BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 08:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36 318is] interpretacja protokołu pomiaru zbieżności
PostNapisane: 26 maja 2012, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 318is coupe
Kod silnika: M42
Witam, dzisiaj rano robiłem zbieżność po wymianie gałek, poprosiłem gościa również o zbieżność o geometrie kół tylnych. Teraz wróciłem do domu i analizuje sobie wydruk i wydaje mi się, że coś jest nie tak, tj:

pochylenie koła przedniego lewego/prawego

zbieżność połówkowa koła przedniego lewego

pochylenie koła tylnego lewego/prawego

Dodam, że skasował mnie tylko za zbieżność z przodu i wymianę gałek. Mówił, że reszta jest ok jednak sądząc po protokole chyba jednak nie.

Jak myślicie, jechać do gościa jeszcze raz czy może zostać tak jak jest?

Z góry dzięki za odpowiedź.

e36 318is 92r.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36 318is] interpretacja protokołu pomiaru zbieżności
PostNapisane: 26 maja 2012, 19:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 593
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: '07 Audi A6 quattro
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
wedlug mnie jest w miare ok, delikatnie poza zakresami pochylenia kol tylnych, ale w aucie +15letnim delikatnie odchylenia sie zdarzaja...

Dosc duzy negatyw masz z przodu, 2stopnie to sporo, biorac pod uwage to, ze moj kumpel w audi na customowym zawieszeniu do sportu ma ustawione tez 2 stopnie negatywu, u Ciebie wedlug danych jest 1,5stopnia poza zakresem, tym bym sie zainteresowal, nie wiem czy w e36 da sie cokolwiek regulowac i z czego to moze wynikac.

Masz obnizone zawieszneie?

_________________
Obrazek
obejrzyj moje BMW :)
filmik z moja piękną str 9 ;) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
330d+ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36 318is] interpretacja protokołu pomiaru zbieżności
PostNapisane: 27 maja 2012, 12:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 318is coupe
Kod silnika: M42
Mam obniżone, nie wiem dokładnie ile ale na oko 60/40. Negatyw jest widoczny gołym okiem więc nie wiem czy tak może zostać czy nie. Dzięki za odpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36 318is] interpretacja protokołu pomiaru zbieżności
PostNapisane: 27 maja 2012, 17:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 593
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: '07 Audi A6 quattro
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
jak dla mnie to nie ma tragedii z tym negatywem, w zakrety bedziesz mogl wpadac troche szybciej ;) podejrzewam, ze ten wiekszy negatyw z przodu zwiazany jest z sama konstrukcja zawieszenia, im nizej upuiscisz bude tym wiekszy negatyw sie zrobi - ale tego pewien nie jestem, bo nie wiem jak tu zawieszenie wyglada szczerze mowiac. Podjedz do mechanika, podpytaj czy konstrukcja zawieszenia umozliwia regulacje kata pochylenia kola.

_________________
Obrazek
obejrzyj moje BMW :)
filmik z moja piękną str 9 ;) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
330d+ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36 318is] interpretacja protokołu pomiaru zbieżności
PostNapisane: 27 maja 2012, 17:42 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Tył powinien być minimum na -2, bo tyle ma zawias M-technic.
Przy takim obniżeniu, to nawet trochę więcej.

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL