BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 09:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 17 maja 2012, 08:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: e 46
Kod silnika: 318i
Panowie mam problem mianowicie po przejechaniu około 40 km i zatrzymaniu się wyrzuca mi płyn spod korka zbiorniczka na krótkich odcinkach to się nie dzieje. pompa wody jest nowa chłodnica drożna termostat nowy na korku nie widać masła w płynie nie ma oleju test na zawartość spalin w układzie robiony dwa razy wyszedł negatywny. co to może byc po przeczytaniu paru postów do niczego nie doszedłem może to uszczelka albo głowica ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 17 maja 2012, 08:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
fedzio84, jeśli jeszcze ci się grzeje znaczy wchodzi na czerwone pola ta wskazówka temperatury to taki sam przypadek miała moja mama w 540i i okazało się, że głowica posiadała pęknięcia, więc wymieniła silnik, ja na twoim miejscu jak najszybciej udałbym się do mechanika na diagnozę głowicy i uszczelki pod głowicą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 17 maja 2012, 10:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 458
Lokalizacja: klb/wro
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144584
Moja była
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113087
a może to śruba odpowietrznika wyrzuca ten płyn ?? u mnie waliło jak z gejzeru, ja tak miałem ona jest obok zbiorniczka na głównym wężu.

_________________
zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=6&t=144584
a tu moja była viewtopic.php?f=6&t=113087


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 17 maja 2012, 15:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: e 46
Kod silnika: 318i
Płyn sadzi mi centralnie z pod korka . Dzisiaj sie nią przejechałem i wszystko chodzi jak ta lala nie grzeje się płynu też nie wyrzuciło ale boje się ze jak pojadę gdzieś dalej to wyrzuci. Może ktoś na forum miałjakiś taki przypadek??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 17 maja 2012, 15:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 458
Lokalizacja: klb/wro
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144584
Moja była
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113087
jak spod korka no to ewidentnie korek jest nieszczelny... tam jest ogromne ciśnienie, pewnie uszczelka przy korku walnięta... mi jak ta śrubka od odpowietrznika pękła to tam był dziurka może wielkości główki od szpliki a waliło jak z gejzeru i zanim dojechałem do aso ( z 10 km) to z 3 litry płynu mi przez nią wywaliło, całe wygłuszenie mokre było musiałem suszyć :) ciesz się że korkiem wali a nie pękł CI zbiorniczek

_________________
zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=6&t=144584
a tu moja była viewtopic.php?f=6&t=113087


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 17 maja 2012, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: e 46
Kod silnika: 318i
nie widzę tu powodów do radości bo jak tak wali to coś jest nie tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 17 maja 2012, 16:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 458
Lokalizacja: klb/wro
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144584
Moja była
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113087
no wymieniłem ten plastikowy koreczek i od ponad miesiąca nic z chłodnicy nie ubyło...

_________________
zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=6&t=144584
a tu moja była viewtopic.php?f=6&t=113087


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 17 maja 2012, 16:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Ogromne ciśnienie? 1,4 bar max? Eeee ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 17 maja 2012, 16:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 458
Lokalizacja: klb/wro
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144584
Moja była
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113087
może troszkę mnie poniosło i z tą ilością też... oj tam oj tam... :hyhy:

_________________
zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=6&t=144584
a tu moja była viewtopic.php?f=6&t=113087


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 17 maja 2012, 16:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: e 46
Kod silnika: 318i
jest jeszcze jeden szkopuł jak rano chce sprawdza płyn to nie mogę bo jak odkręcam korek to mi go wywala mimo że silnik jest zimny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 17 maja 2012, 16:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 731
Lokalizacja: Warszawa/Tarchomin
Moje BMW: e36 316i Compact
Kod silnika: M43TUB19
fedzio84, a termostat dobrze założony???(bo jak na odwrót to będzie się silnik grzał i ciśnienie będzie za wysokie w ukł.)
Rano węże też spuchnięte???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 17 maja 2012, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: e 46
Kod silnika: 318i
A tak w ogóle to termostat da się w tym modelu odwrotnie założyć?? Rano nie są aż tak mocno spuchnięte ale nie mogę sprawdzić ilości płynu bo od razu po odkręceniu mi go wyrzuca po prostu sobie wypływa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 17 maja 2012, 19:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 731
Lokalizacja: Warszawa/Tarchomin
Moje BMW: e36 316i Compact
Kod silnika: M43TUB19
Visko sprawdziłeś???Jak nie to rozgrzej silnik, zakładaj grube rękawice( żeby paluchów nie uszkodzić) jak złapiesz to element do wymiany.
Ale dziwne bo korek powinien upuścić ciśnienie przez noc. Jak wymieniłeś chłodnice to była z korkiem czy bez????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 17 maja 2012, 19:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
zmień korek od chłodnicy,nie upuszcza ci ciśnienia.Każdy korek ma oznaczenie ile barów,gdy zrobi się wieksze ciśnienie w układzie to sam upuszcza ciśnienia aby nie rozsadzilo węży i innych części układu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 18 maja 2012, 13:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Strasznie dziwne że rano nie możesz odkręcić korka to. Stan płyny właśnie rano powinno się sprawdzać. Twoje auto przeczy prawom fizyki :D. Wstań kiedyś w nocy zerknij czy auto stoi pod domem jak śpisz :D. Bo przecież całą noc auto spokojnie powinno ostygnąć.
Najwyżej przed snem odkręć korek, nie cały tak tylko by było słychać syk na poczatek wydostanie sie powietrze chwile później woda ... nie pozwól jej się wydostać. Nie poparz się .... Z głową tak na wyczucie ledwo co odkręcasz póki syczy zostawiasz przestaje syczeć znaczy że woda podeszła. Zakręcasz idziesz spać

Rano wstajesz odkręcasz tak samo minimalnie jest syk niech upuszcza( nie wyobrażam sobie by do rana 3mało ciśnienie) wiec pewnie odkręcisz całkiem ... wlewasz płyn tak by pływak był równo z gwintem (celem sprawdzenia szczelności) ktoś odpala auto ty z płynem patrzysz czy zaczyna go ubywać w zbiorniczku jeśli nie ubywa ... 2osoba dodaje gazu tak do 1tyś obr jak nie ubywa to do 2 tyś.
ogrzewanie i nawiew włączony na max.

Zakręcasz korek wskazówka wychodzi poz niebieskie pole odkręcasz korek patrzysz jeśli nie ubyło płynu . To zakręcasz korek przygazujesz tak konkretnie wracasz odkręcasz korek jeśli nie ubyło czekasz niech się zgrzeje ... odblokuj zegary bo ten na desce jest w pionie od 70C a musisz czekać do 95-100 .... znowu odkręcasz korek sprawdzasz jak nie ubyło znaczy że trzeba pojeździć zostawić auto (przed snem sprawdzasz czy jest ciśnienie jak jest upuszczasz tak aby płyn się nie wylał)
Rano sprawdzasz czy go nie ubyło ... jak ubyło dolewasz. Jeśli 3 dni będzie to samo znaczy że masz gdzieś nieszczelność

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 18 maja 2012, 16:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 429
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46 328i ,
Kod silnika: M52TUB28
Kolega miał taką sytuację, winowajca okazał się zaworek od nagrzewnicy, nie puszczała płynu do środka. Dodatkowo wymieniliśmy śrubę od odpowietrzania (ta plastikowa) i nic nie puchnie, ani płynu nie wywala.

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 18 maja 2012, 16:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 touring
Kod silnika: Alpina B3 3.2 24V
Kolego fedzio84,
stawiam na 99% na uszczelkę pod głowicą lub pękniętą głowicę, przerabiałem to pierwsze niedawno w mojej e46.
Objawy:
- dmucha Ci powietrze w układ chłodzenia, im bardziej kręcisz na obrotach tym więcej węże puchną a co za tym idzie wywala korkiem lub najsłabszym miejscem,
- masz bardzo szczelny układ tak jak ja, po dwóch dniach gdy odkręcałem rano korek potrafiło mi wyrzucić 0,5l płynu - tak napompowałem układ.
- jeździj nie kręcąc na obrotach i szukaj mechanika bo kiedyś rozp... chłodnicę lub jakiś wąż puści i staniesz na środku drogi z gotującym się płynem.

pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 18 maja 2012, 17:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
sajens napisał(a):
Kolega miał taką sytuację, winowajca okazał się zaworek od nagrzewnicy, nie puszczała płynu do środka. Dodatkowo wymieniliśmy śrubę od odpowietrzania (ta plastikowa) i nic nie puchnie, ani płynu nie wywala.



Ale patrz co ma do tego nagrzewnica przecież jeśli jej nie uruchamiasz to układ nie bedzie pęczniał , twardniał zapowietrzał się...

Tak na chłopski rozum zapchana nagrzewnica to to samo co wyłączone ogrzewanie.
Co innego gdy jest na niej nieszczelność !!.

No bo przecież niema czegoś takiego jak drugi obieg w sensie załączamy nagrzewnice i wyłącza się obieg 1 który jest sprawny w tym momencie załącza się obieg 2 który jest niesprawny i wszystko się dusi kisi.

a tu raczej jest tylko tak że jak włączymy nagrzewnice to z 40% płynu poleci na nagrzewnicę a 60% na silnik wyłączamy nagrzewnicę to 100% na silnik.

Dobrze mówie ;> ?

bastec76 napisał(a):
Kolego fedzio84,
stawiam na 99% na uszczelkę pod głowicą lub pękniętą głowicę, przerabiałem to pierwsze niedawno w mojej e46.
Objawy:
- dmucha Ci powietrze w układ chłodzenia, im bardziej kręcisz na obrotach tym więcej węże puchną a co za tym idzie wywala korkiem lub najsłabszym miejscem,
- masz bardzo szczelny układ tak jak ja, po dwóch dniach gdy odkręcałem rano korek potrafiło mi wyrzucić 0,5l płynu - tak napompowałem układ.
- jeździj nie kręcąc na obrotach i szukaj mechanika bo kiedyś rozp... chłodnicę lub jakiś wąż puści i staniesz na środku drogi z gotującym się płynem.

pozdr


Nie strasz kolegi !!! .
Przecież napisał :
niema masła
test na co2 wykonany.
(co jednak nie wyklucza uszczelki ale niema co wróżyć najgorszego bo pewnie tak nie jest)


A teraz coś ode mnie zdejmowałeś osłone i zostawiałeś auto po takim nagrzaniu czy gdzieś nie kapie albo czy niema płynu na osłonie.

Układ nie moze być aż tak szczelny nadmiar ciśnienia upuścić powinien korek jeśli tego nie robi wymień go/podmień od kogoś.

Gdy ciecz się nagrzewa zwiększa swoją objętość napinają się węże jeśli upuścisz troszke tego ciśnienia i zakręcisz temp spadnie to ciecz zmniejsza swoją objętość czyli węże wręcz powinny się zassać.


I pamiętamy gdy na zimnym mamy minimum jedziemy nawet 20min to już mamy max płynu dlatego płyn się sprawdza rano !!!!!.

Sprawdzasz rano płyn a tam sucho naprawde 0 płynu (ale ty o tym nie wiesz bo nie odkręciłęś) jedziesz autem zatrzymujesz otwierasz i widzisz pełny zbiorniczek. Tak wiec płyn sprawdzamy tylko i wyłącznie z rana gdy silnik zimny.

Sprawdź jeszcze czy po odpaleniu masz strumień wody

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Ostatnio edytowano 18 maja 2012, 17:29 przez Masters, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 18 maja 2012, 17:26 
Wszystkie objawy wskazuja no pompe wody.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [ e 46 ] Spuchnięte węże i wyrzucanie płynu
PostNapisane: 18 maja 2012, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: e 46
Kod silnika: 318i
sajens napisał(a):
Kolega miał taką sytuację, winowajca okazał się zaworek od nagrzewnicy, nie puszczała płynu do środka. Dodatkowo wymieniliśmy śrubę od odpowietrzania (ta plastikowa) i nic nie puchnie, ani płynu nie wywala.

kolego a czy ogrzewanie normalnie mu chodziło??
Pompa wody jest nowa , termostat jest nowy ,
Już powoli przyzwyczajam się do myśli że to jednak uszczelka pod głowicą.
osłony nie mam już od dawna i sprawdzam codziennie rano czy nie ma żadnych plam i narazi nie widać.
no i nie dawno byłem zobaczyć swoja bunie i zauważyłem jak lekko poddymia na biało więc chyba wszystko jest jasne że to uszczelka nie dymi za mocno ale łatwo to zobaczyć.


Ostatnio edytowano 18 maja 2012, 19:02 przez fedzio84, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL