BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 22:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46]M47D20 Demontaż wału korbowego + kilka innych pytań.
PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 69
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E39 530dA
Kod silnika: M57D30
Mam pytanie odnośnie demontażu wału korbowego i jego ponownego montażu później. Czy ktoś mógłby mi to w hasłach po krótce opisać? Z tego co wiem, wyjąć da jakoś radę bez ruszania rozrządu, tylko gorzej później z montażem. Proszę o pomoc, bo auto mam uziemione już od 3 miesięcy, chciałbym roboty w końcu zamknąć i "hit the road" ;) Z góry dzięki.

ps. Skrzynia - automat.

_________________
Obrazek
Czasami jesteś owiewką, a czasami... robakiem.


Ostatnio edytowano 14 maja 2012, 15:08 przez ruyven, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]M47D20 Demontaż wału korbowego
PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 13:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
nie robiłem tego jeszcze nigdy ale na logikę to się nie da wyjąć wału korbowego bez demontażu rozrządu bo rozrząd jest do niego przymocowany i z niego pędzony. to samo ze sprzęgłem (w Twoim przypadku hydrokinetyk) - do wyjęcia skrzynia, koło zamachowe. po tym wszystkim (a dokładniej w międzyczasie) miska, panewki korbowe, panewki główne i wał masz w ręku

nie znam tego silnika zupełnie ale mysle że pod tym względem w każdym jest mniej więcej podobnie ;) jesli głupot nagadałem to proszę nie linczować :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]M47D20 Demontaż wału korbowego
PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 14:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 69
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E39 530dA
Kod silnika: M57D30
Czyli najlepiej by było skądś wyczarować blokadę rozrządu...?

_________________
Obrazek
Czasami jesteś owiewką, a czasami... robakiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]M47D20 Demontaż wału korbowego
PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 16:02 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
No pewnie tak, ale na kołach zębatych masz podane jak mają się spotykać z resztą, w która stronę ma patrzeć wskaźnik. Polecam TISa.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]M47D20 Demontaż wału korbowego
PostNapisane: 14 maja 2012, 15:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 69
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E39 530dA
Kod silnika: M57D30
Dzięki za odpowiedzi.

Przy okazji, żeby nie zakładać już nowego tematu (mam nadzieję, że ktoś tu zajrzy jeszcze), mam inne pytanie.
Mam rozebrany do "goła" cały silnik, odpiętą skrzynię, sprzęgło itd. Na co powinienem zwrócić przy tej okazji uwagę, do czego jest łatwy dostęp? Wiem, że warto wymienić odmę, przeczyścić zawór EGR, czy możecie podpowiedzieć coś jeszcze? Fajnie by było pewne rzeczy od razu porobić, szczególnie te trudno dostępne, żeby nie trzeba było później się do nich dobierać.
Drugie pytanie - auto ma 285tys. przebiegu, ja nim jeszcze nie jeździłem. Poprzedni właściciel zarzeka się, że auto nie brało znaczących ilości oleju, jednak wiadomo jak to bywa. Co sądzicie na temat profilaktycznego remontu głowicy, skoro jest już w miarę dostępna i łatwo ją wymontować?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

_________________
Obrazek
Czasami jesteś owiewką, a czasami... robakiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]M47D20 Demontaż wału korbowego + kilka innych pytań.
PostNapisane: 14 maja 2012, 16:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 593
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: '07 Audi A6 quattro
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
tak prawde mowiac, jak juz masz silnik rozlozony, wszystko na wierzchu to dorzuc grosza, wymien panewki, pierscienie, zrob remont glowicy, nowe uszczelki, uszczelniacze... Teraz to i tak pewnie juz "jedna robota"...

_________________
Obrazek
obejrzyj moje BMW :)
filmik z moja piękną str 9 ;) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
330d+ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]M47D20 Demontaż wału korbowego + kilka innych pytań.
PostNapisane: 14 maja 2012, 17:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 69
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E39 530dA
Kod silnika: M57D30
Panewki tak czy inaczej mam do wymiany, bo wał jest robiony ogólnie. Co do głowicy zastanawiam się o tyle, że nie jest to mały wydatek, a nie wiadomo na ile jest potrzeba. Natomiast najbardziej chodzi mi o robotę takich rzeczy, o których człowiek nie pamięta, albo wręcz nie wie (nigdy nie miałem diesla, tym bardziej BMW, nie robiłem też kapitalnego remontu motoru).

_________________
Obrazek
Czasami jesteś owiewką, a czasami... robakiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]M47D20 Demontaż wału korbowego + kilka innych pytań.
PostNapisane: 14 maja 2012, 19:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
rób głowicę koniecznie. jak juz masz rozmontowane to bezsens tego nie zrobić. to samo pierścienie.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]M47D20 Demontaż wału korbowego + kilka innych pytań.
PostNapisane: 14 maja 2012, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 69
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E39 530dA
Kod silnika: M57D30
OK, przyjmijmy, że głowicę zrobię ;) Co poza tym? Na co zwrócić uwagę? EGR i Odma to wiem, ale jakie jeszcze inne "ukryte" rzeczy są, o których się nie pamięta?

_________________
Obrazek
Czasami jesteś owiewką, a czasami... robakiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL