie i szybkiej zmianie na kolejny bieg (zamulenie w celu upłynnienia procesu ,powoduje spory uślizg) Uślizg ten występuje zawsze nie zależnie od stylu jazdy ,jest on po prostu bardziej lub mniej wyczuwalny przez kierowcę. Wywalenie zwężki powoduje swobodny przepływ płynu hamulcowego i daję pełną kontrolę tego co się dzieje na sprzęgle.

Ja dawno już wyrzuciłem przedmiotowy CDV zajmuje to parę minut , wystarczy kanał . Opisy są w internecie .

Z czystym sumieniem mogę polecić zabieg ,teraz mam pełną kontrolę nad sprzęgłem ,nie występuje uślizg ,nie mam drgawek ,telepawek i innych dziwnych zjawisk które pojawiają się w wielu modelach BMW z CDV .
Dziadostwo poprawia płynność puszczania sprzęgła przez niedoświadczonych kierowców, powodując uślizg . To jak wiemy doprowadza do znacznie szybszego zużywania spieku sprzęgła. A przy agresywnej jeździe i szybkiej zmianie biegów wysokich spiek jest wręcz przypalany .

Warto wpisać w Google " CDV BMW" zgłębić temat i wyciągnąć wnioski. Operacja bez-kosztowa .
Na zachodzie ktoś zarabia na rozwiercaniu zwężki ,wysyła niby przerobiona ... wszystko polega na zwiększeniu przepustowości. Bezsensu jest wkładanie rozwierconego CDV gdy można go po prostu wyciągnąć i skręcić układ bez niego bez żadnych przeróbek .

Obrazek

Obrazek

Podklejam przykładowy link i polecam zapoznanie się z materiałem osobą nie siedzącym w temacie

http://www.zeckhausen.com/cdv.htm

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 10:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Roger-Nysa, hmmm... czyli ja też to mam, skoro u Ciebie to było? :hyhy:

Jak tak, to trzeba by się tego pozbyć :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 10:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
deejeys, ja myślałem że taki wyjadacz jak Ty dawno się z tym pożegnał.
Usuń zobaczysz różnicę. :ok:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 10:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Roger-Nysa, a jednak nie :P


Mógłbyś mi łopatologicznie wytłumaczyć gdzie to jest u nas ? Czy zacznie lecieć płyn, jeśli tak to zapewne go należy uzupełnić - czyli wcześniej kupić :P


Obrazek

Tak patrząc po tym, to lokalizacja tuż przy skrzyni, +/- 10 cm od wejścia w obu przypadkach dotycząca benzyn. W dieslach to samo?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 12:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Krzysztof a ja nie wierzę, że TAKI wyjadacz ja Ty dopuścił się usunięcia restryktora. Słusznie zauważyłeś, że jest to dla zmiękczenia działania sprzęgła. Weź pod uwagę, że technologicznie zostało to użyte z myślą o miękkim i delikatnym przeniesieniu olbrzymiego momentu obrotowego i mocy tworzonego przez silnik na układ napędowy za pomocą opóźnienia docisku tarczy sprzęgła do koła zamachowego. Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo zbliżyłeś się do możliwości uszkodzenia silnika przez pęknięcie wału korbowego, uszkodzenie łożyskowania wału, wałka sprzęgłowego skrzyni biegów oraz jej samej. Już widzę te tematy pt "320d CR - pęknięty wał korbowy/ silnik się zatrzymał" itp.

Dobrze Wam radzę nie usuwajcie restryktorów z układów wysprzęglika dla dobra Waszych aut, finansów i bezcennych nerwów, ale co Wy zrobicie to już Wasza decyzja. Zobaczcie jakie problemy są z tymi silnikami z pozostawionym restryktorem, a co dopiero zaatakować go BEZPOŚREDNIO takim Nm i KM :przestraszony: Tym bardziej, że Ty Krzychu masz rakietę a nie samochód ;)

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 12:28 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
Podobno są szybsze ... :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 12:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Chciałem jeszcze zapytać Krzychu czy owy zabieg usunięcia restryktora/ów zastosujesz w turbinie dla poprawienia przepływu oleju przez łożyskowanie??

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 12:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Ojjj... Teraz mnie zadziwiliscie, właśnie miałem iść szukać tego cdv :/



TC, hehe :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 12:48 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
możesz coś więcej napisać na temat wtrysku metanolu ??? jakie koszta itp ... zalety , wady , Twoje spostrzeżenia ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 16:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
yoshimura01, Proszę Cię nie siej paniki, zastanawiam się czy Ty teoretyzujesz czy wyczytałeś gdzieś że wspomniane przypadłości stają się po wywaleniu kryzy.
I jeśli tak, to czy na następny dzień ,czy po miesiącu czy może po paru kilometrach.

To co napisałem o wywaleniu zwężki nie jest moim wymysłem i nie daj boże faktycznie stało by się coś komuś w silniku po moim poście , to bym sobie nie wybaczył.
Napisałem swoimi słowami to co wyczytałem i z czym jak najbardziej się utożsamiam.

Prawda jest taka że ludzie na świecie wywalają CDV i jeszcze nie znalazłem nigdzie wpisu że komuś się coś się stało z silnikiem z tego powodu.
Ja wywaliłem zwężkę dawno temu ,około 6 tyś kilometrów temu w między czasie ,kilkukrotnie się ścigałem ,na zlocie i nie tylko strzelałem z sprzęgła , użytkuję auto dość dynamicznie i nie widzę jakichś nie pożądanych zjawisk.
Można teoretyzować i szukać drugiego dna , tak jak z klapkami zawirowań ,egrem ,czy dystansami, można czepiać się negatywu w zawieszeniu i tego czy robić program czy nie.

Temat zgłębiłem na zagranicznych forach ,przeanalizowałem i zrobiłem to co wielu, u siebie .... nic mi się nie popsuło i widzę tylko korzyści.
Napisałem jak jest , gdy mi się ukręci wał również napiszę. Jak do tej pory wszystko jest super a nawet bardzo super.

Co do wspomnianej zwężki na dopływie oleju do turbiny , ta jest nie wyciągalna (bynajmniej w BMW) i ma dość istotne zadanie bowiem redukuje ciśnienie oleju tłoczonego przez pompę.
Na wejściu przed kryzą jest około 5 atmosfer i gdyby olej z takim ciśnieniem przechodził przez turbinę tryskał by zdrowo na uszczelnieniu osi a jak wiesz uszczelnienie jest pierścieniowe i dużo nie trzeba . Ponadto kryza działa jak zwężka Wenturiego wlot oleju na wąskim gardle a wylot na szerokim swobodnym , to daje zmniejszenie ciśnienia i zwiększenie dynamiki przepływu oleju. Ja tak to widzę . I zapewniam Cię że rozwiercenia wlotu oleju do turbiny nikomu bym nie polecił. Natomiast Twoje pytanie jest raczej zaczepne niż merytoryczne ,zatem odpuść bo podnoszenie ciśnienia w tym przypadku nikomu nie sprzyja.

Powtarzam usunąłem i i jestem zadowolony , teraz czekam aż mi się ukręci wał :super:
yoshimura01, proszę poczytaj trochę opinii i treści związanych z CDV na całym świecie jest tego tysiące stron , może twoje sceptyczne podejście trochę złagodnieje.

Tutaj jakiś filmik z tego tematu. Zastanawiam po co oni to robią ?


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 17:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Krzychu nie miałem zamiaru podważać Twojej wiedzy, siać paniki i szukać zaczepek. Szanuję Ciebie i Twoją wiedzę, ale nie zgadzam się z pozytywnymi efektami TEJ modyfikacji, gdyż przez taką małą pierdółkę można narobić sobie niepotrzebnych i kosztownych problemów. Nie odbieraj mojego wpisu jako atak. Jeździłem kilkoma E46 z usuniętym CDV i faktycznie czuje się, że sprzęgło jest aktywne OD RAZU (jest sztywne) - co dla mnie nie jest dobrym pomysłem biorąc pod uwagę działający moment obrotowy. Oczywiście jest to moje zdanie i nie jest wyznacznikiem dla Waszych decyzji.

Chodzi mi jedynie o świadomość ogromnych konsekwencji wynikających z usunięcia restryktora. Przy Nm i KM jakim dysponuje Twoje auto wał korbowy ma teraz bardzo ciężko i aż się prosi by wytłumiać to bombardowanie w każdy możliwy sposób i bardzo prawdopodobne, że awaria silnika jest bardzo bliska. Musisz się z tym liczyć przy tej modyfikacji i mam nadzieję, że wziąłeś pod uwagę również jej negatywne skutki. Usuwając CDV odrzuciłeś dodatkowy element zabezpieczenia Twojego silnika, skrzyni itd itp. Mimo wszystko życzę szerokości i bezawaryjnej jazdy. Pozdr.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 17:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: PODKARPACIE
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115356
TC napisał(a):
z jednym gościem rozmawiałem z Portugalii i jest 192 KM w miare bez dymu ...
druga też z Portugalii nie mierzona na tym setupie ale objeżdża 123d więc coś koło 220 KM ale dymi ...
także 200KM jak uda się bez dymu będzie extra ... aha IC też mają większe ...
więcej zabawy będę miał ze strojeniem tego , wiadomo inne końcówki , czyli metoda prób i błędów ...



Kiedy bedziesz wiedizłą cos wiecej natemat sprzegła i całej reszty ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 21:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Mam teraz jeszcze takie pytanie... Czy czasem koło dwumasowe nie ma na celu właśnie "uniemożliwiać tego szarpnięcia" ? przecież ono ma spory zakres ruchu, w momencie puszczenia "przesuwa się powodując spowolnienie uderzenia tej siły, tak czy nie ?



TC napisał(a):
możesz coś więcej napisać na temat wtrysku metanolu ??? jakie koszta itp ... zalety , wady , Twoje spostrzeżenia ...


Pamiętliwy jestem...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 21:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Dwumas ma na celu wytłumić drganie skrętne z wału korbowego na układ napędowy. Spowalniaczem (zmiękczaczem) przekazania potężnego momentu obr jest właśnie omawiany restryktor/CDV. W aktualnym stanie rzeczy - bez CDV, seryjne sprzęgło powinno zostać zastąpione wzmocnionym/wyczynowym odpowiednikiem w celu ochrony silnika i układu napędowego, tj takim w którym sprężyny tłumiące zniosą kilkukrotnie większą siłę zgniatającą.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 maja 2012, 21:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Ja tam chyba jednak nic nie będę ruszał, dobrze jest jak jest... :P Wyciągnę, tata się dowie i będzie lanie.. Po co mi to ?








:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL