BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 19:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Mając 30 tysięcy do wydania wybierasz:
328i e36 coupe + doprowadzenie do idealnego stanu. 37%  37%  [ 16 ]
330 Ci e46 + roczne poszukiwania w miarę dobrego stanu 58%  58%  [ 25 ]
Nowy wynalazek typu... M(w)iejska Kia.. 5%  5%  [ 2 ]
Liczba głosów : 43
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 14 maja 2012, 14:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: 328i coupe
Kod silnika: m52b28
Witam. Mam nadzieję, że ten temat pasuje do tego działu :) . Nie wiem od czego zacząć... Od roku jestem posiadaczem autka wymienionego w tytule. Wiem jak ciężko jest znaleźć tego typu samochód w miarę dobrym stanie. Wiem też, że bardzo ciężko jest w zakupionych autach naprawić wszelkie błędy poprzednich właścicieli, a to z reguły ich najczęstsza choroba... Przechodząc do sedna, zakochałem się w moim aucie i chciałbym doprowadzić je do perfekcyjnego stanu (aktualny stan oceniam na przeciętny z dużym minusem). Moje pytanie do Was drodzy forumowicze brzmi: czy da się to zrobić i czy warto? Może znajdzie się ktoś kto ostudzi mój zapał, a może wręcz przeciwnie? Zapraszam do dyskusji.
Opiszę teraz największe bolączki tego samochodu:
1. Blacharka... Od razu zacznę z grubej rury. Całe auto wg mnie jest do malowania. Za dużo na nim rys, wgniotek, purchli itp. Kolor ten sam. Do tego wymiana przednich nadkoli na poliftowe no i atrapy, bo jakaś dziwna jest :zdegustowany: i pordzewiała. Do tego listwy boczne i zderzaków, wszystkie uszczelki, lampy bosha z soczewką + ringi. Kolejny problem to spasowanie przodu, wszystko jest krzywe :zly: Myślicie, że da się to wszystko spasować, wyprostować?
http://w910.wrzuta.pl/obraz/23AJ54KLrNu/1
http://w910.wrzuta.pl/obraz/5U6WOv5Uh2w/2
http://w910.wrzuta.pl/obraz/aiDFrcbKjnO/3

2. Wnętrze.
-Czarna podsufitka musi być. Bez niej jazda tym autem nie będzie sprawiała mi radości :p
-Nieprofesjonalnie założone audio przez poprzedniego właściciela. Patrzcie i płaczcie razem ze mną:
http://w910.wrzuta.pl/obraz/5psY9FVWoZa/5
http://w910.wrzuta.pl/obraz/3N4Xy8dlIOs/6
Chcę wrócić do serii, czyli nowe boczki. Do tego wywalę tubę z bagażnika bo i tak nic nie daje poza bałaganem. Ewentualnie wstawię jakieś porządne głośniki.
-Wstawienie elektrycznych foteli + renowacja (aktualnie są grzane tylko)
-Multifunkcja + tempomat
-Obc 18 (aktualnie 11 przycisków)

3. Silnik. Tutaj na szczęście wszystko jest git. Ewentualnie wymiana poduszek pod silnikiem, skrzynią i takie tam pierdoły, mocowania wydechu itp bo coś zaczyna skrzypieć... :P

4. Zawieszenie. Remont. Byłem na stacji, mam dużo luzów. Do wymiany drążki, z tyłu cały wachacz krzywy o.o i od groma sworzni i tulei i podejrzewam ze amorki też wymienię od razu + zbieżność.

Podsumowując. Chcę z auta zrobić totalną igłę. Pytanie do Was czy jest to możliwe, nie patrząc na koszty. Jeśli będę musiał to jestem w stanie wydać nawet i 15tys. Byle auto było naprawdę perfekcyjne. Myślę, że to i tak bardziej się opłaca niż kupno e46 330 (328 nie wchodzi w grę bo przedlift), które też perfekcyjne nie będzie i też będzie trzeba sporo w nie włożyć nie mówiąc już o tym, że pewnie musiałbym z rok szukać i to po całej europie, żeby znaleźć sztukę w dobrym stanie + Mpakiet + odpowiadające mi wyposażenie + kolor. Co o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 14 maja 2012, 15:10 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
1. Zrób galerię.- ładny kolor qp.


2. Albo doprowadź mechanikę do odp stanu i pojeździj chwilę , a między czasie rozglądaj się za 330ci .


3. Chcąc koniecznie doprowadzić e36 do idealnego stanu to sprzedał bym to i kupił e36 m3 i je zrobił na perfekt :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 14 maja 2012, 15:12 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Szukał bym też e46 325i. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 14 maja 2012, 17:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: 328i coupe
Kod silnika: m52b28
e36 m3 nie wchodzi w grę;p poszukiwania jeszcze trudniejsze niż z e46, poza tym jak już miałbym zmieniać auto to nie na takie samo (no prawie... :P) Myślę też nad 330Ci anglikiem + przekładka, ale nie ze względu na mniejsze koszty tylko stan.
Słyszałem, że 1000x łatwiej znaleźć porządnego angola niż europejczyka, co myślicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 14 maja 2012, 17:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 593
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: '07 Audi A6 quattro
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
ja bym szukal e46... ale...
Ale e36 w idealnym stanie jest piekne, to co Tobie przeszkadza w blacharce to jest pikus, bo szczeliny mozna wyregulowac, blachy powymieniac itd, kwestia tego czy buda jest prosta, czy sie nie rozlazi, czy podluznice nie sa gdzies ruszone, sprawdz mocowania amortyzatorow z tylu czy nie pekaja, podloge z tylu w okolicach dyfra... Podloge czy nie jest pognita. Jesli elementy konstrukcyjne budy beda ok, to mozna sie pokusic o renowacje... Bo jesli samo poszycie zewnetrzne wymaga uwagi to cos z tego jeszcze moze byc i moze byc wzglednie oplacalne.
JEsli chodzi o zawieszenie to w sumie eksploatacja... jedynie ten wahacz krzywy moze mowic o tym, ze ktos bokiem w cos przylozyl, dlatego warto sprawdzic bude w tamtych okolicach.

_________________
Obrazek
obejrzyj moje BMW :)
filmik z moja piękną str 9 ;) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
330d+ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 14 maja 2012, 17:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2969
Lokalizacja: Warszawa/RAJ
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=320
e36 cabrio 328 znajdziesz do 20k ;)

_________________
Jadę nisko o progi trę miską !!
https://www.facebook.com/JadeNiskoOProgiTreMiska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 14 maja 2012, 21:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
2 letnia Kia Soul powinna się trafić za 30k
Choć ja sam wybrałem opcje doprowadzania do ładu E36, ale powoli idzie :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 14 maja 2012, 21:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
To wszystko zależy co się komu bardziej podoba dla jednych e36 jest piękne a dla niektórych e46 :P Zastanów się sam co bardziej Ci się podoba i co lepiej Ci się prowadzi :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 14 maja 2012, 22:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Śmiać mi się chce jak to czytam :rotfl: Chcesz w auto,które konstrukcyjnie pochodzi z końca lat 80-tych pakować tyle kasy? A to oznacza(na co nikt nie patrzy) np. że E36 model 97 dostał w testach... 1 gwiazdkę,13% zabezpieczenia czołowego,tragedia tj. dyskwalifikacja .
Przecież to stary pażdzierz,a Ty przez rok nawet zawieszenia mu nie zrobiłeś i nagle zapałałeś miłością :rotfl:
Ocknij się,kup E46,E39 z 2.. z przodu i jechać po auto do Niemiec, jest tam ich pełno i wcale nie trzeba szukać przez rok,wystarczą 3 dni :hyhy:

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 14 maja 2012, 22:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
No zdecydowanie, E46 albo E39 to będzie przeskok jakościowy i prawie funkiel nówka sztuka :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 14 maja 2012, 22:37 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Widzę, że kolega przytargał 523 od helmuta i ma wrażenie, że Pana Boga za pięty złapał :hyhy:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 14 maja 2012, 22:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
maaaad napisał(a):
Widzę, że kolega przytargał 523 od helmuta i ma wrażenie, że Pana Boga za pięty złapał :hyhy:


Tak jak wszystkie na tym forum,łącznie z Twoim :rotfl:

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 14 maja 2012, 22:53 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
marekb,
Obrazek
:)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 15 maja 2012, 17:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: 328i coupe
Kod silnika: m52b28
Marekb - czyli kim są wg Twojego rozumowania ludzie jeżdżący np e21, e24 czy nawet e30? Paździeżystami tak?
Spytam z ciekawości: sam jeździsz f10 ? Jeśli nie to dlaczego? Przecież ma najnowsze rozwiązania techniczne, super nowoczesną konstrukcję i z pewnością jest tak bezpieczna, że z zamkniętymi oczami można nią jeździć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 15 maja 2012, 17:54 
mam podobną sytuacje tyle że u mnie jest opcja z zostawieniem e36 sedan 1.6 lub sprzedaży go i kupna też e36 ale już na 6 cylindrach(też sedan).

Co do kolegi co pisze że e36 to pażdzierze to chyba tych aut nie lubi ;)
załeży co kto chce bo u mnie jest tak że na bmw seri 5 z rocznika 95-98 by mnie stać było kupić ale wole np kupić e36 :ok:..co kto lubi :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 15 maja 2012, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 69
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E39 530dA
Kod silnika: M57D30
Panowie, nie wnoście tu człowiekowi jakichś osobistych animozji i kompleksów. Każdy ma, co ma. Jeden od Helmuta, drugi od Jana, trzeci od Saszki. Vincent prosi o konkretną pomoc, postarajmy się zachować poziom i zapewnijmy mu ją. Każdy ma prawo do własnych opinii, nie jedźmy się tu za nie nawzajem.

Zadaj sobie pytanie czego od auta oczekujesz, to jest sprawa najważniejsza. Czy chcesz "iść z duchem czasu", jeździć autem, które wygląda już młodziej, nowocześniej, trzyma jakąś wartość, czy też może chcesz - z sentymentu lub jakichkolwiek innych pobudek - pompować sos w też niebrzydkie E36, co można potraktować jako długoterminową inwestycję. Jak by nie patrzyć, za kilka(naście) lat E36 w dobrym stanie, full ori będzie miało taką wartość, jak dziś dobrze zachowane E30.

Ja, mimo że bardzo E36 lubię, szczególnie w coupe, zdecydowałem się na E46 z prostej przyczyny - jest większe. Jestem dość dużym facetem i mimo różnych kombinacji z ustawieniem fotela było mi niewygodnie i miałem słabą widoczność.
Jeśli chodzi o jakość obu aut, żadnemu chyba wiele nie można zarzucić. I jedne i drugie mają swoje lata i swoje mankamenty, stoją jednak na dużo wyższym poziomie niż fordy czy ople, kwestią jest chyba tylko osobiste poczucie estetyki względem np. deski rozdzielczej, która też bardziej podoba mi się w E46.

Opisywane przez Ciebie problemy z autem dotyczą aut wszystkich, bez wyjątków. W każdym trzeba będzie prędzej czy później (a raczej prędzej, nikt przed sprzedażą nie wymienia zawieszenia, chyba że zaskoczy go sytuacja i będzie się musiał szybko pozbyć auta mając to porobione).

Ogólnie rzecz biorąc decyzję musisz podjąć sam. Ja generalnie żałuję że zabrakło mi kasy na doprowadzenie E34 do stanu idealnego, być może kiedyś zdecyduję się na zakup drugiej i wypicowanie jej tak, jak to np. zrobił sybir, którego temat możesz sobie przeczytać jako swojego rodzaju inspirację do prac nad swoją E36 - dla mnie facet przeszedł samego siebie. E36 jest, chciał nie chciał, już swojego rodzaju klasykiem motoryzacji. Myślę, że warto włożyć w nie trochę serca i funduszy, zwłaszcza że JUŻ JEST :) Skoro mówisz, że silnik dobrze gada, to to jest podstawa. Wszystko inne, pasowanie elementów blacharskich, wymiana siedzeń czy inne tego typu tematy, to pierdoły, które mogą przy odpowiednim podejściu dać megafrajdę.

_________________
Obrazek
Czasami jesteś owiewką, a czasami... robakiem.


Ostatnio edytowano 15 maja 2012, 18:11 przez ruyven, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 15 maja 2012, 18:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
"MarekB" nie bądz śmieszny, dobrze zadbana E36 jest niejednokrotnie bardziej zauważalna na drodze niż nowsze modele bmw, a pozatym zapewne masz 5 E39 a to nie są modele już o charakterystyce sportowej tylko rodzinny samochód, Defakto wolałbym E46 jak już ale nigdy bmw 5, wielkie krowiaste auto i tyle.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 15 maja 2012, 18:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Vincent Wstaw więcej zdjęć swojego auta to naprawdę nie wygląda źle z tego co widać. Kolor ma świetny, wersja nadwozia też, ze nie wspomnę o mitycznym B28 :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 15 maja 2012, 18:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
E36 jest bardzo popularnym BMW. Kazdy z nas ma swoj ulubiony model..Nie wazne czy to jest E,Z czy X lub nawet F.
Na forum sa uzytkownicy ktorzy tez wpakowali kupe kasy w E36 bo je cenia i lubia.Jeden nawet wsadzil V8 :hyhy:
Ty bys kupil cos po 2000 roku hm..ja tez ale z jednej strony patrzac jak bym mial osobiscie od chu... kasy to bym osobiscie kupil E36 i je odwalil jak z fabryki.

Vincentwidze ze mieszkasz nie daleko :P


Ostatnio edytowano 15 maja 2012, 18:38 przez Johny89, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 328i renowacja, doprowadzenie do stanu idealnego
PostNapisane: 15 maja 2012, 18:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Albo przeturlaj się swoim e36 bez wkładania w nie kasy ponad eksploatację, poodkładaj i pod koniec przyszłego roku za 35k kupisz np. E90 ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL