BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 08:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 21 maja 2012, 23:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 447
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 cabrio
Witam
Silnik M52B28

Od kupna bmki mialem problem z braniem oleju,okolo 3l na 1000km,ze wzgledu ze duzo nie jezdze dolewalem i tak rok zlecial ale teraz czas sie za to wziazc i bylem dzis u mechanika,zmierzyl kompresje i wyszlo tak:
1. 12
2.5
3.11
4.0
5.11
6.11
Rano jak odpalam zakopci na niebiesko okolo 5-10 sekund ,potem przestaje i w czasie jazdy zacznie kopcic i tu juz roznie raz mocno dymi na niebiesko raz slabiej a nieraz wogole przez jakis odcinek.
Silnik odpala bez najmniejszych problemow,chodzi rowno i cicho,nic nie puka,silnik sie nie grzeje.
Wedlug mnie jesli w 4 garze nie ma kompresji to musi byc cos powaznego ,oleju nie przybywa wiec paliwo musi przepalac na tym garze.
Co do mocy to nie mam porownaia z innym e36 328 ale predzej mialem e36 2.0 i czuje roznice spora w mocy.

Panowie od czego zaczac??Mogly zapiec sie pierscienie???Cos z tlokiem??
Napewno jeszcze raz sam tym razem zmierze kompresje dla pewnosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 22 maja 2012, 07:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Jak nigdy tym razem osobiście bym obstawiał uszczelkę pod głowicą. Ciśnienie w układzie chłodzenia się nie wytwarza ? . Zrób test na zawartość spalin w płynie

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 22 maja 2012, 10:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 447
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 cabrio
Cisnienie w ukladzie jest jak najbardziej w porzadku.Zadnych plamek w zbiorniczku nie ma,bialego nalotu na bagnecie jak i na korku wlewu oleju brak.
W temperaturach nizej 20stopni kopci na rozgrzanym silniku non stop tak jak w zime z wiekszosci aut na bialo.
Zapomnialem dopisac,ze jak przegazuje mocniej to z tlumika leje sie strumieniem ,po tym jest cisza ale jak pojezdze pare godz to znow po przegazuwce robi sie za mna strumien wody na asfalcie.
Ostatnio wlasnie zaczelo ubywac plynu chlodniczego i pare razu juz dolalem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 22 maja 2012, 11:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e28
Kod silnika: m20b20
Proponuje wykonać pomiar ciśnienia z olejem tzw. Próbe olejową która pokaże czy wina stoi po stronie pierscieni, cylindrów, tłoków, czy po stronie zaworów lub uszczelki pod głowicą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 22 maja 2012, 12:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
oleju ubywa, płynu ubywa dalej obstawim uszczelkę :kwasny:

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 22 maja 2012, 13:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
tak czy siak silnik trzeba rozbierać to po co gdybanie .? :hyhy: targaj silnik z budy i na stół ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 22 maja 2012, 15:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 288
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E36 x2
Vanos111 napisał(a):
Zapomnialem dopisac,ze jak przegazuje mocniej to z tlumika leje sie strumieniem ,po tym jest cisza ale jak pojezdze pare godz to znow po przegazuwce robi sie za mna strumien wody na asfalcie.
Ostatnio wlasnie zaczelo ubywac plynu chlodniczego i pare razu juz dolalem


Po przeczytaniu tego również obstawiam uszczelkę pod głowicą. Trzeba rozebrac tak czy siak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 22 maja 2012, 19:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Ja bym się nie bawił w naprawę, szukaj drugiego silnika bez osprzętu w dobrym stanie i podmień.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 22 maja 2012, 21:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 355
Moje BMW: e60
kkkkamil26 napisał(a):
Ja bym się nie bawił w naprawę, szukaj drugiego silnika bez osprzętu w dobrym stanie i podmień.


ciekawe na co trafi...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 22 maja 2012, 22:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 305
Lokalizacja: katowice
a moze poprostu zawory sie pokrzywily :) ale itak trzeba sciagac glowice czy to zawory czy uszczelka ja przy sciaganej czapce pozbylem sie 1400 cos kolo tego

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 23 maja 2012, 00:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 447
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 cabrio
Panowie nowe wiadomosci
Dzis sam zmierzylem kompresje i na zimnym silniku wyszlo tak
1.12
2.11
3.11
4.10.5
5.11
6.11

Jutro z rana jade po tego ktory mi wczoraj mierzyl kompresje i niech jeszcze raz przy mnie dokladnie sprawdzi ,bo wychodzi na to,ze chcial mnie wkrecic w koszta lub chcial na mnie niezle zarobic,bo z opowiadania to wiekszasc ma 6 tylko że ze mna im tak latwo nie pojdzie.

Panowie wszystko wskazuje na uszczelke pod glowica plus uszczelniacze zaworow lub wypalone gniazda??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 23 maja 2012, 07:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
kkkkamil26 napisał(a):
Ja bym się nie bawił w naprawę, szukaj drugiego silnika bez osprzętu w dobrym stanie i podmień.



Jak poznasz silnik w dobrym stanie ;>. Takie coś to jedynie od kumpla który się niedawno rozbił choć i to nic nie gwarantuje. Możesz jezdzic te 10 lat spokojnie autem uznając silnik za igłę po czym na 2 dzień ta igła pęka i okazuje się że poszła uszczelka ;).

Według mnie lepiej naprawić ale dobrze wtedy wiesz że silnik pośmiga kolejne 10 lat ;) Przy okazji wymienić wszystko co budzi zastrzeżenia bo czasem człowiek zaoszczędzi na części 300-500zł a po kilku miesiącach na tej samej robociźnie straci 1000zł.

P.S
kompresję się mierzy na rozgrzanym silniku w miarę szybko tak aby nie ostygł.

Wykręciłeś wszystkie świece podczas mierzenia ?

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 23 maja 2012, 08:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 447
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 cabrio
Tak wykrecilem wszystkie swiece.
Jak on mierzyl to silnik byl letni bo mam do niego kawalek i do tego pol godziny czekalem.
Wydaje mi sie ,ze jesli na zimnym jest kompresja to na cieplym tez powinna byc???Jak to jest dokladnie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 23 maja 2012, 09:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jedz do kogos innego- nie wykluczone ze ten ma np uszkodzony sprzet. Czasem sami nie wiedza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 23 maja 2012, 11:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1349
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34, e39
Kod silnika: m50b25, m51b25
Garaż: e34 m50b25
e39 m51b25
Na zimnym masz gęstszy olej, i kompresja jest większa. A na ciepłym wyjdą wszelkie nieszczelności.
Ja bym zaczął od płukania silnika i zalania nowego oleju (+filter, wiadomo). A na rozgrzanym silniku, dokładnie się poprzyglądał czy płyn chłodniczy Ci nigdzie nie ucieka (jakiś wężyk, uszczelka zbiorniczka wyrównawczego etc). Po co się pakować w koszty od razu. Trzeba być optymistą.

_________________
Drift the way to free my soul,
Another day, another way,
Fading into the air,
Just to stay alive...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 23 maja 2012, 13:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 447
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 cabrio
Zmierze dzis sam na rozgrzanym silniku kompresje.
Ubywa plynu ,z wydechu sie leje to pewnie uszczelka poszla tylko czemu bierze olej i kopci na niebiesko??
Przez uszczelniacze zaworowe moze podczas jazdy kopcic na niebiesko czy jak by to byly uszczelniacze to tylko z rana na poczatku zakopci??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 23 maja 2012, 13:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Masters napisał(a):
Jak poznasz silnik w dobrym stanie ;>. Takie coś to jedynie od kumpla który się niedawno rozbił choć i to nic nie gwarantuje. Możesz jezdzic te 10 lat spokojnie autem uznając silnik za igłę po czym na 2 dzień ta igła pęka i okazuje się że poszła uszczelka ;).

Według mnie lepiej naprawić ale dobrze wtedy wiesz że silnik pośmiga kolejne 10 lat ;) Przy okazji wymienić wszystko co budzi zastrzeżenia bo czasem człowiek zaoszczędzi na części 300-500zł a po kilku miesiącach na tej samej robociźnie straci 1000zł.


Może i tak ale znalezienie dobrego mechanika, który to wszystko zrobi tak jak powinien też nie będzie takie łatwe.

Na forum ludzie swapują, zmieniają silniki i jakość udaje się im znaleźć dobry egzemplarz i są zadowoleni.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 23 maja 2012, 15:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 439
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: 328i+
U mnie była podobna historia, z tym że nie brała 3 litrów na 1000km, trochę mniej. Nie baw się w udowadnianie mechanikowi czy kompresja jest czy nie bo to śmieszne trochę - jak dymi na niebiesko i wpieprza tyle oleju to tak czy siak czeka Cię regeneracja głowicy. Powiem Ci tylko że po takim remoncie u mnie nie ma śladu po wcześniejszych objawach, więc warto

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158134 - 328i blackie coupe aktualne !

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115013 - 318tds


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 23 maja 2012, 23:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 447
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 cabrio
Sprawdzone na rozgrzanym silniku,udowodnione mechanikowi.
Kompresja na rozgrzanym silniku jest na kazdym garze po 11.5-12 czyli b.dobra.
Mechanik zaczal krecic ze pierscienie sie obracaja i cos tam cos tam ale ja wiem swoje ,koles chcial mnie poprostu niezle naciagnac na kase,bo od samego poczatku nawijal ,ze nie ma co szukac przyczyny itd. tylko odrazu wyjmowac silnik i rozkrecac :mur: .

Wiec tak glowice i tak bedzie trzeba sciagac ale wiem juz ze pierscionki mam w b.dobrym stanie,wina lezy w glowicy,zapewne uszczelniacze zaworowe i uszczelka pod glowica.

Zauwazylem ze troche mocno poci sie z pokrywy zaworow i kapie nie na ziemie tylko na kolektory ,czyli na moje po trochu tu i tam i oleju ubywa.
Co do wymiany uszczelki oraz uszczelniaczy to przy wolnych dwoch dniach sie za to sam biore,nie ma to jak samemu,od dawna juz nie ufam mechanikom.

Jesli ktos zna przydatne strony co do wymiany uszczelki pod glowica w silniku M52B28 to bylbym wdzieczny za przeslanie linkow,ustawienie walkow i vanosa znam na pamiec a glowicy nigdy nie sciagalem.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]2.8l kopci na niebiesko,brak kompresji
PostNapisane: 12 września 2015, 15:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
Witam. Odświerzam temat. Jest duzo podobnych ale nie znalazlem odpowiedzi. A wiec od poczatlu... Kupilem e36 m52b28. Auto ladnie palilo, czy zimne czy cieple, czy na dworzu zimno czy cieplo tak samo...zrobilem nia z 400km tak ostrzej i oleju raczej nie ubylo... Chodzila rowno na wolnych obrotach, czasem przy wyrzucaniu na luz w czasie jazdy obroty tak spadaly ze gasla, to sie moze zdarzalo 3 na 5 razy, i raz na 5 razy jak sie odpalilo to ja dusilo tak okolo do 3tys obrotow bylo "dududu" na wyzszych obrotach juz rormalnie chodzila a po ok 30s jej to przechodzilo i juz normalnie chodzila... Wyczytalem na forum ze to odma zapchana bo jak sie odkrecilo korek oleju to sie dusiala, ale nie gasla, a jak wyciagnelo bagnet to bulkotalo, kopcic nie kopcila tylko bylo czuc bogata mieszanka ale to mysle ze dlatego ze wydech przelot tylko ostatni tlumik jest... Wiec ruszylem dzis na wymiane oleju i przy okazji wyczyszczenia tej odmy... Zalalismy plukanke na start, gdy chodzila mechanik zdjal na dole przewod od odmy ten pod spodem, zaczela nie rowno chodzic, zalozylem spowrotem bylo ok, zdjal ten na gorze przy pokrywie zaworow i zatykal palcem na kawalek, i zaczelo sie... Zaczela strasznie kopcic na bialo! Spod silnika tez jakas para szla i z tego otworu po wezyku przy klawiaturze tez, stwierdzil ze sie odma odetkala i jej gazu ze musi przepalic, z tylu siwo ze nic nie widac, na wydechu pojawil sie olej.. nic nie ustapilo wiec zlewamy ten stary olej z plukanka... Zalalismy nowy dokladniej valvoline max life 5w40 bo tak podobno fabryka zaleca... Odpalamy i dalej kopci, wiec jazda bo rzekomo musi przepalic.. I teraz co kawalek gasnie, do 3tys jest to dudu, kopci troche mniej ale teraz za to na bialo- niebiesko. Zwalilismy kolektor dolotowy i w gniazdach stoi olej, swiece suche ale smierdza strasznie bogata mieszanka... mechanik twierdzi ze to nie odma tylko miala jakiegos doktora zalanego i do wymiany uszczelniacze zawarowe.. Pomocy! co to moze byc bo w koszta to sie latwo wpedzic...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL